Georeissutarinoita

Puhu kaikesta kaikille, kaikkien kanssa, kaiken aikaa... luonnollisesti foorumin normaalit ehdot muistaen
PeliMies4
Viestit: 333
Liittynyt: La 14.04.2018 11:08
Paikkakunta: Lohja

Georeissutarinoita

Viesti Kirjoittaja PeliMies4 » La 06.07.2019 12:43

Päätinpä että tää tarina on pakko jakaa muiden kanssa.

Okei eli tää on tositapahtuma:
Oli aurinkoinen lauantai aamu. Lähdin pyörällä geokätköilemään Routiolta Muijalaan Lohjalla. Oli kuuma! Olin ajanut noin 4 km, kun pysähdyin ensimmäiselle kätkölle. Dnf tuli. Jatkoin matkaa ja olin ajanut kait noin 10 km jo. Toinen dnf tuli. Jatkoin siitä taas matkaa Lohjan Lempolaan kauppaan. Siitä jo matka kotiin. Olin aluksi tiimin kanssa, mutta sitten lähdin Lempolasta jo yksin kotiin. Olin kääntynyt eräässä risteyksessä ja eteeni ajoi auto puskan takaata. Selvittelimme tilanteen ja jatkoin matkaani kotiini. Oli matkaa enää noin 1.5 km, kun viereen iskee salama! Rätinä oli kova ja pauke myös. En nähnyt salamaa mutta äänestä tiesin, että se ei iskenyt sataa metriä kauempana. Huusin ja huusin, kunnes olin Muijalan koulun kohdalla. Siinä aloin soitella läheisilleni, jotka neuvoivat minua lähtemään heti, kun salama lyö johonkin seuraavan kerran. Vesisade oli jo loppunut ja lähdin ajamaan. Kotimatkaa ei ollut enää edes kilometriä, ja poljin niin kovaa, kuin ikinä pääsin! Ja kotiin pääsinkin. Ukkonen jatkui vain ihan vieressäni.

Voitte kuvitella, ne jotka eivät sitä ole kokeneet, että miltä se kuulostaa, ja tuntuu.

Ja kyseinen tapahtui tänään. Kiitos kaikille, jotka luki tämän!
Jos yrität tavoitella, olen todennäköisesti nukkumassa tai piilottamassa jotain hyvin ihmeellisiä kätköjä joista ei ota kukaan selvää.

Avatar
IhmisAnkka
Viestit: 419
Liittynyt: Ti 24.09.2013 16:45
Paikkakunta: Tampere

Re: Georeissutarinoita

Viesti Kirjoittaja IhmisAnkka » La 06.07.2019 14:10

Aikas kova!
Minä taas olin Muijalan laavulla yötä kerran georeissulla, oli marraskuun loppua. Aamulla oli lumi maassa. Kyä siellä aika moni lenkkeilijä kävi ihmettelemässä. Miksi ihmiset lenkkeilevät ilman että ovat hakemassa kätköä, ihan ihmeellistä porukkaa Muijalassa.
Kuva

JyNu
Viestit: 283
Liittynyt: Ke 25.08.2010 21:55

Re: Georeissutarinoita

Viesti Kirjoittaja JyNu » Su 07.07.2019 1:42

PeliMies4 kirjoitti:
La 06.07.2019 12:43
. Oli matkaa enää noin 1.5 km, kun viereen iskee salama! Rätinä oli kova ja pauke myös. En nähnyt salamaa mutta äänestä tiesin, että se ei iskenyt sataa metriä kauempana. Huusin ja huusin, kunnes olin Muijalan koulun kohdalla. Siinä aloin soitella läheisilleni, jotka neuvoivat minua lähtemään heti, kun salama lyö johonkin seuraavan kerran. Vesisade oli jo loppunut ja lähdin ajamaan. Kotimatkaa ei ollut enää edes kilometriä, ja poljin niin kovaa, kuin ikinä pääsin! Ja kotiin pääsinkin. Ukkonen jatkui vain ihan vieressäni.

Voitte kuvitella, ne jotka eivät sitä ole kokeneet, että miltä se kuulostaa, ja tuntuu.

Ja kyseinen tapahtui tänään. Kiitos kaikille, jotka luki tämän!
IhmisAnkka kirjoitti:
La 06.07.2019 14:10
Aikas kova!
Minä taas olin Muijalan laavulla yötä kerran georeissulla, oli marraskuun loppua. Aamulla oli lumi maassa. Kyä siellä aika moni lenkkeilijä kävi ihmettelemässä. Miksi ihmiset lenkkeilevät ilman että ovat hakemassa kätköä, ihan ihmeellistä porukkaa Muijalassa.
Tervetuloa vaan Muijalaan.... meillä iskee näemmä salamat lähelle ja meillä myös lenkkeillään vaikkei kätköjä aina haetakaan. Itse olen kymmeniä, ellen satoja kertoja juossut yksin tai koiran kanssa tuon laavun ohi ja vain kahdesti olen käynyt ko. kätköllä. Se toinen ja uudempi käyntini sattui juuri vähän aikaa sitten con mi perro:

https://coord.info/GLZ2K7GC

Muijalalaiset ovat myös kunnostautuneet kätköjen piilottamisessa:

Lohjan piilotustilasto 7.7.2019 (aktiiviset kätköt Lohjan alueella; piilottaja tiettävästi Muijalasta; saattaa sisältää virheitä):
1. PeliMies4: 25
2. (jaettu) koir4k4veri: 15
10. (jaettu) JyNu: 10
12. (jaettu) Jojuu: 9
21. TheOrsku: 6
24. (jaettu) PgcT: 4
51. (jaettu) pvainio: 1

Muijalasta voisin vielä näppituntumalla todeta, että alue sisältänee enemmän kätköjä per capita kuin mikään muu alue Lohjalla.

PeliMies4
Viestit: 333
Liittynyt: La 14.04.2018 11:08
Paikkakunta: Lohja

Re: Georeissutarinoita

Viesti Kirjoittaja PeliMies4 » Su 07.07.2019 13:38

JyNu kirjoitti:
Su 07.07.2019 1:42

Tervetuloa vaan Muijalaan.... meillä iskee näemmä salamat lähelle

Lohjan piilotustilasto 7.7.2019 (aktiiviset kätköt Lohjan alueella; piilottaja tiettävästi Muijalasta; saattaa sisältää virheitä):
1. PeliMies4: 25
2. (jaettu) koir4k4veri: 15
10. (jaettu) JyNu: 10
12. (jaettu) Jojuu: 9
21. TheOrsku: 6
24. (jaettu) PgcT: 4
51. (jaettu) pvainio: 1
Kuulin nyttemmin, että se oli iskenyt Lehmijärvelle.

Ja se on mukava kuulla, että olen vielä ykkösenä Lohjan tilastoissa.
Jos yrität tavoitella, olen todennäköisesti nukkumassa tai piilottamassa jotain hyvin ihmeellisiä kätköjä joista ei ota kukaan selvää.

PeliMies4
Viestit: 333
Liittynyt: La 14.04.2018 11:08
Paikkakunta: Lohja

Re: Georeissutarinoita

Viesti Kirjoittaja PeliMies4 » Su 28.07.2019 14:05

Joo tossa viikko sitten maanantai aamuna pamahti ikävällä tavalla äänivalli. Hornet lähti suomenlahden ylle häätämään venäjän tiedustelukoneita. Kiva sekin.
Jos yrität tavoitella, olen todennäköisesti nukkumassa tai piilottamassa jotain hyvin ihmeellisiä kätköjä joista ei ota kukaan selvää.

PeliMies4
Viestit: 333
Liittynyt: La 14.04.2018 11:08
Paikkakunta: Lohja

Re: Georeissutarinoita

Viesti Kirjoittaja PeliMies4 » Su 04.08.2019 18:27

Tänään miitissä sattui kivasti lähelle (alle 5 km päähän) maastopalo Lohjalla. Samalla sekunnilla Inkoossa oli alkanu palamaan. Että semmonen miitti!
Jos yrität tavoitella, olen todennäköisesti nukkumassa tai piilottamassa jotain hyvin ihmeellisiä kätköjä joista ei ota kukaan selvää.

Jouko
Viestit: 194
Liittynyt: Ti 15.01.2008 12:33

Re: Georeissutarinoita

Viesti Kirjoittaja Jouko » Su 04.08.2019 19:13

PeliMies4 kirjoitti:
Su 04.08.2019 18:27
Tänään miitissä sattui kivasti lähelle (alle 5 km päähän) maastopalo Lohjalla. Samalla sekunnilla Inkoossa oli alkanu palamaan. Että semmonen miitti!
Kivasti? 😐
Video meliora proboque deteriora sequor.

PeliMies4
Viestit: 333
Liittynyt: La 14.04.2018 11:08
Paikkakunta: Lohja

Re: Georeissutarinoita

Viesti Kirjoittaja PeliMies4 » Su 04.08.2019 21:20

Jouko kirjoitti:
Su 04.08.2019 19:13
PeliMies4 kirjoitti:
Su 04.08.2019 18:27
Tänään miitissä sattui kivasti lähelle (alle 5 km päähän) maastopalo Lohjalla. Samalla sekunnilla Inkoossa oli alkanu palamaan. Että semmonen miitti!
Kivasti? 😐
No siis....tuo "kivasti" on itsellä tottumus sanoa aina.
Jos yrität tavoitella, olen todennäköisesti nukkumassa tai piilottamassa jotain hyvin ihmeellisiä kätköjä joista ei ota kukaan selvää.

PeliMies4
Viestit: 333
Liittynyt: La 14.04.2018 11:08
Paikkakunta: Lohja

Re: Georeissutarinoita

Viesti Kirjoittaja PeliMies4 » To 08.08.2019 20:09

Ja taas ukkosta Lohjan Muijalassa. Tietenkin olin kätköilemässä ja sitten se taas pamahti. Eli nyt oli etäisyyttä salamaan noin 166 metriä. Laskettu sekunttimenetelmällä ja oli noin 0.5 sekunttia.

Pidän geokätköilyn ja luontoäidin sekoituksesta.
Jos yrität tavoitella, olen todennäköisesti nukkumassa tai piilottamassa jotain hyvin ihmeellisiä kätköjä joista ei ota kukaan selvää.

PeliMies4
Viestit: 333
Liittynyt: La 14.04.2018 11:08
Paikkakunta: Lohja

Re: Georeissutarinoita

Viesti Kirjoittaja PeliMies4 » Pe 13.03.2020 21:23

Herätetäämpä tämä aihe henkiin taas!

Oli kiva kätkökäynti taas. Nyt oli kemissä tää mikä tapahtui

https://www.geocaching.com/seek/log.asp ... 494d5721d8
Jos yrität tavoitella, olen todennäköisesti nukkumassa tai piilottamassa jotain hyvin ihmeellisiä kätköjä joista ei ota kukaan selvää.

ibis64
Viestit: 161
Liittynyt: Su 08.12.2013 21:22

Re: Georeissutarinoita

Viesti Kirjoittaja ibis64 » La 14.03.2020 10:42

Toivottavasti ei häviä koko purkki, olisit sanonut että luonto kutsui :lol:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Vain taivas rajana”