Wellamo Cache Raid-kätköistä

Yleistä keskustelua kätköilystä
marko77
Viestit: 314
Liittynyt: Ti 03.06.2008 14:27
Paikkakunta: Nastola

Re: Wellamo Cache Raid-kätköistä

Viesti Kirjoittaja marko77 » Pe 17.04.2009 21:00

vihtis83 kirjoitti:Omat (jopa 2kpl) nimesin Wellamo:xxx tyyliin. Näissä taisi olla ns asu vapaa. Kuvauksiin toivottiin johonkin kohtaan tieto että kätkö kuuluu tähän tapahtumaan.
No itsellä jäi nimeämättä, mutta infosta löytyy tarkempaa tietoa (eli kyseessä on wellamo cache raid). Toivottavasti löytäisin edes sen yhden.. :P
"Minä haluan tietää, miksi kauan sitten sä et palannutkaan
Pian kadotin suunnan, helppo polku kaltevana vietti mutkaan"

Avatar
Trulli
Viestit: 47
Liittynyt: La 28.06.2008 10:41
Paikkakunta: Iitti

Re: Wellamo Cache Raid-kätköistä

Viesti Kirjoittaja Trulli » Pe 17.04.2009 22:49

Olen nimennyt omat kätköni tyyliin "Trullin tusinakätkö (WCR 09)", eli jokaisen nimen perään olen lisännyt "(WCR 09)"
Purnukassa olevassa kätkötiedotteessa ei tuota (WCR 09)-loppua ole. Se taas johtuu siitä, että olin vienyt jo joitain purkkeja paikoilleen viime marraskuussa, enkä niihin viitsinyt enää tehdä muutoksia. Jatkoin samaa linjaa uudempien kätköjen kanssa.

Olen yrittänyt tehdä kätköjä helpoista vaikeisiin ja drive in-tyylisistä hieman kävelyä vaativiin luontopolkukätköihin.
Taitaa olla yksi ainoa urbaanissa ympäristössä oleva mukana. Purkit ovat kokoa regular tai small, yhtään mikroa ei ole. Yksi tai kaksi saattaa olla todella vaikea löytää, johtuen aika nappiin menneestä naamioinnista. No, en selittele enempää, saatte itse ottaa selville purkkien tason.

Yksi asia tuli vielä mieleen. Purkeissa on tosiaan FTF-lahjoja, mutta vaihtarit esim. lapsia silmällä pitäen puuttuvat kokonaan. Alan tässä pikkuhiljaa siirtyä kätköjen piilotuksesta etsintäpuuhiin ja omien kätköjen huoltokäynteihin. Näillä huoltokäynneillä minun on tarkoitus lisäillä purkkeihin vaihtareita.
Maailma on erilainen kätköilijän silmin...

Avatar
ilekka
Viestit: 45
Liittynyt: Ke 18.06.2008 14:43
Paikkakunta: Lahti

Re: Wellamo Cache Raid-kätköistä

Viesti Kirjoittaja ilekka » La 18.04.2009 0:17

Aiotteko muuten, päijäthämäläiset, pitää kännyhälytykset päällä Wellamo Cache Raid-kätköjen julkaisuhetkellä. Ajattelin vaan, että miten siitä selviää, jos kännyyn alkaa tulla kymmeniä tai jopa yli sata hälyä peräkanaa?

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Wellamo Cache Raid-kätköistä

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » La 18.04.2009 0:42

Minä laitoin hälyn pois päältä jo päivällä, ettei unohdu. Ai niin, tervetuloa Lahteen! Vai Hollolan puolelleko sitä muutettiin? Ei tarvi soitella torvea enää Vekentiellä ajellessani kuten olen joskus tehnyt, varsinkin jos vaaleansininen paholainen on ollu pihassa...
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

marko77
Viestit: 314
Liittynyt: Ti 03.06.2008 14:27
Paikkakunta: Nastola

Re: Wellamo Cache Raid-kätköistä

Viesti Kirjoittaja marko77 » La 18.04.2009 8:04

ilekka kirjoitti:Aiotteko muuten, päijäthämäläiset, pitää kännyhälytykset päällä Wellamo Cache Raid-kätköjen julkaisuhetkellä. Ajattelin vaan, että miten siitä selviää, jos kännyyn alkaa tulla kymmeniä tai jopa yli sata hälyä peräkanaa?
Ei taida olla häly päällä - ainakaan täällä. Ei takapuoli kestä merivettä. :mrgreen: Tervetuloa Wellamoon!
"Minä haluan tietää, miksi kauan sitten sä et palannutkaan
Pian kadotin suunnan, helppo polku kaltevana vietti mutkaan"

Avatar
PPP
Viestit: 119
Liittynyt: La 04.10.2008 0:07

Re: Wellamo Cache Raid-kätköistä

Viesti Kirjoittaja PPP » La 18.04.2009 11:43

Massiivista - Taittaa tulla tukuttain ennätyksiä

Eniten FTF päivässä
Eniten julkaistuja kätköjä päivässä
Eniten löydettyjä päivässä
..
Eniten XXX päivässä

Samalla myös geocache.fi kävijäennätys päivässä

Iso kiitos mahdollistajille
PPP on Perhe-K:n jäsen P

Helsinki - Paltamo - Ivalo - Utsjoki

mahtikanki
Viestit: 43
Liittynyt: Ke 30.05.2007 15:52

Re: Wellamo Cache Raid-kätköistä

Viesti Kirjoittaja mahtikanki » Su 19.04.2009 0:49

Ihmeellistä kyllä, edellinen viestini katosi bittiavaruuteen tuosta vaan.

Tuolloin koitin sanoa, että tämänkaltaiset kätköt ovat mielestäni tämän harrastuksen syöpä, ja että ne ovat suoranaista tämän "lajin" harrastajien päälle virtsaamista.

Tuliko nyt riittävän korrektisti vai deletoidaanko taas?

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Wellamo Cache Raid-kätköistä

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » Su 19.04.2009 1:40

mahtikanki kirjoitti:Ihmeellistä kyllä, edellinen viestini katosi bittiavaruuteen tuosta vaan.

Tuolloin koitin sanoa, että tämänkaltaiset kätköt ovat mielestäni tämän harrastuksen syöpä, ja että ne ovat suoranaista tämän "lajin" harrastajien päälle virtsaamista.

Tuliko nyt riittävän korrektisti vai deletoidaanko taas?
Joo, roskiin vaan. Siis mitä tarkoitat "Tämänkaltaisilla kätköillä"? Jos joku keksii järjestää tapahtuman mikä saa ne hieman uinuneetkin kätköilijät aktivoitumaan ja tekemään/ hakemaan purkkeja niin mikä vika siinä on? Se, että et itse asu lähistöllä ja ettet ole nuori varakas golffari? Kun kerran harrastuksen idea on piilottaa ja etsiä kätköjä, niin mikä ihme siinä on että jos joku saa porukan piilottamaan ja etsimään purkkeja niin sitten on pissaa jokaisen päällä ja purkista löydetyt herneet tungetaan poikittain nenään niin että rytisee?!!
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

Avatar
LQ
Viestit: 470
Liittynyt: To 11.01.2007 12:33

Re: Wellamo Cache Raid-kätköistä

Viesti Kirjoittaja LQ » Su 19.04.2009 8:25

Se mahti kangella kätköilylle suoritettava prose duuri tuli kyllä selväksi ilman rauta lankaakin. Mutta vielä jäi epäselväksi mitä tässä tarkoitettiin "tämänkaltaisilla kätköillä"??? Geovius vihjaili (kätköjä näkemättä) että nämä mahdollisesti olisi "tusinakätköjä", siitäkö on kyse? Se on tietysti totta että laatu ja määrä eivät yleensä kulje käsi kädessä kätköilyssäkään, mutten silti ole valmis tekemään johtopäätöksiä kätköjen "laadusta" niitä (tai edes niitten kuvauksia) näkemättä.

(Löytämäni "kankikätköt" ovat poikenneet massasta positiivisella tavalla.)
Piilotettu: 12 Löydetty: noin 2000 +/- 1000, en minä tarkkaan tiedä...

Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Wellamo Cache Raid-kätköistä

Viesti Kirjoittaja stebu » Su 19.04.2009 8:47

PPP kirjoitti:Massiivista - Taittaa tulla tukuttain ennätyksiä

Eniten FTF päivässä
Eniten julkaistuja kätköjä päivässä
Eniten löydettyjä päivässä
..
Eniten XXX päivässä

Samalla myös geocache.fi kävijäennätys päivässä
109 kätköä jukaistiin, aika liki 100 WCR-kätköä.
FTF:iä melkein yhtä monta (102?)
gc.fi kävi polvillaan, mutta toipui haksun antaman tekohengityksen avulla.
Aika rumba (vai raid)!

Ottaen huomioon, että suuri osa kätköistä on ollut pitkään piilossa julkaisemattomina, en usko että kyseessä olisi sen enempää tusinapurkkeja kuin muutenkaan, pikemminkin päinvastoin. Kyllä ainakin minun kilpailuviettini pistäisi tekemään paremman WCR-kätkön kuin naapuri. Valitettavasti en juuri nyt pääse ottamaan näytteitä.
-stebu

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Wellamo Cache Raid-kätköistä

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » Su 19.04.2009 10:33

stebu kirjoitti:
PPP kirjoitti:Massiivista - Taittaa tulla tukuttain ennätyksiä

Eniten FTF päivässä
Eniten julkaistuja kätköjä päivässä
Eniten löydettyjä päivässä
..
Eniten XXX päivässä

Samalla myös geocache.fi kävijäennätys päivässä
109 kätköä jukaistiin, aika liki 100 WCR-kätköä.
FTF:iä melkein yhtä monta (102?)
gc.fi kävi polvillaan, mutta toipui haksun antaman tekohengityksen avulla.
Aika rumba (vai raid)!

Ottaen huomioon, että suuri osa kätköistä on ollut pitkään piilossa julkaisemattomina, en usko että kyseessä olisi sen enempää tusinapurkkeja kuin muutenkaan, pikemminkin päinvastoin. Kyllä ainakin minun kilpailuviettini pistäisi tekemään paremman WCR-kätkön kuin naapuri. Valitettavasti en juuri nyt pääse ottamaan näytteitä.
Minäkään en päässyt näiden kätköjen surkeutta IRL toteamaan, mutta jos Trullinkin purkit ovat osittain jo syksyllä piilotettuja, en näe mitään syytä epäillä niiden tasoa ns. normaalipurkkeihin verrattuna. Yhtä hyvitä tai huonoista voisi kuvitella olevan kyse. Ei se purkki siitä parane, jos se heti julkaistaan. Eihän tuossa WCR touhussa ole juuri muuta tapahtunut, kuin kätköjen julkaisupäivän siirto ja muutama ihminen on tehnyt hieman useamman purkin kuin normaalisti. Pitänee tehdä joskus tänne keskeisempäänkin Suomeen saman tyylinen tapahtuma, kun jäi nyt tämä kokematta.
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

kimppi_keiju
Viestit: 15
Liittynyt: Ke 23.04.2008 21:25

Re: Wellamo Cache Raid-kätköistä

Viesti Kirjoittaja kimppi_keiju » Su 19.04.2009 11:59

Oltiin tulla "maaseudun puolella" eli Jaalan ja Iitin suunnalla näitä kätköjä hakemassa ja kyllä ne purkit siellä ainakin oli vähintään hyviä peruspurkkeja. Jokainen esitteli joko komean näköalan tai muuten paikallisen merkkipaikan, ei meille osunut yhtään ns. "turhaa kätköä". Joitakin kätköilijöitäkin nähtiin, mikä oli tosi hienoa. Itse ei tapahtumaan päästä näkemään enempää teitä, kun pitää mennä pojan harrastusta kannustamaan.
Mutta kaikki kiitos hienon tapahtuman järjestelijöille, tuli vietettyä jälleen mukava viikonloppu ulkoillen.

Avatar
Joorz
Viestit: 72
Liittynyt: To 28.12.2006 19:14
Paikkakunta: Riihikoski

Re: Wellamo Cache Raid-kätköistä

Viesti Kirjoittaja Joorz » Su 19.04.2009 22:18

Paikalla käyneenä pitää kiittää kätkijöitä hienoista kätköistä.
Itsestäni tuntui ainakin että jokaisella kätköllä oli idea miksi kätkö oli piiloitettu, eikä vain wcr:n takia.
Tuli nähtyä monta hienoa paikkaa, kiivettyä melkein yhtämonelle mäelle kuin Turussa.
Oikaistua parissa kohtaa hiukan jyrkempääkin kalliota.

Kokonaisuudessa hieno suoritus paikallisilta.
KIITOS

-Joorz-

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”