Inter Rail. Keskustelua, kommentointia ja vinkkejä.

Puhu kaikesta kaikille, kaikkien kanssa, kaiken aikaa... luonnollisesti foorumin normaalit ehdot muistaen
legsa^
Viestit: 96
Liittynyt: Ma 22.03.2010 18:34
Paikkakunta: Klaukkala

Inter Rail. Keskustelua, kommentointia ja vinkkejä.

Viesti Kirjoittaja legsa^ » Pe 13.01.2012 22:27

Moro.

Tuli viime syksynä tehtyä ensimmäinen "pitkä viikonloppu" Keski-Eurooppaan ja nyt on mielessä, että ensi kesän tullen lähtisin kiertelemään ja kätköilemään hieman pidemmäksi aikaa Inter Railin yhteydessä. Foorumilta löytyy varmaan liuta henkilöitä, jotka ovat tätä hienoutta kokeilleet ja osaavat jakaa kokemuksia, hyvää, pahaa, iloa ja surua minulle ja muille mahdollisesti asiasta kiinnostuneille.

Eli, saataisiinkos tänne avointa p***amyrskyä siitä, että miten tuo systeemi toimii ja mitä plussia ja miinuksia siinä on. Millä rahasummalla pärjää päivän ja miten on edullisinta tyydyttää perustarpeet.

Google tuntuu tyrkyttävän paljon tietoa aiheesta ja muutamia blogeja on tullut selailtua, mutta kokeillaan täälläkin kepillä jäätä.

Itse olen miettinyt alustavasti tuota 3 viikkoa/10 matkustuspäivää-korttia ja reittinä lentäen Espanjaan/Portugaliin/Ranskaan ja siitä pujotellen läntisen Euroopan kautta Koto-Suomen Turkuun. Ajankohtana todennäköisesti joko Touko- Tai syyskuu, koska lomat napsahtanee sinne tänä vuonna. Myös matkaseuraksi saa tarjoutua, koska tarkoitus ei olisi ihan yksin lähteä, mutta toisaalta en haluaisi lähteä reissuun ihan arkituttavan kanssa.

Rakkaudella Repa.
Jumala on ottanut järjen pois ja pannut paskaa tilalle.

Avatar
oh3mbc
Viestit: 465
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:00
Paikkakunta: Virrat

Re: Inter Rail. Keskustelua, kommentointia ja vinkkejä.

Viesti Kirjoittaja oh3mbc » La 14.01.2012 10:41

En tiedä millanen tuo InterRail on systeeminä nykyään, mutta takavuosina tuli ajeltua ympäri eurooppaa kolmena kesänä.
Ihan hyviä muistoja niistä jäi, vaikkakin mun Victorinox-linkkarini pöllittiinkin jossain junassa. Onneksi Hampurin rautatieasemalla oli kioski joka möi uusia edukkaasti, joten sain hankittua korvaavan tuotteen tilalle. Kyseessä oli kuitenkin varsin tärkeä työkalu, olisi jäänyt viinipullot avaamatta ilman korkkiruuvia.
"Äiti, miksi setä vain katselee vettä, eikä kerää sitä? -Shh, setä on oikeasti etsimässä tänne piiloitettua aarretta."

geo-sampo
Viestit: 107
Liittynyt: Ke 19.03.2008 19:31

Re: Inter Rail. Keskustelua, kommentointia ja vinkkejä.

Viesti Kirjoittaja geo-sampo » La 14.01.2012 12:05

legsa^ kirjoitti: ja miten on edullisinta tyydyttää perustarpeet.

Rakkaudella Repa.
..Tuota... Nojoo annetaanpa olla sanomatta kuitenkin :P


En ole InterRailia harrastanut, mutta ihan mielenkiintoiselta tuo kuulostaa. Sinne vaan muiden sekaan, niin eiköhän ne ilot ja surut ilmaannu. Asuminen varmaan on eniten (junalippujen jälkeen) valuuttaa vievä asia. Jos ei ihan teltta majoitusta halua, niin tuolta voi löytyä edullisia vaihtoehtoja: http://www.hostelworld.com/?source=goog ... mAodxFbqlQ
Kätkö päivässä pitää mielen apeana, -kaksi auttaa jo hiukan.

Marjis
Viestit: 432
Liittynyt: Pe 03.04.2009 15:29
Paikkakunta: Lahti

Re: Inter Rail. Keskustelua, kommentointia ja vinkkejä.

Viesti Kirjoittaja Marjis » La 14.01.2012 13:15

Ja kannattaa hommata se kansainvälinen hostellikortti, ilman sitä ei saa joka paikasta majoitusta ja saa monesti halvemmalla kuin ilman. itsekin miettinyt raililla käymistä kun nykyään se on meille "vanhuksillekin" mahdollista, vaikkakin hintavampaa.
Eniten kätköilyssä **tuttaa toiset kätköilijät.

legsa^
Viestit: 96
Liittynyt: Ma 22.03.2010 18:34
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Inter Rail. Matkaseuraa Toukokuulle 2012

Viesti Kirjoittaja legsa^ » Su 04.03.2012 21:06

Tulipa varattua 1.5.12 lento Berliiniin ja reissulle olisi tarkoitus lähteä. Tarkoitus on tehdä kierros keski-euroopassa ja kätköillä puitteiden mukaan. Turnee päättyy osaltani 19.5 Tukholman miittiin ja samana päivänä olisi tarkoitus tulla lautalla Turkuun.

Hakusessa olisi matkaseuraa reissulle tai osalle sitä. Jos jollakulla olisi kiinnostusta lähteä turneelle, niin viestiä tulemaan.

Kohteista sen verran, että Berliinissä meinaan olla kaksi tai kolme päivää ja siitä suunnata mitä ilmeisimmin Prahaan, josta Etelä-Saksan kautta Ranska-Luxemburg-Belgia-Hollanti-Saksa-Tanska-Ruotsi. 15 päivän reilipassin olen meinannut hankkia ja tilanne elää kumminkin, niin aikaa ei pakosti ole ihan noin tiiviisti kiertää.
Jumala on ottanut järjen pois ja pannut paskaa tilalle.

antibiootti
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 18.04.2011 0:05

Re: Inter Rail. Keskustelua, kommentointia ja vinkkejä.

Viesti Kirjoittaja antibiootti » Su 25.03.2012 22:37

Olin 2010 reilaamassa. Oli ihan mukavaa seikkailua. Välillä vähän ärsytti kun oli niin vaikeeta löytää hostelleja tai yösijoja. Kannattaa ettiä valmiiks jo yösijat nii ei tuu ikäviä yllätyksiä.

Youtubesta löytyy jonkin verran videoo reissulta. Kaikkea en oo jaksanu vielä sinne pistää.

http://www.youtube.com/watch?v=8jvQ41OJrvU Esim tuosta. Käyttäjänimeä klikkaamalla löytyy lisää videoita.

Avatar
Mur_meli
Viestit: 176
Liittynyt: Pe 11.01.2008 19:09
Paikkakunta: Vantaa, Louhela

Re: Inter Rail. Keskustelua, kommentointia ja vinkkejä.

Viesti Kirjoittaja Mur_meli » Ma 26.03.2012 11:40

Ilmaista majoitusta seikkailuhenkisille kannattaa kysellä couchsurfingistä (couchsurfing.org).
Mur_meli
***************
^-^
=o=

Mrs&Mr.Petsku
Viestit: 83
Liittynyt: To 17.02.2011 14:44
Paikkakunta: Tampere

Re: Inter Rail. Keskustelua, kommentointia ja vinkkejä.

Viesti Kirjoittaja Mrs&Mr.Petsku » Ma 26.03.2012 13:55

Kokemusta ei ole, mutta sellainen olis kyllä tarkoitus joskus hankkia tämmösestä matkailumuodosta. Ei olis paha ajatus jos saisi jonkun tietyn porukan kasaan ja sillä sitten toteutettaisiin ko. reissu. Ei sillä, että mulla olisi tätä nykyistä matkaseuraa vastaan, mutta porukalla se olis mukavampaa :) Jos kiinnostusta löytyy, niin laittakaapa viestiä tulemaan.

Me ei olla juuri missään matkusteltu, joten me ollaan avoimia kaikille ehdotuksille, kunhan se ei käy liikaa kukkaron päälle :wink:

Mistä muuten saa tollasen kansainvälisen hostellikortin? Ja mikä siinä on hinta? Muutenkin otetaan kaikki tarvittavat vinkit vastaan iloisin mielin, ihan alusta asti siis, matkan miettimisestä varauksiin jajaja..

marko77
Viestit: 314
Liittynyt: Ti 03.06.2008 14:27
Paikkakunta: Nastola

Re: Inter Rail. Keskustelua, kommentointia ja vinkkejä.

Viesti Kirjoittaja marko77 » Ma 26.03.2012 14:27

Hostellikortinnormihinta on 17 egee, alehinnoilla 12 tahi vähemmän. Pitääpä käydä itsekin ostamassa erinäisistä hostelleista tahi SRM:n toimistosta.
"Minä haluan tietää, miksi kauan sitten sä et palannutkaan
Pian kadotin suunnan, helppo polku kaltevana vietti mutkaan"

Tunkka
Viestit: 22
Liittynyt: Ke 09.11.2011 22:51

Re: Inter Rail. Keskustelua, kommentointia ja vinkkejä.

Viesti Kirjoittaja Tunkka » Ma 26.03.2012 22:59

Itse oon matkustellut melko paljon ja Interrailiakin on tullut harrastettua. Täältä on turha kysellä siitä aiheesta, mene osoitteeseen: www.pallontallaajat.net. Tältä sivustolta löytyy kaikki matkustamiseen liittyvät asiat ja keskustelua repun pakkaamisesta ja rakkolaastarien tarpeellisuudesta lähtien. Hae tietosi sieltä ja matkalla sitten vaan kätköilet, eipä tuo sen kummempaa ole ulkomailla kuin Suomessakaan.

Mrs&Mr.Petsku
Viestit: 83
Liittynyt: To 17.02.2011 14:44
Paikkakunta: Tampere

Re: Inter Rail. Keskustelua, kommentointia ja vinkkejä.

Viesti Kirjoittaja Mrs&Mr.Petsku » Ti 27.03.2012 1:35

Kiitoksia vinkeistä! Kun on ihan vieras asia kokonaisuudessaan, niin onhan se kysyttävä jos kysyttävää ilmenee. Kysyvä ei tieltä eksy! :wink:

legsa^
Viestit: 96
Liittynyt: Ma 22.03.2010 18:34
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Inter Rail. Keskustelua, kommentointia ja vinkkejä.

Viesti Kirjoittaja legsa^ » Ti 27.03.2012 22:08

Olen melko laajalti selaillut noita Saksa-Tsekki-Slovakia-akselin hostelleja ja valtaosassa paikoista ei ole mistään hostellikortista mainintaa.

Onko nuo kortit yleisesti johonkin ketjuun sidottuja vai onko olemassa "Yleispätevää" korttia?

Mietin, että jos teen parin-kolmen viikon reissun tuonne, niin 10% alennus per yö osasta majoituspaikoista tuottaa aika +/- 0 säästön.
Jumala on ottanut järjen pois ja pannut paskaa tilalle.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Vain taivas rajana”