Geo Checker

Sivustoon liittyvä keskustelu, parannusehdotukset, risut ja ruusut...
jmiettin
Viestit: 277
Liittynyt: Su 16.11.2014 19:27
Paikkakunta: Lahti

Re: Geo Checker

Viesti Kirjoittaja jmiettin » Ke 27.09.2017 19:57

teppo42 kirjoitti:Ei tuo ainakaan helpommalta kuulosta kuin että kirjoittaisi paperille. Etkä kyllä vastannut kysymykseen lainkaan.
Eli siis en edes ymmärtänyt ongelmaasi...
if it ain't broke, don't fix it

Avatar
Kekkiss
Viestit: 219
Liittynyt: Ti 15.02.2011 22:26

Re: Geo Checker

Viesti Kirjoittaja Kekkiss » Ke 27.09.2017 20:58

Kaipa niitä parempiakin vaihtoehtoja on, mutta minä copypastaan koordinaatit selaimen hakukenttään, jossa ne ovat mukavasti näkyvillä.
¿uɐɐʞıʌɐʞ uıɐu ɐssɐʇ sɐʞuınʞ

Zergei
Viestit: 439
Liittynyt: Su 06.12.2015 21:35

Re: Geo Checker

Viesti Kirjoittaja Zergei » Ke 27.09.2017 22:10

Maailma ei ole valmis. Itse yleensä kierrän asian siten että vedän toisen välilehdistä rinnakkaiseksi ikkunaksi niin että minulla on kaksi selainruutua auki rinnakkain. Samaa harrastan myssejä ratkoessa niin että voin samalla lukea kätkökuvausta ja hakea tietoa muualta netistä.

teppo42
Viestit: 35
Liittynyt: Su 18.06.2017 20:45

Re: Geo Checker

Viesti Kirjoittaja teppo42 » To 28.09.2017 5:31

jmiettin kirjoitti:
teppo42 kirjoitti:Ei tuo ainakaan helpommalta kuulosta kuin että kirjoittaisi paperille. Etkä kyllä vastannut kysymykseen lainkaan.
Eli siis en edes ymmärtänyt ongelmaasi...
Aijaa? No ongelma oli se,että kun klikkaa checkkeriä niin sen checkkeriin liittyvän myssen bogus-naatit eivät mitenkään näy sillä checkkerisivulla vaan ne joutuu tavalla tai toisella hakemaan jostain ja kirjoittamaan käsin. Olisi helpompi muuttaa valmiita naatteja kuin kirjoittaa kokonaan uudet.

Mutta kysymys sen sijaan oli, että onko siihen joku syy että tilanne on tuollainen. Eli pärjään kyllä tämän ongelmani kanssa, mutta kiinnostaa tietää että onko siihen joku oikea syy että on päätetty tehdä noin kuin on tehty.

jmiettin
Viestit: 277
Liittynyt: Su 16.11.2014 19:27
Paikkakunta: Lahti

Re: Geo Checker

Viesti Kirjoittaja jmiettin » To 28.09.2017 7:14

No itellä ongelmaa ei ole kun GSAK hoitaa tuon kätkön pisteiden hallinan.
if it ain't broke, don't fix it

jmiettin
Viestit: 277
Liittynyt: Su 16.11.2014 19:27
Paikkakunta: Lahti

Re: Geo Checker

Viesti Kirjoittaja jmiettin » To 28.09.2017 8:33

Kuvassa näkyy yksi chekkerissä tallennettu kätkö.
Kuten huomaat niin vasemmalla lukee ihan tekstinä alkuperäiset(bogus) naatit ja oikealla on sitten korjatut naatit.

Mitä vielä sitten tarviit?
Liitteet
naati FI sivustolla.png
naati FI sivustolla.png (13.45 KiB) Katsottu 13702 kertaa
if it ain't broke, don't fix it

+R
Viestit: 23
Liittynyt: Pe 08.09.2017 13:14

Re: Geo Checker

Viesti Kirjoittaja +R » To 28.09.2017 9:27

Mikäli jos nyt käsitin oikein, niin myssen naatteja tarkistaessa pitäisi checkerissä olla syötettynä tekstikenttiin valmiiksi kätkön bogusnaatit?

jmiettin
Viestit: 277
Liittynyt: Su 16.11.2014 19:27
Paikkakunta: Lahti

Re: Geo Checker

Viesti Kirjoittaja jmiettin » To 28.09.2017 18:49

+R kirjoitti:Mikäli jos nyt käsitin oikein, niin myssen naatteja tarkistaessa pitäisi checkerissä olla syötettynä tekstikenttiin valmiiksi kätkön bogusnaatit?
Jos noin niin ihan turhan työlästä on ottaa niitä edestä pois ja vaihdella.
if it ain't broke, don't fix it

Avatar
Pretty.Killswitch
Viestit: 425
Liittynyt: Ti 29.05.2012 10:01
Paikkakunta: Savo

Re: Geo Checker

Viesti Kirjoittaja Pretty.Killswitch » To 28.09.2017 19:02

jmiettin kirjoitti:
+R kirjoitti:Mikäli jos nyt käsitin oikein, niin myssen naatteja tarkistaessa pitäisi checkerissä olla syötettynä tekstikenttiin valmiiksi kätkön bogusnaatit?
Jos noin niin ihan turhan työlästä on ottaa niitä edestä pois ja vaihdella.
Mitäpä työlästä siinä on? Ainakin tietsikalla ruuduissa voi liikkua tabulaattorilla ( jolloin ruudussa kaikki valitaan = voi kirjottaa suoraan uudet päälle) tai sitten ruudussa voi liikkua vielä nuolinäppäimillä (voi korjata jonkun tietyn numeron) Kännykästä en sitte tiedä.
X

teppo42
Viestit: 35
Liittynyt: Su 18.06.2017 20:45

Re: Geo Checker

Viesti Kirjoittaja teppo42 » To 28.09.2017 19:15

jmiettin kirjoitti:Kuvassa näkyy yksi chekkerissä tallennettu kätkö.
Kuten huomaat niin vasemmalla lukee ihan tekstinä alkuperäiset(bogus) naatit ja oikealla on sitten korjatut naatit.

Mitä vielä sitten tarviit?
Kettuillaankohan minulle nyt tässä ketjussa? En tiedä näkyykö toi liittämäni tiedosto kuvana tässä. Mutta siis siinä on ruutukaappaus juurikin tuosta sinun antamasi myssen tsekkeristä. Siinä ei näy mitään koordinaatteja.
Liitteet
tsekkeri.jpg
tsekkeri.jpg (119.38 KiB) Katsottu 13517 kertaa

hultgubben
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 07.08.2017 12:22

Re: Geo Checker

Viesti Kirjoittaja hultgubben » To 28.09.2017 21:18

1. Ratkaiset myssen.
2. Tallennat tiedot
3. Valitset "Omat merkinnät" geocache.fi:llä
4. "Muokkaat" haluamasi mysse.
5. HEPPS :)!

jmiettin
Viestit: 277
Liittynyt: Su 16.11.2014 19:27
Paikkakunta: Lahti

Re: Geo Checker

Viesti Kirjoittaja jmiettin » To 28.09.2017 22:26

teppo42 kirjoitti:Kettuillaankohan minulle nyt tässä ketjussa?
Ei vielä vaan ollaan annettu vinkkejä miten saa ton hoidettua helposti.

Kuten tuossa kuvassasi näkyi tuo captcha niin mulla on tuo sama on isompi kun tuo scripti käytössä.
Voit siis liittää siihen 6 numero rypästä peräkkäin ja sitten klikkaa tekstikentän ulkopuolella jolloin numerot siirtyy ylempiin kenttiin.

Tai sitten kopioit vaan sen sun naatit tuohon kenttään alas "muistiinpanona" ja siitä siirrät käsin ylempiin ruutuihin.

Hankalampaa se on muuttaa noita naatteja jos noissa kentissä on jo numeroita.

Joskus kun tarkistimeen syötettävät naatit voi johtaa jonnekin huitsin kuikkaan vaikka oikein naputtelee ja saa sitten tarkistimesta ne purkin naatit.
Liitteet
Sieppaa2.PNG
Sieppaa2.PNG (17.91 KiB) Katsottu 13373 kertaa
if it ain't broke, don't fix it

teppo42
Viestit: 35
Liittynyt: Su 18.06.2017 20:45

Re: Geo Checker

Viesti Kirjoittaja teppo42 » Pe 29.09.2017 6:47

+R kirjoitti:Mikäli jos nyt käsitin oikein, niin myssen naatteja tarkistaessa pitäisi checkerissä olla syötettynä tekstikenttiin valmiiksi kätkön bogusnaatit?
Ihan riittäisi aluksi sekin, jos ne bogusnaatit näkyisi edes jossain siinä checkkerissä.

Suurin osa mysseistä lienee kuitenkin sellaisia että vain ne kolme viimeistä numeroa niistä naateista muuttuu, mutta nyt kun missään ei ole mitään naatteja niin joka ikinen kerta kun muuttaa yhtäkin numeroa niin kuusi kertaa pitää käydä katsomassa niitä naatteja sieltä kätkön sivulta. Jos siinä chekkerissä näkyisi vaikka sivun ylälaidassa ne naatit niin säästyisi sentään välilehtien vaihtelulta. Toki vielä parempi jos ne bogusnaatit olisi suoraan niissä kentissä, niin ei tarttis kuin muuttaa niitä yksiä.

En minä kysynyt mitään monimutkaista tai vaikeaa konseptia, miksi tästä tuli tällainen hässäkkä?

jmiettin: luulen että ymmärsin selityksesi vaikka vähän vaikealukuinen olikin. Eli tuolla sun skriptillä saat tuon tehtyä parilla klikkauksella. Toisin sanoen olet itsekin kokenut ongelmaksi tämän saman asian kuin minä.

jmiettin
Viestit: 277
Liittynyt: Su 16.11.2014 19:27
Paikkakunta: Lahti

Re: Geo Checker

Viesti Kirjoittaja jmiettin » Pe 29.09.2017 7:32

teppo42 kirjoitti:jmiettin: luulen että ymmärsin selityksesi vaikka vähän vaikealukuinen olikin. Eli tuolla sun skriptillä saat tuon tehtyä parilla klikkauksella. Toisin sanoen olet itsekin kokenut ongelmaksi tämän saman asian kuin minä.
Juu olen kokenut mutta en ole koskaan halunnut sinne valmista täytettä. Jos se valmis täyte olisi niin helpommin tulisi virheitä.

Tuon Grease monkey scriptin kun löysin niin nopeutui käyttö huomattavasti. Siihen kun riittää että on se 6 numeropötköä joillaan eroitettuna.
tyylin 66 44 665 14 02 445 tai N 66° 44.665 E 14° 02.445 tai miten tahansa. Tuo siis estää ongelmat joita tulee kopioidessa tietoja.
Mobiilisti kun tuota moni käyttää niin silloin varsinkin se valmis täyttö voi sotkea.

Chekkerin määrittelijästä on taas kiinni että jääkö tuonne edellisen yrityksen sisältö, kun kokeilee uudelleen.
if it ain't broke, don't fix it

V.Hunter
Viestit: 99
Liittynyt: Su 04.05.2014 7:35

Re: Geo Checker

Viesti Kirjoittaja V.Hunter » Pe 29.09.2017 8:49

teppo42 kirjoitti:
+R kirjoitti:Mikäli jos nyt käsitin oikein, niin myssen naatteja tarkistaessa pitäisi checkerissä olla syötettynä tekstikenttiin valmiiksi kätkön bogusnaatit?
Ihan riittäisi aluksi sekin, jos ne bogusnaatit näkyisi edes jossain siinä checkkerissä.
En minä kysynyt mitään monimutkaista tai vaikeaa konseptia, miksi tästä tuli tällainen hässäkkä?
Olen teppo42:n kanssa samoilla linjoilla.
Sopisihan tuohon tsekkerin sivulle myös myssen bogusnaatit GC-koodin ja kätkön nimen lisäksi jos se vain olisi siihen (helposti?) teknisesti toteutettavissa ?

Avatar
haksu10
Viestit: 3071
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geo Checker

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Pe 29.09.2017 22:35

teppo42 kirjoitti:Onko joku syy sille että noissa checkkereissä ei ole sitä bogusta valmiina mitenkään? Nyt se on joko kirjoitettava paperille tai katsottava kuuteen kertaan toiselta välilehdeltä.
Ei ole mitään syytä sille.
teppo42 kirjoitti:Ihan riittäisi aluksi sekin, jos ne bogusnaatit näkyisi edes jossain siinä checkkerissä.
Aluksi? Entäpä jatkossa ;)

No ei, mutta tämä tarkennus oli hyvin tarpeellinen.
teppo42 kirjoitti:En minä kysynyt mitään monimutkaista tai vaikeaa konseptia, miksi tästä tuli tällainen hässäkkä?
Todennäköisesti syynä on se, että en ollut ainoa, joka käsitti ensimmäisen kommentin väärin. Tuosta tuli kuva että boguskoordinaatit pitäisi olla valmiina checkerin ruuduissa. Niinpä kommentitkin koskivat oletettua ideaa eikä tarkoitettua ideaa.

Itsekin totesin että idea on huono kun kuitenkin on niin paljon mysteereitä missä boguskoordinaattien alku ei ole sama kuin ratkaisuna saadut koordinaatit. Monesti kun boguskoordinaatit laitetaan tiettyyn paikkaan, esim. järven keskelle, jotta kätkökuvake ei osu tradikätköjen päälle. Lisäksi tässä voisi tulla virheitä kun ei huomaisi tarkastaa että alku on varmasti oikein vaan luottaisi että kyllä ne kai oikein on.

Mutta tosiaan tuo tarkennus ja V.Hunterin kommentti perään saivat kristallipallon viimein hohtamaan ja sieltä näkyi kuva, missä boguskoordinaatit olivat sivulla näkyvissä mutta ei ruuduissa. Siispä tätä kuvatusta noudattaen homman toteutin.

Kertokaa jos kuitenkin asiassa jotain mokasin koska toteutuksessa täytyi käyttää jonkin verran purkkaa. Olin tehnyt nimen hakemiselle tiukan funktion mikä ei sallinut koordinaattien pamahtamista mukaan :)
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

V.Hunter
Viestit: 99
Liittynyt: Su 04.05.2014 7:35

Re: Geo Checker

Viesti Kirjoittaja V.Hunter » La 30.09.2017 9:03

Näyttäisi toimivan.
Hyvä Haksu!
Aavekomppania.JPG
Aavekomppania.JPG (48.98 KiB) Katsottu 12882 kertaa

teppo42
Viestit: 35
Liittynyt: Su 18.06.2017 20:45

Re: Geo Checker

Viesti Kirjoittaja teppo42 » La 30.09.2017 21:39

Ai tää meni tälleen, no kiitoksia!

JyNu
Viestit: 283
Liittynyt: Ke 25.08.2010 21:55

Geo Checker

Viesti Kirjoittaja JyNu » La 02.06.2018 18:57

Onko tskkerin sallittu maksimivirhe 999 metriä kiveenhakattu vai voisiko sen saada muutettua?

Minulla on harkinnassa yksi mysse, missä olisi hyvä saada heittoa vähintään 9999 metriä mutta, mielellään jopa 20-25 km... jolloin riittäisi, että osuu edes oikealle alueelle.

Zergei
Viestit: 439
Liittynyt: Su 06.12.2015 21:35

Re: Geo Checker

Viesti Kirjoittaja Zergei » La 02.06.2018 19:42

JyNu kirjoitti:Onko tskkerin sallittu maksimivirhe 999 metriä kiveenhakattu vai voisiko sen saada muutettua?

Minulla on harkinnassa yksi mysse, missä olisi hyvä saada heittoa vähintään 9999 metriä mutta, mielellään jopa 20-25 km... jolloin riittäisi, että osuu edes oikealle alueelle.
Toimisiko tuossa jos antaisit kuvauksessa tarpeeksi minuuttien osia, esim. N xx x0.547 E xx x9.622 niin luulisi että aika vaikea olisi olla osumatta?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sivustoon liittyvät ehdotukset ja kommentit”