Garmin Oregon 450t ja katoilevat kätköt

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
Zapadax
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 04.10.2010 18:26

Garmin Oregon 450t ja katoilevat kätköt

Viesti Kirjoittaja Zapadax » Ti 16.08.2011 23:06

Omassa Garminissani on ikävä "ominaisuus" johon en syytä tiedä, se kadottaa siihen ladattuja kätköjä.

Tyypillisesti kätköjen katoaminen tapahtuu niin, että valitessani Geokätköt-menussa jonkin kätkön,
laite menee täysin jumiin. Tästä se vapautuu vain virran katkaisemalla. Ainaa sammutus ei edes
onnistu virtakytkimestä, vaan vain paristojen poisto auttaa. Kun laitteen tällaisen tilanteen jälkeen
laittaa uudelleen päälle, on muutamia ladattuja kadonnut, määrä vaihtelee muutamasta ehkä kymmeneen.

Laitteen ei tarvitse edes jumiutua, välillä kotona lataillut kätköt (joiden toiminnan olen ennen maastoon lähtöä
tarkastanut), eivät enää löydykään laitteesta kun sen seuraavan kerran päälle laitan.

Yhden tietyn kätkön olen huomannut joka kerta jumiuttavan karmivan Garminini, kyseessä on GC19HF8 / Kodak.
Jostain syystä se saa Oregaanon kaatumaan joka kerta.

Laitteeseen on ladattuna viimeisimmät viralliset Garminin päivitykset, ei mitään beta-versioita. Samoin olen
päivitellyt pc:hen viimeisimmät Garmin pluginit. Tästäkään ei ole ollut apua.

En myöskään ole ladannut laitteeseen liikaa kätköjä, sillä 5000 kätkön kapasiteetista on käytössä vain alle 100.
Olen myös moneen kertaan poistanut kaikki kätkötiedot laitteesta ja lataillut niitä uudelleen, mutta sama vika
jatkuu vain.

Löytyiskö keneltäkään hyvää neuvoa mikä auttaisi tällaiseen oikutteluun. On jokseenkin turhauttavaa kun kätkön
lähimaastoon päästessä saa taas kerran huomata tietojen kadonneen. Pian voi se onneton vesilintuparka joutua
lentävän Garminin tähtäimeen. :evil:

-Zapadax-

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Garmin Oregon 450t ja katoilevat kätköt

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ti 16.08.2011 23:14

Ongelma näyttää melko samalta kuin Garminin kuuluisa sekoaminen GPX-tiedostojen suhteen.

Täällä aikoinaan rupattelin ongelman korjauksesta, ja alla tärkein osa pulinastani. Tämä kannattaa kokeilla aluksi, melko varmasti auttaa:

- Liitä laite tietokoneeseen ja poista laitteesta sekä muistikortilta /Garmin/GPX -hakemistoista kaikki gpx-tiedostot

- Poista kaikki gpx-tiedostot myös seuraavista gepsin hakemistoista (näitä ei muistikortilla todennäköisesti olekaan):
/Garmin/GPX/Archive
/Garmin/GPX/Current
/Garmin/GPX/Temp

- Irrota laite tietokoneesta ja käynnistä se ja odota että pääsee normaalisti alkurutiinit läpi

- Sammuta laite, kytke tietokoneeseen ja siirrä gpx-tiedosto(t) normaalisti hakemistoon /Garmin/GPX

- Irroita laite tietokoneesta ja kokeile josko toimisi
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Zapadax
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 04.10.2010 18:26

Re: Garmin Oregon 450t ja katoilevat kätköt

Viesti Kirjoittaja Zapadax » Su 21.08.2011 17:21

Kiitos vinkeistä, ainakin lähipäivinä kätköt ovat pysyneet laitteessa tallessa.

Tosin muutin kätköjen lataustapaa yksittäisten kätköjen latauksesta caches.gpx -tiedoston lataukseksi,
eli tiedäpä sitten mistä moinen öksöttely johtui.

Kiitos avusta

-Zapadax-

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”