Apua Liven kanssa

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
Wemps
Viestit: 2
Liittynyt: Su 29.08.2010 0:18

Apua Liven kanssa

Viesti Kirjoittaja Wemps » Su 29.08.2010 20:48

Tohveli kun olen, en ole tätä Geocatching Live ohjelmaa omassa Nokia 5230 - luurissani saa toimimaan / osaa käyttää. Sain sen ladattua, aukesi ihan hyvin, yms. Ja sitten iski lukko. Toimii kai ihan normaalisti, mutta en esimerkiksi osaa etsiä Seinäjoen kätköjä sillä. Näyttää vain että olisin Helsingissä, vaikka vaihdoin kotikoordinaatit oikeiksi.

Toinen juttu on, että olenko vain liian äkkipikainen, vai onko normaalia että harmaat pläntit eivät katoa edes 10 minuutissa vaikka olen online -tilassa? Ja kun en hirveämmin haluaisi nettiä siihen käyttää, niin Offline-kartat toimivat miten? Mitä eroa "Online-karttoihin"?

Ja sitten offia, kuinka paljon maksaa halvin mahdollinen (edes hieman toimiva) Käsi-GPS. Ei välttämättä tarvisi kuin toiminnot: Voi laittaa koordinaatit, ja kun on laittanut ne, se kertoo mihin päin pitää mennä ja kuinka paljon. Ja mielellään vielä että voi ohjelmoida koti- koordinaatit ja nappia painamalla ohjaa takaisin sinne.


Lisään jos tulee jotain muuta mieleen.

Avatar
Lahtine
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 31.05.2010 11:49
Paikkakunta: Espoo

Re: Apua Liven kanssa

Viesti Kirjoittaja Lahtine » Ti 31.08.2010 0:17

Vaikuttaa siltä, että sovelluksen asetuksissa/verkossa/auringonpilkuissa on jotain mätää, elleivät karttaruudut lataudu alle puolen minuutin. Onko datayhteys sallittu jne? Offline-karttojen hyvä puoli olisi se, että silloin tarvitse huolehtia katvealueista ja datamaksuista. Jos Live ei ulkosalla löydä sijaintiaan, vaan näyttää sun olevan jossain ihan toisaalla, veikkaisin sovelluksen asetuksia jälleen. Lainaus tuolta Trackonfly / Geocaching Live -puolelta:

Verkkokäyttö Kysy 1. kerralla (Reaaliaikaiset kätkötiedot, seuranta ja kartat)
Lue käyttäjän tietoja Aina sallittu (Offline -kartat)
Paikannus Aina sallittu (GPS -sijaintisi)
Multimedia Aina sallittu (Valokuvien ottaminen)
->http://www.geocache.fi/bulletin/viewforum.php?f=20

Itselläni live toimii aika sutjakasti (N95), jos vain verkon kuuluvuus on hyvä. GPS:n tarkkuus tosin heittelee välillä aivan poskettomasti maaston ja kelin mukaan. Toisaalta joskus jopa hämmentävän tarkka.

koirakko
Viestit: 2
Liittynyt: Pe 27.08.2010 21:46

Re: Apua Liven kanssa

Viesti Kirjoittaja koirakko » Ti 31.08.2010 22:26

Wemps kirjoitti:Sain sen ladattua, aukesi ihan hyvin, yms. Ja sitten iski lukko. Toimii kai ihan normaalisti, mutta en esimerkiksi osaa etsiä Seinäjoen kätköjä sillä. Näyttää vain että olisin Helsingissä, vaikka vaihdoin kotikoordinaatit oikeiksi.
Oli sama ongelma kunnes hoksasin poistaa edelliset kätköt, onnistuu kun otat ok.lla näytön tiedot näkyviin ja sitten menet pieneen menu-paikkeeseen ja poistat kätkön. Ja toistat tämän niin monta kertaa kun sullon väärän paikkakunnan kätköjä kapulassa, kokeile sitä ilmaista premium-koekäyttöä oli ihan super hieno sai minut hommaamaan premium jäsenyyden kunhan vielä keksin miten saan sen tuohon luuriini :D . Mun liittymässä saan mellestää netissä määrättömästi kotimaan kamaralla perus maksulla joten en tuohon offline tilaan oo syventynyt.

Mutta todennäköisesti jossain vaiheessa annan periksi ja hommaan käsigepsin... vaikka oon päättänytkin että tuo super upea nuukialainen mulle riittää :roll: nälkä kasvaa syödessä vai miten se nyt oli

pikkumyy75
Viestit: 4
Liittynyt: La 28.08.2010 13:16

Re: Apua Liven kanssa

Viesti Kirjoittaja pikkumyy75 » Ke 01.09.2010 19:16

siitä halvasta gepsistä niin minä tilasin tieteenkuvalehden kaksi nueroa kun lahjaksi sai gps laitteen. Kaikki hintaan 5,90 ja voi lopettaa heti niin että enempää lehtiä ei tule. Vielä en tiedä tekeekö tuolla mitään kun ei ole tullut, mutta toivon että on hintansa väärtti kuitenkin. Olen ihan keltanokka koko hommassa mutta nämä ensimmäiset olen hakenut juuri tuolla livellä (6110 navigator) ja hyvin on löytynyt. Sen olen huomannut että mitä lähempänä on kallio niin sitä enemmän heittää eikä välillä tiedä ollenkaan minnepäin pitäis mennä :roll:

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: Apua Liven kanssa

Viesti Kirjoittaja aku506 » Ke 01.09.2010 19:45

pikkumyy75 kirjoitti:siitä halvasta gepsistä niin minä tilasin tieteenkuvalehden kaksi nueroa kun lahjaksi sai gps laitteen. Kaikki hintaan 5,90 ja voi lopettaa heti niin että enempää lehtiä ei tule. Vielä en tiedä tekeekö tuolla mitään kun ei ole tullut, mutta toivon että on hintansa väärtti kuitenkin. Olen ihan keltanokka koko hommassa mutta nämä ensimmäiset olen hakenut juuri tuolla livellä (6110 navigator) ja hyvin on löytynyt. Sen olen huomannut että mitä lähempänä on kallio niin sitä enemmän heittää eikä välillä tiedä ollenkaan minnepäin pitäis mennä :roll:
Hyvää ei saa halvalla.....
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

pikkumyy75
Viestit: 4
Liittynyt: La 28.08.2010 13:16

Re: Apua Liven kanssa

Viesti Kirjoittaja pikkumyy75 » To 02.09.2010 18:26

Joo se on kyllä tiedossa mut jostakin pitää aloittaa :)

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Apua Liven kanssa

Viesti Kirjoittaja arisoft » To 02.09.2010 19:52

pikkumyy75 kirjoitti:Sen olen huomannut että mitä lähempänä on kallio niin sitä enemmän heittää eikä välillä tiedä ollenkaan minnepäin pitäis mennä :roll:
Silloin kannattaa mennä kauemmas ja mitata etäisyys parista eri suunnasta. Näin saa käsityksen siitä missä suunnassa piilo on vaikka GPS ei toimisikaan itse piilon kohdalla tarkasti.

Wemps
Viestit: 2
Liittynyt: Su 29.08.2010 0:18

Re: Apua Liven kanssa

Viesti Kirjoittaja Wemps » To 02.09.2010 20:27

Tiedän kuulostavani tyhmältä, kun kysyn tätä, mutta: http://natgeo.fi/tilaa Tuossa kylkiäisenä tuleva gaattori minkään arvoinen? Itsellä ei olisi todellakaan varaa ostaa "kunnon" navia, joten tuo teoriassa voisi olla "vaihtoehto." Tkuvalehti kun tulee jo :D

koirakko
Viestit: 2
Liittynyt: Pe 27.08.2010 21:46

Re: Apua Liven kanssa

Viesti Kirjoittaja koirakko » To 02.09.2010 22:16

Ja tänään olikin tuohon nuukialaisen liveen ilmestynyt premiumoikeudet ja kätköjä sai ladattua mielin määrin... vielä kun ehtis kätköileen, aika pulaan ei nuukialainen tai premiumi tuo helpotusta :(

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: Apua Liven kanssa

Viesti Kirjoittaja Tervas » Pe 03.09.2010 8:00

Wemps kirjoitti:Tiedän kuulostavani tyhmältä, kun kysyn tätä, mutta: http://natgeo.fi/tilaa Tuossa kylkiäisenä tuleva gaattori minkään arvoinen? Itsellä ei olisi todellakaan varaa ostaa "kunnon" navia, joten tuo teoriassa voisi olla "vaihtoehto." Tkuvalehti kun tulee jo :D
Taitaa olla sellainen "sienestysgepsi" johon voi tallentaa nykyisen sijainnin mutta saakohan siihen naputeltua koordinaatit?
On tuo silti tyhjää parempi, ainakin sillä osaa takaisin metsästä kun on mennessä merkinnyt auton paikan.
(Voihan siitä tietysti tarkkailla koska koordinaattilukemat osuvat kohdalleen jos reittipisteitä ei saa syötettyä etukäteen).
GPS locator

Uusinta GPS-teknologiaa hyödyntävä, 48-kanavainen GPS-paikannin takaa, ettet joudu eksyksiin. Voit merkitä laitteeseen viisi sijaintia. Luotettava, tarkka ja helppokäyttöinen laite on kevyt ja pienikokoinen, joten se kulkee vaivattomasti mukana metsäretkellä ja juoksulenkillä. Kiinteä kompassi näyttää suunnan ja etäisyyden.

Kerätyt tiedot voidaan ladata USB:n kautta Google Earthiin.
Koko: 6,2 x 4,0 x 1,8 cm. Paino: n. 50 g.
Suomenkieliset käyttöohjeet.
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

PyryK
Viestit: 97
Liittynyt: Ma 07.06.2010 12:01

Re: Apua Liven kanssa

Viesti Kirjoittaja PyryK » Ke 30.03.2011 13:43

Tuleekohan live toimimaan jatkossakin symbianilla?
PyryK

Avatar
Ridge Group
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 17.05.2011 11:11

Re: Apua Liven kanssa

Viesti Kirjoittaja Ridge Group » Pe 20.05.2011 7:01

Ongelma liven kanssa kun se ei suostu hyväksymään kirjautumista.
Kokeilin kahdellakin eri kännykällä ja tarkistin monesti tunnuksen ja salasanan, mut ei vain hyväksy eikä
päästä sisälle. Ei kai tunnuksessa oleva välilyönti tee kiusaa?

Avatar
Ridge Group
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 17.05.2011 11:11

Re: Apua Liven kanssa

Viesti Kirjoittaja Ridge Group » Pe 20.05.2011 7:06

Oho näköjään auttoi kun kirjauduin pc:n netin kautta liveen. :)

taavina
Viestit: 14
Liittynyt: Ke 17.10.2007 11:16

Re: Apua Liven kanssa

Viesti Kirjoittaja taavina » La 06.08.2011 9:29

Sain asennettua Liven vanhaan nokialaiseeni, mallia 6630. Ikoni ilmestyi mutta en saa sitä aukeamaan, ei tapahdu mitään.
Olen lisännyt sovellustenhallintaan ohjelman asetuksiin oletus-web-osoitteen, mutta mitähän muuta pitää vielä tehdä?

Marjis
Viestit: 432
Liittynyt: Pe 03.04.2009 15:29
Paikkakunta: Lahti

Re: Apua Liven kanssa

Viesti Kirjoittaja Marjis » La 06.08.2011 12:04

Itselläni meni live sekaisin eilen. Yhtäkkiä ikoni muuttui normaalista siniseen palapelin palaan, eikä ohjelma enää aukea. En saanut myöskään asennettua uusiksi kun aamulla sitä kokeilin. Nytkö se sitten lakkasikin toimimasta kokonaan, tiedä häntä. :cry: Onneksi on c:geo pääasiallisesti nyt käytössä, mutta tuo nokialainen on ollut varapuhelimena edelleen.
Eniten kätköilyssä **tuttaa toiset kätköilijät.

Avatar
FireFox-71
Viestit: 239
Liittynyt: Su 10.10.2010 19:20
Paikkakunta: Virrat

Re: Apua Liven kanssa

Viesti Kirjoittaja FireFox-71 » La 06.08.2011 12:54

Marjis kirjoitti:...En saanut myöskään asennettua uusiksi kun aamulla sitä kokeilin.
Veikkaisin tuohon ongelmaan auttavan sen, että poistat ensin vanhan Live.n, ennenkuin asennat uudelleen.
Se ettet tiedä, ei tarkoita ettei voisi olla.

______________________Kettu Kuittaa

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”