Haastekätkö-lista

Sivustoon liittyvä keskustelu, parannusehdotukset, risut ja ruusut...
tuulituuli
Viestit: 62
Liittynyt: Ke 21.08.2013 18:53

Haastekätkö-lista

Viesti Kirjoittaja tuulituuli » Ke 20.08.2014 0:28

Kovasti kaipaan neuvoa, pystyykö Haastekätkö-listasta, jossa on siis siinä alussa näytetty kaikki olemassa olevat haasteet, jollain konstilla näkemään ne haastekätköt, joihin olen tehnyt omia merkintöjäni, mutta en vielä ole niitä hakenut. Logatut näkyy kyllä ruksattuna, mutta kaipaisin esim. jollain täpällä merkittynä myös ne, jotka olen joko suorittanut tai muuten laittanut merkintöjä. Jos tälläinen tieto jo on olemassa, neuvokaa, mistä sen tiedon löydän. :)

Pete_P
Viestit: 114
Liittynyt: Ti 17.07.2012 17:53

Re: Haastekätkö-lista

Viesti Kirjoittaja Pete_P » Ke 20.08.2014 0:49

tuulituuli kirjoitti:Kovasti kaipaan neuvoa, pystyykö Haastekätkö-listasta, jossa on siis siinä alussa näytetty kaikki olemassa olevat haasteet, jollain konstilla näkemään ne haastekätköt, joihin olen tehnyt omia merkintöjäni, mutta en vielä ole niitä hakenut. Logatut näkyy kyllä ruksattuna, mutta kaipaisin esim. jollain täpällä merkittynä myös ne, jotka olen joko suorittanut tai muuten laittanut merkintöjä. Jos tälläinen tieto jo on olemassa, neuvokaa, mistä sen tiedon löydän. :)
Toivottavasti koitat myös kaiken tämän "suorittamisen" lisäksi löytämään kätköt ja nauttimaan tästä harrastuksesta. Denareita voi myös logata jos purkkeja ei löydä. Jos joku jää reitiltä löytymättä niin sinne voi aina palata uudestaan.

tuulituuli
Viestit: 62
Liittynyt: Ke 21.08.2013 18:53

Re: Haastekätkö-lista

Viesti Kirjoittaja tuulituuli » Ke 20.08.2014 1:26

Pete_P kirjoitti:
tuulituuli kirjoitti:Kovasti kaipaan neuvoa, pystyykö Haastekätkö-listasta, jossa on siis siinä alussa näytetty kaikki olemassa olevat haasteet, jollain konstilla näkemään ne haastekätköt, joihin olen tehnyt omia merkintöjäni, mutta en vielä ole niitä hakenut. Logatut näkyy kyllä ruksattuna, mutta kaipaisin esim. jollain täpällä merkittynä myös ne, jotka olen joko suorittanut tai muuten laittanut merkintöjä. Jos tälläinen tieto jo on olemassa, neuvokaa, mistä sen tiedon löydän. :)
Toivottavasti koitat myös kaiken tämän "suorittamisen" lisäksi löytämään kätköt ja nauttimaan tästä harrastuksesta. Denareita voi myös logata jos purkkeja ei löydä. Jos joku jää reitiltä löytymättä niin sinne voi aina palata uudestaan.
Enpä tuosta vastausta löytänyt, miten voisin haastekätkölistasta löytää ne haasteet, joihin olen tehnyt merkintöjä. Nautin todellakin tästä harrastuksesta. Denareita loggailen lähes aina kun niin käy. Olisiko jollain todellakin neuvoa mulle tähän ongelmaan.

Avatar
Pretty.Killswitch
Viestit: 425
Liittynyt: Ti 29.05.2012 10:01
Paikkakunta: Savo

Re: Haastekätkö-lista

Viesti Kirjoittaja Pretty.Killswitch » Ke 20.08.2014 4:42

tuulituuli kirjoitti:Kovasti kaipaan neuvoa, pystyykö Haastekätkö-listasta, jossa on siis siinä alussa näytetty kaikki olemassa olevat haasteet, jollain konstilla näkemään ne haastekätköt, joihin olen tehnyt omia merkintöjäni, mutta en vielä ole niitä hakenut. Logatut näkyy kyllä ruksattuna, mutta kaipaisin esim. jollain täpällä merkittynä myös ne, jotka olen joko suorittanut tai muuten laittanut merkintöjä. Jos tälläinen tieto jo on olemassa, neuvokaa, mistä sen tiedon löydän. :)
Tee karttahaku ja ruksi "mysteeri", "löytämättä", "enintään" -kenttään vaikka 100 kätköä ja "nimi/kuvaus sisältää" kenttään kirjoita "haaste" tai "challenge". Tällöin ratkaistuksi merkatuissa haasteissa näkyy kartalla vihreä plussa ja omia merkintöjä sisältävissä haasteissa keltainen plussa ja muissa pelkästään sitten se sininen palikka. Muuta keinoa en näin äkkiseltään tiedä.
X

Rymyhomie
Viestit: 54
Liittynyt: Su 11.08.2013 21:47

Re: Haastekätkö-lista

Viesti Kirjoittaja Rymyhomie » Ke 20.08.2014 6:34

Tai vaihtoehtoisesti otat suoraan Karttahaussa erikoisvalinnoista löytämättömät haastekätköt. Sen jälkeen näet kartalla samalla tavalla plussilla omat merkinnät tai jos haluat nähdä suoraan kätköjen nimet, niin karttavalinnan vieressä on listaus ja siellä viimeisessä sarakkeessa on omat merkinnät.

Gonozilla
Viestit: 16
Liittynyt: La 27.08.2011 19:42
Paikkakunta: Janakkala

Re: Haastekätkö-lista

Viesti Kirjoittaja Gonozilla » Ke 20.08.2014 8:42

Tai yksi vaihtoehto tehdä oma kätkökori haasteille ja lisäillä sinne.Näin itse olen tehnyt....saa katsottua kartalta helposti missä niitä hakemattomia on.

tuulituuli
Viestit: 62
Liittynyt: Ke 21.08.2013 18:53

Re: Haastekätkö-lista

Viesti Kirjoittaja tuulituuli » Ke 20.08.2014 9:11

Gonozilla kirjoitti:Tai yksi vaihtoehto tehdä oma kätkökori haasteille ja lisäillä sinne.Näin itse olen tehnyt....saa katsottua kartalta helposti missä niitä hakemattomia on.
Kiitos kaikille asiallisille vastauksille. Nuo muut vaihtoehdot olenkin jo aiemmin käyttänyt ja osaan ne. Tämä voisi olla yksi vaihtoehtoidea.
Huomaan, että valmista näkymää Haastekätkö-listassa ei siis ole. Olisiko Haksun mahdollista tehdä joku lisäys, jotta voisimme nähdä heti Haastekätkö-listan avauksessa myös haasteet, joissa on omia merkintöjä. Samaan tapaan kuin nyt näemme logatut haasteet. Kuitenkin eri merkinnällä, jotta ne erottuvat jo logatuista. :roll:

akkivi
Viestit: 73
Liittynyt: Ke 25.07.2012 12:08

Re: Haastekätkö-lista

Viesti Kirjoittaja akkivi » Ke 20.08.2014 10:11

Gonozilla kirjoitti:Tai yksi vaihtoehto tehdä oma kätkökori haasteille ja lisäillä sinne.Näin itse olen tehnyt....saa katsottua kartalta helposti missä niitä hakemattomia on.
Tämän gonozillan esiin tuoman otan heti käyttöön. Paras ohje / ehdotus tässä ketjussa.

Avatar
Kulpakko
Viestit: 258
Liittynyt: Ma 03.10.2011 9:34
Paikkakunta: Lepaa, Hattula

Re: Haastekätkö-lista

Viesti Kirjoittaja Kulpakko » Ke 20.08.2014 18:06

tuulituuli kirjoitti:
Gonozilla kirjoitti:Tai yksi vaihtoehto tehdä oma kätkökori haasteille ja lisäillä sinne.Näin itse olen tehnyt....saa katsottua kartalta helposti missä niitä hakemattomia on.
Kiitos kaikille asiallisille vastauksille. Nuo muut vaihtoehdot olenkin jo aiemmin käyttänyt ja osaan ne. Tämä voisi olla yksi vaihtoehtoidea.
Huomaan, että valmista näkymää Haastekätkö-listassa ei siis ole. Olisiko Haksun mahdollista tehdä joku lisäys, jotta voisimme nähdä heti Haastekätkö-listan avauksessa myös haasteet, joissa on omia merkintöjä. Samaan tapaan kuin nyt näemme logatut haasteet. Kuitenkin eri merkinnällä, jotta ne erottuvat jo logatuista. :roll:
Itse olemme käyttäneet tuota "hakemattomat haasteet" kätkökori-ideaa jo kauan, eli sinne heitellään haastekätköt, jotka on "ratkaisu" eli suoritettu mutta ei haettu. Sitten vaan putsaillaan sitä aika-ajoin haettujen osalta.

Haksu sensijaan voisikin joutoaikanaan koodata valmiin pulauttimen, joka tarkastaa jo heti .fi sivustolle kirjauduttaessa statsit ja niiden kelpoisuuden haasteisiin. Tällöin haastekätkölistalle ilmestyisi "hiphurraat" ja "ei-ei-ei" toteutuvien ja toteutumattomien haasteiden kohdalle! :lol: :D

Kulpakko tiimin kaksilahkeinen

tuulituuli
Viestit: 62
Liittynyt: Ke 21.08.2013 18:53

Re: Haastekätkö-lista

Viesti Kirjoittaja tuulituuli » Ke 20.08.2014 19:28

Kulpakko kirjoitti:
tuulituuli kirjoitti:
Gonozilla kirjoitti:Tai yksi vaihtoehto tehdä oma kätkökori haasteille ja lisäillä sinne.Näin itse olen tehnyt....saa katsottua kartalta helposti missä niitä hakemattomia on.
Kiitos kaikille asiallisille vastauksille. Nuo muut vaihtoehdot olenkin jo aiemmin käyttänyt ja osaan ne. Tämä voisi olla yksi vaihtoehtoidea.
Huomaan, että valmista näkymää Haastekätkö-listassa ei siis ole. Olisiko Haksun mahdollista tehdä joku lisäys, jotta voisimme nähdä heti Haastekätkö-listan avauksessa myös haasteet, joissa on omia merkintöjä. Samaan tapaan kuin nyt näemme logatut haasteet. Kuitenkin eri merkinnällä, jotta ne erottuvat jo logatuista. :roll:
Itse olemme käyttäneet tuota "hakemattomat haasteet" kätkökori-ideaa jo kauan, eli sinne heitellään haastekätköt, jotka on "ratkaisu" eli suoritettu mutta ei haettu. Sitten vaan putsaillaan sitä aika-ajoin haettujen osalta.

Haksu sensijaan voisikin joutoaikanaan koodata valmiin pulauttimen, joka tarkastaa jo heti .fi sivustolle kirjauduttaessa statsit ja niiden kelpoisuuden haasteisiin. Tällöin haastekätkölistalle ilmestyisi "hiphurraat" ja "ei-ei-ei" toteutuvien ja toteutumattomien haasteiden kohdalle! :lol: :D

Kulpakko tiimin kaksilahkeinen
no toihan olis ihan hyvä juttu, noin pitkälle en edes uskaltanut julkituoda. Silti mulle tässä vaiheessa riittäis, ku olis jollain täpällä näkyvissä siinä haastekätkölistassa, mihinkä kätköihin oon tehny omia merkintöjä, mutten hakenut ja logannut.

Avatar
Maitomies
Viestit: 645
Liittynyt: To 17.11.2011 21:13
Paikkakunta: Hattula
Viesti:

Re: Haastekätkö-lista

Viesti Kirjoittaja Maitomies » Ke 20.08.2014 20:27

Mulle voisi koodata härpäkkeen joka suorittaisi haasteet, todentaisi ne, kävisi purkilla ja kirjoittasi nimen kirjaan, ja loggaisi löydön nettiin. Olisiko tänään illalla valmis ? :wink: :wink: :roll: :D :mrgreen:


EDIT:

ps. tämä on tarkoitettu huumoriksi ja lähinnä kannustamaan haksua. Hienosti näihin ehdotuksiin syntyy ratkaisuja kerta toisensa jälkeen vaikka näyttää ainakin näin ulkopuolisen ja koodaamista osaamattoman silmiin useinkin siltä että isoja ja työläitä härpäkkeitä sitä joudut mutta myös pystyt virittelemään... samoin kommentti oli kannustetta itselleni josko joskus jonkun haasteenkin saisi suoritettua. aika vähän niitä taitaa tällä hetkellä täyttyä :D
Viimeksi muokannut Maitomies, To 21.08.2014 12:46. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- Maitomies -
Onnellinen ihminen kulkee usein vakaasti polkua, jota tuhat onnetonta väittää vääräksi.
https://maitomies.wordpress.com
https://www.facebook.com/geo.maitomies

Avatar
Salaneuvos
Viestit: 415
Liittynyt: Pe 11.05.2007 16:02
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Haastekätkö-lista

Viesti Kirjoittaja Salaneuvos » Ke 20.08.2014 21:12

Maitomies kirjoitti:Mulle voisi koodata härpäkkeen joka suorittaisi haasteet, todentaisi ne, kävisi purkilla ja kirjoittasi nimen kirjaan, ja loggaisi löydön nettiin. Olisiko tänään illalla valmis ? :wink: :wink: :roll: :D :mrgreen:
Mulle kans. Samalla haluaisin semmosen lisä ominaisuuden joka piilottaa kaikki haastekätköt :mrgreen:
Fortuna Favet Fortibus

akkivi
Viestit: 73
Liittynyt: Ke 25.07.2012 12:08

Re: Haastekätkö-lista

Viesti Kirjoittaja akkivi » Ke 20.08.2014 21:52

On tämä kummallista, jos jotain ei osaa, niin pyydetään heti HAKSUlta apuja TEE...

HAKSUlla on hyvät ominaisuudet olemassa. Nyt kukin kätköilijä käyttää niitä ominaisuuksia. Löytyy lista haastekätköistä, on mahdollisuus tehdä merkintä kätköön, on mahdollisuus tehdä kätkökori. Mitä muuta vielä vaaditte.

Käyttäkää omaa päätänne ja sooloilkaa näiden ominaisuuksien puitteissa.

Jykk€
Viestit: 205
Liittynyt: Ke 04.04.2012 11:59

Re: Haastekätkö-lista

Viesti Kirjoittaja Jykk€ » Ke 20.08.2014 22:18

Pekka H jos ottaa noin koville niin lopeta koko harrastus. Onneksi tälle suomalaiselle sielunmaisemalle voi jälleen (tällä kertaa toivottavasti pysyvästi) näyttää Arsea Helsinki-Vantaalla alle kahden viikon päästä.

Jykk€

Avatar
Salaneuvos
Viestit: 415
Liittynyt: Pe 11.05.2007 16:02
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Haastekätkö-lista

Viesti Kirjoittaja Salaneuvos » Ke 20.08.2014 23:13

Jykk€ kirjoitti:Pekka H jos ottaa noin koville niin lopeta koko harrastus.
Ei tämä koville ota, joten en vielä ajatellut lopettaa vaan jatkan samalla vanhalla tavalla kätköilyä ilman paineita haastekätköistä.
Nyky kätköily vaan on haastekätkö painotteista ja haastekätköistä ei saa sanoa pahaa sanaa muuten saa yhteisön vihat päälleen.
Jykk€ kirjoitti:Onneksi tälle suomalaiselle sielunmaisemalle voi jälleen (tällä kertaa toivottavasti pysyvästi) näyttää Arsea Helsinki-Vantaalla alle kahden viikon päästä.
Ei muuta kun hyvää matkaa. toivottavasti löydät oman shangri la:n jostain muualta minä olen löytänyt omani täältä.

- Pekka H -
Fortuna Favet Fortibus

Jykk€
Viestit: 205
Liittynyt: Ke 04.04.2012 11:59

Re: Haastekätkö-lista

Viesti Kirjoittaja Jykk€ » Ke 20.08.2014 23:47

Lähinnä kritisoin sitä että taas tultiin keskusteluun minä minä minä edellä. Aloittaja kysyi neuvoa ongelmaansa ja sinun oli ihan pakko jälleen kerran kertoa koko geoväelle mitä mieltä olet haasteista. 1001:nen kerran, annetaan kaikkien kukkien kukkia vaan. Joku tykkää mysseistä joku miiteistä ja joku jopa haasteista...

Ja joo, Kreikka v.2.0:sta kaikki hyvä loppuu aikanaan. Lisää aiheesta http://blogit.iltalehti.fi/pauli-vahtera/ 8.kesäkuuta Elämä on ihanaa

Over and out..


Jykk€

Marjis
Viestit: 432
Liittynyt: Pe 03.04.2009 15:29
Paikkakunta: Lahti

Re: Haastekätkö-lista

Viesti Kirjoittaja Marjis » To 21.08.2014 12:37

Heheh, vähän voi itsensä tyhmäksi tuntea kun ei kanssa ole tullut tuo kätkökori mieleen. Toki suoritetut haasteet on merkitty ratkotuiksi mysteereiksi niin tulee niiden mukana matkaan. Silti kiva olla ne vielä omana listanaan. Kiitos vinkistä. :D Tulipa samalla koria rakentaessa huomattua yksi lisää suoritetuksi.

Ps. Siinä Jykk€ puhuu nyt asiaa, että ihan joka ketjuun missä haasteet mainitaan, ei olisi tarpeen tulla kertomaan mielipidettään niistä. Se on jo rekisteröity aika monta ketjua aiemmin. :roll:
Eniten kätköilyssä **tuttaa toiset kätköilijät.

Avatar
Salaneuvos
Viestit: 415
Liittynyt: Pe 11.05.2007 16:02
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Haastekätkö-lista

Viesti Kirjoittaja Salaneuvos » To 21.08.2014 13:11

Ennenkuin viette teloitus komppanian eteen ammuttavaksi. En tuputtanut mielipidettäni vaan kommenttoin edellisen ehdotusta, en sitä kätkö tyyppiä josta ei saa olla erimieltä koska se on pyhä.


Ps. En halua että silmiä sidotaan ennen teloitusta :mrgreen:
Fortuna Favet Fortibus

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: Haastekätkö-lista

Viesti Kirjoittaja Tervas » To 21.08.2014 22:47

PekkaH kirjoitti:Ennenkuin viette teloituskomppanian eteen ammuttavaksi. En tuputtanut mielipidettäni vaan kommentoin edellisen ehdotusta, en sitä kätkötyyppiä josta ei saa olla erimieltä koska se on pyhä.


Ps. En halua että silmiä sidotaan ennen teloitusta :mrgreen:
Tulenko pitämään kädestä, silläkin uhalla, että joku osuu "vahingossa" minuun :|
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

Duke68
Viestit: 28
Liittynyt: Su 22.01.2012 21:20

Re: Haastekätkö-lista

Viesti Kirjoittaja Duke68 » Ti 18.11.2014 21:30

Haastekätkölistan kokonaiskuvaa helpoittaisi jos kätkön nimen vieressä olisi vaikka punainen väkänen kun on oma merkintä, keltainen väkänen kun on merkitty ratkaistuksi ja vihreä kun on logattu löydetyksi.
Kuva

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sivustoon liittyvät ehdotukset ja kommentit”