Purkkien etsintä kielletty?

Puhu kaikesta kaikille, kaikkien kanssa, kaiken aikaa... luonnollisesti foorumin normaalit ehdot muistaen
mustakorppi
Viestit: 84
Liittynyt: To 30.05.2019 17:05

Re: Purkkien etsintä kielletty?

Viesti Kirjoittaja mustakorppi » Ti 31.03.2020 11:39

PeliMies4 kirjoitti:
Ti 31.03.2020 10:57
Kaiken lisäksi kai sitä nyt hyvänen aika saa kätköillä niin kuin haluaa jos sen tyylin parhaaksi näkee esim. tällaisessa tilanteessa.
Just nyt olisi kyllä kiva jos loggaukset nettiin tehtäisiin mahdollisimman pienellä viiveellä, vaikka normaalisti tekisi esim. kuun lopussa kaiken kerralla. Itse pyrin hakemaan kätköjä joissa kukaan ei ole pariin päivään käynyt, mutta vähän aina harmittaa kun vihkosta paistaakin tuore nimmari jota netistä ei löydy. Eihän näiltä tilanteilta toki voi kokonaan välttyä, mutta mitä vähemmän sitä vähemmän.

saloservice
Viestit: 18
Liittynyt: Ti 17.07.2018 22:15

Re: Purkkien etsintä kielletty?

Viesti Kirjoittaja saloservice » Ti 31.03.2020 19:56

Jo alkaa keskustelu rönsyilemään, kovin ihmettelen näitä kätköjen hyllytyksiä näinä hyytävinä aikoina, itse olen aktiivisesti huoltanut kätköjäni ja myös käynyt purkeilla vaikka kuulunkin pahimpaan riskiryhmään, järki käteen ja purkeille vaan, jos jätät kätköilemättä viruksen pelossa et kyllä voi käydä kaupassakaan, nyt pitää olla järki mukana ja vaikka vinyylihanskat ja käsidesi mukana niin ei purkkien haussa ole mitään vaaraa, päin vastoin jos kökötät kotona niin mielenterveysongelmat saattavat käydä pahemmaksi kuin itse korona, miitien ja muiden turhanpäiväisten tapaamisten kiellon ymmärrän kyllä oikein hyvin, mutten itse harrastuksen ydinasiaa eli purkin piillottamisen ja sen hakemisen rajoittamista, kätköily on kuitenkin yksi parhaita tapoja hoitaa mielenterveyttään ja samalla menee tuo fyysinenkin puoli parempaan kuntoon, tervetuloa purkeilleni(paitsi uudeltamaalta), tai onhan sielläkin pari

Avatar
IhmisAnkka
Viestit: 419
Liittynyt: Ti 24.09.2013 16:45
Paikkakunta: Tampere

Re: Purkkien etsintä kielletty?

Viesti Kirjoittaja IhmisAnkka » Ti 31.03.2020 20:16

Ihmiset repivät itsensä kappaleiksi ja tuhoavat koko yhteiskunnan yhden flunssan takia, aikamoista. Minä haen ainakin purnukoita siihen päivään asti, kunnes se kielletään ja vähän sen jälkeenkin.
Homma on vähän kuin Saudi-Arabiassa.
Kuva

Avatar
Suhina
Viestit: 91
Liittynyt: Ke 27.08.2014 10:17

Re: Purkkien etsintä kielletty?

Viesti Kirjoittaja Suhina » To 02.04.2020 9:58

Nyt niitä loggauksia "en kirjannut logiin koronan takia" on alkanut tulla. Virtuaaliloggaajien taivas on auennut. En silti lähde kätköjen lukitsemiseen, en edes tiennyt sellaisen olevan mahdollista. Harkitsen uudelleen, jos niitä alkaa kymmeniä tulla. Tiedän suunnilleen millä frekvenssillä vanhoilla kätköilläni käydään.

Faktaa, joka on saatu työpaikalta (aiheena työturvallisuus): Tartunta pisaratartuntana tai pinnoilta.
  • Tarttuu ensisijaisesti pisaratartuntana hengitystie-eritteiden välityksellä.
  • Tarttuminen pinnoilta mahdollista:
    Virus elää kuparipinnalla 4 tuntia, pahvilla/paperilla 24 tuntia, ruostumattomalla teräksellä 48 tuntia, muovipinnalla 72 tuntia.
  • Elävien virusten toteaminen ei ole sama asia kuin tartuttaminen.
  • Elintarvikkeiden tai tavaroiden välityksellä tapahtuneita tartuntoja ei ole havaittu.
Pinnoilta tarttuu vain jos kädet viedään silmiin, nenään tai suuhun. Ei kosketella kasvoja, jos käsiä ei ole juuri pesty.
Suhina :?: - ihan metsässä

PeliMies4
Viestit: 333
Liittynyt: La 14.04.2018 11:08
Paikkakunta: Lohja

Re: Purkkien etsintä kielletty?

Viesti Kirjoittaja PeliMies4 » To 02.04.2020 10:56

Suhina kirjoitti:
To 02.04.2020 9:58
Nyt niitä loggauksia "en kirjannut logiin koronan takia" on alkanut tulla. Virtuaaliloggaajien taivas on auennut. En silti lähde kätköjen lukitsemiseen, en edes tiennyt sellaisen olevan mahdollista. Harkitsen uudelleen, jos niitä alkaa kymmeniä tulla. Tiedän suunnilleen millä frekvenssillä vanhoilla kätköilläni käydään.
Mulla ei oo tullu ton tyyppisiä logeja vielä mutta heti kun alkaa tulla niin käytän suoraan nappia "delete log". Ja toivon ettei tää virtuaalikätköily johdu nyt siitä, että aloitin tämän keskustelun. Sanon vaan että tuolle virtuaalikätköilylle on tultava loppu saman tien. Se ei ole laillista. Jos tää vielä jatkuu kauan tällanen virtuaalilokitus ni itse alkasin vaan lähettämään jokaiselle virtuaalikävijälle kuvakaappauksen kätköilyn sääntökohdasta "nimikirjaus on oltava lokissa" ja poistaisin saman tien lokkauksen. Aivan järjetöntä että kätköilee ilman että kirjaa nimimerkkiä lokiin koronan pelossa. Itse olen tosiaan siirtynyt lähes täysin virtuaalikätköihin, eartheihin ja webcameihin (mitä niitä jäljellä on). Sitten toki voi olla että poikkean joskus aina jossain mitä ei oo löydetty aikoihin.

Sanon vaan :D
Jos yrität tavoitella, olen todennäköisesti nukkumassa tai piilottamassa jotain hyvin ihmeellisiä kätköjä joista ei ota kukaan selvää.

Koplakopo
Viestit: 181
Liittynyt: Ke 29.08.2018 22:26

Re: Purkkien etsintä kielletty?

Viesti Kirjoittaja Koplakopo » To 02.04.2020 15:31

Meillä on siirrytty virtuaaliseen kätköjen tekoon/julkaisu valvojaisiin...
Ei jaksa camoja rakennella kun sit ne kuumottaa varastossa ja maasto onkaan ei jaksa viedä ku varmaan jästit kerkee ne löytämään ennen julkaisuja. Siksi nyt on hyvää aikaa vaan pyöritellä korvien välissä ideoita vähän laidasta laitaan.
Ja tuleepa tota gc.fi sivustoa vilkuiltua mahdollisten julkaisujen toivossa, ihan vaan tottumuksesta :lol:

Mutta..... Tää virtuaali loggaus.
Eikö se ole ihan kunkin oma asia mitä tekee..... Nämä ovat ongelmina tähdenlentoja.
Ei kukaan jaksa alkaa 366 kalenteria täyttämään virtuaalisesti. Ja jos joku todella pelkää niin paljon koronaa ettei uskalla purkkiin koskea niin pysykööt kotona. Maailmasta ei varmasti löydy yhtäkään henkilöä joka saanut geokätköstä koronan :wink:
Helpommin sairastuu salmonellaan kun oravat ja linnut järsii korkkeja.....

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: Purkkien etsintä kielletty?

Viesti Kirjoittaja Tervas » To 02.04.2020 15:50

Kyllähän kätköjä minun puolestani saisi julkaistakin, MUTTA kun meillä on sellainen tapa, että uudelle purkille pölähtää FTF -hunttereita laumoittain, niin se siitä.
Onneksi löytymättömiä maastokätköjä on ulkoilutarpeeseeni riittävästi.
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

jmiettin
Viestit: 277
Liittynyt: Su 16.11.2014 19:27
Paikkakunta: Lahti

Re: Purkkien etsintä kielletty?

Viesti Kirjoittaja jmiettin » Pe 03.04.2020 12:23

Nyt vaan se sairaan tehokas UV lamppu mukaan niin voi tappaa pöpöt purkista ennen loggaamista :lol: :lol:
if it ain't broke, don't fix it

Koplakopo
Viestit: 181
Liittynyt: Ke 29.08.2018 22:26

Re: Purkkien etsintä kielletty?

Viesti Kirjoittaja Koplakopo » Su 05.04.2020 19:43

Käytiin tänään huoltelemassa meidän purkkeja. Saldoksi kertyi 20 huoltoa ja 10 löytöä.
Mutta mutta.....kylläpä on ällöä homma toi 200-300 kävijän jälkeisten logivihkojen tonkiminen.

Elikä itse asiaan....Tarkastajat voisivat kieltää noiden vanhojen purkkien huollot koronaan vedoten :D
Haisee muuten käsi ihan karseelta..... :mrgreen:

sambaaja
Viestit: 1
Liittynyt: Pe 03.04.2020 14:55

Re: Purkkien etsintä kielletty?

Viesti Kirjoittaja sambaaja » Ma 06.04.2020 10:33

Suomi24:n kätköilypalstalla mielenkiintoinen osallistuminen keskusteluun (02.04.2020 16:01).

Avatar
Suhina
Viestit: 91
Liittynyt: Ke 27.08.2014 10:17

Re: Purkkien etsintä kielletty?

Viesti Kirjoittaja Suhina » Ma 06.04.2020 12:51

sambaaja kirjoitti:
Ma 06.04.2020 10:33
Suomi24:n kätköilypalstalla mielenkiintoinen osallistuminen keskusteluun (02.04.2020 16:01).
En löydä, laitatko linkin?
Suhina :?: - ihan metsässä

Vingeri
Viestit: 661
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: Purkkien etsintä kielletty?

Viesti Kirjoittaja Vingeri » Ma 06.04.2020 15:27

Suhina kirjoitti:
Ma 06.04.2020 12:51
sambaaja kirjoitti:
Ma 06.04.2020 10:33
Suomi24:n kätköilypalstalla mielenkiintoinen osallistuminen keskusteluun (02.04.2020 16:01).
En löydä, laitatko linkin?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/1373091 ... atkoilijat Tässäpä linkki "Villiin anonyymilänteen :lol:

Avatar
Kumpe
Viestit: 68
Liittynyt: Ti 16.12.2014 22:42

Re: Purkkien etsintä kielletty?

Viesti Kirjoittaja Kumpe » Ma 06.04.2020 16:06

Alussa otetaan hiukan kevyemmin, ja sitten hellitetään loppua kohti.

Koplakopo
Viestit: 181
Liittynyt: Ke 29.08.2018 22:26

Re: Purkkien etsintä kielletty?

Viesti Kirjoittaja Koplakopo » Ke 08.04.2020 22:23

Pitäisikö palata takaisin aiheeseen.... "Tää korona ihan hanurista kun kätköntekijällä tylsää"
Nyt jo pelotellaan et sulku jatkuu toukokuulle :cry:

Meillä menee pääsiäispyhät purkkeja huoltaessa.... Melkoisen mielekästä puuhaa, jos siitä tykkää :lol:

Viime viikonlopusta oppineena tällä kertaa kumihanskat käteen....

ibis64
Viestit: 161
Liittynyt: Su 08.12.2013 21:22

Re: Purkkien etsintä kielletty?

Viesti Kirjoittaja ibis64 » To 09.04.2020 11:20

Teillä sentään vielä käy porukkaa purkeilla, täällä Kainuussa matkailu seis ja purkeilla hiljaista :lol: :lol: mutta hyvä niin. Kyllä tuota kerkiää purkkeilla kun on edessä iloisempia aikoja :wink:

Avatar
Kumpe
Viestit: 68
Liittynyt: Ti 16.12.2014 22:42

Re: Purkkien etsintä kielletty?

Viesti Kirjoittaja Kumpe » To 09.04.2020 15:19

Koplakopo kirjoitti:
Su 05.04.2020 19:43
Käytiin tänään huoltelemassa meidän purkkeja. Saldoksi kertyi 20 huoltoa ja 10 löytöä.
Mutta mutta.....kylläpä on ällöä homma toi 200-300 kävijän jälkeisten logivihkojen tonkiminen.

Elikä itse asiaan....Tarkastajat voisivat kieltää noiden vanhojen purkkien huollot koronaan vedoten :D
Haisee muuten käsi ihan karseelta..... :mrgreen:
Pese ihmeessä kätesi.... Wash your hands in wonder ... :lol:

Mekin tehtiin pieni huoltoretki. Ihan hyvin meni ja taas on purkit kunnossa... Tai ainakin tarkastetut.
Alussa otetaan hiukan kevyemmin, ja sitten hellitetään loppua kohti.

Koplakopo
Viestit: 181
Liittynyt: Ke 29.08.2018 22:26

Re: Purkkien etsintä kielletty?

Viesti Kirjoittaja Koplakopo » To 09.04.2020 19:11

Joo pestäänhän me....mut eipä siinä voi välttää tätä pientä korona "hysteriaa".
kotona odottelee joku 200 uutta logia...Ne jos saisi vietyö purkeille ennen sulun loppumista.'

Alkanut porukka muuten varovaiseksi tuolla julkisilla paikoilla et toivoa sopii samaa käyttäytymistä jatkossa myös purkella, ei sitä tarvitse rymytä ja örveltää siellä metsässäkään :wink:

papu66
Viestit: 14
Liittynyt: To 02.06.2016 18:28

Re: Purkkien etsintä kielletty?

Viesti Kirjoittaja papu66 » Pe 10.04.2020 11:24

Taas vahvistui saksalaisten tutkimuksen mukaan käsitys että virus ei tod leviä esineiden välityksellä. Toisaalta saippua on vielä halpaa niin että sitä ei kannata säästellä kun kätköillä käy.
Miittit ja megat taidan kuitenkin jättää väliin kunnes rokote tulee saataville. Olen kyllä vähän skeptinen tuleeko tänä vuonna megoja lainkaan.

mipe8
Viestit: 127
Liittynyt: Su 30.11.2008 14:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Purkkien etsintä kielletty?

Viesti Kirjoittaja mipe8 » Pe 17.04.2020 22:12

Olen hämmentynyt. Piilottaja X laittaa kaikki omat kätkönsä hyllylle koronan takia, mutta käy toisten tekemillä purkeilla. Onko omat purkit saastuneita ja muiden puhtaita...? Asiahan ei minulle kuulu, mutta hymyilyttää kyllä :D

Koplakopo
Viestit: 181
Liittynyt: Ke 29.08.2018 22:26

Re: Purkkien etsintä kielletty?

Viesti Kirjoittaja Koplakopo » La 18.04.2020 7:33

"Piilottaja X".....Epäilys kenestä kyse.
Pelästyin jo että poika käynyt "saastuttamassa" itseään enemmänkin, mutta ei hätää....Vain meidän purkeilla :mrgreen:

Voisimmekin tähdä pikku muistokätkön kunnianosoituksena tälle todelliselle STOP-COVID19 taistelijalle.
Paikalliset voi vinkata hyviä paikkoja, erään trailin huolto on jo ovella....Tarvetta olisi ajella niille nurkin :wink:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Vain taivas rajana”