Testaa älykkyysosamääräsi

Puhu kaikesta kaikille, kaikkien kanssa, kaiken aikaa... luonnollisesti foorumin normaalit ehdot muistaen

Oliko tämä testi hanurista ?

Kyllä
22
54%
Ei
19
46%
 
Ääniä yhteensä: 41

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: Testaa älykkyysosamääräsi

Viesti Kirjoittaja aku506 » Su 05.07.2009 21:16

PekkaR kirjoitti:
Dragonfly Vet kirjoitti:Ei kun sulla on huono muisti ja logiikka :mrgreen:
Logiikka oli aika hyvä, mutta muisti huonompi.
Dragonfly Vet kirjoitti:Se minua jäi vähän mietityttämään, että miten nuo sanaselitykset kuvaavat älykkyyttä. Enemmänhän siinä on kyse yleissivitystyksestä, että tietää mikä on kantaatti.
Hyvä pointti. Onko enemmän älykkäillä parempi yleissivistys kuin vähemmän älykkäillä?

PS Eikö kukaan ÄLYÄ kehua tuota geomyönteistä älykkyysjakautumakaaviota.
ÄLYÄn!
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Testaa älykkyysosamääräsi

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » Su 05.07.2009 21:17

PekkaR kirjoitti:
PS Eikö kukaan ÄLYÄ kehua tuota geomyönteistä älykkyysjakautumakaaviota.
Sille jo täällä porukalla naurettiin, mutta ei ilmeisesti riittävän kovaa, kun ei sinne saakka kuulu. Hieno kaavio. :lol: :lol: :lol:
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

Avatar
Ronttimus
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 10.03.2009 14:46
Paikkakunta: Muurame

Re: Testaa älykkyysosamääräsi

Viesti Kirjoittaja Ronttimus » Ma 06.07.2009 0:33

Heh, mä olenkin niin tollo että se ainut väärin mennyt kysymys kieliosiossa oli juuri tuo kantaatti! :lol: Aivan never heard-kamaa ja silti olen elänyt ihan täyttä elämää ilman sitä tietoa. Muutenkin tuolla kieliosiossa siinä vertailussa minusta oli vähän ristiriitaisia vaihtoehtoja, jossain määrin eri lailla ajateltuna useampikin kävi pariin kohtaan. Tiedä sitten mitä se mittaa ihmisessä että ajatteleeko suoraan, väärään vai kiertäen. Ei sillä, aika paikkaansa tuo sikäli pitää siitä huolimatta että osa kysymyksistä tuntui aika idiooteilta. Tuon tapaisia olen saanut aikaisemminkin erilaisista, pidemmistä ja vaikeammista vastaavista testeistä. Kymmenen pinnaa korkeampi oli tulos viimeksi sellaisessa, mutta ei puututta pikkuseikkoihin. No, kivahan näillä on itseään viihdyttää.

Ja iso ÄLY sekä nauru täältäkin tuolle Pekan jakaumalle! :lol: :lol: :lol:

Avatar
small oaks
Viestit: 588
Liittynyt: Ma 08.01.2007 9:32
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Testaa älykkyysosamääräsi

Viesti Kirjoittaja small oaks » Ma 06.07.2009 10:02

"Äitii, mitä sä teet? Äitii, koska sä tuut?" "Äiti yrittää nyt keskittyä, kultaseni!" "Ääää-äää" Eli normaalien testiolosuhteiden vallitessa maanantaiaamuna 138 pistettä. Ihan kiva testi :wink:

-Mrs.
Still one more to find!

jonsson
Viestit: 146
Liittynyt: La 06.01.2007 11:32
Paikkakunta: Janakkala,Turenki

Re: Testaa älykkyysosamääräsi

Viesti Kirjoittaja jonsson » Ma 06.07.2009 15:48

Kyllä on fiksua porukkaa :D
Itse ajattelin tempaista testin kun kukaan ei kai häiritse just nyt....
Virhearvio,, :evil: :evil:
1.Ekan osion aikaan eukko tunki yläkerran geokammariin siivoushärveleiden kanssa.Sanoin vaan ettei täällä nyt siivoilla.-No siivoa sitten itse...
2.Hyvin meni vähän aikaa, kunnes mahassa alkoi kiertää jokin eilen nautittu tuote (laktoosi-intoleranssi nääs)..
3.No niin,taas "pulman" kimppuun
4.No mitä nyt?Alakerrassa kauhea älämölö...Siili on tullut vierailulle, sisään..
5.Taas jatkettiin testiä.Hiukan aikaa pääsi mietiskelemään, kunnes -"jonsson alas ja äkkiä, pihalla on joku ihmeellinen otus".- "no en mä nyt kerkiä".Pakko oli kuitenkin mennä vilkaisemaan.Otus paljastui kapiseksi supikoiraksi..

Lopun kaiken sain suoritettua testin loppuun.Tulokseksi tuli 126, eli keskimääräistä pöljempi geokätköilijä kai.. :shock:
jonsson

Avatar
Trulli
Viestit: 47
Liittynyt: La 28.06.2008 10:41
Paikkakunta: Iitti

Re: Testaa älykkyysosamääräsi

Viesti Kirjoittaja Trulli » Ma 06.07.2009 18:03

Rauhassa sain testin tehdä, ainoastaan kesken muistitehtävän vastasin puhelimeen. Tulos oli ihan hyvä (145), mutta en oikein vakuuttunut testin tasosta.

Olen muutenkin todennut vuosien varrella, että moni ns. älykäs ihminen ei välttämättä ole mitenkään viisas. Sama pätee myös toisinpäin, eli "vähemmän älykäs" voi olla todella viisas. Testin perusteella itse olisin älykäs, mutta kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa, etten todellakaan ole viisas.

Jos sitä vaikka vanhemmiten tästä vähän viisastuisi...

No, nyt täytyy lähteä purkkia piilottamaan, jos vaikka sillä reissulla kertyisi elämänkokemusta ja viisautta hieman lisää! :lol:

P.S. Numeromuisti on mulla aina ollut hyvä, mutta kasvo- ja nimimuisti on jotain ihan muuta. Välillä nolottaa, kun joku tulee juttelemaan niin tuttavallisesti ja tietää hyvin asioitani, mutta mulla ei ole harmainta aavistustakaan kenen kanssa juttelen. :oops:
Maailma on erilainen kätköilijän silmin...

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: Testaa älykkyysosamääräsi

Viesti Kirjoittaja aku506 » Ma 06.07.2009 20:06

Trulli kirjoitti:Välillä nolottaa, kun joku tulee juttelemaan niin tuttavallisesti ja tietää hyvin asioitani, mutta mulla ei ole harmainta aavistustakaan kenen kanssa juttelen. :oops:
Sama juttu :D
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

pujo
Viestit: 33
Liittynyt: Ke 11.06.2008 20:17

Re: Testaa älykkyysosamääräsi

Viesti Kirjoittaja pujo » Ke 08.07.2009 17:05

133 tuli tulokseksi. Alkuun vastasin kuvatehtäviin hoppuilemalla, koska jäi epäselväksi oliko niissä aikarajoitus. Testi oli aika heppoinen, mutta vähintään tuollaista tulosta olen saanut muistakin testeistä. Yleensä kyllä ehkä hiukan enemmän, koska nuo kieliosiot vähän verottavat.

Älykkyys on yliarvostettua. Jos aiot silta- tai rakennusinsinööriksi, niin siitä on apua, mutta elämässä tarvitsee paljon enemmän viisautta kuin älykkyyttä. Haluaisin nähdä viisausosamäärätestin.

Avatar
Haimmala
Viestit: 166
Liittynyt: To 26.02.2009 6:25
Paikkakunta: Vihti

Re: Testaa älykkyysosamääräsi

Viesti Kirjoittaja Haimmala » Ke 08.07.2009 17:27

Muistitehtävät olivat vaikeimmat eli meni lujaa penkin alle ja vähän upposikin, kieliosio oli vahvin jostain kumman syystä. MrH sai tulokseksi tasan 120, MrsH enemmän mutta tunnustakoon itse jos haluaa.... Eli joukkueen Haimmala yhteenlaskettu älykkyysosamäärä hipoo pilviä :D

salonse
Viestit: 124
Liittynyt: Pe 24.07.2009 19:21
Paikkakunta: Heinola

Re: Testaa älykkyysosamääräsi

Viesti Kirjoittaja salonse » Ti 28.07.2009 17:10

No olenhan minäkin tuon testin suorittanut joskus keväällä veljenpojan innoittamana. Tulos 130. Mutta kun kielellisen puolen väitetään olevan vahvuus ja matemaattisen puolen/symbolit heikkous, niin en oikein luota tähän testiin. Koko ikäni olen ollut matemaatikko enkä kielimies, samoin kuin joskus reilut 10 vuotta takaperin olen ollut "virallisessa" testissä, jonka tulos noiden osioiden osalta oli täysin päinvastainen. Onhan se tietysti hienoa saada noin korkea tulos (pistemäärä korkeampi kuin 97 %:lla väestöstä keskimäärin). :roll:

Ääni meni hanurille.
Kaikki paitsi kätköily on turhaa.

Avatar
BlauKreuz
Viestit: 37
Liittynyt: Ma 27.07.2009 0:30

Re: Testaa älykkyysosamääräsi

Viesti Kirjoittaja BlauKreuz » Ke 29.07.2009 1:24

Hyvän kätköilläravaamispäivän päätteeksi oli ihan hauska "rentoutua" tällaisenkin haasteen ja yömyssyn ääressä. Tulokseksi 137 ja kaikki osiot tasavahvoja :shock:
Moikat vaan kaikille 2 viikkoa tuoreelta geonyypältä.

BlauKreuz

barlow39
Viestit: 181
Liittynyt: Ma 08.09.2008 23:30

Re: Testaa älykkyysosamääräsi

Viesti Kirjoittaja barlow39 » Pe 31.07.2009 1:49

Myytinmurtajia kattelin telkusta ja samalla rustasin testiä. Kuvioissa ja numeroissa olis vähän pitänyt keskittyä paremmin, mutta 140 putkahti. Veikkaan, että oikeissa testeissä tehtävät muuttuvat vähän kimuranteimmiksi. En ole ikinä kyllä ollut oikeissa testeissä, mutta vähän nettiä selaamalla saa osviittaa.

Äänestin hanurivaihtoehtoa... Taitaa aika moni nettiversio olla ja testiolosuhteet ei ole ihan vakiot...

Avatar
paavilaj
Viestit: 13
Liittynyt: La 22.11.2008 18:06

Re: Testaa älykkyysosamääräsi

Viesti Kirjoittaja paavilaj » Pe 31.07.2009 10:16

Luojan kiitos testi näytti 124 eli yhden pojon alle keskivertotohtoreiden pojomääriä. Muuten tästä opiskelusta ei tule ikinä loppua, jos tohtoristasolle yltäisin ;)
Viimeksi muokannut paavilaj, Pe 31.07.2009 14:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

karamellielli
Viestit: 67
Liittynyt: Pe 03.10.2008 15:38
Paikkakunta: Muurame

Re: Testaa älykkyysosamääräsi

Viesti Kirjoittaja karamellielli » Pe 31.07.2009 13:00

Jeah! 138. En olekaan niin tyhmä kuin mitä kuvittelin. Tai sitten osaan esittää valistuneita arvauksia. Tänään olo kyllä tuntuu erittäin typerältä. Ruttasin auton kylkeä parkkihallissa pylvääseen, vaikka idioottikin olisi nähnyt, ettei siitä mahdu. Onneksi lähti vain maalit. Ja toisaalta auto on ottanut jo damagea mm. tukkirekasta tippuneesta oksasta ja geoipanoiden kivipesusta.

Mutta onhan se sentään lohdutus tietää, että olen oikeasti ihan fiksu.

Avatar
konta1
Viestit: 99
Liittynyt: Pe 29.08.2008 20:37
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Testaa älykkyysosamääräsi

Viesti Kirjoittaja konta1 » La 01.08.2009 0:06

Jaahans. Kerättiin laajan sukumme intelligentsi-kerma ( 5 hlöä) yhteen ja tehtiin testi oikkes porukalla ja rauhassa. Viides kerta oli paras: saatiin kasaan 68 pistettä :wink: . Mielestämme ihan kiva tulos, ja erimielisyyttäkään ei paljon ollut. Aiemmista testin tekijöistä poiketen käytettiin kyllä muutamassa muistiosion kohdassa paperia apuna (ja aikas monessa muussa kohdassa lisäksi kiveä ja saksia :shock: ).

Mutta vakavasti, ja ihan hemmetin vakavasti ottaen. Kivojahan nämä testit ovat, varsinkin kun saa keskimääräistä enemmän pisteitä. Ja jokainenhan meistä on hieman keskimääräistä fiksumpi iq-testissä, parempi autoilija, jne. Missä luuraavat ne keskimääräsitä heikommat? No, mitäs niistä. Mutta kyllä sitä hypeä oikeesti kannattaa ottaa sieltä mistä saa. Varsinkin kun nykyinen työilmapiiri ei taida olla rakennettu positiivisen (tai edes minkäänlaisen ) palautteen varaan.

Mutta vielä testistä. Voisi kritisoida ainakin sitä, että melko kapeaa älykkyyden aluetta mitattiin. Aika "länsimainen" lähestymistapa. Tulee mieleen muutamia muita älykkyydenlajeja, joita testissä ei mitattu: musiikillinen älykkyys, liikunnallinen älykkyys. Entäs sosiaalinen älykkyys, tai "tunneäly". Onhan näitä perinteisesti matemaattisesti yliälykkäitä Unabombereita, jotka eivät tule toimeen ympäristönsä ja tavallisten ihmisten kanssa.

Tuntuisi siltä, että tavoiteltavampaa voisi olla hallita mahd. suuri kyky surfata yhteiskunnan ja ihmiskunnan ristiaallokossa, kuin saavuttaa jotain hienoja taulukkotuloksia äo-testissä? No joo...

Olikos se vanha sanonta jotenkin näin: älykäs selviää uusista, hankalista tilanteista, joihin viisas ei koskaan joudukaan.

Ja lisää erilaisia testejä tänne, nämä ovat oikeasti mukavia tehdä.
Kumimaisen Omahyväinen ja Naurettavan Töppöjalkainen Arvuuttelija Ykkönen | Luolat ja onkalot

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Vain taivas rajana”