Kätkön tiedot ja Gc.fi-kartta

Sivustoon liittyvä keskustelu, parannusehdotukset, risut ja ruusut...
mipe8
Viestit: 127
Liittynyt: Su 30.11.2008 14:02
Paikkakunta: Helsinki

Kätkön tiedot ja Gc.fi-kartta

Viesti Kirjoittaja mipe8 » Ke 07.11.2018 11:28

Minulla on karttahaussa oletuksena lisäehdoissa 'ei arkistoituja tai hyllytettyjä'. Haun palauttamaa kätköä klikkaamalla tulee valinta 'Tiedot'. Tästä aukeavasta ikkunasta on valittavissa Gc.fi-kartta. Kartan kun valitsee, näkyy kätkön ympäristöstä kaikki pisteet, myös arkistoidut kätköt.

Onko tälle kätkötietojen kautta avautuvalle kartalle jotenkin valittavissa oletukseksi myös tuo lisäehto 'ei arkistoituja tai hyllytettyjä'? Montaa kliksausta tuo ei toki vaadi, kun nuo saa häviämään. Itse en vaan keksi mitään lisäarvoa arkistoitujen näyttämiselle, lähinnä kiinnostaa talletetut Waypointit jne.

Avatar
geocache.fi
Geocache.fi
Geocache.fi
Viestit: 760
Liittynyt: To 27.09.2012 23:47

Re: Kätkön tiedot ja Gc.fi-kartta

Viesti Kirjoittaja geocache.fi » Pe 16.11.2018 20:14

mipe8 kirjoitti:Minulla on karttahaussa oletuksena lisäehdoissa 'ei arkistoituja tai hyllytettyjä'. Haun palauttamaa kätköä klikkaamalla tulee valinta 'Tiedot'. Tästä aukeavasta ikkunasta on valittavissa Gc.fi-kartta. Kartan kun valitsee, näkyy kätkön ympäristöstä kaikki pisteet, myös arkistoidut kätköt.

Onko tälle kätkötietojen kautta avautuvalle kartalle jotenkin valittavissa oletukseksi myös tuo lisäehto 'ei arkistoituja tai hyllytettyjä'? Montaa kliksausta tuo ei toki vaadi, kun nuo saa häviämään. Itse en vaan keksi mitään lisäarvoa arkistoitujen näyttämiselle, lähinnä kiinnostaa talletetut Waypointit jne.
Kiitokset viestistä!

Tämä kartan popup:sta taikka kätkökuvauksen "Gc.fi Kartta" -linkin takaa aukeava karttanäkymä on aivan omanlaatuinen eliönsä, mikä on vaatinut myös hyllytettyjen sekä arkistoitujen kätköjen näyttämisen. Tämä siitä syystä että mikäli näytettävä kätkö onkin hyllyllä tai arkistossa, sitä ei ilman "myös hyllytetyt ja arkistoidut" -valintaa näkynytkään kartalla.

Oletin että tätä en pysty muuttamaan koska tietokannan hakulausekkeen muodostus kymmenien eri ehtojen johdosta on vähintäänkin mielenkiintoinen, ja lisäys "ei hyllytettyjä eikä arkistoituja MUTTA GCxxxxx saakin hypätä joukkoon" tuntui jo mahdottomalta saada mukaan. Mutta tarpeeksi kun kikkailin niin (ehkä) nyt sain lisättyä tämän ilman että mitään rikkoutui. Saapi kertoa jos meni rikkihajalle jotain...

Nyt siis hyllytetyt ja arkistoidut eivät pompi mukaan, mikä oletettavasti on parempi vaihtoehto tässä karttanäkymässä. Muutoksen tein sekä nykyiselle että vanhalle (geocache.fi:n jäsenien valittavissa olevalle) kartalle.

// haksu10
Kattava ohje tilasto-ongelmien ratkaisemiseen
Kaikki ohjeet * Yhteydenotot (Yhteydenotot vain ko. sivun ohjeistuksen mukaan)

Avatar
Kekkiss
Viestit: 219
Liittynyt: Ti 15.02.2011 22:26

Re: Kätkön tiedot ja Gc.fi-kartta

Viesti Kirjoittaja Kekkiss » Pe 16.11.2018 22:34

Saakos nuo valittua sillai, niinku ne oli ennestään? Siis jos tavallisessa karttahaussa on valittuna etteivät arkistoidut ja hyllytetyt näy, niin kätkökuvauksen kautta karttaan siirryttäessä näkyisivät. Minusta vanha oli ihan hyvä ja varsinkin nuo hyllyllä olevat olisi hyvä nähdä. Jos tuota valintaa joutuu vaihtelemaan, niin luulen, että minulla tulee kauheasti turhia karttahakuja.
¿uɐɐʞıʌɐʞ uıɐu ɐssɐʇ sɐʞuınʞ

Avatar
geocache.fi
Geocache.fi
Geocache.fi
Viestit: 760
Liittynyt: To 27.09.2012 23:47

Re: Kätkön tiedot ja Gc.fi-kartta

Viesti Kirjoittaja geocache.fi » La 17.11.2018 0:59

Kekkiss kirjoitti:Saakos nuo valittua sillai, niinku ne oli ennestään? Siis jos tavallisessa karttahaussa on valittuna etteivät arkistoidut ja hyllytetyt näy, niin kätkökuvauksen kautta karttaan siirryttäessä näkyisivät. Minusta vanha oli ihan hyvä ja varsinkin nuo hyllyllä olevat olisi hyvä nähdä. Jos tuota valintaa joutuu vaihtelemaan, niin luulen, että minulla tulee kauheasti turhia karttahakuja.
Käytännössä ei ole olemassa mahdollisuutta säätää mitään siten, miten oli ennestään, muuta kuin säätämällä asiat kaikille takaisin entiseen.

Hakuvaihtoehtoja kyllä löytyy, esim.
A) käyttäjän määrittelemä oletushaku - käyttäjän luoma tallennettu haku halutuilla ehdoilla ja asetuksilla
B) käyttäjän muut tallentamat haut - käyttäjän luoma tallennettu haku halutuilla ehdoilla ja asetuksilla
C) tavallinen karttahaku eli karttahaku oletusarvoin - hakuehdot on mitä olen sattunut valitsemaan oletukseksi (tästä käyttäjä sitten alkaa tekemään mieleistään hakua)
D) tietyn kätkön ympäristön näyttö - hakuehdot on mitä olen sattunut valitsemaan oletukseksi ja mitä tässä vatkailen taas suuntaan ja toiseen
E) muut erikoishaut (parhaat kätköt, vanhimmat, miitit jne. jne.) - hakuehdot on mitä olen sattunut valitsemaan oletukseksi

Näistä A ja B tehdään kuten käyttäjä haluaa, muut siten kuin mitä säätelen oletukseksi. Kartan nopeasti laskettuna 88 eri tallennettavaa optiota ja haun pohjatietoa tallentuu vain tehtyihin hakuihin. Kunhan tulossa olevat palvelinjumpat on tehty, se vuosia puhumani suuri tilastointijärjestelmäuudistus on tehty, ensi vuonna pakon edessä käyttöön otettavan uuden geocaching.com -api-dataliitynnän vaatimat sivuston taustaprosessien täydelliset uudelleenkirjoitukset on valmiina, kaikki kätködatan kasvun vaatimat tietokanta- ja sivuston skriptiuudistukset on valmiina, sivuston uudistus mobiilikäytön huomioivaksi on valmiina ja tulee luppoaikaa, voin alkaa katsomaan mitä vaatimuksia on seuraavalle karttaversiolle ja alkaa miettimään toteutuspuolta. Siinä vaiheessa voin miettiä mahdollisuutta saada myös C, D ja E -vaihtoehtoihin jotain käyttäjäkohtaisia valintoja.

Koska kuitenkin hyllytetyt kätköt ovat todennäköisemmin käyttöön palaavia kuin arkistoon meneviä niin muutin nyt karttoja siten, että ne näyttää (ehkä) myös hyllytetyt mutta ei arkistoituja kätköjä. Mikäli kuitenkin tämäkin tuntuu huonolta niin tähän ketjuun saa kertoa mielipiteitään asiasta. Tarvittaessa voin sitten katsoa onko mitään mahdollisuutta jollekin purkkaviritykselle, vaikkapa näyttökriteerin vaihtolinkein tms. Mietin asiaa paremmin jos se koetaan tarpeelliseksi.

//haksu10
Kattava ohje tilasto-ongelmien ratkaisemiseen
Kaikki ohjeet * Yhteydenotot (Yhteydenotot vain ko. sivun ohjeistuksen mukaan)

mipe8
Viestit: 127
Liittynyt: Su 30.11.2008 14:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kätkön tiedot ja Gc.fi-kartta

Viesti Kirjoittaja mipe8 » La 17.11.2018 1:35

geocache.fi kirjoitti: Koska kuitenkin hyllytetyt kätköt ovat todennäköisemmin käyttöön palaavia kuin arkistoon meneviä niin muutin nyt karttoja siten, että ne näyttää (ehkä) myös hyllytetyt mutta ei arkistoituja kätköjä. Mikäli kuitenkin tämäkin tuntuu huonolta niin tähän ketjuun saa kertoa mielipiteitään asiasta. Tarvittaessa voin sitten katsoa onko mitään mahdollisuutta jollekin purkkaviritykselle, vaikkapa näyttökriteerin vaihtolinkein tms. Mietin asiaa paremmin jos se koetaan tarpeelliseksi.
Kiitos Haksu koodivasaran paukuttelusta!

Mielestäni tuo on oikein hyvä nyt. Hyllytetyt näkyy harmaana ja arkistoidut ovat poissa näkymää sotkemasta.

mipe8
Viestit: 127
Liittynyt: Su 30.11.2008 14:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kätkön tiedot ja Gc.fi-kartta

Viesti Kirjoittaja mipe8 » La 01.12.2018 20:30

Jatkoehdotus. Mikäli kukaan ei keksi vastustaa, niin voisiko vielä laittaa defaultiksi 'Oma ehto/löytämättä'? Harvoin kait tuossa vaiheessa aikaisemmin löydetyt purkit kiinnostavat.
Hoksasin tuon itsekin vasta, kun katselin näitä lähistön purkkeja.

Avatar
geocache.fi
Geocache.fi
Geocache.fi
Viestit: 760
Liittynyt: To 27.09.2012 23:47

Re: Kätkön tiedot ja Gc.fi-kartta

Viesti Kirjoittaja geocache.fi » La 01.12.2018 22:38

mipe8 kirjoitti:Jatkoehdotus. Mikäli kukaan ei keksi vastustaa, niin voisiko vielä laittaa defaultiksi 'Oma ehto/löytämättä'? Harvoin kait tuossa vaiheessa aikaisemmin löydetyt purkit kiinnostavat.
Hoksasin tuon itsekin vasta, kun katselin näitä lähistön purkkeja.
Jatkoehdotuksen ehdotus: tallennat sopivan oletushaun itsellesi vaikkapa koti keskipisteenä ja käyttäen 'Oma ehto/löytämättä' -valintaa. Tämän jälkeen kartta aukeaa aina kyseinen valinta valittuna.

// haksu10
Kattava ohje tilasto-ongelmien ratkaisemiseen
Kaikki ohjeet * Yhteydenotot (Yhteydenotot vain ko. sivun ohjeistuksen mukaan)

mipe8
Viestit: 127
Liittynyt: Su 30.11.2008 14:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kätkön tiedot ja Gc.fi-kartta

Viesti Kirjoittaja mipe8 » La 01.12.2018 22:58

Kommentti jatkoehdotuksen ehdotukseen:

Tuo kyseinen valinta on minulla oletuksissa, kuten oli myös tuo aikaisempi 'ei arkistoituja tai hyllytettyjä'. jostakin syystä valinnat eivät nouse tuolle kartalle, jonka avaan tuolla ekassa viestissä mainitulla tavalla. Tuolla tavalla avatussa kartassa ei myöskään ole mahdollisuutta tallentaa oletuksia, tai ainakaan minulla ne ei näy.

Koitan naksutella lisää, jospa en nyt hoksaa jotain oleellista... :)

Avatar
AlaPuhot
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 08.11.2013 20:14

Re: Kätkön tiedot ja Gc.fi-kartta

Viesti Kirjoittaja AlaPuhot » Su 02.12.2018 0:44

mipe8 kirjoitti:Jatkoehdotus. Mikäli kukaan ei keksi vastustaa, niin voisiko vielä laittaa defaultiksi 'Oma ehto/löytämättä'? Harvoin kait tuossa vaiheessa aikaisemmin löydetyt purkit kiinnostavat.
Hoksasin tuon itsekin vasta, kun katselin näitä lähistön purkkeja.
Tilanteessa, jossa esim. myssen ratkaisuehdotusta tutkii kartan kautta (saturaatiota), on tuosta paljonkin hyötyä. Ja joskus jopa arkistoiduistakin, jos ovat olleet "hengissä" ratkaistavana olevan myssen julkaisuaikana.

Avatar
geocache.fi
Geocache.fi
Geocache.fi
Viestit: 760
Liittynyt: To 27.09.2012 23:47

Re: Kätkön tiedot ja Gc.fi-kartta

Viesti Kirjoittaja geocache.fi » Su 02.12.2018 3:09

mipe8 kirjoitti:Tuo kyseinen valinta on minulla oletuksissa, kuten oli myös tuo aikaisempi 'ei arkistoituja tai hyllytettyjä'. jostakin syystä valinnat eivät nouse tuolle kartalle, jonka avaan tuolla ekassa viestissä mainitulla tavalla. Tuolla tavalla avatussa kartassa ei myöskään ole mahdollisuutta tallentaa oletuksia, tai ainakaan minulla ne ei näy.
Aivan, tässä tapauksessa tosiaan ei ole käyttäjäkohtaisia oletuksia vaan on aiemmin mainituista hakuvaihtoehdoista kohta D olisin voinut viitata siihen liittyviin selvennyksiin käyttäjäkohtaisista valinnoista sitten kun aikaa on.

Mutta näitä oletuksia en vatkaile kuin hyvästä perustellusta syystä. Oikeastaan ajattelen ainakin seuraavia ajatuksia kun mietin mahdollista muutosta:
G) Käyttämäni oletusarvo on varmasti merkittävästi huonompi ratkaisu kuin ehdotettu ratkaisu (= nykyisestä oletusarvosta ei pidä kukaan).
X) Oletusarvo ei vaihtele riippuen siitä, onko kirjautunut sisään tai ei, taikka omalla tunnuksella tai vilkaisee vaimon tunnuksilla.
Å) Oletusarvo täyttää kartan perustason suunnitelman "näytetään kaikki käytössä olevat kätköt".

Jos oletusnäkymästä piilotellaan kätköjä muulla kuin em. arkistoitujen piilotuksella muodostaa geneettisen poikkeaman aika-avaruuteen. Tästä voisi aiheutua se että etsin hiki päässä syitä, miksi joku kätkö ei näykään, ja lopulta kun saan puukotettua näkymän sellaiseksi että näen näkymän samanlaisena kuin ongelmasta raportoineella (ei ole helppo homma) totean, että selitys on löydettyjen piilotuksessa. Siinä vaiheessa olen käyttänyt kaksi tuntia hommaan mikä saa otsasuonen sykkimään.

Toisaalta myös itse koen erittäin hyvänä että löytämäni kätköt näkyvät kartalla. Tällöin voi uutta kätköä katsellessa miettiä "ai, se on tuon kätkön lähellä" ja pystyy muodostamaan päässä mielikuvaa, mihin on menossa kätköilemään (jos sen harrastaminen vaan olisi mahdollista useammin kuin kolmen kuukauden välein). Toki arkistoidutkin olisivat antamassa lisää muistikuvia paikasta mutta ne yleisyystarveoletuksen perusteella piilotin.

Näin olen jälleen kirjoittanut pitkän romaanin omasta ajatusmaailmasta ja siitä, mitä ajatuksia on sivuston toiminnallisuudessa. Näitä romaaneita en kirjoita kyllästyttääkseni väkeä vaan toisaalta kertomaan ajatuksiani (joita kukaan ei halua kuulla) ja toisaalta purkaakseni asiaa "paperille" koska samalla aivot tekevät työtä etsien eri ratkaisulinjoja asiaan.

Kun pääsin loppuun oli päässä yksi ajatus "miksei kukaan pyytänyt että kun tietyn kätkön ympäristöä katsoo niin jo löydetyt olisivat hymiöinä". Tämä ei muuta em. kohdan X) perustetta. Toki hymiöt vaihtelevat tai voivat olla näkymättä kirjautumisesta riippuen mutta mikään kätkö ei katoa kokonaan. Myöskään kohdan Å) peruste ei rikkoudu.

Niinpä koeluontoisena kytkin nyt käyttöön löydettyjen näkymisen hymiöinä kun katkoo tietyn kätkön ympäristöä. Itse näkisin tämän olevan aiempaa parempi vaihtoehto. Toki vastalauseita saa esittää. Tässä saa olla melkoisena nuorallatanssijana krokotiililammikon päälle pingoitetulla köydellä. Köyden toista päätä pitävät muutosta haluavat ja toista päätä vanhaa tyyliä kannattavat. Mikäli muutos on huono vanhaa tapaa kannattaneiden mielestä niin liian moni luovuttaa ja köysi pettää. Samoin käy jos muutos ei kelpaa riittävän monelle muutosta haluavalle. Ja se, joka sinne krokotiililammikkoon putoaa, olen aina vain minä :D

// haksu10
Kattava ohje tilasto-ongelmien ratkaisemiseen
Kaikki ohjeet * Yhteydenotot (Yhteydenotot vain ko. sivun ohjeistuksen mukaan)

mipe8
Viestit: 127
Liittynyt: Su 30.11.2008 14:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kätkön tiedot ja Gc.fi-kartta

Viesti Kirjoittaja mipe8 » Su 02.12.2018 9:07

G.Ala-Puho kirjoitti: Tilanteessa, jossa esim. myssen ratkaisuehdotusta tutkii kartan kautta (saturaatiota), on tuosta paljonkin hyötyä. Ja joskus jopa arkistoiduistakin, jos ovat olleet "hengissä" ratkaistavana olevan myssen julkaisuaikana.
Juu, tuosta olen samaa mieltä. On sitten käyttäjästä kiinni, minkä kokee parhaimpana näkymänä oletuksena. Eipä tästä löydy oikeaa ja väärää tapaa esittää tietoja.

Kiitokset Haksu varsin kattavasta tilanteen avaamisesta. Taas ymmärrän rahtusen enemmän, vaikka eihän mun pitäisi kun käyttää palvelua tyytyväisenä. Sellaista pientä vikaa on itsessäni, että aika matalalla kynnyksellä tulee asioita ehdotettua, jos ne mun logiikan mukaan toimii hassusti. Toki tuohan ei tarkoita sitä, että ne olisivat väärin tai hassusti muiden mielestä, mutta tuleepahan keskusteltua.
geocache.fi kirjoitti:Kun pääsin loppuun oli päässä yksi ajatus "miksei kukaan pyytänyt että kun tietyn kätkön ympäristöä katsoo niin jo löydetyt olisivat hymiöinä".
Testailin nyt tätä uusinta muutosta ja on parempi aikaisempaan. Miksi en tuota itse hoksannut pyytää, ero amatöörin ja ammattilaisen välillä lienee siis tässä :) .

Kiitokset taas muutoksesta, toivottavasti ei suuresti tule kuraa niskaan. Minä jatkan taas entistä tyytyväisempänä sivuston parissa ja keittelen kasaan uusia umpikieroja suunnitelmia, jolla saan aikaan kunnolla säpinää lammikon krokotiileissä. Pidetään köysi kireällä... :lol: :lol:

Avatar
satumh
Viestit: 56
Liittynyt: Ke 16.04.2014 21:57
Paikkakunta: Kokkola

Re: Kätkön tiedot ja Gc.fi-kartta

Viesti Kirjoittaja satumh » Ke 05.12.2018 21:21

geocache.fi kirjoitti:Kun pääsin loppuun oli päässä yksi ajatus "miksei kukaan pyytänyt että kun tietyn kätkön ympäristöä katsoo niin jo löydetyt olisivat hymiöinä".
Kyllä on kiva uudistus tuo että löydetyt näkyy hymiöinä :) Vielä kun sais omat jemmat näkymään omana symbolinaan (tähti?) niin aiettä! ;)

t. nimim. hätäpäissäni luulin jo että oli enemmänkin hakemattomia karttanäkymässä jonka avasin uuden kätkön tiedoista mutta olivatkin omia.. :D

Avatar
Pretty.Killswitch
Viestit: 425
Liittynyt: Ti 29.05.2012 10:01
Paikkakunta: Savo

Re: Geocache.fi suurremontti 2019

Viesti Kirjoittaja Pretty.Killswitch » Ma 07.10.2019 14:36

Voisko tuon hakulomakkeen "Miitit: tulevat ja menneet" -haun muuttaa oletukseksi muotoon "Miitit: vain tulevat"?
Siinä säästäisi aina sen toisen haun, kun se kuitenkin aina unohtuu muuttaa, ja kepukassa kun ei niillä menneillä miiteillä kovin hirmusti tee mitään.
X

Avatar
geocache.fi
Geocache.fi
Geocache.fi
Viestit: 760
Liittynyt: To 27.09.2012 23:47

Re: Geocache.fi suurremontti 2019

Viesti Kirjoittaja geocache.fi » Ma 07.10.2019 15:58

Pretty.Killswitch kirjoitti:
Ma 07.10.2019 14:36
Voisko tuon hakulomakkeen "Miitit: tulevat ja menneet" -haun muuttaa oletukseksi muotoon "Miitit: vain tulevat"?
Siinä säästäisi aina sen toisen haun, kun se kuitenkin aina unohtuu muuttaa, ja kepukassa kun ei niillä menneillä miiteillä kovin hirmusti tee mitään.
Siirsin tämän viestin hieman paremmin sopivaan ketjuun missä on käsitelty oletuksia ja olen selittänyt oletusarvojen periaatteita sekä mahdollisuutta oletushaku -toiminnon käyttöön.

Näitä oletuksien muutospyyntöjä tulee säännöllisesti mutta todella harvoin teen muutoksia totuttuihin oletuksiin. Tässä tilanteessa en pysty sanomaan että allaoleva ehto täyttyisi. Ainakin itse annan äänen nykyiselle vaihtoehdolle koska pidän siitä, että näkee miittipaikan historian eli mitä muita miittejä siellä mahdollisesti on järjestetty.
Käyttämäni oletusarvo on varmasti merkittävästi huonompi ratkaisu kuin ehdotettu ratkaisu (= nykyisestä oletusarvosta ei pidä kukaan).
Toki itselläni on tämä oletushaussa joten siltä osin itselleni ei asialla olisi merkitystä (eikä sillä että haluaisin "Ei arkistoituja tai hyllytettyjä" olevan oletuksena "Myös hyllytetyt"). Mutta kokonaisuutena vaatii tosiaan hyvin vankat perusteet että nykyisiä oletuksia muuttaisin. Aiemmin on ollut erinäisissä asioissa tunne kuin olisin tuuliviiri kun väännän asioita suuntaan ja toiseen edestakaisin kun olen tehnyt asioita yksittäisten mielipiteiden perusteella.

// haksu10
Kattava ohje tilasto-ongelmien ratkaisemiseen
Kaikki ohjeet * Yhteydenotot (Yhteydenotot vain ko. sivun ohjeistuksen mukaan)

Avatar
Pretty.Killswitch
Viestit: 425
Liittynyt: Ti 29.05.2012 10:01
Paikkakunta: Savo

Re: Kätkön tiedot ja Gc.fi-kartta

Viesti Kirjoittaja Pretty.Killswitch » Ma 07.10.2019 16:20

Näkeehän ne vanhat miitit sieltä edelleen halutessaan, ei kai sitä valintaa kokonaan tarvitse pois ottaa? Mutta olisi tuolleen kätevää reissuun lähtiessä ja miittejä hakiessa että tulisi vain ne vielä toistaiseksi aktiiviset miitit mukaan eikä kaikkea mahdollista jonninjoutavaa tauhkaa... Mutta ihan sama, tämä oli vain ehdotus.
X

Avatar
geocache.fi
Geocache.fi
Geocache.fi
Viestit: 760
Liittynyt: To 27.09.2012 23:47

Re: Kätkön tiedot ja Gc.fi-kartta

Viesti Kirjoittaja geocache.fi » Ma 07.10.2019 17:00

Pretty.Killswitch kirjoitti:
Ma 07.10.2019 16:20
Näkeehän ne vanhat miitit sieltä edelleen halutessaan, ei kai sitä valintaa kokonaan tarvitse pois ottaa? Mutta olisi tuolleen kätevää reissuun lähtiessä ja miittejä hakiessa että tulisi vain ne vielä toistaiseksi aktiiviset miitit mukaan eikä kaikkea mahdollista jonninjoutavaa tauhkaa... Mutta ihan sama, tämä oli vain ehdotus.
Selitykseni oli ilmeisesti epäselvä.

Yritin selittää että vaikka yksittäinen käyttäjä haluaisi jonkun kohdan itselleen paremmin sopivaksi en sen takia muuta kyseistä kohtaa tuhansilta muilta käyttäjiltä ellei siihen ole vankkoja perusteita.

Asettamalla oletushaku -ominaisuudella itselleen mieleiset valinnat saa kaiken juuri niin kuin itse haluaa.

// haksu10
Kattava ohje tilasto-ongelmien ratkaisemiseen
Kaikki ohjeet * Yhteydenotot (Yhteydenotot vain ko. sivun ohjeistuksen mukaan)

Avatar
Pretty.Killswitch
Viestit: 425
Liittynyt: Ti 29.05.2012 10:01
Paikkakunta: Savo

Re: Kätkön tiedot ja Gc.fi-kartta

Viesti Kirjoittaja Pretty.Killswitch » Ti 08.10.2019 18:25

Nojoo, en vissiin sitten ymmärtänyt ihan kaikkea lukemaani, mutta näkyy se toimivan jotakuinkin, jos ne tulevat miitit asettaa tuonne pikavalintavaihtoehtoon. Pitää vaan yrittää muistaa, että ne haetaan eri tavalla kuin kaikki muut kätköt. Eli käytännössä ollaan hyvinpitkälti samassa tilanteessa, että jostain valikosta piti vielä valita jotain... :)
X

Avatar
geocache.fi
Geocache.fi
Geocache.fi
Viestit: 760
Liittynyt: To 27.09.2012 23:47

Re: Kätkön tiedot ja Gc.fi-kartta

Viesti Kirjoittaja geocache.fi » Ke 09.10.2019 1:45

Pretty.Killswitch kirjoitti:
Ti 08.10.2019 18:25
Nojoo, en vissiin sitten ymmärtänyt ihan kaikkea lukemaani, mutta näkyy se toimivan jotakuinkin, jos ne tulevat miitit asettaa tuonne pikavalintavaihtoehtoon. Pitää vaan yrittää muistaa, että ne haetaan eri tavalla kuin kaikki muut kätköt. Eli käytännössä ollaan hyvinpitkälti samassa tilanteessa, että jostain valikosta piti vielä valita jotain... :)
Ikinä ei valitettavasti päästä tilanteeseen etteikö käyttäjä joudu tekemään muutakin kuin painamaan yhtä nappia, ellei sitten tee Geocache.fi:stä jokaiselle omaa versiota :(

Mutta Facebookissa eteen tulleen mobiilikarttoja koskevan keskustelun perusteella aloin miettimään Geocache.fi:n karttaa uudelleen. Kartalla oli ristiriita siinä mielessä että kartta näyttää oletuksena vain löydettävissä olevat kätköt (Ei arkistoituja eikä hyllytettyjä) mutta silti miiteistä näytti myös sellaiset mitkä eivät enää olleet löydettävissä.

Niinpä karttaan tein pari päivitystä. Ensimmäinen on se että oletuksena näitä menneitä miittejä ei enää näytetä.

Toinen päivitys on suunniteltu sitä silmälläpitäen että käyttääkö karttaa tien päällä jolloin hyllytetyt eivät välttämättä kiinnosta, vai kotisohvalla jolloin voi haluta oletuksena nähdä kartalla myös sillä hetkellä hyllyllä olevat kätköt. Nyt Omien tietojen Yleistä -välilehdeltä voi valita, että myös hyllyllä olevat kätköt näytetään oletuksena.

Mainittakoon että oletukset toimivat varmasti vain kun kartalle menee vasemman laidan valikon Kätköt => Kartalla -linkillä. Sivuston sisäiset linkitykset "näytä kartalla jotain erityistä" voivat asettaa arvoja muunlaisiksi näyttääkseen sen mitä tarkoitus on. Tällöin kartan hakulomakkeen ylälaidan "Uusi haku" -linkillä voi toki tarvittaessa putsata kartan oletusmuotoiseksi.

// haksu10
Kattava ohje tilasto-ongelmien ratkaisemiseen
Kaikki ohjeet * Yhteydenotot (Yhteydenotot vain ko. sivun ohjeistuksen mukaan)

Avatar
Pretty.Killswitch
Viestit: 425
Liittynyt: Ti 29.05.2012 10:01
Paikkakunta: Savo

Re: Kätkön tiedot ja Gc.fi-kartta

Viesti Kirjoittaja Pretty.Killswitch » Ke 09.10.2019 13:46

Mahtavuutta, kaikki aktiiviset kätköt voi sittenkin hakea samoilla nappuloilla, tack.
Kartalla oli ristiriita siinä mielessä että kartta näyttää oletuksena vain löydettävissä olevat kätköt (Ei arkistoituja eikä hyllytettyjä) mutta silti miiteistä näytti myös sellaiset mitkä eivät enää olleet löydettävissä.
Tämä oli se epäkohta minkä vuoksi asiasta alunperin mainitsinkin ja tuota muutosta ehdotin, mutta ehkä aavistuksen liian optimististen oletuksien vuoksi ristiriita jäi erikseen tarkemmin selostamatta.
X

Avatar
geocache.fi
Geocache.fi
Geocache.fi
Viestit: 760
Liittynyt: To 27.09.2012 23:47

Re: Kätkön tiedot ja Gc.fi-kartta

Viesti Kirjoittaja geocache.fi » Ke 09.10.2019 18:37

Pretty.Killswitch kirjoitti:
Ke 09.10.2019 13:46
Mahtavuutta, kaikki aktiiviset kätköt voi sittenkin hakea samoilla nappuloilla, tack.
Kartalla oli ristiriita siinä mielessä että kartta näyttää oletuksena vain löydettävissä olevat kätköt (Ei arkistoituja eikä hyllytettyjä) mutta silti miiteistä näytti myös sellaiset mitkä eivät enää olleet löydettävissä.
Tämä oli se epäkohta minkä vuoksi asiasta alunperin mainitsinkin ja tuota muutosta ehdotin, mutta ehkä aavistuksen liian optimististen oletuksien vuoksi ristiriita jäi erikseen tarkemmin selostamatta.
Jepulis, näitä ajatuksia on suositeltavaa aina avata mahdollisimman laajasti ja tarkkaan. Ajattelen helposti vain muutoksen tekemistä ja mihin se vaikuttaa enkä osaa kaivaa päästäni kokonaisuutta mihin toive perustuu. Toki kun kaikki asiat jää päähän pyörimään joskus sitten viivellä tajuaa, että kyse onkin laajemmasta asiasta ja aiemman vaihtoehdon epäloogisuudesta kokonaisuudessa. Niin kävi onneksi tällä kertaa :)
satumh kirjoitti:
Ke 05.12.2018 21:21
geocache.fi kirjoitti:Kun pääsin loppuun oli päässä yksi ajatus "miksei kukaan pyytänyt että kun tietyn kätkön ympäristöä katsoo niin jo löydetyt olisivat hymiöinä".
Kyllä on kiva uudistus tuo että löydetyt näkyy hymiöinä :) Vielä kun sais omat jemmat näkymään omana symbolinaan (tähti?) niin aiettä! ;)

t. nimim. hätäpäissäni luulin jo että oli enemmänkin hakemattomia karttanäkymässä jonka avasin uuden kätkön tiedoista mutta olivatkin omia.. :D
Parempi myöhään kuin ei silloinkaan :)

Kun tämä ketju tuli eteen niin samalla kävin läpi aiemmat keskustelut ja tämä toive osui silmään. Nyt tämä on toteutettu ja tiettyä kätköä katsoessa omat kätköt ympärillä näkyy tähtinä.

Kun kerran ominaisuuden rakentelin niin samalla lisäsin kartan hakulomakkeelle tämän vaihtoehdon että voi valita omat kätköt näkymään tähtinä.

// haksu10
Kattava ohje tilasto-ongelmien ratkaisemiseen
Kaikki ohjeet * Yhteydenotot (Yhteydenotot vain ko. sivun ohjeistuksen mukaan)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sivustoon liittyvät ehdotukset ja kommentit”