vieläkö eteläsuomessa, vantaalla kätköilyseuraa kaipaavia?

NinniTipe
Viestit: 2
Liittynyt: To 20.03.2008 12:05

vieläkö eteläsuomessa, vantaalla kätköilyseuraa kaipaavia?

Viesti Kirjoittaja NinniTipe » Pe 05.09.2008 19:52

moikka kaikille,
ekaa kertaa tänne foorumille kirjottelen.. ukkelin kans ollaan kätköilty reilun vuoden ja hän ei niin kovin innostunut ole.. tai ei niinkuin minä, fillarilla, autolla, junalla tekis mieli harvase päivä lähtee johonkin ja toinen ehkä pari kertaa kuussa.. eli seuraa olisin vailla, olen tällaine reilu 30 wee "tyttönen" jolla on kortti, ei aina autoa käytössä, kesäisin mönkkärillä tai fillarilla voi kulkee ja julkisetkaan ei oo mahdoton idea :) pistäkeehän viestiä jos ootte kätköilyseuraa vailla !

Avatar
ilkant
Viestit: 464
Liittynyt: Ke 18.04.2007 14:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: vieläkö eteläsuomessa, vantaalla kätköilyseuraa kaipaavia?

Viesti Kirjoittaja ilkant » La 06.09.2008 13:36

Torstai-iltaisin voisi löytyä aikaa, jos ei ole jo kätköilyseuraa löytynyt.
Asiallinen nostalginen turpeenrepijä

Avatar
caizu
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 02.07.2008 21:48

Re: vieläkö eteläsuomessa, vantaalla kätköilyseuraa kaipaavia?

Viesti Kirjoittaja caizu » Su 07.09.2008 14:01

Itsekin olen varsin keltanokka mutta sen verran jäänyt koukkuun, että joka päivä tulee katseltua mihin ja milloin minnekin menisi seuraavaksi. Kavereitakin olen onnistunut jo kourallisen saamaan mukaan ja kaksi on jäänyt koukkuun ja menneet jo määrässäkin meikäläisen ohi heittäen. Nyt olen lomalla tämän kuukauden ja ajattelin pyhittää lomastani osan kätköilylle, joten itsekin ilmoittaudun seuraksi seuraa kaipaaville ja otan mielelläni uusia tuttavuuksia mukaan kätköilemään.

Mikähän olisi paras keino ilmoitella kätköille menemisistään ja aikatauluista?

Toinen noodi aiheesta on "Kätköilyseuraa" -otsikon alla http://www.geocache.fi/bulletin/viewtop ... =7555#last . Yhdistelläänkö näitä keskusteluja jotenkin silloin tällöin vai luotetaanko siihen, että ihmiset bongaavat oikeiden otsikoiden alta samankaltaiset keskustelut? (tämä kysymys osoitettu lähinnä pitkään forumilla pyörineille mutta toki muutkin voivat kommentoida)

Keskuspaikkani on Tapanila/Fallkulla Pohjois-Helsingissä, josta yleensä kätköille ponnistan. Tykkään mieluiten pyöräillä, kävellä tai mennä julkisilla kulkuvälineillä kätköille, että voin pitää sisäisen viherpipertäjäni mahdollisimman onnellisena ja tyytyväisenä. ;) En vikise kamalasti vastaan autoilullekaan, jos kätkö on kaukana/taivaalta tulee mummoja/autossa on useita matkustajia/jokin muu syy autoilla kyseiselle suunnalle.

JomppeS
Viestit: 18
Liittynyt: La 10.11.2007 18:01

Re: vieläkö eteläsuomessa, vantaalla kätköilyseuraa kaipaavia?

Viesti Kirjoittaja JomppeS » Su 07.09.2008 17:36

Mikähän olisi paras keino ilmoitella kätköille menemisistään ja aikatauluista?
Itse olen kokenut #geocaching.fi IRC-kanavan kaikkein parhaimmaksi. Siellä aikaansa viettää >100 enemmän tai vähemmän aktiivista kätköilijäkollegaa jatkuvasti. Vaikka itsellä on muutamat henkilöt 'vakiintunut' kenen kanssa käyn purkeilla, on nämä muiden kanssa tehdyt kätkökierrokset IRC-kanavan välityksellä saatujen kontaktien kautta. Ihan esimerkkinä tämän päiväinen extempore kätkökierros theOravan kanssa sovittiin IRCissä ja 20 min sen jälkeen kun theOrava ilmoitti aikeistaan lähteä purkeille olimme jo matkalla kohti kirkkonummea.

Jos koneella ei ole IRC-ohjelmaa, voi hyvin käyttää selaimenkautta käytettävää IRC-palvelua, johon linkki löytyy esim: http://www.geocaching.fi/linkit/index.php?q=irc

edit: typo

Avatar
rixu
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 10.09.2008 18:18
Paikkakunta: Nummela

Re: vieläkö eteläsuomessa, vantaalla kätköilyseuraa kaipaavia?

Viesti Kirjoittaja rixu » Pe 12.09.2008 13:17

Uusimaan sisällä pörrään autolla/prätkällä itse kätköilemässä jos seuduilla liikun, myös junakätköily kiinnostaa jos jossain välissä on paremmin aikaa. Olisihan se hauskaa jos jotain seuraa olisi, harvemmin tulee ketään mukaan otettua kun ei kaveripiiri tätä harrasta.

Avatar
ilkant
Viestit: 464
Liittynyt: Ke 18.04.2007 14:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: vieläkö eteläsuomessa, vantaalla kätköilyseuraa kaipaavia?

Viesti Kirjoittaja ilkant » La 20.09.2008 17:44

Ensi torstaina 25.9. autoillen kätköillä Helsinki-Espoo linjalla. Mukaan mahtuu noin 2-3 henkeä.
Asiallinen nostalginen turpeenrepijä

EvilEngineer
Viestit: 1
Liittynyt: Su 03.05.2009 22:16

Re: vieläkö eteläsuomessa, vantaalla kätköilyseuraa kaipaavia?

Viesti Kirjoittaja EvilEngineer » Ma 18.05.2009 18:20

Moi,

Aloitteleva kätköilijä pääkaupunkiseudulta. Helsingin ydinkeskusta alkaa olemaan pikkuhiljaa koluttu, ja pitäisi siirtyä muille hoodseille. Mielelläni lähtisin jonkun kanssa kätköjä keräilemään vaikka Vantaalta, Espoosta tai Pohjois-Helsingistä.

Aika hiljaiselta tämä ketju täällä näytti, mut pistimpä viestiä kuitenkin :)
Ja jos jotain kiinnostaa niin olen 24-vuotias ja 57 kätköä tällä hetkellä plakkarissa.

marko77
Viestit: 314
Liittynyt: Ti 03.06.2008 14:27
Paikkakunta: Nastola

Re: vieläkö eteläsuomessa, vantaalla kätköilyseuraa kaipaavia?

Viesti Kirjoittaja marko77 » Su 05.07.2009 10:08

Helsingin seudulta pitäisi kyllä nyt kesällä saada kätköjä logattuja - onhan tässä kesää. Vielä kun tuon pyörän saisi Helsinkiin vaivattomasti, niin mikä ettei..
"Minä haluan tietää, miksi kauan sitten sä et palannutkaan
Pian kadotin suunnan, helppo polku kaltevana vietti mutkaan"

Avatar
jkanee
Viestit: 3
Liittynyt: Su 29.11.2009 15:10

Re: vieläkö eteläsuomessa, vantaalla kätköilyseuraa kaipaavia?

Viesti Kirjoittaja jkanee » Pe 04.12.2009 16:29

Kyllä minuuki saa mukaan pyytää (täällä keskivantaalla olen), vaikka nuorta verta olenkin. Reilu 60 kätköö löydettynä, jos se mitään kertoo. :P
Nyt ois pärrä käytös, mut sil ei kyl talvel ajella joten saa pyytää seuraks. Autokortti keväällä.

marko77
Viestit: 314
Liittynyt: Ti 03.06.2008 14:27
Paikkakunta: Nastola

Re: vieläkö eteläsuomessa, vantaalla kätköilyseuraa kaipaavia?

Viesti Kirjoittaja marko77 » Pe 08.01.2010 10:57

Kaipaisin edelleen kätköilyseuraa etsimään pk-seudun kätköjä. Itsekseni olen muutaman löytänyt, mutta tilastot kaipaavat kaunistelua. HKL:n yhden vrk:n matkailulippu olisi varmasti kätevin tapa. Kahveet voin tarjota reissun päätteeksi. :D Yv:ä voi laitella, niin katsotaan kalenterista sopiva vkl?
"Minä haluan tietää, miksi kauan sitten sä et palannutkaan
Pian kadotin suunnan, helppo polku kaltevana vietti mutkaan"

marko77
Viestit: 314
Liittynyt: Ti 03.06.2008 14:27
Paikkakunta: Nastola

Re: vieläkö eteläsuomessa, vantaalla kätköilyseuraa kaipaavia?

Viesti Kirjoittaja marko77 » To 22.04.2010 6:31

Mietin tuossa, josko vappuna (tai joku muu päivä, vkl) etsisi Helsinki-kätköjä oikein olan takaa - jästit ovat joko putkassa tai muualla nukkumassa.. :D Miten kannattaisi ideaa lähestyä, noin reitinsuunnittelu-mielessä? Idästä lähteen, etelästä pohjoiseen? Kulkupelinä apostolinkyyti ja julkiset kulkuvälineet.
"Minä haluan tietää, miksi kauan sitten sä et palannutkaan
Pian kadotin suunnan, helppo polku kaltevana vietti mutkaan"

Avatar
rauski
Viestit: 280
Liittynyt: Pe 04.07.2008 13:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: vieläkö eteläsuomessa, vantaalla kätköilyseuraa kaipaavia?

Viesti Kirjoittaja rauski » To 22.04.2010 19:05

Kannattanee hommautua Ullanlinnanmäelle Vappu-eventtiin :wink: , niin eiköhän sieltä joku lähde "muutamalle" heti aamutuimaan... :mrgreen:

Oops: Huomasinkin että oletkin ilmoittautunut jo! Tervetuloa!
"Maailmassa monta on ihmeellistä rasiaa..."

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Etelä-Suomi”