Värien merkitys

Sivustoon liittyvä keskustelu, parannusehdotukset, risut ja ruusut...
Avatar
ilkant
Viestit: 464
Liittynyt: Ke 18.04.2007 14:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Värien merkitys

Viesti Kirjoittaja ilkant » Ke 23.04.2008 9:58

Yritin kovasti olla keksimättä ja tekemättä ehdotuksia, mutta... Heh, tämäkin sitten kun on aikaa. Ei ole iso asia, mutta korjauskin lie pieni.

Ihminen oppii assosioimaan värejä eri asioihin. Kätkökartalla tradit ovat vihreitä, multit punaisia ja mysteerit sinistiä jne. Kätkömäärien kehityskaaviossa voisi olla samat värit. Näin siitä näkisi yhdellä vilkaisulla kehityksen katsomatta värien selityksiä. Puhumattakaan siitä, että katsomatta selityksiä tarkastelisi niitä (väärin) pelkkien värien perusteella.

Kuten aina olen sanonut, nämä ovat vain vihjeitä kohti täydellisempää sivustoa... :)
Asiallinen nostalginen turpeenrepijä

Avatar
Fundamental
Viestit: 158
Liittynyt: To 11.01.2007 16:05
Paikkakunta: Tampere

Re: Värien merkitys

Viesti Kirjoittaja Fundamental » Ke 23.04.2008 19:00

Itse ainakin assosioin multit keltaisiksi.. en suinkaan punaisiksi.

hhuikuri
Viestit: 337
Liittynyt: Su 16.09.2007 16:57

Re: Värien merkitys

Viesti Kirjoittaja hhuikuri » Ke 23.04.2008 19:08

Mielenkiintoista. Minulle multit ovat oransseja, wherigot punaisia ja keltaiset virtuaalikätköjä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Värien merkitys

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ke 23.04.2008 19:55

Kas vain, ainoastaan hhuikurilla on samat värit kuin minulla ja samalla ne värit mitkä nuo pitäisi olla. Lieneekö taas näiden littunäyttöjen värisävyeroavaisuuksien syy moinen.

Keltainen tosin on "muut" eli siinä voisi olla muitakin kuin virtuaaleja, tosin en ole varma jääkö muiden jälkeen enää muuta yli. Tämä yleisluokka on ollut jäänne alkuaikojen vain muutamasta erivärisestä tyypityksestä ja toisaalta mahdollistamassa uusien kätkötyyppien mukaantulon, tosin wherigo sai kuitenkin myös oman värinsä kun sen jaksoi määritellä ja on ehkä ainakin pidemmällä tähtäimellä yleistyvä kätkötyyppi.

Mutta nyt värien pitäisi kuitenkin olla yhteneväiset molemmissa osuuksissa. Samalla löytyi bugi (hoh hoijaa, mikä yllätys) jonka takia "Kappalemäärät kuukausittain: Kaikki" -osuudessa ei asteikko skaalautunut oikein vaan pylväät ampui yli yläreunan. Tämäkin nyt korjattu.

Avatar
ilkant
Viestit: 464
Liittynyt: Ke 18.04.2007 14:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Värien merkitys

Viesti Kirjoittaja ilkant » To 24.04.2008 1:05

Antaa värien olla. Kätköillään ahkerasti ja palataan astialle joskus syksyllä.
Asiallinen nostalginen turpeenrepijä

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sivustoon liittyvät ehdotukset ja kommentit”