Kätköilystä kaupunkilehti Uudessa Raumassa

Keskustelua kätköilystä eri medioissa, haastattelupyynnöt ja muu mediaan liittyvä
Avatar
backley
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 25.08.2008 17:57
Paikkakunta: Tampere

Kätköilystä kaupunkilehti Uudessa Raumassa

Viesti Kirjoittaja backley » Su 15.02.2009 22:54

En tiedä, onko ollut tapana raportoida kaikista kätköilyaiheisista jutuista mediassa, mutta laitettakoon nyt tämäkin. Raumalainen kaupunkilehti Uusi Rauma on tuoreimmassa numerossaan käsitellyt kätköilyä. Mitään mullistavan uutta ei artikkelissa ole kätköilyä harrastavalle mutta tietysti toimiva mainos harrastuksen puolesta asiaan perehtymättömille. Ja tuosta sitten artikkeliin http://www.ur.fi/artikkeli.phtml?id=29220
________________________________________________________________________________________________
Ulos mailmaha viä, meijä jäljetön diä.
________________________________________________________________________________________________
N78 / Lumia 820

Avatar
Noyboy
Viestit: 368
Liittynyt: Su 11.05.2008 21:42
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Kätköilystä kaupunkilehti Uudessa Raumassa

Viesti Kirjoittaja Noyboy » Ma 16.02.2009 7:54

Jännä muuten miten näissä lehtijutuissa aina puhutaan aarteenetsinnästä. Itse en ole vielä yhtään aarretta löytänyt, vaikka kovasti olen etsinytkin.
-Noyboy-
serial cacher

Sasus
Viestit: 151
Liittynyt: Ke 02.07.2008 19:08
Paikkakunta: vantaa

Re: Kätköilystä kaupunkilehti Uudessa Raumassa

Viesti Kirjoittaja Sasus » Ma 16.02.2009 10:38

eikös kätköily ole isojen poikien aarteenetsintää???

jvuotila
Viestit: 95
Liittynyt: Pe 02.01.2009 10:11
Paikkakunta: Janakkala (Tervakoski)
Viesti:

Re: Kätköilystä kaupunkilehti Uudessa Raumassa

Viesti Kirjoittaja jvuotila » Ma 16.02.2009 10:44

Noyboy kirjoitti:Jännä muuten miten näissä lehtijutuissa aina puhutaan aarteenetsinnästä. Itse en ole vielä yhtään aarretta löytänyt, vaikka kovasti olen etsinytkin.
Katso tarkemmin. Minä olen löytänyt esim. ruosteisen partahöylän :lol:

Avatar
Noyboy
Viestit: 368
Liittynyt: Su 11.05.2008 21:42
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Kätköilystä kaupunkilehti Uudessa Raumassa

Viesti Kirjoittaja Noyboy » Ma 16.02.2009 11:02

Ai niin joo. Muistaakseni arteenetsinnässä aarre löytyy paikasta joka on merkitty isolla rastilla karttaan tahi gps:n näyttöön.
Onhan noita kivoja aarteentapaisia löytynyt, ehkä paras oli kun oli purkki täynnä karkkipaperikääröjä. :shock: Jippii!
Onhan sentään noista FTF-palkinnoista jotain joskus saanut, joita aarteiksi voisi kutsua. Tuttuni löysi jopa 20€:n setelin siististi taiteltuna pussissa FTF-palkinnoksi. Se olisi mukava aarre löytää.
-Noyboy-
serial cacher

Avatar
Noyboy
Viestit: 368
Liittynyt: Su 11.05.2008 21:42
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Kätköilystä kaupunkilehti Uudessa Raumassa

Viesti Kirjoittaja Noyboy » Ma 16.02.2009 11:05

Sasus kirjoitti:eikös kätköily ole isojen poikien aarteenetsintää???
Niinhän tämä kait ja tyttöjen kanssa. Ollaanpas korrekteja; Kokoon katsomatta tietysti. :lol: Itse en niinkään pidä lajia aarteenetsintänä, vaan lähempänä ehkä jopa suunnistusta.
-Noyboy-
serial cacher

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: Kätköilystä kaupunkilehti Uudessa Raumassa

Viesti Kirjoittaja aku506 » Ti 17.02.2009 20:51

Noyboy kirjoitti:Jännä muuten miten näissä lehtijutuissa aina puhutaan aarteenetsinnästä. Itse en ole vielä yhtään aarretta löytänyt, vaikka kovasti olen etsinytkin.
Joo tätä minäkin olen miettinyt....
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

qu1d
Viestit: 31
Liittynyt: Pe 10.10.2008 20:54
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kätköilystä kaupunkilehti Uudessa Raumassa

Viesti Kirjoittaja qu1d » Ti 17.02.2009 21:47

aku506 kirjoitti:
Noyboy kirjoitti:Jännä muuten miten näissä lehtijutuissa aina puhutaan aarteenetsinnästä. Itse en ole vielä yhtään aarretta löytänyt, vaikka kovasti olen etsinytkin.
Joo tätä minäkin olen miettinyt....
MInusta tuo aarteenetsintä on varsin hyvä ja toimiva tapa selittää asiaa, vaikka se oikeastaan kuvaakin parhaiten multikätköjä. Useimmat ovat lapsena leikkineet aarteenetsintää tai ainakin kuulleet siitä. Eihän siinäkään varsinaisia aarteita etsitty tai löydetty - löytäjän kunniaa, oikeaan paikkaan pääsyä, kenties pääsisäismunia tai synttärilahjoja tai namuja. Viittaus siihen saa usein aikaan melkein näkyvän lampun syttymisen kuuntelijan päässä, ja kätköily tulee silloin yhdistyneeksi asiaan, josta on yleensä positiivisia muistoja. Niinpä kuuntelija tulee huomaamattaan suhtautuneeksi kätköilyynkin positiivisesti. :)

Minä tapaan selittää, että kätköilyssä on yksi osa aarteenetsintää, yksi osa vekotinhulluutta ja yksi osa suunnistusta. Osien suhteet saattavat tietysti vaihdella harrastajasta riippuen. :lol:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Mediat”