Vapaaehtoinen pelastuspalvelu (VAPEPA)

Puhu kaikesta kaikille, kaikkien kanssa, kaiken aikaa... luonnollisesti foorumin normaalit ehdot muistaen
Avatar
ekhoc
Viestit: 312
Liittynyt: To 04.01.2007 22:59

Re: Vapaaehtoinen pelastuspalvelu (VAPEPA)

Viesti Kirjoittaja ekhoc » Ma 14.04.2014 19:35

cruice kirjoitti:EIköhän tuo menisi varmaankin sitten lähinnä Suomen ladun kautta... :)
Käytännössä varmasti, kyllä. Silloin se ei kuitenkaan olisi kätköilijöiden, vaan Ladun ryhmä.
Jäsenjärjestölistassa on pari muutakin, joiden kautta voisin osallistua, mutta niissä sama juttu.

Avatar
cruice
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 26.05.2008 22:44
Paikkakunta: Turku

Re: Vapaaehtoinen pelastuspalvelu (VAPEPA)

Viesti Kirjoittaja cruice » Ma 14.04.2014 19:43

ekhoc kirjoitti:
cruice kirjoitti:EIköhän tuo menisi varmaankin sitten lähinnä Suomen ladun kautta... :)
Käytännössä varmasti, kyllä. Silloin se ei kuitenkaan olisi kätköilijöiden, vaan Ladun ryhmä.
Jäsenjärjestölistassa on pari muutakin, joiden kautta voisin osallistua, mutta niissä sama juttu.

Juttelin äsken puhelimessa tuon Virtasen Tommin kanssa, ja hän kertoi että joissain tapauksissa on mahdollista tulla mukaan vaikkei olisikaan yhdistys. Eli siis kätköilyporukkakin lienee mahdollinen :) Selvittelen vielä lisää, sain uusia yhteystietoja. Nyt vaan halukkaat ilmoittautukoon niin homma etenee.
Kätkö päivässä, kaksi parhaassa.

Alvater
Viestit: 31
Liittynyt: Ke 17.10.2012 20:44

Re: Vapaaehtoinen pelastuspalvelu (VAPEPA)

Viesti Kirjoittaja Alvater » Pe 16.05.2014 13:55

En tiedä, onko sitä enää olemassa, mutta Turussa kokoontui joskus joku (opiskelijoiden?) ryhmä, jossa harjoiteltiin ensiaputaitoja. Sitä kautta sain edullisesti EA1-kurssin ja olin kerran jossain etsintäkoulutuksessa. Sitä kautta olisin ehkä päässyt sisään etsintähommiin, en tiedä.

Mahtaakohan Tampereen suunnalla olla vastaavaa ryhmiä... Korttini kaipaisi päivitystä ja voisi muutenkin kurssittaa itteensä.

Mä ite olen koiraharrastaja, joten VAPEPAn toiminta kiinnostaa lähinnä pelastuskoirapuolen kannalta, mutta homma kaatuu itsellänikin siihen auton puutteeseen. Eikä mulla ole juuri nyt koulutuskelpoista koiraakaan (Alvalla on lonkkavika, joten sen ura voisi loppua lyhyeen). Haku- ja jälkikoiria pitää treenata paljon maastossa, myös eri paikoissa ja se vaatii maanomistajan luvat, joten ne treenimaastot ei aina ole se oman kunnan lähin pusikko, johon pääsee bussilla. Lisäksi moni koiraharrastaja käyttää autoa häkkinä silloin, kun ei ole oman koiran treenivuoro. Mä välillä hämmästelen, miten autolliset tuntuvat välillä olevan täysin riippuvaisia kotteroistaan.

Tosin, jos mä oikeasti haluan pelastuskoiranohjaajaksi, mun pitäisi ensin mennä kartturiksi sellaiselle. Mulla ei ole GPS-laitettakaan, eli olen aika hyödytön.

Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaaehtoinen pelastuspalvelu (VAPEPA)

Viesti Kirjoittaja Geovius » Pe 16.05.2014 14:20

Tampereen suunnalla olemme organisoituneet nykyään Tampereen taivaltajien kautta.
Siellä meillä on toiminnassa Etsintäjaosto jonka toimintaan kuuluu Vapepa hälytysryhmä sekä Geokätköily.

Avatar
Kulpakko
Viestit: 260
Liittynyt: Ma 03.10.2011 9:34
Paikkakunta: Lepaa, Hattula

Re: Vapaaehtoinen pelastuspalvelu (VAPEPA)

Viesti Kirjoittaja Kulpakko » Pe 16.05.2014 17:04

cruice kirjoitti:
ekhoc kirjoitti:
cruice kirjoitti:EIköhän tuo menisi varmaankin sitten lähinnä Suomen ladun kautta... :)
Käytännössä varmasti, kyllä. Silloin se ei kuitenkaan olisi kätköilijöiden, vaan Ladun ryhmä.
Jäsenjärjestölistassa on pari muutakin, joiden kautta voisin osallistua, mutta niissä sama juttu.

Juttelin äsken puhelimessa tuon Virtasen Tommin kanssa, ja hän kertoi että joissain tapauksissa on mahdollista tulla mukaan vaikkei olisikaan yhdistys. Eli siis kätköilyporukkakin lienee mahdollinen :) Selvittelen vielä lisää, sain uusia yhteystietoja. Nyt vaan halukkaat ilmoittautukoon niin homma etenee.
Hämeenlinnan seudulla toimii ryhmä nimeltä Viva eli Villit ja vapaat ;) Käytännössä siis muihin järjestöihin kuulumattomat voivat liittyä Vapepa-toimintaan Vivan kautta. Kuvittelin kuulleeni, että Tampereen suunnassakin olisi Viva-ryhmä, mutta muistanko väärin? Muista paikkakunnista en osaa sanoa, mutta jos paikallinen Vapepa haluaa tietoa, kuinka esim. meillä Hämeenlinnassa homma on polkastu käyntiin, niin laittakaa viestiä tulemaan.

Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Vapaaehtoinen pelastuspalvelu (VAPEPA)

Viesti Kirjoittaja Geovius » Pe 16.05.2014 17:24

Kulpakko kirjoitti:Hämeenlinnan seudulla toimii ryhmä nimeltä Viva eli Villit ja vapaat ;) Käytännössä siis muihin järjestöihin kuulumattomat voivat liittyä Vapepa-toimintaan Vivan kautta. Kuvittelin kuulleeni, että Tampereen suunnassakin olisi Viva-ryhmä, mutta muistanko väärin? Muista paikkakunnista en osaa sanoa, mutta jos paikallinen Vapepa haluaa tietoa, kuinka esim. meillä Hämeenlinnassa homma on polkastu käyntiin, niin laittakaa viestiä tulemaan.
Ihan mielenkiinnosta olisi kiva kuulla tästä tarkemmin. Sillä täällä suunnalla annettiin kyllä aika selkeästi ymmärtää, että villit ja vapaat ryhmät jotka eivät ole virallisesti organisoituneet minkään Vapepaan kuuluvan keskusjärjestön kautta eivät jatkossa voi olla toiminnassa mukana. Mielenkiintoiseksi tämän näyttääkin tekevän, että Tampereen paikallistoimikunnankin sivulla on nyt mainittu myös ViVa.

Avatar
cruice
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 26.05.2008 22:44
Paikkakunta: Turku

Re: Vapaaehtoinen pelastuspalvelu (VAPEPA)

Viesti Kirjoittaja cruice » Pe 16.05.2014 22:22

Turun seudulla voi olla Vapepan hälytysryhmässä Autoliiton kautta vaikkei sinne jäsenmaksua maksaisikaan. Ihan hyvä juttu sekin.
Kätkö päivässä, kaksi parhaassa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Vain taivas rajana”