Foorumin kellonaika?

Sivustoon liittyvä keskustelu, parannusehdotukset, risut ja ruusut...
Jouko
Viestit: 195
Liittynyt: Ti 15.01.2008 12:33

Foorumin kellonaika?

Viesti Kirjoittaja Jouko » To 29.05.2008 14:45

Tuolla alhaalla lukee, että ajat UTC + 2 tuntia. Kesäaikaa ei siis noteerata?
Video meliora proboque deteriora sequor.

-WT-
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 16.05.2008 21:31

Re: Foorumin kellonaika?

Viesti Kirjoittaja -WT- » To 29.05.2008 16:02

Minulla lukee näin:
Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Tuo DST tuossa perässä tarkoittaa, että kesäaika (tai kesäaika-asetus) on päällä. Sen saa säädettyä tuolta Omat Asetukset -linkin takaa. Kyllä minulla ainakin näkyy ajat oikein.

Ylläpito voisi vaikka tarkistaa, että tuo on oletuksena päällä foorumin asetuksissa. Harmi vain, että sitä ei saa ihan helposti massapäivitettyä olemassaoleville käyttäjille... (nimim. tehnyt tämän massamuutoksen yhdellä omalla foorumilla; piti käpistellä suoraan tietokantaa)

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Foorumin kellonaika?

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » To 29.05.2008 17:45

Mulla lukee UTC+3 tuntia...

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Foorumin kellonaika?

Viesti Kirjoittaja haksu10 » To 29.05.2008 19:25

-WT- kirjoitti:Ylläpito voisi vaikka tarkistaa, että tuo on oletuksena päällä foorumin asetuksissa. Harmi vain, että sitä ei saa ihan helposti massapäivitettyä olemassaoleville käyttäjille... (nimim. tehnyt tämän massamuutoksen yhdellä omalla foorumilla; piti käpistellä suoraan tietokantaa)
Kyllä kesäaika on foorumin asetuksissa päällä mutta tämä keskustelusofta on niin "upea" että käyttäjillä kellonaika voi kuitenkin olla mitä tahansa...

Mutta tästä pääsee tuonne omiin asetuksiin, sieltä aikavyöhykkeeksi UTC+2 ja kesäaika päälle niin pitäisi kellon näyttää oikeaa aikaa.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Foorumin kellonaika?

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » To 29.05.2008 19:52

haksu10 kirjoitti:
-WT- kirjoitti:Ylläpito voisi vaikka tarkistaa, että tuo on oletuksena päällä foorumin asetuksissa. Harmi vain, että sitä ei saa ihan helposti massapäivitettyä olemassaoleville käyttäjille... (nimim. tehnyt tämän massamuutoksen yhdellä omalla foorumilla; piti käpistellä suoraan tietokantaa)
Kyllä kesäaika on foorumin asetuksissa päällä mutta tämä keskustelusofta on niin "upea" että käyttäjillä kellonaika voi kuitenkin olla mitä tahansa...

Mutta tästä pääsee tuonne omiin asetuksiin, sieltä aikavyöhykkeeksi UTC+2 ja kesäaika päälle niin pitäisi kellon näyttää oikeaa aikaa.
Kummallista, itselläni oli joku (?) asettanut aikavyöhykkeeksi GMT + 3 eli Moskovan aikavyöhykkeen. Vaihdoin itäiseen Eurooppaan ja laitoin kesäajan päälle. Eli nyt näkyy olevan GMT + 2h [DST].

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sivustoon liittyvät ehdotukset ja kommentit”