25 kunnan haaste pyöräilemällä

TeamTuukka
Viestit: 66
Liittynyt: To 28.06.2012 14:20

25 kunnan haaste pyöräilemällä

Viesti Kirjoittaja TeamTuukka » Su 01.07.2012 23:27

Kuten tuossa 24h geopyöräily -ketjussa mainitsin, niin vakaa aikomus on vielä tänä kesänä polkupyöräillä 25 kunnan haaste. Mulla on lomaa 7.8. - 12.8. välisen ajan ja kolme peräkkäistä päivää uhraan tälle pyöräretkelle.

Ajettavat kunnat ovat järjestyksessä
- Kangasala
- Orivesi
- Juupajoki
- Jämsä
- Kuhmoinen
- Padasjoki
- Asikkala
- Heinola
- Iitti
- Kouvola
- Nastola
- Lahti
- Hollola
- Kärkölä
- Hausjärvi
- Riihimäki
- Loppi
- Janakkala
- Hämeenlinna
- Hattula
- Kalvola
- Valkeakoski
- Akaa
- Lempäälä
- Vesilahti
- Pirkkala
- Nokia
- Tampere
- Ylöjärvi (jossa haasteen purkin kuittaus)

Yhteensä siis listalla on 29 kuntaa ja ajettavaksi matkaksi sain Google Mapsilla 586 km (kotoa kotiin). Reitti on optimoimaton pituuden puolesta ja pari kuntaa pois pudottamalla kilometrejäkin tulisi jonkun verran vähemmän.

Ajatuksena on ajaa tuo osapuilleen vuorokausimatkoina 240 km, 160 km ja 186 km riippuen menohaluista. Mikäli tällainen taatusti mieleenpainuva reissu kiinnostaa, niin ei muuta kuin treenaamaan ja mukaan retkelle. Ei-sitovia osanottoilmoituksia otetaan vastaan :)

TeamTuukka
Viestit: 66
Liittynyt: To 28.06.2012 14:20

Re: 25 kunnan haaste pyöräilemällä

Viesti Kirjoittaja TeamTuukka » Ke 08.08.2012 10:08

Matkalla ollaan, tarkemmin sanottuna Kuhmoisten nesteellä aamupäiväkahvilla. Eipä taas(kaan) muita rohkeita ilmottautunut mukaan, joten omaan tahtiin olen poljeskellut. Takana on nyt 142 km sitten eilisillan 22:50, jolloin lähdin kotoa liikkeelle ja nimmarin Neulaniemen pysäkillä laitoin 00:00.

Orivedeltä eteenpäin on enemmän tai vähemmän sadellut, mutta se ei ole menoa juuri haitannut. Mitä nyt lenkkarit alkavat olla ikävän kosteat.

Oriveden seutuvilla pamautin pimeässä ja vesisateessa johonkin asfalttikuoppaan ja takavanne on nyt sivusuunnassa soikea. Kenties Asikkalasta löytyy korjaamo, jotta saan tuon taas kuntoon. Kyllä tuollakin ajaa, mutta varman päälle pitää ottaa :)

Aikataulusta olen tunnin verran edellä, joten jonnekin Iitti - Kouvolaan taidan tänään ehtiä. Jos tuolla yllä mainitulla reitillä näkyy punaiseen takkiin / paitaan pukeutunut fillaristi, jolla siniset pyörälaukut, niin tulkaapa pitämään minimiittiä.

Nyt eteenpäin :D

Arnyk
Viestit: 285
Liittynyt: Ti 24.08.2010 14:13

Re: 25 kunnan haaste pyöräilemällä

Viesti Kirjoittaja Arnyk » Ke 08.08.2012 10:43

TeamTuukka kirjoitti: Aikataulusta olen tunnin verran edellä, joten jonnekin Iitti - Kouvolaan taidan tänään ehtiä. Jos tuolla yllä mainitulla reitillä näkyy punaiseen takkiin / paitaan pukeutunut fillaristi, jolla siniset pyörälaukut, niin tulkaapa pitämään minimiittiä.
Nyt eteenpäin :D
Mukavaa matkareportaasia. Kiva lukea. varsinaista kansalaisurhoollisuutta.

Tuo minimiitti ja aikataulun edelläolo on sellaset asiat, että kohta olet aikataulusta jäljessä ja pahasti [:D]

Ei muuta kuin erittäin mukavaa matkanjatkoa!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Etelä-Suomi”