Kysely

Keskustelua kätköilystä eri medioissa, haastattelupyynnöt ja muu mediaan liittyvä
salonse
Viestit: 124
Liittynyt: Pe 24.07.2009 19:21
Paikkakunta: Heinola

Re: Kysely

Viesti Kirjoittaja salonse » Ma 14.09.2009 12:54

Mukkelus kirjoitti:
Linkistä avautuvan sivun lopussa on linkki juttupalautetta varten.
Sen kautta annetut palautteet saattavat tavoittaa tutkijan jopa paremmin kuin täällä annettu kritiikki.
Palautetta lähetetty.
Kaikki paitsi kätköily on turhaa.

Jouko
Viestit: 195
Liittynyt: Ti 15.01.2008 12:33

Re: Kysely

Viesti Kirjoittaja Jouko » Ma 14.09.2009 14:15

Mukkelus kirjoitti:
Linkistä avautuvan sivun lopussa on linkki juttupalautetta varten.
Sen kautta annetut palautteet saattavat tavoittaa tutkijan jopa paremmin kuin täällä annettu kritiikki.

Tuo linkki on nettilehden palautetta varten. Tutkijalle palaute menee varmasti paremmin tutkimuslomakkeen kautta - siellähän on viimeisellä sivulla kohta vapaata palautetta varten.
Video meliora proboque deteriora sequor.

Avatar
Mukkelus
Viestit: 377
Liittynyt: Su 22.06.2008 15:37

Re: Kysely

Viesti Kirjoittaja Mukkelus » Ma 14.09.2009 14:28

Jouko kirjoitti:
Mukkelus kirjoitti:
Linkistä avautuvan sivun lopussa on linkki juttupalautetta varten.
Sen kautta annetut palautteet saattavat tavoittaa tutkijan jopa paremmin kuin täällä annettu kritiikki.

Tuo linkki on nettilehden palautetta varten. Tutkijalle palaute menee varmasti paremmin tutkimuslomakkeen kautta - siellähän on viimeisellä sivulla kohta vapaata palautetta varten.
Varmaan niin, mutta kun saattaa olla että tuota tutkimuslomaketta ei välttämättä ole kaikki edes avanneet :twisted:

Jouko
Viestit: 195
Liittynyt: Ti 15.01.2008 12:33

Re: Kysely

Viesti Kirjoittaja Jouko » Ma 14.09.2009 14:36

Mukkelus kirjoitti:
Varmaan niin, mutta kun saattaa olla että tuota tutkimuslomaketta ei välttämättä ole kaikki edes avanneet :twisted:
Eli tyypillistä suomalaisille: ei anneta palautetta asioista suoraan vaan purnataan selän takana. Mahtaako tällä systeemillä yleensä saada muutosta asioihin?
Video meliora proboque deteriora sequor.

Avatar
Minneli
Viestit: 126
Liittynyt: Ma 08.12.2008 0:43
Paikkakunta: Vallila, Helsinki

Re: Kysely

Viesti Kirjoittaja Minneli » Ma 14.09.2009 15:51

Itse asiassa purnaus menee kyllä perille tutkijalle asti myös lehtijutun linkin kautta. Sain omaan palautteeseeni seuraavan vastauksen:
"Kiitos palautteestanne TTY:n verkkolehden juttuun 'Aarteenetsintää GPS:llä'. Välitämme palautteenne myös tutkijalle."

salonse
Viestit: 124
Liittynyt: Pe 24.07.2009 19:21
Paikkakunta: Heinola

Re: Kysely

Viesti Kirjoittaja salonse » Ma 14.09.2009 15:52

Palautteeseeni sain sähköpostilla vastauksen
Hei!

Kiitos palautteestanne TTY:n verkkolehden juttuun ”Aarteenetsintää GPS:llä”. Välitämme palautteenne myös tutkijalle.

Ystävällisin terveisin,

Tuuli Laukkanen
Tiedottaja
Tampereen teknillinen yliopisto
PL 527, 33101 Tampere
puh: 040 849 0506
e-mail: tuuli.laukkanen@tut.fi
Kaikki paitsi kätköily on turhaa.

Viisikko
Viestit: 101
Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:49
Paikkakunta: Kerava

Re: Kysely

Viesti Kirjoittaja Viisikko » Ma 14.09.2009 16:31

Jouko kirjoitti:
Mukkelus kirjoitti:
Varmaan niin, mutta kun saattaa olla että tuota tutkimuslomaketta ei välttämättä ole kaikki edes avanneet :twisted:
Eli tyypillistä suomalaisille: ei anneta palautetta asioista suoraan vaan purnataan selän takana. Mahtaako tällä systeemillä yleensä saada muutosta asioihin?
Itse annoin myös tutkijalle suoraan palautetta tutkimuslomakkeen kautta. Mielestäni tämä ei ole "purnaamista selän takana" tuskin häneltä on evätty pääsy tälle foorumille. Tutkijan kommentteja odotellessa,

Viisikko/Mirkka

Avatar
small oaks
Viestit: 588
Liittynyt: Ma 08.01.2007 9:32
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Kysely

Viesti Kirjoittaja small oaks » Ti 15.09.2009 14:18

Näinkö oikein että tuolla toisella foorumilla oli tullut vastaus, mutta se keskustelu on näemmä poistettu..? Ehkä keskusteluun tulleen palautteen seurauksena. :(
Still one more to find!

Jouko
Viestit: 195
Liittynyt: Ti 15.01.2008 12:33

Re: Kysely

Viesti Kirjoittaja Jouko » Ti 15.09.2009 14:24

small oaks kirjoitti:Näinkö oikein että tuolla toisella foorumilla oli tullut vastaus, mutta se keskustelu on näemmä poistettu..? Ehkä keskusteluun tulleen palautteen seurauksena. :(
Se ei siis ollutkaan viime yönä näkemääni unta, vai olemmeko katselleet samaa rainaa? Minun unessani ei kuitenkaan ollut (vielä) palautetta.
Video meliora proboque deteriora sequor.

Avatar
Minneli
Viestit: 126
Liittynyt: Ma 08.12.2008 0:43
Paikkakunta: Vallila, Helsinki

Re: Kysely

Viesti Kirjoittaja Minneli » Ti 15.09.2009 15:20

Ymmärsinkö oikein, että tutkija on kommentoinut saamaansa geokätkentä-palautetta, mutta poistanut sitten koko ketjun? Viestiketjun poistaminen (jos siitä on kyse), kuulostaa kyllä hiukan lukijoiden aliarvioimiselta, olipa palaute ollut mitä tahansa. Täällä on ihan älykkäitä lukijoita, jotka osaavat kyllä jättää asiallisen viestin saaman asiattoman palautteen omaan arvoonsa. Ketjun poistaminen taas on harmillista, koska olisin mielelläni kuullut, mitä sanaa tutkija aikoo väitöskirjassaan käyttää ja onko hän tietoinen Kielitoimiston kannasta. Osaako joku viestin nähnyt referoida sisältöä? Jos nimittäin tutkija aikoo pitää kiinni geokätkennästä , olen ajatellut lähettää hänelle Kielitoimiston Eija-Riitta Grönrosin viestin tiedoksi (ihan Grönrosin luvalla).

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Kysely

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Ti 15.09.2009 15:56

Minneli kirjoitti:Ymmärsinkö oikein, että tutkija on kommentoinut saamaansa geokätkentä-palautetta, mutta poistanut sitten koko ketjun? Viestiketjun poistaminen (jos siitä on kyse), kuulostaa kyllä hiukan lukijoiden aliarvioimiselta, olipa palaute ollut mitä tahansa.
Groundspeakin foorumilla viestejä voivat poistaa ainoastaan moderaattorit, eli tutkija tai kukaan muukaan "random" kätköilijä ei voi itse viestiketjua sensuroida. Ihme sensurointibuumi menossa, ei siitä premiumkätkökeskustelun poistostakaan kauan ole...

NMS68
Viestit: 308
Liittynyt: Ti 18.12.2007 23:25

Re: Kysely

Viesti Kirjoittaja NMS68 » Ti 15.09.2009 15:57

Minneli kirjoitti:Ymmärsinkö oikein, että tutkija on kommentoinut saamaansa geokätkentä-palautetta, mutta poistanut sitten koko ketjun? Viestiketjun poistaminen (jos siitä on kyse), kuulostaa kyllä hiukan lukijoiden aliarvioimiselta, olipa palaute ollut mitä tahansa.
En tiedä, kuka on poistanut keskustelun, mutta näin itse ao. tutkijan kirjoittaman viestin ja pari kommenttia, enkä löydä sitä keskustelua enää. Googlen haku löytää ainakin osia, vaikka koko viestiä ei saakaan enää näkyviin. Ainakin lauseet "Geokätköily termi näyttää nyt vakiintuvan aktiivisten harrastajien toimesta, kuitenkin molemmat termit ovat hyväksyttäviä." ja "Yritän itse käyttää molempia termejä ja viedä maailmalle eteenpäin tätä upeaa harrastusta tutkijana." olivat tuossa tekstissä.

Avatar
Minneli
Viestit: 126
Liittynyt: Ma 08.12.2008 0:43
Paikkakunta: Vallila, Helsinki

Re: Kysely

Viesti Kirjoittaja Minneli » Ti 15.09.2009 20:09

Stone'5 kirjoitti:Groundspeakin foorumilla viestejä voivat poistaa ainoastaan moderaattorit, eli tutkija tai kukaan muukaan "random" kätköilijä ei voi itse viestiketjua sensuroida. Ihme sensurointibuumi menossa, ei siitä premiumkätkökeskustelun poistostakaan kauan ole...
Hyvä syy pitää keskustelu pikemminkin täällä kuin Groundspeakissa, vaikka kaikki eivät ehkä tänne löydäkään... Noista Googlen löytämistä fragmenteista jää sen verran vähän käteen, ettei tutkijan kanta ihan selviä minulle, joten lähetänpä sitten kuitenkin sen Kielitoimiston viestin hänelle.

Avatar
LQ
Viestit: 470
Liittynyt: To 11.01.2007 12:33

Re: Kysely

Viesti Kirjoittaja LQ » Ti 15.09.2009 20:15

Minneli kirjoitti:Noista Googlen löytämistä fragmenteista jää sen verran vähän käteen, ettei tutkijan kanta ihan selviä minulle, joten lähetänpä sitten kuitenkin sen Kielitoimiston viestin hänelle.
Tässä vähän lisää Googlesta kalastettua:
???

Pirita Ihamäki: Digiajan aarteenetsintäleikit harrastuksina ja opetussovelluksina, joka löytynee linkistä http://vanha.hum.utu.fi/satakunta/tutki ... et/124.pdf.

???

Geokätkennästä on maailmalla yksi termi eli geocaching, jota käytän omissa englannin kielisissä julkaisuissa. Mielestäni geokätkentä termi kattaa molemmat etsimisen ja piilottamisen. Suomalaiset geokätkennän harrastajat ovat myöhemmin alkaneet käyttää termiä geokätköily, mitä mediassa ei aina ole tunnettu. Geokätkentä on kuitenkin usein esillä mediassa ja sitä kautta myös terminologiassa näkyy nämä molemmat termit. Geokätköily termi näyttää nyt vakiintuvan aktiivisten harrastajien toimesta, kuitenkin molemmat termit ovat hyväksyttäviä. Tiedettä tehtäessä tulee aina määritellä hyvin, mitä asiallaan tarkoittaa, joten monet määritelmät sopivat käytettäväksi. Yritän itse käyttää molempia termejä ja viedä maailmalle eteenpäin tätä upeaa harrastusta tutkijana. Teen geokätkentä aihepiiriin liittyvää väitöskirjaa, jossa geokätkennän sosiaaset kommunikointi välineet näyttävät suuntaa uusien pelien suunnittelijoille, toisaalta sovellan geokätkentäharrastusta opetuksessa ja matkailupalveluissa. Väitöskirjani työnimenä kulkee Geocaching: Designing and Understanding Player Experience. Kiitos paljon jo kyselyyn vastanneille. Toivoin todellakin saavani kattavasti geokätköilyn/geokätkennän harrastajia vastaamaan kyselyyn asiallisesti.

???
EDIT: Aika vahvasti tuntuisi olevan vielä kallellaan kätkentäsuuntaan tekstin perusteella, huolimatta tästä: "Yritän itse käyttää molempia termejä".
Piilotettu: 12 Löydetty: noin 2000 +/- 1000, en minä tarkkaan tiedä...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Mediat”