Kirjautumisongelma c:geo- ohjelmaan Soneran liittymällä

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
turjake

Kirjautumisongelma c:geo- ohjelmaan Soneran liittymällä

Viesti Kirjoittaja turjake » To 04.07.2013 15:17

Mistä kummasta johtuu, että en pysty kirjautumaan c:geo- ohjelman Android-versioon Soneran liittymällä? Langattomassa lähiverkossa sisäänkirjautuminen toimii ongelmitta. Puhelimena on Samsung xCover2.

+turjake

Avatar
koodi
Viestit: 115
Liittynyt: To 30.06.2011 20:08

Re: Kirjautumisongelma c:geo- ohjelmaan Soneran liittymällä

Viesti Kirjoittaja koodi » To 04.07.2013 15:24

Itsellä on Saunalahden liittymä ja c:geo versio 2013.06.05 ja hyvin toimii.
Toimiiko netti muuten Soneran liittymällä eli pystytkö surffaamaan netissä?

sakaiko
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 22.05.2013 22:06

Re: Kirjautumisongelma c:geo- ohjelmaan Soneran liittymällä

Viesti Kirjoittaja sakaiko » Pe 05.07.2013 10:25

Minulla oli samankuuloinen ongelma Soneran liittymästä huhti-toukokuussa, kun yritin aloitella geoyhteiselämää Xcover2:n ja c:geon kanssa. Pommitin ensin c:geon ylläpitoa kysymyksilläni, kunnes sain Soneran tuesta seuraavat helpotuksen omaan kirjautumisongelmaani tuoneet ohjeet:

"Kokeile palauttaa puhelimesta oletusasetukset yhteyttä varten. Tämän voi tehdä:
- Mene asetukset - > Langattomat toiminnot ja verkko -> Matkapuhelinverkot -> Yhteyspisteiden nimet
- Yhteyspisteiden nimet kun on aukia, paina menu -painikke
- Menun alta löytyy " Palauta oletukset".
Yllä oleva toiminne ei hävitä puhelimesta tietoja vaan paluttaa ainostaan ns. nettiasetukset. Tämän jälkeen puhelimelle sammutus ja uudelleen käynnistys ja ei kun kokeilemaan uudestaan.

Mikäli edelleenkään ei sovelluksesi toimi, sitten täytyy manuaalisesti luoda puhelimeen internet asetukset."

Selityksenä omalle c:geo-ongelmalleni oli ilmeisesti se, että puhelin yritti käyttää WAP-yhteyttä eikä c:geo suostunut sillä toimimaan. :?

C:geon ylläpidosta ilmoittivat/selittivät minulle tuon jälkeen, että Soneran asiakkaiksi paljastuneet c:geolaiset ovat laajemmaltikin valittaneet ongelmasta. Nyt kuitenkin ollaan pari kuukautta ihan sovussa toimittu.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”