PhotoNav

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

PhotoNav

Viesti Kirjoittaja Tervas » Pe 28.08.2009 14:14

Sopisikohan tämä myös kätköilykäyttöön, hinta ei ainakaan päätä huimaa (€45.40, sis. toimituskulut)
Ozi-explorerin ainakin luvataan toimivan laitteessa, varmaan muutkin Win CE:lle tehdyt softat käyvät.
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

pailakka
Viestit: 547
Liittynyt: Ma 29.01.2007 20:05

Re: PhotoNav

Viesti Kirjoittaja pailakka » Pe 28.08.2009 15:40

Sopii

santerin
Viestit: 64
Liittynyt: Ke 11.02.2009 15:11

Re: PhotoNav

Viesti Kirjoittaja santerin » Pe 28.08.2009 16:04

Rupes itteä kiinnostan toi voisko joku laiattaa linkin tonne verkkokauppa.comiin

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: PhotoNav

Viesti Kirjoittaja aku506 » Pe 28.08.2009 16:09

Huoh. Tolla sivustolla joka jo mainittiinkin oli linkki http://www.verkkokauppa.com/main.php?ca ... u&search=1
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

santerin
Viestit: 64
Liittynyt: Ke 11.02.2009 15:11

Re: PhotoNav

Viesti Kirjoittaja santerin » Pe 28.08.2009 16:14

Kiitos, rupeaa tuo näkö huononemaan... :roll:

Avatar
McPolo
Viestit: 91
Liittynyt: Ke 19.09.2007 22:31

Re: PhotoNav

Viesti Kirjoittaja McPolo » Pe 28.08.2009 19:06

Kannattaa sitten varautua henkisesti siihen, että ko. värkki tosiaan saattaa vaatia rämppäämistä. Lukuisat hakkapeliitta-ohjeet sekoittavat pakkaa, ja ei oikein voi olla varma, mitä nyt pitäisi oikeasti olla tekemässä.

Ei kai tätä tosin kukaan vakavasti muuksi osta kuin leluksi, jota sitten pitääkin rämpätä? ;)

EDIT: Äskeisen voi tulkita toki monella tapaa, mutta jos ei rivien välistä auennu, niin olen tätä värkkiä nyt ihmetellyt jo parisen tuntia, ja enpä vielä ole puusta pitkälle päässyt. Liikennekamerat sain jo importattua, mutta nehän tulikin suosikeiksi eikä kameroiksi...

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: PhotoNav

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » La 29.08.2009 22:46

McPolo kirjoitti:Kannattaa sitten varautua henkisesti siihen, että ko. värkki tosiaan saattaa vaatia rämppäämistä. Lukuisat hakkapeliitta-ohjeet sekoittavat pakkaa, ja ei oikein voi olla varma, mitä nyt pitäisi oikeasti olla tekemässä.

Ei kai tätä tosin kukaan vakavasti muuksi osta kuin leluksi, jota sitten pitääkin rämpätä? ;)

EDIT: Äskeisen voi tulkita toki monella tapaa, mutta jos ei rivien välistä auennu, niin olen tätä värkkiä nyt ihmetellyt jo parisen tuntia, ja enpä vielä ole puusta pitkälle päässyt. Liikennekamerat sain jo importattua, mutta nehän tulikin suosikeiksi eikä kameroiksi...
Kuten sun avatar- kuvastakin näkee ( ;D ) olet moisen laitteen hankkinu. Onkos siitä mihinkään autonavigaattorina? Mulla kun on colorado300, niin en gps- laitetta kätköilyä ajatellen tarvitse.
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

hynni
Viestit: 1
Liittynyt: La 29.08.2009 23:02

Re: PhotoNav

Viesti Kirjoittaja hynni » Ma 31.08.2009 0:10

Itse heräteostelin PhotoNavin ja sain vissiin keskiviikkona hyppysiini. Asentelin OziExplorer ce demoversion, ja tiputin kansalaisen karttapaikasta muokatut 1:8000 kartat. Kätköillä en ole vielä käynyt värkin kanssa. Jos vain tarkkuus riittää niin mikä jottei toimisi.

Vakiona mukana oleva photonav navigointi softa toimii nyt pikatesteillä ainakin kohtuullisesti. Mulla ei ole muuta ollut eli vertailu vaikeaa. Ainakin aiempiin versioihin on vissiin laiteltu TomTomin navisoftaa...

Avatar
Eniz
Viestit: 320
Liittynyt: Pe 09.01.2009 1:31
Paikkakunta: VTallinna

Re: PhotoNav

Viesti Kirjoittaja Eniz » Ma 31.08.2009 14:56

Hain juuri tuollaisen postista. Koska vanhassa laitteessa pyörii niin monta gps-sovellusta, että toisen tarvitsee. En ole ehtinyt tutustua uuteen, mutta toivon että saan siihen isomman muistikortin kuin entiseen. Jollen saa sekään ei haittaa kun voin laittaa eri softat erikseen.
Ozi on todella hyvä, mutta karttojen löytäminen saattaa olla ongelma.

Ainakaan vanhan hakkiksen omalla ohjelmalla ei tehnyt mitään. Laite on kuitenkin likipitäen vakio wintoosa 5.0 mopiili joten softaa löytyy.
Tom Tomin sijaan olen tuossa vanhassa käyttänyt IGO:ta, johon olen ladannut suomen kätköt. Ex-tempore kätköily on helppoa, missä tahansa, kun voi Gaeogache Navigatorilla tai Livellä katsoa mukavat kätköt ja etsiä POIn niin pääsee ajamaan autolla vierelle, ei aina kylläkään parhaaseen paikkaan.

Vanhan hakkiksen oma navikointiohjelma ei halunnut mitään käyttäjän syöttämiä POI tiedostoja, uutta en ole ehtinyt katsomaan mutta tämä ominaisuus pitäisi siinäkin olla. Laite on mitä mainioin alusta eri ohjelmille. Garminiin olen hieman pettynyt, siihen en ole saanut kätköjä muuta kuin way-pointteina ja niitäkin vain 500 kpl-kerralla. Varmaan sekin jotenkin onnistuisi, mutta nuo toiset ovat tuossa suhteessa niin paljon parempia. Helpolla saan laitettua IGOhun tuhansia kätköjä lajiteltuna sen mukaan ovatko ne tradeja multeja tams.

Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: PhotoNav

Viesti Kirjoittaja stebu » Pe 25.09.2009 9:52

Jokohan kellään olisi kokemuksia Photonavista kätköilykäytössä? Olisi kiva kuulla.
Mun Acer310 on jo parivuotias ja ehkä piankin tarvitsenuuden alustan kätköilysoftalleni.
-stebu

porakone
Viestit: 99
Liittynyt: Ti 06.05.2008 1:29

Re: PhotoNav

Viesti Kirjoittaja porakone » Pe 25.09.2009 18:21

Onks tosta Ozi CE:stä olemassa jotain vanhaa versiota joka ois freewarea? Kun tossa nykyisessä Ozissa (jonka demoversiota oon tyypänny) on niin hitosti kaikkea mitä en tarvii enkä osaisi käyttäkään nii en viittisi tollasia summia ruveta sijoittamaan. Kun mulle riittäisi pelkkä liikkuva kartta ja käsipelillä asenneltavien wayponttien käyttömahdollisuus.

Avatar
Golug
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 04.11.2008 22:40
Paikkakunta: Tampesteri
Viesti:

Re: PhotoNav

Viesti Kirjoittaja Golug » Pe 25.09.2009 18:43

Onhan tuolla kenties parisenkymmentä purkkia tullut kokeeksi etsiskeltyä. Lähes vastaavasti ovat mielestäni löytyneet kuin BT-gepsinkin ohjaamana. Ehkä aavistuksen hitaampaa on photonavin päivittyminen, varsinkin lähellä purkkia oltaessa ja pienillä muutoksilla. Hieman helpommin saattaa myös kävellä purkista ohi, jos ei huomaa hidastaa hiukan ennen. Ainakin hetken rauhoituttuaan on tuntunut kuitenkin näyttävän ihan oikeitakin lukemia.

Navigaattoria testaillut pari kertaa "kotioloissa" ja kaipa se suunnilleen perille vie. Kätkökäytössä en ole minkäänlaista navia koskaan käytellytkään, joten en osaa siihen asiaan sanoa mitään. Harvemminpa navia muutenkaan on tarvinnut, kartalla on mukavampi. Eikä tähän vehkeeseen ihan rajattomasti tuota softaa ole saatavilla, kun kyseessä kuitenkaan ei ole Windows Mobile, vaan Windows CE Core 5.0, eli vielä hieman karsittu CE:kin kyseessä. Lähinnä vaikeuksia on ollut löytää softa josta näkisi kätkökuvaukset kivasti. WM-puolella erittäin mainiosti hommaa on hoitanut Cachemate, mutta ei ole taistelujen jälkeenkään tässä laitteessa toiminut. Asentumaan sen jo sai, muttei käynnistymään :) Toinen ongelma on, ettei ole fiksua keinoa sammuttaa pelkästään laitteen näyttö (ja ehkä lukita se), kuten WM:ssä onnistuu virtanapista, vaan laite menee unitilaan, jolloin gps ei toimi. Akkua on siis hankala säästää, jos kuitenkin haluaisi gps:n rullaavan, mutta sammuttaa näyttöä välillä.

Parhaiten laite on tällä hetkellä ajanut asiansa autokäytössä toimien isompana karttanäyttönä. Siihen sitä tuli lähinnä ajateltuakin, ja siinä se toimii. Voi pitää yhden laitteen paikallaan kojelaudalla ja toisen härvelin sitten taskussa, josta lueskelee kuvauksia ja johon merkkaa löydöt, eikä tarvi autolta lähtiessä muistaa ottaa luuria ja ehkä bt-palikkaakin mukaan, kun ne ovat jo valmiina taskussa. Pyörätelineviritelmä on vielä jäänyt selvittämättä, se kyllä kiinnostaisi, niin saisi kartan fillariinkin. Virtaa sitten esim. AA-USB-mokkulan avulla laitteen mini-usb:n kautta sisään. Edellä kuvattujen kuvaussofta- ja näytönsammutuspuutteiden vuoksi on tämäkin homma jäänyt vähemmälle huomiolle. Noh, autolaitteeksihan härveli on tietysti tarkoitettukin, mutta miksipä ei olisi mukava jos sitä saisi monipuolistettua paremmin myös vähän muuhunkin.

jmsa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 16.06.2008 13:14

Re: PhotoNav

Viesti Kirjoittaja jmsa » To 22.04.2010 18:27

Moi!

Tuli hommattua nyt tuollainen Verkkokaupasta. Mitenköhän sitä kannattaisi kätköilykäyttöön käyttää? Normaalia Photonav-navigointiohjelmaa käyttäen vai jotenkin muuten? Joku mainitsi tossa oziexplorerin ja siihen maastokartat, millä lailla se yhdistelmä toimisi?

pailakka
Viestit: 547
Liittynyt: Ma 29.01.2007 20:05

Re: PhotoNav

Viesti Kirjoittaja pailakka » To 22.04.2010 19:20

Henkilökohtaisesti olen tykästynyt iGo Amigoon autonavigoinnissa ja sitten OziCE ekstensiivisillä karttavarannoilla ja kätködatalla varustettuna. Valitettavasti ei ole löytynyt pätevää sovellusta koko kuvausten selailuun, eikä innostus ole omaankaan riittänyt.

Eli OziExplorer toimii erittäin loistavasti, ainakin vanhemmassa Hakkapeliitassa.

Avatar
Eniz
Viestit: 320
Liittynyt: Pe 09.01.2009 1:31
Paikkakunta: VTallinna

Re: PhotoNav

Viesti Kirjoittaja Eniz » Pe 23.04.2010 12:46

pailakka kirjoitti:Henkilökohtaisesti olen tykästynyt iGo Amigoon autonavigoinnissa ja sitten OziCE ekstensiivisillä karttavarannoilla ja kätködatalla varustettuna. Valitettavasti ei ole löytynyt pätevää sovellusta koko kuvausten selailuun, eikä innostus ole omaankaan riittänyt.

Eli OziExplorer toimii erittäin loistavasti, ainakin vanhemmassa Hakkapeliitassa.
Mulla on vanha hakkis ja sitten tämä PhotoNav alkuperäisiäohjelmia en ole juuri käyttänyt niihin saa asennettua mitä vaan. Ozi on paras jos vain karttoja saa, sitä olen käyttänyt merellä mutta karttani eivät ole ihan prikulleen kalbroituja tai sitten ne on skannattu materiaalista ennen gps:ssää.
IGO on hyvä itse käytän kasia, mielestäni tuo Amigo sopii enemmän kevely/pyöräily ja turisti käyttöön.
Kätköilyssä on apu kun voi heittää kaikki waypointit ja kätköt laitteeseen ja vasta kohdalla alkaa selaamaa varsinaista gepsiä. En ole edes katsonut ollisiko noissa jokin lähestymisominaisuus, jonkun kätkön hain aikoinaan kyllä jollain nokialaisella jossa pyöri joku autonavisofta ja salovaara.

Photonavia olen muooannut siten että HTS kuvakkeesta aukeaa vanhan hakkikseni valikko, Garminkin pyörii noissa molemmissa mutta on kaikkeen käyttöön huono ja hidas, kätköjäkään sinne saa kuin puolisen tuhatta. Garminilla lienee parempiakin softia, mutta kun noissa ei taida tehot riittää nykyisiäkään pyörittämään.

Photonaviin saa 8 gigaisen kortin, mutta ostin sen venelilytarkoituksiin ja vene oli koko viime kesän telakalla ja nytkin näyttää pahalta vanhassa hakkiksessa akkukesto on mielestäni parempi.

mamelukki
Viestit: 33
Liittynyt: Su 14.03.2010 16:24

Re: PhotoNav

Viesti Kirjoittaja mamelukki » Su 25.04.2010 22:29

Mulla on toi PhotoNav käytössä harvinaisia pitemmän matkan reissuja varten ja vastottain ladattiin siihen liuta kätköjen koordinaatteja, tavoitteena että ajellessa voisin katsoa että kappas, tässä ihan lähellä on kätkö, käynpä vilkaisemassa sen.. Laite ei kuitenkaan näytä kätköjä ollenkaan (pitäisi näkyä keltaisina tähtinä kartalla) silloin kun auto liikkuu, vai oliko se että silloin kun se on ohjelmoitu menemään tiettyyn päämäärään. Jossain vaiheessa, olikohan silloin kun määränpää on asetettu ja PhotoNavi näyttää pienempänä kuvana koko reitin ennen kuin zoomaa lähtöpaikkaan, keltaiset tähdet kuitenkin vilahtavat kartalla.. Tietäisikö kukaan saako ne jotenkin näkymään kesken ajamisen?

Avatar
Eniz
Viestit: 320
Liittynyt: Pe 09.01.2009 1:31
Paikkakunta: VTallinna

Re: PhotoNav

Viesti Kirjoittaja Eniz » Ma 26.04.2010 15:49

mamelukki kirjoitti:Mulla on toi PhotoNav käytössä harvinaisia pitemmän matkan reissuja varten ja vastottain ladattiin siihen liuta kätköjen koordinaatteja, tavoitteena että ajellessa voisin katsoa että kappas, tässä ihan lähellä on kätkö, käynpä vilkaisemassa sen.. Laite ei kuitenkaan näytä kätköjä ollenkaan (pitäisi näkyä keltaisina tähtinä kartalla) silloin kun auto liikkuu, vai oliko se että silloin kun se on ohjelmoitu menemään tiettyyn päämäärään. Jossain vaiheessa, olikohan silloin kun määränpää on asetettu ja PhotoNavi näyttää pienempänä kuvana koko reitin ennen kuin zoomaa lähtöpaikkaan, keltaiset tähdet kuitenkin vilahtavat kartalla.. Tietäisikö kukaan saako ne jotenkin näkymään kesken ajamisen?
Mikä ohjelma sinulla koneessasi pyörii? Ohjelmasta riippumatta nuo POI-pisteiden lähestymis ominaisuudet pitänee asentaa, siis näkyykö POI=kätkö viiden kilsan vain metrin päästä.
On minulla PhotoNavissa tuo alkupeärinen sofatkin, mutta siihen en ole kätköjä yrittänytkään säätää.

mamelukki
Viestit: 33
Liittynyt: Su 14.03.2010 16:24

Re: PhotoNav

Viesti Kirjoittaja mamelukki » Ma 26.04.2010 19:47

^Siinä on se alkuperäinen ohjelma. Täytyypä tutkailla onko siinä jotain valikkoa tuolle säätelylle.:)

kilpertti
Viestit: 64
Liittynyt: Su 14.01.2007 2:51
Paikkakunta: Turku

Re: PhotoNav

Viesti Kirjoittaja kilpertti » Su 04.07.2010 0:11

Tällaista olen harvakseltaan käyttänyt hankittuani vempeleen silloin joskus Åålantitarjouksesta. OziExploreria käyttäen osuu purkille avoimessa maastossa. Pysyy toki useimmiten suunnilleen kartalla mäntyä pukkaavassa talousmetsässäkin mutta kuusikossa on heti pallo hukassa.

Olen yrittänyt etsiä tähän sopivaa ohjelmaa jolla näkisi kätkökuvaukset GPX filuista. Ei vaan ole löytynyt. Tää on vähän ronkeli vekotin. Normaali Win CE OziExplorerkaan ei kelpaa vaan pitää olla ARM prosessorille viritetty versio.
Löytyisköhän täältä vinkkiä millä tässä värkissä saisi kuvaukset silmäiltäväkseen?

goofystyle
Viestit: 4
Liittynyt: Pe 22.01.2010 22:27

Re: PhotoNav

Viesti Kirjoittaja goofystyle » Ti 06.07.2010 18:32

Tuollaisen "käyttikesen" asensin omaan laitteeseeni. http://netfresco.com/MioPocket/default.aspx Siihen saa sitten melko helpolla muokkauksella asetettua haluamansa ohjelmat.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”