Munzee

Puhu kaikesta kaikille, kaikkien kanssa, kaiken aikaa... luonnollisesti foorumin normaalit ehdot muistaen
Geomurmelit
Viestit: 374
Liittynyt: Su 07.06.2009 11:27

Re: Munzee

Viesti Kirjoittaja Geomurmelit » Ma 01.07.2013 20:17

Kettuliini kirjoitti:Munzee vaikuttaisi ideana kivalta, mutta jotenkin oma innostus tyssäsi siihen kun katsoin kartalta että tällä alueella käytännössä kaksi kätkijää on valloittanut lähes koko kaupungin alueen piilotuksillaan.
Katselin juuri Hyvinkää-Riihimäen alueen Munzeita ja siellä on näköjään heti alkuunsa lanseerattu tusinamunzeen käsite :lol: Tuossa olisi kyllä mielenkiintoinen idea, mutta tuon karttatutkimuksen jälkeen kyllä vähäinenkin innostus hiipui. Jos noissa vielä saturaatio on luokkaa 15 metriä, niin eihän ideassa enää ole mitään mieltä. Ilmeisesti idea onkin rehellisesti pelkkä pisteiden keruu, eikä paikkojen esittely. Silloin jo ymmärtää paremmin, miksi esim. paikallisen huoltamon pihassa on toistakymmentä munzeeta.

Avatar
pipsa
Viestit: 118
Liittynyt: Ti 16.08.2011 17:44
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Munzee

Viesti Kirjoittaja pipsa » Ma 01.07.2013 21:25

vielä kun löytäisi edes yhden :) kartta on ihan vihreänä, mutta tää puusilmä ei löydä ainuttakaan :oops:
- pipsa -

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Munzee

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ma 01.07.2013 23:17

Voisikin olla hyvä idea laittaa tuollainen Munzee kaikkiin geokätköihin. Samalla tutustuttaisi Munzaajat myös geokätköilyn pariin :D Lokataanhan niitä kulkijoitakin.

Avatar
koodi
Viestit: 115
Liittynyt: To 30.06.2011 20:08

Re: Munzee

Viesti Kirjoittaja koodi » Ti 02.07.2013 9:02

arisoft kirjoitti:Voisikin olla hyvä idea laittaa tuollainen Munzee kaikkiin geokätköihin. Samalla tutustuttaisi Munzaajat myös geokätköilyn pariin :D Lokataanhan niitä kulkijoitakin.
Ja purkkiin vielä huomautus, ettei kysymyksessä ole vaihtari ..

Avatar
pipsa
Viestit: 118
Liittynyt: Ti 16.08.2011 17:44
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Munzee

Viesti Kirjoittaja pipsa » Ti 02.07.2013 20:06

mä itse asiassa pohdin, että jos laittais kätkön lähelle munzee, jolla olisi sama nimi kuin kätköllä, jolloin molemmat harrastajat vois tutustua myös toiseen lajiin halutessaan.
- pipsa -

vihtis83
Viestit: 641
Liittynyt: Pe 08.08.2008 16:06
Paikkakunta: Lahti

Re: Munzee

Viesti Kirjoittaja vihtis83 » Ti 02.07.2013 20:09

Itse on tullut pari laitettua kätköjen lähelle, niissä paikoissakin kun on monesti jotain käymisen arvoistakin. Helpompia nuo on kyllä logata kuin microt tai nanot :lol: Ja voihan noita munzeetarrojakin liimata kätkörasioihin, eipähän lähde kenenkään matkaan.

vernon
Viestit: 53
Liittynyt: Ti 04.05.2010 15:54

Re: Munzee

Viesti Kirjoittaja vernon » Ti 02.07.2013 21:20

arisoft kirjoitti:Voisikin olla hyvä idea laittaa tuollainen Munzee kaikkiin geokätköihin. Samalla tutustuttaisi Munzaajat myös geokätköilyn pariin :D
100% tuntemistani munzeilijoista on myös geokätköilijöitä [:)]

Avatar
Hukkaretki
Viestit: 17
Liittynyt: Ma 28.01.2013 13:56
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Munzee

Viesti Kirjoittaja Hukkaretki » Ti 02.07.2013 21:52

Pakko tulla avautumaan, että en oo kyllä yhtään tyytyväinen. En saanut skannattua koodia, kun sellaisen löysin ja kokeilin eri kulmia ja valaistusta, mutta ei. FTF meni sitten toiselle henkilölle.

Sen lisäksi se jostain syystä käsitti, kun yhtä yritin omalle paikkakunnalle piilottaa, että olisin deployannut sen mun KOTIINI ja nyt se ei suostu antamaan sijoittaa sitä 152,5 metriä kauemmaksi kodista. Ärr. Olin siis sijoittamassa sitä sinne piiloon, kun yritin deployata.

Että joo, kätköily on kyllä hauskempaa, kun lokiin saa nimen satoi tai paistoi, eikä se oo muusta kiinni, kuin siitä löytääkö itse kätköä vai ei. Kätkön piilottamisesta ei sen sijaan oo kokemusta - vielä.

Ei lisännyt luottamusta elektroniikkaa kohtaan. Ei sillä, meinasin kyllä vielä kokeilla.
Orienteers do it in the bush.

TuSaPiKu
Viestit: 129
Liittynyt: Ke 02.11.2011 2:17

Re: Munzee

Viesti Kirjoittaja TuSaPiKu » Ti 02.07.2013 22:30

Pitihän tähänkin tutustua ainakin sen verran, että kävi etsimässä 3 lähintä ja scannaaminen onnistui ihan hyvin :D

Jykk€
Viestit: 205
Liittynyt: Ke 04.04.2012 11:59

Re: Munzee

Viesti Kirjoittaja Jykk€ » Ke 03.07.2013 2:07

Nicoless kirjoitti:Myös FTF on oikeasti FTF. Vain se ensimmäinen scannaus saa FTF maininnan.
Olin eilen JyNu:n ja Katjuusan kanssa purkeilla. Taisi löytyä 39 mukia jos oikein muistan. Itse taisin löytää niistä 5-8kpl. Lokkaanko nyt vain noista omista löydöistäni Found It ja muihin Notella "Olin mukana mutta Katjuusa löysi nenäni edestä tämänkin." ? Tätä kysyy nyt epätietoinen Lohjalta? Tähän näiltä itkijöiltä pätevät ja loogiset perusteet.

Aiheeseen eli Munzee:hen liittyen olen vierestä seurannut näiden kahden kohkaamista noiden kanssa ja idea on kyllä kieltämättä ihan ok mutta toteutus ontuu. Kukaan ei valvo niiden huoltoa eikä niiden julkaisua. Tästä seuraa aika nopeasti hallitsematon kaaos ja juuri niitä ongelmia mitä täälläkin on mainittu. Oma ennustukseni on että Sammako tulee kieltämään Munzeen laittamisen Sammakon järjestön purkkeihin ajan kanssa. Katsotaan kuinka oikeassa olen.

Jykk€

Ps. Munzeessa ei jaeta FTF:ä mutta senhän kaikki jo tiesikin??

Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Munzee

Viesti Kirjoittaja stebu » Ke 03.07.2013 2:32

Jykk€ kirjoitti:Ps. Munzeessa ei jaeta FTF:ä mutta senhän kaikki jo tiesikin??
No kylläpäs!
Tai oikea termi on "First to Capture". Minullakin on 2 FTC:ä :)
-stebu

Nicoless
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 17.11.2009 16:09

Re: Munzee

Viesti Kirjoittaja Nicoless » Ke 03.07.2013 7:49

Jykk€ kirjoitti: Kukaan ei valvo niiden huoltoa eikä niiden julkaisua. Tästä seuraa aika nopeasti hallitsematon kaaos
Joo, Tämä huolto tarve toimii vähän eri tavalla näissä munzee kätköissä. Jos tulee kaksi "Unable to Locate" or "Needs Repair" kommenttia muzeelle, niin se menee automaattisesti 'hyllylle'.
Geokätkö menee hyllylle vain kätköttäjän itsensä tekemänä. Tässä munzee tapauksessa hyllytys on mielestäni jopa paremmin hoidettu kuin geokätköissä.
https://munzee.zendesk.com/entries/2161 ... ode-Munzee

Avatar
jule100
Viestit: 353
Liittynyt: Ma 04.01.2010 17:49
Paikkakunta: Kaarina

Re: Munzee

Viesti Kirjoittaja jule100 » Ke 03.07.2013 8:04

Jykk€ kirjoitti:Oma ennustukseni on että Sammako tulee kieltämään Munzeen laittamisen Sammakon järjestön purkkeihin ajan kanssa.
No asiaahan ei pystytä valvomaan, tai mitä sitten vaikka valvottaisiin. Jokainen purkkihan on sen tekijän omaisuutta, eikä suuren ja mahtavan Sammakon.

Valvomattomassa käyttöympäristössä rimanalitukset ovat helppoja, joka tarjoaa vapautta piilotuksille. Tämä on etu joka on samalla myös haitta.
Jos sen Munzeen laittaa, niin en näe kyllä mitään järkeä sitä laittaa ihan samaan paikkaan kätkön kanssa. Tai ainakaan sinne purkkiin saakka. Mitä järkeä on lokata siten sama löytö useampaan eri systeemiin? Onhan näitä systeemejä... Osa Waymarkeistakin on hienoja, mutta eivät ikävä kyllä näy samalla kartalla tavallisten purkkien kanssa.

Jykk€
Viestit: 205
Liittynyt: Ke 04.04.2012 11:59

Re: Munzee

Viesti Kirjoittaja Jykk€ » Ke 03.07.2013 8:34

Jos Munzeen laittaminen purkkeihin on kielletty niin omavalvonta toimii edes joten kuten. Poistaahan porukat nytkin purkeista "kielletyt" vaihtarit.

Mitä tulee huoltoo ja kahteen perättäiseen ongelma lokiin niin todella surkea esitys. Tämä sääntö on itse asiassa täysin järjetön. Yhtään hankalampaa piiloa ei kannata käyttää koska kaksi DNF peräkkäin hyllyttää koodin. Taajamassa tästä aiheutuu varma tuhoutuminen jos tuon koodin pistää kaiken kansan nähtäville=helppo piilo. Täälläkin on jo porukat kirjoitelleen että lätkä löytyi mutta luku ei onnistunut=hyllylle ja sieltä sitten arkistoon 30pv kuluessa. Eipä kuulosta ainakaan minun korvaani kovin etevältä peliltä. Tosin jos määrä korvaa laadun niin mikäs siinä.

Jätit sitten Nicoless vastaamatta kysymykseeni.

Hyvänä puolena tuossa on se että siinä saa ihan rehdisti kilpailla jos siltä tuntuu. (Ei kaksinaismoralisteja.)

Jykk€

Avatar
oh1noa
Viestit: 74
Liittynyt: Ke 10.11.2010 10:31

Re: Munzee

Viesti Kirjoittaja oh1noa » Ke 03.07.2013 11:03

Tulee touhusta mieleen geokätköilyviritetty 4Square.

juhaeino
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 11.10.2011 7:21
Paikkakunta: Inkeroinen

Re: Munzee

Viesti Kirjoittaja juhaeino » Ke 03.07.2013 20:30

Kävin juuri laittamassa kaksi uutta Munzeeta Korialle.

eukka
Viestit: 8
Liittynyt: To 05.01.2012 22:42
Paikkakunta: Kouvola/Koria

Re: Munzee

Viesti Kirjoittaja eukka » Ke 03.07.2013 21:06

Nonii nyt on muutama Munzee käyty katselemassa. Näyttäisi vielä olevan lähialueella tarjolla mukavasti lisääkin kun tulee mieli saada löytämisen iloa, ilman että ajelisi 50 kilsaa yhden purkin perässä. Itse ohjelma jumittui parikertaa ja kun avasin uutta Munzea niin avautui vain sama uudestaan. Tiedä sitten oliko kännykästä, ohjelmasta vai käyttäjästä kiinni.

Avatar
pipsa
Viestit: 118
Liittynyt: Ti 16.08.2011 17:44
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Munzee

Viesti Kirjoittaja pipsa » Ke 03.07.2013 22:32

tänään taas pyörin kuin hyrrä muutaman kohteen ympärillä, kyllä tulee sokee fiilis :P
kätköjä olen kyllä löytänyt hieman paremmalla prosentilla ;)

kohta pitää pyytää joku kädestä pitäen näyttämään :lol:
- pipsa -

Hanikala
Viestit: 19
Liittynyt: Su 05.08.2012 20:25

Re: Munzee

Viesti Kirjoittaja Hanikala » Ke 03.07.2013 22:45

pipsa kirjoitti:tänään taas pyörin kuin hyrrä muutaman kohteen ympärillä, kyllä tulee sokee fiilis :P
kätköjä olen kyllä löytänyt hieman paremmalla prosentilla ;)

kohta pitää pyytää joku kädestä pitäen näyttämään :lol:
Otahan yhteyttä allekirjoittaneeseen jos tarvitset kädestä pitäen apua. Kaikkea en osaa opastaa, mutta etsimisessä kyllä. Joko comin puolelta tai fin puhelinluettelon kautta
" 'Ei sille ole täällä yhtään piilopaikkaa', hän parahti ja etsi kuumeisesti kätköä katseellaan" - Hayden Torey

Avatar
SkyFly84
Viestit: 64
Liittynyt: La 21.02.2009 12:08

Re: Munzee

Viesti Kirjoittaja SkyFly84 » To 04.07.2013 16:41

Minulla heräsi kiinnostus tehdä noita Munzee - kätköjä, ja kysyisinkin teiltä jotka niitä olette tehneet niitä että mistä olette kyseiset tarrat hankkineet? Ja tuleeko tarroissa/merkeissä mukana se vihreäkehys osa vai pitääkö sekin tilata/tehdä muualta?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Vain taivas rajana”