Mikä Nokian puhelin geokätköilyyn? C5-03????

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Mikä Nokian puhelin geokätköilyyn? C5-03????

Viesti Kirjoittaja Seq » Ke 14.09.2011 16:41

Eipä se Androidkaan ole mikään tie onneen...

Samsung Galalxy S II:ssa ei ole näppäimistölukkoa, mitä ainakin itse kaipaan... Onhan siinä sen tapainen toiminto, mutta vaikka 'lukko' on päällä, niin puhelimen voi sammuttaa ja se sammuukin itsekseen vyökotelossa jne.

Myöskin toiminta Saunalahden verkossa on jännää...

Ihan jees lelu, mutta N8:a kaipaa aika-ajoin...

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Mikä Nokian puhelin geokätköilyyn? C5-03????

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Ke 14.09.2011 17:14

Itse olen ollut pääosin tyytyväinen HTC Desire Z:aan. Sen GPS-vastaanotin on riittävän tarkka ainakin peruskätköilyyn, eikä kätköilysoftistakaan ole pulaa. Oikealla Qwerty-näppiksellä on helppo ruinata irkistä vinkkejä ( :twisted: ) tai kirjoittaa vaikkapa loggaus. Kyseisellä mallilla on jo aavistuksen ikää, mutta sehän tarkoittaa sitä, että luurin voi löytää jostain halvalla. Android 2.3 tuossa kuitenkin on.

jarse56
Viestit: 9
Liittynyt: Ma 11.05.2009 11:38

Re: Mikä Nokian puhelin geokätköilyyn? C5-03????

Viesti Kirjoittaja jarse56 » Ke 14.09.2011 19:14

Itsellä käytössä Nokian N8 ja täytyy sanoa, että olen ollut erittäin tyytyväinen. Gepsin tarkkuus ja herkkyys mielestäni ok. Olen kokeillut sitä myös bluetooth gepsillä, mutta ei niin suurta eroa, että viitsisi ylimääräisiä laitteita mukana kantaa. Sovelluksina Live, QtCaching ja viimeisimpänä juuri hankkimani maksullinen CacheMe (3€), joka mielestäni toimii paljon liveä nopeammin ja antaa mahdollisuuden neljään eri karttapohjaan. Mukana osm, claudmade, googlemaps ja nokian oma. Liveen verrattuna tietysti puuttuu ominaisuuksia, mutta eivät vaikuta peruskätköilyyn. Luurin yhtenä hyvänä puolena pidän myös sitä, että se toimii samoilla gbx fileillä myös autonavigaattorina. Jos ajatellaan pidempiaikaista kätköilyrupeamaa, niin akunkesto tietysti tulee vastaan ja kuten tunnettua akkua ei pysty ilman työkaluja ja takuun menettämistä vaihtamaan lennossa, mutta silloin tietysti varaudun perinteiseen käsigepsukkaan, jolla pärjäilee yksillä akuilla sen mitä omakin kunto riittää.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”