Geokätköilyn opetusvideo?

Keskustelua kätköilystä eri medioissa, haastattelupyynnöt ja muu mediaan liittyvä
Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Geokätköilyn opetusvideo?

Viesti Kirjoittaja Geovius » To 02.10.2008 12:10

Nyt kun tämän hienon harrastuksen parissa on enemmän uusia ja vanhoja innokkaita kätköilijä niin uudistanpa tässä kyselyn, että olisiko täällä innostuneita puuhamiehiä tai -naisia ottamaan osaa Geokätköilyn opetusvideon tekemisiin. En ole asiaa sen pidemmälle suunnitellut kuin vain fundeeranut tätä aina toisinaan. Tällaisistahan löytyy esimerkkejä tuolta maailma jonkin verran ja joukkoon mahtuisi ihan hyvin täkäläisiäkin tekeleitä.

Avatar
Noyboy
Viestit: 368
Liittynyt: Su 11.05.2008 21:42
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Geokätköilyn opetusvideo?

Viesti Kirjoittaja Noyboy » To 02.10.2008 13:12

YouTubesta löytyy ainakin jotain vastaavia, varsin amatöörimaisia. In english ofcourse.
-Noyboy-
serial cacher

Avatar
team_rmma
Viestit: 191
Liittynyt: Ma 23.07.2007 19:53
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Geokätköilyn opetusvideo?

Viesti Kirjoittaja team_rmma » To 02.10.2008 13:23

En tiedä, mitä tästä voisi videoida mutta jos hyvä content löytyy ja mekanismi materiaalin tekemiselle etänä ympäri Suomen niin mikä ettei.

Komedian aineksia ilmassa :lol:

Jos hommaan lähdetään niin mikä etten voisi kokeilla otsikkoa "Opi Pocket Query kahdessa minuutissa"
Kuva

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Geokätköilyn opetusvideo?

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » To 02.10.2008 14:02

Kyllähän sen voisi väsätäkin. Kun olis parempi tietokone. Tai on mulla, mutta se levis tossa kesällä. Tämä vanha mylly ei jaksa pyöritellä oikeen noita editointiohjelmia. Esim Pinnacle studioo tai muuta vastaavaa. Noyboy olisi todennäköisesti innokas ottamaan osaa kyseiseen projektiin. Meillä on muuten se "Sweded"- projekti hieman jäissä edelleen...
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Geokätköilyn opetusvideo?

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » To 02.10.2008 14:06

Tonny0909 kirjoitti:... Esim Pinnacle studioo tai muuta vastaavaa...
Minulla on Pinnacle Studio 11 plus. Se on syvältä. Ohjelma on toimii-jos-toimii -periaatteella tehty, ja tälläkin hetkellä eräs Pinnaclella suurella vaivalla muokattu video pitäisi tallentaa normaaliksi videotiedostoksi.
Mutta ei onnistu, Studio ei halua tehdä yhteistyötä vaan kaatuu aina eräässä tilanteessa. Joskus toimii, joskus taas ei. Olen asentanut uusimmat päivitykset.

Mutta hyvä juttu, jos sellainen opetusvideo saadaan tehtyä!

Avatar
Noyboy
Viestit: 368
Liittynyt: Su 11.05.2008 21:42
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Geokätköilyn opetusvideo?

Viesti Kirjoittaja Noyboy » To 02.10.2008 14:48

Tonny0909 kirjoitti:Noyboy olisi todennäköisesti innokas ottamaan osaa kyseiseen projektiin. Meillä on muuten se "Sweded"- projekti hieman jäissä edelleen...
Joo, vaikkapa niin. Ja tuo "Sweded".. se on tosiaan kesken, tehdään se jokupäivä. :D
-Noyboy-
serial cacher

Avatar
cruice
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 26.05.2008 22:44
Paikkakunta: Turku

Re: Geokätköilyn opetusvideo?

Viesti Kirjoittaja cruice » To 02.10.2008 16:22

Kuulostaa mielenkiintoiselta :) Oon harrastanut videokuvaustakin vuosia ja nyttemmin ajatellut omaa yritystä, joten kiinnostaa.
Laitteita löytyy kiitettävästi, mm. Sony HVR-HD1000 olkapäältä kannettava teräväpiirto tuotantokamera, muutamia Sennheiserin erillismikkejä, solmiomikkejä.... kuvausvaloja jne. Olen tehnyt paljon mm. häävideoita ja äskettäin sain valmiiksi ristiäisvideon. Editointiohjelmina olen käyttänyt Vegasin7 tai Premieriä. :)

ququt
Viestit: 6
Liittynyt: To 02.10.2008 16:32
Paikkakunta: Tuusula

Re: Geokätköilyn opetusvideo?

Viesti Kirjoittaja ququt » To 02.10.2008 16:38

Aloittelin juuri kätköilyn avovaimoni kanssa ja sanoin yksi ilta, että olisi kiva tehdä joku kätköilyvideo. Jos tästä tulee jotain, niin täällä on kamera (Sony HVR-Z1E) ja muutamia mikkejä projektiin mukaan :)

Avatar
team_rmma
Viestit: 191
Liittynyt: Ma 23.07.2007 19:53
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Geokätköilyn opetusvideo?

Viesti Kirjoittaja team_rmma » To 02.10.2008 16:45

Mulla ei ole videokameraa mutta ajattelin pärjätä osittain ilman videokameraa (videota suoraan näytöltä) ja lainaksi saan kyllä järjestettyä helposti.
Kuva

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Geokätköilyn opetusvideo?

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » To 02.10.2008 18:38

Minulla on iMacin iMovie, jolla on ainakin todella yksinkertainen editoida elokuvatiedostoja, liittää musiikkia ja lopputekstejä yms. Olen periaatteessa avoimen kiinnostunut kaikenlaisesta yhteistyöstä.
Onko muuten nimesi jo täällä?

makeou
Viestit: 71
Liittynyt: To 04.09.2008 12:53

Re: Geokätköilyn opetusvideo?

Viesti Kirjoittaja makeou » Pe 03.10.2008 8:42

:lol: Kohta on tosi monta kameraa ja ohjelmaa tietokoneella. Vaan entäs ne näyttelijät? Kuka videolla leikkii koomikkoa?
Outi

Avatar
team_rmma
Viestit: 191
Liittynyt: Ma 23.07.2007 19:53
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Geokätköilyn opetusvideo?

Viesti Kirjoittaja team_rmma » Pe 03.10.2008 14:00

Joo olen varma, että tää homma ei kariudu hardwareen, oli Mäkkiä tai Mikkiä tai molemmat tai ei kumpaakaan :wink:

Sisältö, aiheet/ideat, tavoite, kohdeyleisö, aikataulu, organisointi yms.
Kuva

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: Geokätköilyn opetusvideo?

Viesti Kirjoittaja Tervas » Pe 03.10.2008 14:05

Siitä vaan miittiä pystyyn :)
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

Avatar
sikajack
Viestit: 248
Liittynyt: La 23.12.2006 15:44
Paikkakunta: Turku

Re: Geokätköilyn opetusvideo?

Viesti Kirjoittaja sikajack » Pe 03.10.2008 16:32

makeou kirjoitti:Kuka videolla leikkii koomikkoa?
Olen aina valmis nolaamaan itseni julkisesti! ;-)
//geonovice sikajack

wesbridge
Viestit: 150
Liittynyt: Su 17.06.2007 11:06
Paikkakunta: Tampere

Re: Geokätköilyn opetusvideo?

Viesti Kirjoittaja wesbridge » Pe 03.10.2008 19:16

makeou kirjoitti:Kuka videolla leikkii koomikkoa?
Luulisin, että tästä porukasta löytyy niitäkin joiden ei tarvitse näytellä pelleä... :D
-- wesbridge

Avatar
mikko&sira
Viestit: 466
Liittynyt: La 06.01.2007 10:35
Paikkakunta: Espoo

Re: Geokätköilyn opetusvideo?

Viesti Kirjoittaja mikko&sira » Pe 03.10.2008 19:31

Olet oikeassa!

Terveisin Kmikko
Maailma on erilainen geokätköilijän silmin.

Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Geokätköilyn opetusvideo?

Viesti Kirjoittaja Geovius » Pe 03.10.2008 23:29

Niin kuin todettu tekniikka ei varmaan ole tässä se ongelma.
Ja olen varma, että niitä linssiluteitakin löytyy taatusti ihan riittävästi.
Onhan täällä myös jo kokeineta televisio esiintyjiä, että jos ei uusia ilmaannu niin varmaan vanhat parrat ovat innolla tässä mukana.

Mutta oleellinen asiahan tässä olisi tietenkin kunnollinen idea, suunnitelma, käsikirjoitus ym.

Minä kun idean heitin voisin tässä vähän sitten keräillä porukkaa kasaan ja tiedustella lähemmin mielenkiinnon kohteita sekä ideoita. Mutta annetaan nyt vielä "mainoksen" purra vähän aikaa sillä eihän tässä jäniksen selässä olla.

Avatar
wood
Viestit: 59
Liittynyt: Su 24.12.2006 7:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Geokätköilyn opetusvideo?

Viesti Kirjoittaja wood » La 04.10.2008 23:20

Osioitahan voisi ottaa eri alueista. Yksi voisi kertoa ihan perus toiminnoista ja jutuista, juuri esimerkiksi sivuilla navigoinnista ja pocket queryjen teosta. Käytännön osuudessa voisi näyttää rauhallisen perheen sunnuntaikätköilyä kaikessa rauhassa. Sitten voisi olla osuus missä kuvataan illanviettoa kotona ja kun puhelin piippaa niin sitten on kiire! Siitä saattaisi saada jo aikaan dokumentti-henkisen tuotoksen. Jotain vastaavaa on esimerkiksi myrskybongarien toiminnasta tehty. Joku tietysti jossain vaiheessa alkaa tehtä jo elokuvaa aiheesta... :)

marko77
Viestit: 314
Liittynyt: Ti 03.06.2008 14:27
Paikkakunta: Nastola

Re: Geokätköilyn opetusvideo?

Viesti Kirjoittaja marko77 » Su 05.10.2008 6:43

Mielestäni opetusvideon voisi koostaa palapelinä ympäri Suomea (esim. otsikolla geokätköilyä Hangosta Utsjoelle) - onhan tämä maanlaajuinen harrastus. Jokaisessa osiossa olisi sama idea - esitellään geokätköilyä, mutta eri muodoissa (esim. helsinkiläinen esittelee multia, jyväskyläläinen mysteeriä ja rovaniemeläinen GC:t/TB:t). Kässäri on kyllä a ja o tällaisissa projekteissa, mutta ex temporekin voisi jotain hauskaa syntyä (esim. videkamera käteen ja kätköilemään).
"Minä haluan tietää, miksi kauan sitten sä et palannutkaan
Pian kadotin suunnan, helppo polku kaltevana vietti mutkaan"

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Geokätköilyn opetusvideo?

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Su 05.10.2008 7:00

marko77 kirjoitti:... (esim. helsinkiläinen esittelee multia, jyväskyläläinen mysteeriä ja rovaniemeläinen GC:t/TB:t). Kässäri on kyllä a ja o tällaisissa projekteissa, mutta ex temporekin voisi jotain hauskaa syntyä (esim. videkamera käteen ja kätköilemään).
Minä voin esitellä kiviaitalaskentamultimicroa, jossa menee hermot ja lopussa kuola valuu suusta ja silmät pyörii päässä kuten Jouko Turkan "kiimaiset poliisit" :shock:

Vakavasti puhuen tosta ex tempore-kätköilystä saisi kaikista eniten irti leikkaamalla, jos vaan malttais tehdä monta reissua siten, että antais vaan kameran pyöriä. Kuningaskuluttajaa tehdessä hauskin moka oli, kun 17m päästä toimittajan piilottamasta purkista löytyi toinen purkki, joka osoittautui roskaksi. Naurahdin vähän pilkallisesti sille, miten huonosti purkki oli piilotettu, johon toimittaja sanoi että "nyt minun täytyy tuottaa sinulle pettymys..." Lehahdin tulipunaiseksi, ja hävetti kovasti. Ja eikös se toimittaja tietenkin editoinut kyseisen pätkän mukaan :oops:

Vakavasti puhuen II: Mannekiinina olen saanut olla, joten jos minä tähän projektiin jollain tavalla osallistun, niin se voisi olla ehkä jotain koeluontoisia editointeja. Ammattitaitoa ei ole, mutta leikkimielistä ja innokasta harrastuneisuutta. Sain muuten eilen aamupäivällä poikieni kanssa tehtyä mielestäni hauskan 56 sekunnin kotivideon eräästä keksinnöstä, se löytyy youtubesta http://www.youtube.com/watch?v=_yWY39czUlw
Viimeksi muokannut Haaskalintu, Su 05.10.2008 14:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko muuten nimesi jo täällä?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Mediat”