Erilaiset pallot

Sivustoon liittyvä keskustelu, parannusehdotukset, risut ja ruusut...
Avatar
ilkant
Viestit: 464
Liittynyt: Ke 18.04.2007 14:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Erilaiset pallot

Viesti Kirjoittaja ilkant » La 29.12.2007 2:03

Mitä tarkoittaa kun keskusteluaiheen edessäolevan pallon sisällä on pieni tähti? Itseasiassa tämä viesti on kirjoitettu siksi, että foorumista ei löydy selitystä näille kuvakkeille.

Tähänastisista olen päätellyt:
- punertavat sisältävät uusia viestejä
- kelaavat pallot tarkoittavat vilkasta keskustelua siinä aiheessa
Asiallinen nostalginen turpeenrepijä

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Erilaiset pallot

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 29.12.2007 13:18

Tässäpä kaivattuja selityksiä palloille koskien tätä oletusulkonäköä. Mahdollisissa jatkossa tarjolle tulevissa vaihtoehtoisissa ulkonäöissä voi olla kuvakkeet erimalliset, useimmiten kuitenkin periaate on täsmälleen sama.

Normaali
Kuva Ei ole lukemattomia viestejä
Kuva On lukemattomia viestejä

Suosittu aihe (eli paljon viestejä)
Kuva Ei ole lukemattomia viestejä
Kuva On lukemattomia viestejä

Erikoismerkinnät
Kuva Tähti kuvakkeen yhteydessä merkitsee, että olet kirjoittanut vastauksen/vastauksia kyseiseen ketjuun (poislukien jos olet ainoastaan aloittanut ketjun). Kuvakevaihtoehdot yllämainitut tähdellä terästettynä.
Kuva Lukon kuva merkitsee, että viestiketju on lukittu (tätä ei ainakaan toistaiseksi ole käytössä). Lukon kuva voi olla myös punainen (lukemattomia viestejä) ja voi sisältää myös em. tähti-merkinnän

Avatar
jupilli
Viestit: 235
Liittynyt: Pe 05.01.2007 14:04
Paikkakunta: Tikkakoski

Re: Erilaiset pallot

Viesti Kirjoittaja jupilli » La 29.12.2007 15:02

Kiitokset Haksu, mikskäköhän noita tietoja on niin vaikea löytää ?? Vai johtuuko se siitä että ne oavt ulkonäkövalinnasta riippuvaisisa ??

Toisekseen, ainakin minun kannettavani ruudulla tuo keltainen 'lukemattoman' väri erottuu hyvin huonosti !!
Olisikohan sitä mahdollisuutta hiukan terävöittää ??
Terveisin Kätköilyvaari !!

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Erilaiset pallot

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 29.12.2007 22:14

jupilli kirjoitti:Kiitokset Haksu, mikskäköhän noita tietoja on niin vaikea löytää ?? Vai johtuuko se siitä että ne oavt ulkonäkövalinnasta riippuvaisisa ??

Toisekseen, ainakin minun kannettavani ruudulla tuo keltainen 'lukemattoman' väri erottuu hyvin huonosti !!
Olisikohan sitä mahdollisuutta hiukan terävöittää ??
Vaikuttaa siltä että keskustelualuesoftan tekijät ovat viisaudessaan päättäneet, että kuvakkeet ovat niin selkeitä ettei niitä tarvitse selittää. Onneksi selitykset sain kaivettua softan keskustelualueella olleesta vastauksesta (tosin tähti-merkinnän logiikka täytyi vielä selvitellä tarkemmin.)

Mutta pyrin saamaan selitykset mukaan myös entisen alueen tapaan sivun alalaitaan. Samoin tarkastelen väriasiaa, uskoisin että sävynsäätö ei mahdoton homma ole vaikkakin softan rakenne onkin melkoisen "moderni" eli monimutkainen. Voi olla etten enää tämän vuoden aikana asiaan ehdi paneutua (vaikka tuntuukin ettei jaksaisi paneutua leipätöihin) mutta ainakin ensi vuonna sitten...
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Erilaiset pallot

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 29.12.2007 22:21

jupilli kirjoitti:Toisekseen, ainakin minun kannettavani ruudulla tuo keltainen 'lukemattoman' väri erottuu hyvin huonosti !!
Olisikohan sitä mahdollisuutta hiukan terävöittää ??
Hmm, täytyy vielä tarkastaa mistä keltaisesta väristä on kyse (itse en heti keksinyt mikä on keltaisella)
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
jupilli
Viestit: 235
Liittynyt: Pe 05.01.2007 14:04
Paikkakunta: Tikkakoski

Re: Erilaiset pallot

Viesti Kirjoittaja jupilli » La 29.12.2007 23:07

haksu10 kirjoitti:
jupilli kirjoitti:Toisekseen, ainakin minun kannettavani ruudulla tuo keltainen 'lukemattoman' väri erottuu hyvin huonosti !!
Olisikohan sitä mahdollisuutta hiukan terävöittää ??
Hmm, täytyy vielä tarkastaa mistä keltaisesta väristä on kyse (itse en heti keksinyt mikä on keltaisella)
Juu juu juu,

muista nyt että tässä ei ole edes mitään hätää, toivomus vaan !!

Jos ei enämpiä neuvoja pidetä,

Hyvää Vuoden Waihdetta ja Uutta Vuotta !!!!


PS: Miusta tuntuu että vois olla aika hyvä jos siekii ehtisit aina välistä ehtimää jonku piilon tai muun purkin. Se vois niiku antaa uusii ajatuksii ja ainakii leppuuttaa hermoloi. Silviisii, et sit taas ois itenkii mukavampi vaikka muillekkii höpötellä.
Tää miul tuli mieleen vaan niiku omast kokemuksest tai sillee, en mie oikeen tiiä, mut vissiin.
Terveisin Kätköilyvaari !!

Avatar
PekkaR
Viestit: 210
Liittynyt: Pe 05.01.2007 23:50
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Erilaiset pallot

Viesti Kirjoittaja PekkaR » La 29.12.2007 23:47

jupilli kirjoitti:..ainakin minun kannettavani ruudulla tuo keltainen 'lukemattoman' väri erottuu hyvin huonosti !!
Taitaa olla näytössä vikaa. Väri on punainen.

Avatar
jupilli
Viestit: 235
Liittynyt: Pe 05.01.2007 14:04
Paikkakunta: Tikkakoski

Re: Erilaiset pallot

Viesti Kirjoittaja jupilli » Su 30.12.2007 11:00

PekkaR kirjoitti:
jupilli kirjoitti:..ainakin minun kannettavani ruudulla tuo keltainen 'lukemattoman' väri erottuu hyvin huonosti !!
Taitaa olla näytössä vikaa. Väri on punainen.
Juu, pääosin vika on kyllä silmissä tai niiden takana ehkä.
Terveisin Kätköilyvaari !!

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Erilaiset pallot

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 30.12.2007 22:15

Kas, kylläpä aika vierähtää "mukavasti" tämän keskustelualueen kanssa.

Paljon on jo oppinut tästä omituisesta laitoksesta, mm. sen että tämä tallentaa väkisin tietokantaan tiedot mm. kuvien koosta, tyyleistä sun muista ja riippuu niissä sitten kiinni vaikka kuvia koittaisi vaihtaa erilaisiin. No, käymällä läpi n+1 eri hallintasivun alasivua voi viimein saada uudelleenmuodostettua kaikki tiedot - tai sitten ei, onhan lisäksi vielä mm. erilliset cache-tiedostot johon härveli materiaalia myös tallentaa...

No, mutta nyt käyttöön vaihtui "geocache" -niminen tyyli, joka kuvamuutoksia lukuunottamatta on sama kuin alkuperäinen tyyli - edellistä (prosilver) tyyliä haikailevat voivat vaihtaa sen käyttöön omista asetuksista, ehkäpä tästä linkistä ja kohdasta "Käytettävä tyyli".

Uudistetussa tyylissä vaihtui alueiden kuvakkeet toivottavasti selkeämmiksi ja erottuvimmiksi ja sivujen alalaitaan on nyt lisätty kuvakkeiden selitykset.

Kokonaan uusia tyylejä ei toistaiseksi ole tarjolla koska virallisia tyylejä ei toistaiseksi ole julkaistu "tyylitietokannan päivityksen vuoksi", ja epävirallisisten tyylien suhteen näyttää olevan ainakin epäilyjä ongelmista.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
ilkant
Viestit: 464
Liittynyt: Ke 18.04.2007 14:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Erilaiset pallot

Viesti Kirjoittaja ilkant » Ma 31.12.2007 10:02

Täällä uudet näkyvät punertavina, mutta taaskin tällä linuxilla (Xorg ja Gainward agp-näytönohjain) väriero tavallisiin on aika pieni. Pitääpä kokeilla vieressä XP-koneella, millaisilta näyttävät siinä.
Asiallinen nostalginen turpeenrepijä

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sivustoon liittyvät ehdotukset ja kommentit”