24h tylsää yksin??

Avatar
Catra84
Viestit: 72
Liittynyt: Su 26.10.2008 14:03
Paikkakunta: Turku

24h tylsää yksin??

Viesti Kirjoittaja Catra84 » To 30.09.2010 1:21

Kukas ottaisi haasteen vastaan ja lähtis kanssani vuorokauden rundille koittaan sitä lähes sataa kätköö? Turusta olen nykyisin, joten keskustaa lähinnä olevat kätköt alkaa oleen logattu.. Aika paljon tuli haettua myös Tampereelta siellä asuessa, mut äkkiseltään vilkaisten länsitampereelta tulis jo yksinään melkein 70 hakematonta. Turussakin monta aluetta vielä koluamatta tai sit joku ihan uus kaupunki, missä ei tullut käytyä lainkaan.. Kiinnostaisko?
Syksy! Kirjavia lehtiä, raikasta ilmaa, sateen ropinaa nuotiolla..

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: 24h tylsää yksin??

Viesti Kirjoittaja Seq » To 30.09.2010 1:25

Eikös 24h vaatinut tuhannen löytöä yms?

briggs78
Viestit: 20
Liittynyt: Su 01.02.2009 21:46

Re: 24h tylsää yksin??

Viesti Kirjoittaja briggs78 » To 30.09.2010 1:48

Tuhannen löydettyä, tai sitä luokkaa vaatii ennen kun voi haastekätkön logata, mutta mikään ei estä suorittamasta sitä ennen. Itse olisin halukas liittyyn seuraan suorittaan tehtävää, kunhan löytyy kummallekin sopiva sity. Itse kun olen Treen seudulta etsiny valtaosan kätköistä, mutta Turun seudulta on todella paljon löytämättömiä.

Avatar
rixu
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 10.09.2008 18:18
Paikkakunta: Nummela

Re: 24h tylsää yksin??

Viesti Kirjoittaja rixu » To 30.09.2010 8:24

Itselläni ollut saman haasteen suorittaminen mielessä, olen silmäillyt sitä mielessä pitäen lähinnä Hämeenlinnaa ja Turkua joista molemmista riittävä määrä löytyisi kyllä. Varmaan Tampereeltakin kun sieltä on vain parikymmentä hakenut. Useamman ihmisen voimin olisi onnistuminen tosiaan helpompaa kun useampi etsijä käytettävissä, lisäksi tietty takakonttiin kaikki tarvittavat välineet köysistä ja kokoon menevistä tikkaista roskanpoimuriin :)

tanjuli
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 29.08.2008 16:49

Re: 24h tylsää yksin??

Viesti Kirjoittaja tanjuli » To 30.09.2010 8:42

Catra84 kirjoitti:Kukas ottaisi haasteen vastaan ja lähtis kanssani vuorokauden rundille koittaan sitä lähes sataa kätköö? Turusta olen nykyisin, joten keskustaa lähinnä olevat kätköt alkaa oleen logattu.. Aika paljon tuli haettua myös Tampereelta siellä asuessa, mut äkkiseltään vilkaisten länsitampereelta tulis jo yksinään melkein 70 hakematonta. Turussakin monta aluetta vielä koluamatta tai sit joku ihan uus kaupunki, missä ei tullut käytyä lainkaan.. Kiinnostaisko?
Joojoojoo! Minä haluan sen suorittaa, mutta yksinäni en pysty enkä halua. Jengi ja suunnitelma kasaan, välineinventaario ja eikun menox!
Etsin sieltä, etsin täältä. Jotain mikä ei kadonnutkaan.

joulu
Viestit: 29
Liittynyt: La 31.10.2009 22:36

Re: 24h tylsää yksin??

Viesti Kirjoittaja joulu » To 30.09.2010 10:06

Jep kiinnostusta löytyy myöskin, jos sopiva porukka saadaan kasaan ja paikkakunta missä suoritetaan löytyy. Itse olen Tampereen seudun tyhjentänyt kohtuullisen hyvin, joten kannatusta saisi tuo Hämeenlinnan seutu.

tanjuli
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 29.08.2008 16:49

Re: 24h tylsää yksin??

Viesti Kirjoittaja tanjuli » To 30.09.2010 10:28

Hämeenlinna ja Tampere sopivat, ehdotan 8.-10.10. viikonloppua. Joku on kai suorittanut haasteen jossain Tervakosken suunnallakin. Sekin sopii.
Etsin sieltä, etsin täältä. Jotain mikä ei kadonnutkaan.

Avatar
Mur_meli
Viestit: 176
Liittynyt: Pe 11.01.2008 19:09
Paikkakunta: Vantaa, Louhela

Re: 24h tylsää yksin??

Viesti Kirjoittaja Mur_meli » To 30.09.2010 11:54

Stebu vinkkasi tästä keskustelusta ja tultiin siihen tulokseen, että täällä olisi myös innostusta ko. haasteen suorittamiseen. Tuo ehdotettu viikonloppukin on vapaa. Hämeenlinnaa on tullut tyhjennettyä parin purkin verran - eli sopii. Turusta en ole hakenut ensimmäistäkään - joten sopii! Tervistä on verotettu hieman, joten sen kanssa voi mennä tiukoille..

Näköjään innokkaita olisi jopa kahteen porukkaan.. =o)
Mur_meli
***************
^-^
=o=

kife_
Viestit: 13
Liittynyt: To 18.12.2008 22:14

Re: 24h tylsää yksin??

Viesti Kirjoittaja kife_ » To 30.09.2010 12:01

Moikka,

Mäkin olen kiinnostunut uuteen 24 tunnin iskuun, vaikka haaste onkin tullut Tervakoskella jo suoritettua ja purkki logattua. Sen verta hauska ja hullu idea tuo vuorokauden kierros kuitenkin on. :D Mainittakoon myös, että Tervakoski, Janakkala ja Hämeenlinna on aika hyvin tyhjennetty, mutta esim. Turussa ja Tampereella on vaikka kuinka paljon haettavaa.

juklea
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 30.09.2008 22:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: 24h tylsää yksin??

Viesti Kirjoittaja juklea » To 30.09.2010 14:23

Kiinnostusta asiaa kohtaan löytyy myös meiltä! Turku täysin käymätön paikka, Tampereelta muutama purkki tullut haettua, mutta monta muutakin mahdollista kaupunkia toki löytyy.

Avatar
JasoX
Viestit: 54
Liittynyt: Ma 02.08.2010 19:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: 24h tylsää yksin??

Viesti Kirjoittaja JasoX » To 30.09.2010 14:57

Jees. Kiinnostusta löytyy kanssa täältäpäin. Helsingissä vaan kierrelly että kaikki käy

jmsa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 16.06.2008 13:14

Re: 24h tylsää yksin??

Viesti Kirjoittaja jmsa » To 30.09.2010 15:31

Alustavasti kiinnostunut. Löytöjä ei oo kovin paljon missään että mikä vaan käy periaatteessa. Mitä lähempänä Espoota sitä parempi.

anilliini
Viestit: 21
Liittynyt: Su 18.04.2010 15:24

Re: 24h tylsää yksin??

Viesti Kirjoittaja anilliini » To 30.09.2010 16:06

Kiinnostusta löytyisi myös täältä. Hyvinkään purkkeja on tullut lähinnä tähän mennessä vain koluttua, eli mikä vaan paikka sopisi minullekin! :)

joulu
Viestit: 29
Liittynyt: La 31.10.2009 22:36

Re: 24h tylsää yksin??

Viesti Kirjoittaja joulu » To 30.09.2010 21:09

tanjuli kirjoitti:Hämeenlinna ja Tampere sopivat, ehdotan 8.-10.10. viikonloppua. Joku on kai suorittanut haasteen jossain Tervakosken suunnallakin. Sekin sopii.
Ehdotettu ajankohta sopii vallan mainiosti ja alueena tuo Hämeenlinna-Tervakoski akseli. Meitä olis tulossa kaksi kätköilijää.

Avatar
Duracell76
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 18.11.2009 20:25
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: 24h tylsää yksin??

Viesti Kirjoittaja Duracell76 » Pe 01.10.2010 5:38

Täälläkin löytyy kiinnostusta. Tosin voin lähteä mukaan vain jos osuu vapaaviikko töistä. Normaalisti olen 3 viikkoa töissä ja viikon vapaalla.
Sinne ja takaisin, eksyin tai en.

Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: 24h tylsää yksin??

Viesti Kirjoittaja stebu » Pe 01.10.2010 10:42

Yön yli nukuttuani perun kiinnostukseni 24h turneeseen ja aion edelleenkin nukkua yöni hyvin.

Rauhassa mietittyäni, tällainen kätköjen massaloggaus tekee kaikista löydetyistä kätköistä tusinakätköjä.
Ainakin löytäjälle ne 100 on tusinapurkkeja, joista ei ehdi jäämään mitään mieleen.
Saattaa myös kätkijästä tuntua siltä, ettei hänen hienoa purkkiaan ja ansiokasta kuvaustaan arvosteta, kun logataan "KK 24h turnee 87/101".

Lähden mieluummin korpeen (esim Sipoonkorpeen, siellä voisi löytyä "käytäviäkin" kts HS 1.10.2010).
-stebu

Avatar
Catra84
Viestit: 72
Liittynyt: Su 26.10.2008 14:03
Paikkakunta: Turku

Re: 24h tylsää yksin??

Viesti Kirjoittaja Catra84 » Pe 01.10.2010 23:56

No täytyy Stebulle myöntää, etten aatellut tämän ihan tämmöistä suosiota saavan.. :) Oli ihan ylläri.. :) Aattelin, ett eka vastaus tulee, jos tulee, ehkä muutaman päivän, ehkä viikon päästä.. :D Tällä hetkellä omissa ajatuksissa on lokakuun viimeinen viikonloppu. 8.-10.10. en ole kätköilemään pääsemässä. Mut muutoin lähden matkaan vaikka useammankin kerran, jos aikataulut muiden porukoiden kanssa sopivat... :) Viel odottelen vastausta yhdeltä taholta, mut saattais tuona viimeisenä viikonloppuna suuntana olla Salo..
Syksy! Kirjavia lehtiä, raikasta ilmaa, sateen ropinaa nuotiolla..

Avatar
arisoft
Viestit: 1224
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: 24h tylsää yksin??

Viesti Kirjoittaja arisoft » La 02.10.2010 1:17

stebu kirjoitti:Rauhassa mietittyäni, tällainen kätköjen massaloggaus tekee kaikista löydetyistä kätköistä tusinakätköjä.
Ainakin löytäjälle ne 100 on tusinapurkkeja, joista ei ehdi jäämään mitään mieleen.
Saattaa myös kätkijästä tuntua siltä, ettei hänen hienoa purkkiaan ja ansiokasta kuvaustaan arvosteta, kun logataan "KK 24h turnee 87/101".
Minullakin oli tällaisia ajatuksenpoikasia päässä kuin tätä olen lukenut. Mutta olin jo kehitellyt mielessä käytännön ratkaisunkin miten homma etenee ja miten tavoite ylipäänsä saavutetaan.

Homma menee näin, että ensin lähetetään tiedustelija (yksi tai useampi), joka etsii vaaditut kätköt kaikessa rauhassa etukäteen mutta ei kuitenkaan loggaa niitä. Sitten vasta suunnitellaan tehokas kulkureitti taukopaikkoineen ja aikatauluineen. Otetaan minibussi, jotta mukaan mahtuu kaikki halukkaat. Bussin vuokraksi tulee jotain minimaalista per nenä. Tehdään myös iso leimasin, jolla voi logata kaikki osallistujat yhdellä kertaa. Näin jää runsaasti aikaa katsella maisemia kätköpaikoilla.

Kun ei ole kiirettä niin tiedustelija ehtii briefaamaan matkan aikana seuraavan kohteen perustiedot ja esittelee ottamiaan kuvia paikasta. Jokaisella kätköllä ehtii tuon 14,4 minuutin (miinus tauot) aikana ainakin ottamaan paikasta itsekin kuvan ja sanelemaan sanelukoneeseen pikaisesti oman vaikutelmansa paikasta. Vähän kuin olisi turisti sight seeingillä :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Avatar
Gekkonen
Viestit: 85
Liittynyt: Su 07.02.2010 0:34

Re: 24h tylsää yksin??

Viesti Kirjoittaja Gekkonen » La 02.10.2010 11:16

Minä olin ajatellut suorittaa tuon 24h-haasteen ihan hardcorena. Eli pääkaupunkiseudulla (jonka olen jo aika hyvin kolunnut) polkupyörällä.

Katselin että jos kiertäisi kehä-3:sta pitkin alusta loppuun ja sitten vähän pyörisi etelä-Espoossa ja Tiksin suunnalla niin kyllä sielt'ä vielä sata löytöä saa kasaan. Ainoa ongelma tuli kun piirsin sen reitin kartalle ja siitä tulisi noin 140 kilometriä pyöräilyä yhdelle päivälle. Plus tietenkin se kätköjen perässä rymyäminen. Eli saattaapi olla että tätä joutuu vielä "vähän" harkitsemaan ja kuntoa kasvattamaan :?

Mut ei siinä mitään, menkää vaan laiskurit bussilla :P

Avatar
arisoft
Viestit: 1224
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: 24h tylsää yksin??

Viesti Kirjoittaja arisoft » La 02.10.2010 11:25

Gekkonen kirjoitti:Minä olin ajatellut suorittaa tuon 24h-haasteen ihan hardcorena. Eli pääkaupunkiseudulla (jonka olen jo aika hyvin kolunnut) polkupyörällä.
Itsekin olen pyöräilevä geokätköilijä. On vain tullut huomattua että 8 tunnin lenkillä ei välttämättä löydy kuin 10 kätköä. Ehkä löytyisi enemmän jos tekisi niin, että mikäli kätkö ei löydy heti niin jatkaisi vaan suoraan seuraavalle sen enempää asiaa pohtimatta.

Kyllä tuo sama temppu onnistuu pyörälläkin. Etsit vain ne nopeasti logattavat kätköt aiemmin valmiiksi ja käyt loggaamassa sitten kerralla pikaisesti. Kun suunnittelet reitin niin, että matkaa kätköltä toiselle on vain noin 10 minuuttia, saatat ehtiä pitää välillä pienen lepotauonkin.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Länsi-Suomi”