wap, uudet, paikkakunta

Sivustoon liittyvä keskustelu, parannusehdotukset, risut ja ruusut...
Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

wap, uudet, paikkakunta

Viesti Kirjoittaja stebu » To 27.03.2014 8:42

Uusissa löytämättömissä näkyy paikkakunta, löydetyissä ei.
Olisi kiva jos näkyisi aina. Ainakin silloin kun läppärin kovalevy hajoaa :-(
-stebu

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: wap, uudet, paikkakunta

Viesti Kirjoittaja haksu10 » To 27.03.2014 23:49

stebu kirjoitti:Uusissa löytämättömissä näkyy paikkakunta, löydetyissä ei.
Olisi kiva jos näkyisi aina. Ainakin silloin kun läppärin kovalevy hajoaa :-(
Tämä olikin kokopäiväinen ihmettelyviesti minulle :D

Päivällä vilkaisin tätä ja ihmettelin, mistä on kyse... wap ja geokätköily viittasi gc.comin suuntaan mutten tiennyt että siellä on paikkakunnatkin.

Illalla vilkaisin tätä jos vaikka joku olisi selvittänyt mistä salaperäisyydestä on kyse; olin miettinyt että jos ei olekaan kyse geocaching.com:n wapista vaan jostain gsak-ongelmasta / makrosta tai jostain muusta, mitä en ymmärrä.

Alkuyöstä vilkaisin taas tätä ja huomasin, että tämähän onkin geocache.fi -alueella joten kyse täytyisi olla geocache.fi:n wapista, joka tosin poistui reilu 5 vuotta sitten palveluvalikoimasta.

Nyt yöllä lamppu syttyi ja katsoin geocache.fi:n mobiilia. Huomasin, että kun otin 50 uusinta oli joukossa löytämättömiä, ja niissä tosiaan paikkakunta, mutta löydetyissä ei ollutkaan. Niinpä päivän jälkeen oli tiedossa mistä oli kyse ja lisäsinkin paikkakunnat näkymään myös löydetyissä.

Näin hidasälyisen ylläpitäjän ollessa kyseessä kannattaa asioiden nopeamman tajuamisen edistämiseksi noudattaa yhteydenotot -sivun ohjetta, johon lisäsin nyt maininnan että myös ehdotuksissa kannattaa huomioida:
Huomioi vikaa, ongelmaa, ehdotusta yms. seikkaa koskevissa koskevissa yhteydenotoissa:
Pyri antamaan mahdollisimman täydelliset tiedot asiasta. Tämä nopeuttaa asian selvittämistä ja jättää pois turhat lisätietojen kyselyt. Mainitse siis ainakin:
- Mistä sivusta (sivun URL) on kyse.
- Tarkka selitys mikä on väärin / miten se ilmenee; mikä olisi oikea tieto jne. (mikäli vika ei selkeästi osu silmääni voi olla vaikea keksiä mikä tieto on väärin).
- Muut mahdolliset tarpeelliset lisätiedot (joita voi olla oma käyttätunnus, vian/ongelman ilmenemisajankohta yms).
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: wap, uudet, paikkakunta

Viesti Kirjoittaja Seq » Pe 28.03.2014 0:15

haksu10 kirjoitti:
stebu kirjoitti:Uusissa löytämättömissä näkyy paikkakunta, löydetyissä ei.
Olisi kiva jos näkyisi aina. Ainakin silloin kun läppärin kovalevy hajoaa :-(
Tämä olikin kokopäiväinen ihmettelyviesti minulle :D

Päivällä vilkaisin tätä ja ihmettelin, mistä on kyse... wap ja geokätköily viittasi gc.comin suuntaan mutten tiennyt että siellä on paikkakunnatkin.

Illalla vilkaisin tätä jos vaikka joku olisi selvittänyt mistä salaperäisyydestä on kyse; olin miettinyt että jos ei olekaan kyse geocaching.com:n wapista vaan jostain gsak-ongelmasta / makrosta tai jostain muusta, mitä en ymmärrä.

Alkuyöstä vilkaisin taas tätä ja huomasin, että tämähän onkin geocache.fi -alueella joten kyse täytyisi olla geocache.fi:n wapista, joka tosin poistui reilu 5 vuotta sitten palveluvalikoimasta.

Nyt yöllä lamppu syttyi ja katsoin geocache.fi:n mobiilia. Huomasin, että kun otin 50 uusinta oli joukossa löytämättömiä, ja niissä tosiaan paikkakunta, mutta löydetyissä ei ollutkaan. Niinpä päivän jälkeen oli tiedossa mistä oli kyse ja lisäsinkin paikkakunnat näkymään myös löydetyissä.

Näin hidasälyisen ylläpitäjän ollessa kyseessä kannattaa asioiden nopeamman tajuamisen edistämiseksi noudattaa yhteydenotot -sivun ohjetta, johon lisäsin nyt maininnan että myös ehdotuksissa kannattaa huomioida:
Huomioi vikaa, ongelmaa, ehdotusta yms. seikkaa koskevissa koskevissa yhteydenotoissa:
Pyri antamaan mahdollisimman täydelliset tiedot asiasta. Tämä nopeuttaa asian selvittämistä ja jättää pois turhat lisätietojen kyselyt. Mainitse siis ainakin:
- Mistä sivusta (sivun URL) on kyse.
- Tarkka selitys mikä on väärin / miten se ilmenee; mikä olisi oikea tieto jne. (mikäli vika ei selkeästi osu silmääni voi olla vaikea keksiä mikä tieto on väärin).
- Muut mahdolliset tarpeelliset lisätiedot (joita voi olla oma käyttätunnus, vian/ongelman ilmenemisajankohta yms).
Normaalisetti...

Vikaa on turha kuvailla, kuin mahdollisiman abstrakteilla ja harhaan johtavillä termeillä, kuten tässä wap.

Myöskin se miten vikatilanteeseen päädytään, on aivan turhaa selittää...

Antaa ylläpidon arvata ja manataan vaan, kun ei mitään tapahtunut jo eilen...

Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: wap, uudet, paikkakunta

Viesti Kirjoittaja stebu » Pe 28.03.2014 1:40

Seq kirjoitti:
haksu10 kirjoitti:
stebu kirjoitti:Uusissa löytämättömissä näkyy paikkakunta, löydetyissä ei.
Olisi kiva jos näkyisi aina. Ainakin silloin kun läppärin kovalevy hajoaa :-(
Tämä olikin kokopäiväinen ihmettelyviesti minulle :D

...

Nyt yöllä lamppu syttyi ja katsoin geocache.fi:n mobiilia. Huomasin, että kun otin 50 uusinta oli joukossa löytämättömiä, ja niissä tosiaan paikkakunta, mutta löydetyissä ei ollutkaan. Niinpä päivän jälkeen oli tiedossa mistä oli kyse ja lisäsinkin paikkakunnat näkymään myös löydetyissä.

Näin hidasälyisen ylläpitäjän ollessa kyseessä kannattaa asioiden nopeamman tajuamisen edistämiseksi noudattaa yhteydenotot -sivun ohjetta, johon lisäsin nyt maininnan että myös ehdotuksissa kannattaa huomioida:
Huomioi vikaa, ongelmaa, ehdotusta yms. seikkaa koskevissa koskevissa yhteydenotoissa:
Pyri antamaan mahdollisimman täydelliset tiedot asiasta. Tämä nopeuttaa asian selvittämistä ja jättää pois turhat lisätietojen kyselyt. Mainitse siis ainakin:
- Mistä sivusta (sivun URL) on kyse.
- Tarkka selitys mikä on väärin / miten se ilmenee; mikä olisi oikea tieto jne. (mikäli vika ei selkeästi osu silmääni voi olla vaikea keksiä mikä tieto on väärin).
- Muut mahdolliset tarpeelliset lisätiedot (joita voi olla oma käyttätunnus, vian/ongelman ilmenemisajankohta yms).
Normaalisetti...

Vikaa on turha kuvailla, kuin mahdollisiman abstrakteilla ja harhaan johtavillä termeillä, kuten tässä wap.

Myöskin se miten vikatilanteeseen päädytään, on aivan turhaa selittää...

Antaa ylläpidon arvata ja manataan vaan, kun ei mitään tapahtunut jo eilen...
@Haksu: kiitoksia, nyt toimii.
@Haksu&seq: sorry epämääräisyteni, mutta kännykällä viestiminen on mulla aika vaikeaa (nyt onneksi olen saanut uuden läppärin melkein tolkkuihinsa :-). Lisäksi jostain historian havinasta on minulle jäänyt kännyyn linkin nimeksi GC.fi WAP, eikä mulla näy kännykän selaimessa osoitepalkkia. Tosin kyllähän sen sivun ylälaidassa komeasti lukee "Geocache.fi mobiili". Joka tapauksessa mun moka.
-stebu

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sivustoon liittyvät ehdotukset ja kommentit”