Koloraato 300 liputtaa, vaikka pitäisi arkuttaa

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
Geopsi
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 16.11.2007 17:56
Paikkakunta: Lpr

Koloraato 300 liputtaa, vaikka pitäisi arkuttaa

Viesti Kirjoittaja Geopsi » La 14.05.2011 23:38

Halitsuikkaa!

Joko gepsi tai minä sekosimme. Enimmäkseen luulen, että se on kuitenkin tuo gepsi, koska itse luulen tekeväni kaiken samalla tavalla kuin ennenkin. Eli kun otin täältä geocache.fi:stä pompsin kätköja ja latasin ne gepsiin, se rupesi näyttämään niitä kätköjä ensin arkun sijasta sinisenä lippuna. Muutaman uudisyrityksen ja "merkitse uusi piste"-puolella varmistettuani, että kuvake on arkun kodalla, rupesi gepsi näyttämään nolempia, sekä lippua että arkkua päällekkäin.
Välillä ei näytä geokatköt-kohdassa mitään vaan sanoo, että ei hakutuloksia.
Kartan hakukin on hiukan takkuillut, eli on pitänyt käynnistää kone aina uudelleen.

Voisiko johtua siitä, että yritin ekaa kertaa lähettää tuon pompsin "lähetä Garminiin"-komennolla.
Se olikin muuten hyvän näköinen kartalla se pompsi eli siellä luki joka kätkön kohdalla kätkön oikea nimi eikä mitään GCsiksakkia, mutta kätköt olivat lippuina.

Palasin vanhaan eli talletin pompsin ensin tietsikalle ja siirsin sieltä gepsiin. Ei auttanut. Tyhjensin Current-kansionkin. Ei auttanut sekään.

Mitähän nyt pitäisi tehdä, että pääsisi arkkunäkymään takaisin? Onko kellään vastaavaa tapahtunut tai tietoa, mikä on pielessä ja miten tuo tilanne korjattaisiin?

Geopsi
Parempi purkki pivossa kuin kymmenen "deeänäffää" logissa.

vihtis83
Viestit: 641
Liittynyt: Pe 08.08.2008 16:06
Paikkakunta: Lahti

Re: Koloraato 300 liputtaa, vaikka pitäisi arkuttaa

Viesti Kirjoittaja vihtis83 » Su 15.05.2011 7:31

Lähetä garminiin toiminnolla kätköt menee reittipisteiksi. Kannattaa kokeilla poistaa kaikki reittipisteet jos mahdollista mutta muistaa että siinä menee myös itse tehdyt ehkä tärkeätkin pisteet samalla roskiin :( Mulla näkyy vain jo löydetyt aarrearkkuina, vielä löytämättömät näkyy ihan kätkörasian kuvana :o

Avatar
Noyboy
Viestit: 368
Liittynyt: Su 11.05.2008 21:42
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Koloraato 300 liputtaa, vaikka pitäisi arkuttaa

Viesti Kirjoittaja Noyboy » Su 15.05.2011 7:53

vihtis83 kirjoitti:Lähetä garminiin toiminnolla kätköt menee reittipisteiksi. Kannattaa kokeilla poistaa kaikki reittipisteet jos mahdollista mutta muistaa että siinä menee myös itse tehdyt ehkä tärkeätkin pisteet samalla roskiin :( Mulla näkyy vain jo löydetyt aarrearkkuina, vielä löytämättömät näkyy ihan kätkörasian kuvana :o
ennen poistoa kannattaa siirtää kaikki reittipisteet vaikka mapsourceen, jossa niitä voi tutkia ja poistaa mitä haluaa ja sitten siirtää tärkeät takaisin.
-Noyboy-
serial cacher

Avatar
mandello
Viestit: 56
Liittynyt: Pe 25.12.2009 18:37

Re: Koloraato 300 liputtaa, vaikka pitäisi arkuttaa

Viesti Kirjoittaja mandello » Su 15.05.2011 9:41

Kuinka isoja nuo sun gpx-pompsut on?

Oregonista luin jostain (garminwikistä?) että se luo kätköistä ja muista pisteistä indeksit, ja jos esim vaihtaa uuden, samannimisen tiedoston, vanhan päälle, niin voi seota, varsinkin jos puhutaan tuhansista kätköistä. Olen siis ottanut tavaksi ensin poistaa gpx-tiedoston ja muut samalla gpx-tiedoston nimellä olevat attribuuttitiedostot, käynnistää garminin, ja sitten vasta lataan uuden gpx-tiedoston koneeseen. Käytän GSAKia gpx-tiedoston muodostamiseen, ja olen katsonut että kätköt plus waypointit eivät ylitä viiden tuhannen pisteen rajaa.
Tämä siis oregonissa, että tiedä sitten sekoilisiko colorado samasta syystä.

Geopsi
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 16.11.2007 17:56
Paikkakunta: Lpr

Re: Koloraato 300 liputtaa, vaikka pitäisi arkuttaa

Viesti Kirjoittaja Geopsi » Su 15.05.2011 10:38

Jessss!

Kiitoksia vinkeistä. Talletin ensin omat reittipisteet tietsikalle ja poistin sitten ne kaikki, mitä gepsissä oli sekä tietsikan että waypoint mangerin avulla ja latasin uudestaan entiset ja siistityt reittipisteet, kätköt ja ratkaisemani kätköt omissa pompseissaan, ja voilaa! Kätköjen kohdalle tuli arkut!

Huh huijaa. Vännittävä prosessi, mutta tehokas. En keksi muuta syytä moiseen sekoamiseen kuin sen, että yritin lähettää pompsit suoraan Garminiin Geocache.fi-sivustolta. Oli muuten hitaampi opetaario kuin tallentaa ensin tietsikalle ja siirtää sieltä gepsiin.

Sitä kätköjen nimien näkymistä kartalla jäin kyllä kaipaamaan. Vai oliko sekin vain näköharha? Se Nimien näkyminen olisi kyllä aika kiva ominaisuus, mutta enpä taida nyt kuitenkaan ruveta uudestaan kokeilemaan :lol:

Onkohan muilla kokemuksia siitä, näkyykö nuo nimet tuolla suoraan Garminiin-nappulanpainotyylillä todella siellä kartalla ilman että vie nuolta arkun päälle?
Parempi purkki pivossa kuin kymmenen "deeänäffää" logissa.

geo-sampo
Viestit: 107
Liittynyt: Ke 19.03.2008 19:31

Re: Koloraato 300 liputtaa, vaikka pitäisi arkuttaa

Viesti Kirjoittaja geo-sampo » Su 15.05.2011 10:49

Asia taisi selvitä mutta silti, SORI tää:
Geopsi kirjoitti:Mitähän nyt pitäisi tehdä, että pääsisi arkkunäkymään takaisin?

Eikai ne arkkunäkymät niin juhlallisia ole.
Kätkö päivässä pitää mielen apeana, -kaksi auttaa jo hiukan.

Geopsi
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 16.11.2007 17:56
Paikkakunta: Lpr

Re: Koloraato 300 liputtaa, vaikka pitäisi arkuttaa

Viesti Kirjoittaja Geopsi » Su 15.05.2011 12:09

Kyllä ne arkut tässä iässä alkaa olla aika tärkeitä...
...Ja se, ettei kuvakkeita ole kahta päällekkäin, ja että kätköt löytyy myös kätköjen listasta eikä vaan kartalta :lol:
Parempi purkki pivossa kuin kymmenen "deeänäffää" logissa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”