Omien kätköjen näkyminen hakutuloksissa

Sivustoon liittyvä keskustelu, parannusehdotukset, risut ja ruusut...
Minzijo
Viestit: 18
Liittynyt: To 21.07.2011 9:19

Omien kätköjen näkyminen hakutuloksissa

Viesti Kirjoittaja Minzijo » Pe 29.09.2023 11:51

Olin menossa huoltamaan omia kätköjäni ja ihmettelin, kun yhtä kätköä ei ollutkaan gepsissä. Olen tehnyt gepsiin siirrettävän gpx-haun ehdolla löytämättä ja omat. Nyt huomasin että myös toinen kätkö jää pois tästä hakutuloksesta ja nämä kätköthän ovat adoptoimiani kätköjä, jotka olen löytänyt joskus paljon ennen kuin ne siirtyivät minulle. Olisiko mahdollista, että tuo hakuehto olisikin löytämättä TAI OMAT, jolloin kätkö tulisi mukaan jos se olisi löytämättä tai se olisi oma kätkö? Nyt taitaa olla niin, että se löytölokkaus jättää kätkön pois haussa vaikka kyseessä olisi oma kätkö eli molempien hakuehtojen täytyy toteutua.

Avatar
geocache.fi
Geocache.fi
Geocache.fi
Viestit: 771
Liittynyt: To 27.09.2012 23:47

Re: Omien kätköjen näkyminen hakutuloksissa

Viesti Kirjoittaja geocache.fi » Pe 29.09.2023 13:50

Minzijo kirjoitti:
Pe 29.09.2023 11:51
Olin menossa huoltamaan omia kätköjäni ja ihmettelin, kun yhtä kätköä ei ollutkaan gepsissä. Olen tehnyt gepsiin siirrettävän gpx-haun ehdolla löytämättä ja omat. Nyt huomasin että myös toinen kätkö jää pois tästä hakutuloksesta ja nämä kätköthän ovat adoptoimiani kätköjä, jotka olen löytänyt joskus paljon ennen kuin ne siirtyivät minulle. Olisiko mahdollista, että tuo hakuehto olisikin löytämättä TAI OMAT, jolloin kätkö tulisi mukaan jos se olisi löytämättä tai se olisi oma kätkö? Nyt taitaa olla niin, että se löytölokkaus jättää kätkön pois haussa vaikka kyseessä olisi oma kätkö eli molempien hakuehtojen täytyy toteutua.
Voisi olettaa, että olisin tarkoittanut tuon ehdon toimivaksi juuri näin että poimisi mukaan molemmat (saa kertoa jos jossain vaiheessa historiaa on jostain syystä pyydetty perustellusta syystä toimimaan toisin).

Kartan ehtomäärä ja koodin rivimäärä on kuitenkin jotain käsittämätöntä joten erilaiset rinnakkaisehdot voivat aina toimia toisin kuin olettaisi. Nyt kuitenkin tämä ehto toivottavasti toimii siten että poimii sekä löytämättömät että kaikki omat aina mukaan.

// haksu10
Kattava ohje tilasto-ongelmien ratkaisemiseen
Kaikki ohjeet * Yhteydenotot (Yhteydenotot vain ko. sivun ohjeistuksen mukaan)

janiva
Viestit: 26
Liittynyt: Ti 31.10.2017 15:44

Re: Omien kätköjen näkyminen hakutuloksissa

Viesti Kirjoittaja janiva » Pe 29.09.2023 13:55

Onko sinulla gepsissä asetettu, että piilota löydetyt? Löydetty tieto tulee mukaan gpx-tiedostoon. Tuolloin löydetyt eivät näy gepsissä vaikka gpx-tiedostossa ovatkin.

Minzijo
Viestit: 18
Liittynyt: To 21.07.2011 9:19

Re: Omien kätköjen näkyminen hakutuloksissa

Viesti Kirjoittaja Minzijo » Pe 29.09.2023 14:04

Ei mielestäni ole, ja nyt tarkistin asian vielä tietokoneella, missä olen haun tehnyt. Näyttää tähtiä niiden kätköjen kohdalla, jotka ovat olleet minun alusta asti, mutta näitä adoptoituja ja sitä ennen löydettyjä ei tule mukaan hakuun.

Minzijo
Viestit: 18
Liittynyt: To 21.07.2011 9:19

Re: Omien kätköjen näkyminen hakutuloksissa

Viesti Kirjoittaja Minzijo » Pe 29.09.2023 14:06

geocache.fi kirjoitti:
Pe 29.09.2023 13:50
Minzijo kirjoitti:
Pe 29.09.2023 11:51
Olin menossa huoltamaan omia kätköjäni ja ihmettelin, kun yhtä kätköä ei ollutkaan gepsissä. Olen tehnyt gepsiin siirrettävän gpx-haun ehdolla löytämättä ja omat. Nyt huomasin että myös toinen kätkö jää pois tästä hakutuloksesta ja nämä kätköthän ovat adoptoimiani kätköjä, jotka olen löytänyt joskus paljon ennen kuin ne siirtyivät minulle. Olisiko mahdollista, että tuo hakuehto olisikin löytämättä TAI OMAT, jolloin kätkö tulisi mukaan jos se olisi löytämättä tai se olisi oma kätkö? Nyt taitaa olla niin, että se löytölokkaus jättää kätkön pois haussa vaikka kyseessä olisi oma kätkö eli molempien hakuehtojen täytyy toteutua.
Voisi olettaa, että olisin tarkoittanut tuon ehdon toimivaksi juuri näin että poimisi mukaan molemmat (saa kertoa jos jossain vaiheessa historiaa on jostain syystä pyydetty perustellusta syystä toimimaan toisin).

Kartan ehtomäärä ja koodin rivimäärä on kuitenkin jotain käsittämätöntä joten erilaiset rinnakkaisehdot voivat aina toimia toisin kuin olettaisi. Nyt kuitenkin tämä ehto toivottavasti toimii siten että poimii sekä löytämättömät että kaikki omat aina mukaan.

// haksu10
Aivan mahtavaa, kiitos Haksu! Nyt näkyvät kaikki omat kätköt kartalla :D

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sivustoon liittyvät ehdotukset ja kommentit”