Samsung galaxy ässän käyttö kätköilyssä

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
sampuli
Viestit: 2
Liittynyt: Su 08.08.2010 11:45

Samsung galaxy ässän käyttö kätköilyssä

Viesti Kirjoittaja sampuli » Su 08.08.2010 12:57

Hei!
Onko kukaan käyttänyt otsikon puhelinta(tai muita android- puhelimia )kätköilyyn? Miten onnistuu ja millä sovelluksella?

Hanban79
Viestit: 3
Liittynyt: To 08.04.2010 19:30

Re: Samsung galaxy ässän käyttö kätköilyssä

Viesti Kirjoittaja Hanban79 » Su 08.08.2010 21:06

Olen kokeillut alustavasti Galaxy S:ää kätköilyssä, Geohunteria ja c:geo-nimistä ohjelmaa lähinnä. Molemmat toimivat kohtuullisesti kätköilyssä. Molemmat ovat erinomaisia ohjelmia, mutta Galaxy S on mielestäni niin hieno, että sitä ei mielellään kanniskele mukanaan maastokohteissa. Käytän Galaxyä nykyään pelkästään autogepsin korvikkeena Navigonin ohjelmistolla varustettuna. Galaxy S toimii tässä tarkoituksessa vallan mainiosti (ollessaan latauksessa). Puhelimen lyhyt akkukesto rajoittaa maastossa käyttöä.. Olen pitänyt Oregonin akunkestoa huonona, mutta Galaxyn akunkesto ei ilman lisävirtaa riitä kätköilyssä muutamaa tuntia pidempään suhailuun. Galaxyn käytön paras puoli on se, että c:geo-ohjelma hakee kaikki lähellä olevat kätköt, joten gpx-tiedostoja ei ole pakko ladata etukäteen.

Geokätköilyohjelmia löytyy runsaasti ilmaiseksi Android-marketista.

Avatar
JasoX
Viestit: 54
Liittynyt: Ma 02.08.2010 19:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Samsung galaxy ässän käyttö kätköilyssä

Viesti Kirjoittaja JasoX » Ma 09.08.2010 8:48

Olen kaikki kätköt hakenut tähän mennessä galaxyllä käyttäen c:geo softaa. Omasta mielestä ihan hyvä värkki ainakin näin aloittelialle. Akun kestoa voi pidentää sulkemalla siitä kaiken turhan taustalta pois ja säätämällä näytön kirkkautta. Ainakin oma kesti koko yön kätköily rupeaman.

SuppiLo
Viestit: 53
Liittynyt: Ma 09.08.2010 10:36

Re: Samsung galaxy ässän käyttö kätköilyssä

Viesti Kirjoittaja SuppiLo » Ma 09.08.2010 16:04

Itselläni HTC Desire, jossa on android 2.2 ja kutakuinkin kaikki geokätköilyohjelmat testannut läpi (paitsi maksulliset).
C:geo on ainut mikä on jäänyt puhelimeen ja hyvinhän sillä on kätköjä löytynyt. Olen tosin viime aikoina taistellut kompassin kalibrointi viestiin melkein kokoajan. Vaikka mitä puhelimen pyörityskikkoja olen testannut, mutta aina se kehoitus kalibroinnista iskee silmille. Siltikin kompassi vie aina perille ja suht tarkasti nollapisteeseen.

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Samsung galaxy ässän käyttö kätköilyssä

Viesti Kirjoittaja arisoft » Su 15.08.2010 0:37

Testailen tässä itse Samsung Galaxy 3:sta (GT-I5800). Hinnaltaan se on puolet S mallista vaikka näyttö onkin vain hieman pienempi.

Latasin juuri ehdotetun C:geo ohjelman siihen ja se näytti toimivan siten kuin enimmäkseen haluankin sen toimivan. Pitää vielä keksiä miten saan siitä koordinaatit ulos DMS-muodossa sillä erittäin tarkaksi ja herkäksi osoittautunut Holuxin polkupyöränavgaattorini haluaa ne siinä muodossa. Sen etuna on se että tiedot näkyvät ajaessa suoraan nenän edessä myös kirkkaassa päivänvalossa.

Zami_
Viestit: 4
Liittynyt: To 09.04.2009 5:09

Re: Samsung galaxy ässän käyttö kätköilyssä

Viesti Kirjoittaja Zami_ » Su 15.08.2010 14:36

Hienoa että joillain toimiikin. Itsellä nimittäin aika huonoja kokemuksia Galaxy S:n gps:n tarkkuudesta. Kun lähestyn kätköä Kompassi päällä CGeo ohjelmassa, niin aluksi nuoli osoittaa oikeaan suuntaan ja etäisyys lähenee ihan ok:sti. Mutta sit ku tuun alle 30m päähän kätköstä niin etäisyys alkaa kohota satoihin metreihin ja kompassin suunta heittää ihan mihin sattuu:( Oon hakenu uusimman firmwarepäivityksenkin, mutta ei ollut siitä apua. Onneksi Samsung kuitenkin on myöntänyt nuo gps ongelmat ja vissiin pitäis tulla joku päivitys ens kuussa. Täytyy vaa toivoa et kysees on softapuolen vika, ettei oo jotai rautaongelmia.. :/ Muuten kyllä todella mahtava puhelin! :)

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Samsung galaxy ässän käyttö kätköilyssä

Viesti Kirjoittaja arisoft » Su 15.08.2010 14:48

Jotain bugia tässä on sillä eilen GPS ei saanut signaalia lainkaan ennenkuin boottasin koko puhelimen.

En ole vielä päässyt kätköjä sen kanssa etsimään koska perussoftassa ei ollut edes koordinaatteja näkyvissä navigoinnissa. Mutta sopivilla lisäohjelmilla tuosta näyttää tulevan ajan mittaa ehkä monipuolisin vekotin sikäli että ohjelmia voi avoimesti tehdä moni tekijä. Ja jos yhden valmistajan puhelin ei ole hyvä niin toisen valmistajan tekemä voi korjata ne ongelmat toisin kuin yhden valmistajan yhden puhelinmallin yhden ohjelmiston teknologiat.

Eniten tässä huolettaa kuitenkin tuon verkkoyhteyden epävarmuus maastossa. Mutta käsitin että tuo C:geo voidaan ladata valmiiksi niin että kartat ja etsittävät kätköt on mukana vaikka verkkoyhteys jumittaisikin.

SuppiLo
Viestit: 53
Liittynyt: Ma 09.08.2010 10:36

Re: Samsung galaxy ässän käyttö kätköilyssä

Viesti Kirjoittaja SuppiLo » Su 15.08.2010 18:35

arisoft kirjoitti: Eniten tässä huolettaa kuitenkin tuon verkkoyhteyden epävarmuus maastossa. Mutta käsitin että tuo C:geo voidaan ladata valmiiksi niin että kartat ja etsittävät kätköt on mukana vaikka verkkoyhteys jumittaisikin.
Juuri näin. Itse juuri eilen testasin ensimmäistä kertaa tuota tallennusta ja hyvinhän se toimi. Kotona valmiiksi katso kätköt mitä meinaa hakea ja kätkökuvauksesta löytyy nappi Store.
Kun avaa c:geon niin siellä on valikko Stored josta tallennetut löytyvät nopeasti ja mikä parasta avautuvat nopeasti. Karttaa näyttäisi tallentuvan tietyn alueen verran kätkön ympäriltä.

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Samsung galaxy ässän käyttö kätköilyssä

Viesti Kirjoittaja arisoft » Su 15.08.2010 23:01

Tänään oli taas GPS jumissa tuossa Galaxyssä. Bootata piti laite. Joku bugi se on.

Hain tänänä ensimmäiset kätköt laitteella ja mielestäni sen GPS tarkkuus oli ihan hyvä. Ei se pyöritellyt minua mihinkään hulluihin suuntiin muualla kuin metrin päässä kätköstä. Nollaan ei sillä näytä pääsevän mutta alle metriin kylläkin :shock:

Kompassistakin näyttää olla hyötyä kun on lähellä kätköä. Kauempana se heiluttaa tarpeetomasti viisaria. Onneksi on alumiinirunkoinen pyörä niin se ei sitä kauheasti sotke. Sain jopa lokattua löydöt on-line C:geo:lla. Kaksi kertaa se kaatui käytön aikana.

Avatar
piossa
Viestit: 166
Liittynyt: Ke 19.09.2007 21:23
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Samsung galaxy ässän käyttö kätköilyssä

Viesti Kirjoittaja piossa » Ti 17.08.2010 20:03

Groundspeakiltä löytyy Androidille kätköilysovellus. Onko kukaan Galaxyn käyttäjä testannut ohjelmaa ? Ennenkaikkea vertailu Liveen kiinnostaisi jos jollakulla kokemuksia molemmista.

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Samsung galaxy ässän käyttö kätköilyssä

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ke 18.08.2010 2:18

Tuo sovellus ei näytä olevan vielä ladattavissa vaikka sivut sille on jo tehtykin. C:geo saa siis olla edelleen käytössä...

SuppiLo
Viestit: 53
Liittynyt: Ma 09.08.2010 10:36

Re: Samsung galaxy ässän käyttö kätköilyssä

Viesti Kirjoittaja SuppiLo » Ke 18.08.2010 7:03

Ohjelma löytyy tästä: http://www.appbrain.com/app/com.groundspeak.geocaching
Huono puoli tuossa on, että se on maksullinen ja maksullisia ohjelmia ei vielä saa ostettua Suomessa.

Tämän hetken ainut keino tuo ostaa on joko rootata puhelin ja hakea market enabler tai tilaamalla ebaysta parilla punnalla prepaid brittisim.

Avatar
Janson
Viestit: 40
Liittynyt: Ma 02.02.2009 10:17
Paikkakunta: Joroinen

Re: Samsung galaxy ässän käyttö kätköilyssä

Viesti Kirjoittaja Janson » Ke 18.08.2010 12:37

Osaako kukaan sanoa milloin suomessa saa ostettua ohjelmia puhelimella / miksi niitä ei saa vielä ostettua?

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Samsung galaxy ässän käyttö kätköilyssä

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ke 18.08.2010 13:16

Joku maksuihin liittyvä ongelma siinä kai on, jota ei ole ratkaistu mutta minua tuo ei ole vielä häirinnyt koska kaikki haluamani ohjelmat ovat olleet joko ilmaisia tai liian huonoja.

JLillia
Viestit: 17
Liittynyt: Ma 30.11.2009 22:10

Re: Samsung galaxy ässän käyttö kätköilyssä

Viesti Kirjoittaja JLillia » La 04.09.2010 19:09

Tuosta kompassin sekoilusta Desiren kanssa...
Itsekin tappelin ongelman kanssa päivityksen jälkeen. Alunperin 2.1 ei mitään ongelmia mutta päivityksen jälkeen kompassi sekoili jatkuvalla syötöllä. Compass-app herjasi koko "abnormal magnetic field detected" ja pohjoinen osoitti sinnikkäästi suurin piirtein puhelimen vasempaan alakulmaan. Parilla foorumilla kyselina asiaa, ja XDAn foorumilla joku muukin oli samaan törmännyt. Mailasin HTCn tukeen ja sieltä sain vastaukseksi factory reset. Tietenkin olin sitäkin jo pari kertaa kokeillut, niin olin hitusen skeptinen sen toimivuuteen. Mutta otin itseäni niskasta kiinni ja pyyhin puhelimen alkutekijöihinsä vielä kerran. Auttoi alkuun mutta backuppien restoren ja asetusten teon jälkeen ongelma uusiutui. Toistin toimenpiteen alun pikku avusta innostuneena, ja jätin G-sensorit kalibroimatta. Voilà! Kompassi toimii kuin unelma.
XDAn foorumeillakin oltiin tultu siihen tulokseen, että Android 2.2 G-sensoreiden kalibrointi tod.näk. sekoittaa kompassin, joten jos yllä mainitsemani vastaa ongelmaa, kannattanee kokeilla. MyBackUp on loistava softa, jolla saa backupit kuntoon resettiä varten. Ja kontaktit kannattaa exportata SD-kortille, tulee sieltä paremmin takaisin.

SuppiLo
Viestit: 53
Liittynyt: Ma 09.08.2010 10:36

Re: Samsung galaxy ässän käyttö kätköilyssä

Viesti Kirjoittaja SuppiLo » Su 05.09.2010 12:05

Tuo konsti näyttäisi toimivan. Yksi kätkö haettu resetin jälkeen ja hyvin toimi kompassi.

JLillia
Viestit: 17
Liittynyt: Ma 30.11.2009 22:10

Re: Samsung galaxy ässän käyttö kätköilyssä

Viesti Kirjoittaja JLillia » Su 05.09.2010 21:58

Ja siis itse topiciin vastaten...
En tuosta Samsungista osaa sanoa mutta Androidilla mennään. Eli itsellä HTC Desire käytössä ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Vuoden verran kätköilin N95 + Live yhdistelmällä, joka myöskin toimi oikein mukavasti. Kuitenkin Android + c:geo on ihan lyömätön yhdistelmä, tosin vain onlinena olen sitä käyttänyt. Offlinestä en oikein tiedä, josko sitten esim. geobeagle, tai siitä johdettu geohunter toimisi hyvin, joita kyllä alkuun kokeilin mutta liveen tottuneena ei oikein napannut. Tosin uusinpaan versioon c:geo.on on lisätty .GPX import ja saa siinä kätköjä tallennettua muistiinkin, joten kyllä siinäkin ainakin teoriassa offline-kätköily pitäisi onnistua. Aivan mahtava paketti. "Oikeaa" käsigepsiä en ole omistanut, ja Nokian kanssa sellaista harkitsinkin, mutta tähän siirtymisen jälkeen ei ole tarvetta tullut. Ja ainakin ton HTCn GPS tuntuisi olevan "riittävän" tarkka, etenkin Noksuun verrattuna parannus on huima.

kantti antti
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 24.08.2010 13:47

Re: Samsung galaxy ässän käyttö kätköilyssä

Viesti Kirjoittaja kantti antti » Ti 07.09.2010 2:34

Itsellä on käytössä HTC Desire froyolla. Androidi siis, eli ohjelmallisesti suht samaa tavaraa kun Galaxy. Vähän moisen käyttökokemuksia jos kirjottelis. Nopeesti laskettuna olen hakenut kolmisenkymmentä kätköä tällä puhelimella käyttämällä joko GeoBeagle:a tai C:Geo:a. Kompassi kyllä pyörittää itelläkin aika julmasti, mutta karttaominaisuutta käytettynä kompassin metrilukeman kanssa toimii täydellisesti; karttaa katsoen menee mahdollisimman lähelle 0-pistettä, jonka jälkeen kompassi auki ja sitten sen avulla tasan 0-pisteelle. Hardresetti vois auttaa, mutta kun laiska olen niin.... :D

Sitten vielä ohjelmista. GeoBeagle on ohjelmana hyvin yksinkertainen ja pelkistetty kätköilyohjelma jota on helppo käyttää. Ohjelmasta löytyy vaihtoehdot suunnistaa kompassilla, tutkalla, Google Maps:lla ja turn-by-turn navigoinnilla.(Autonavigointi) Koordiaattien haku onnistuu helposti käyttäen mobiilidataa ja GPS-signaalia, joiden avulla ohjelma hakee nykyistä sijaintia lähimmät löytämättömät(jos kirjautunut GC.com:iin) kätköt suoraan GC.com sivustolta. Itsellä tämä ohjelma syö akkua aika julmasti kätköillessä, mutta autolla kun liikkuu ja autolaturin omistaa, niin juuri pärjää.

Sitten C:Geo: Ohjelmana tykkään paljon enemmän kun GB:stä. Ohjelmassa on paljon monipuolisemmat asetusvalinnat kun GB:ssä. Kätköjen sijainnit saa näkymään kartalla, listauksena lähimmät, listauksena lähimpänä jotain tiettyä sijaintia ym. Valittavana on vielä näyttö kätkötyypin mukaan, eli näyttääko ohjelma kartalla kaikki, kaikki löytämättömät, kaikki multit, kaikki löytämättömät multit jne. Navigointivalinnat ovat samat kun GB:ssä. Kätköjen ja karttojen tallennus off-line käyttöä varten löytyy myös ja toimii yhtä hyvin kun on-line käyttö. Ainoa miinus minkä olen havainnut tästä ohjelmasta on se, että ohjelma kun on asennettuna puhelimeen, akunkäyttö näyttää jatkuvasti C:Geolle yli 90% riippumatta siitä onko ohjelmaa käyttänyt yhtään vai ei. Saattaa olla myös joku bugi jossain ohjelmassa. Joku fiksumpi jos tietää tuosta akunkäyttöprobleemasta, niin ei kun vastausta.

Kumpaakaan ohjelmaa käyttäessä en ole törmännyt mihinkään kaatumisongelmiin. Kompassin neula on vähän hervoton molemmissa, mutta sen kanssa vielä pystyy elämään. Mitä itse olen mieltä tästä androidilla kätköilystä, niin kyllä se vaan on hauskempaa ja helpompaakin kun tuolla edellisellä Magellan eXplorist 100:lla. :)

SuppiLo
Viestit: 53
Liittynyt: Ma 09.08.2010 10:36

Re: Samsung galaxy ässän käyttö kätköilyssä

Viesti Kirjoittaja SuppiLo » Ti 07.09.2010 6:38

kantti antti kirjoitti:Ainoa miinus minkä olen havainnut tästä ohjelmasta on se, että ohjelma kun on asennettuna puhelimeen, akunkäyttö näyttää jatkuvasti C:Geolle yli 90% riippumatta siitä onko ohjelmaa käyttänyt yhtään vai ei. Saattaa olla myös joku bugi jossain ohjelmassa. Joku fiksumpi jos tietää tuosta akunkäyttöprobleemasta, niin ei kun vastausta.

Kumpaakaan ohjelmaa käyttäessä en ole törmännyt mihinkään kaatumisongelmiin. Kompassin neula on vähän hervoton molemmissa, mutta sen kanssa vielä pystyy elämään. Mitä itse olen mieltä tästä androidilla kätköilystä, niin kyllä se vaan on hauskempaa ja helpompaakin kun tuolla edellisellä Magellan eXplorist 100:lla. :)
Tuo c:geo akun käyttö johtui siitä, että kompassissa oli bugi ja se vei 100% cpusta. Uusin päivitys korjaa tuon ongelman, joten ei muuta kuin updatea kehiin.
Factory resetin jälkeen ei kertaakaan ole tullut kompassin kalibrointiherjaa (aikaisemmin kokoajan). Todella sulavasti kompassi rullaa, suosittelen.

kantti antti
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 24.08.2010 13:47

Re: Samsung galaxy ässän käyttö kätköilyssä

Viesti Kirjoittaja kantti antti » Ti 07.09.2010 12:43

SuppiLo kirjoitti:
kantti antti kirjoitti:Ainoa miinus minkä olen havainnut tästä ohjelmasta on se, että ohjelma kun on asennettuna puhelimeen, akunkäyttö näyttää jatkuvasti C:Geolle yli 90% riippumatta siitä onko ohjelmaa käyttänyt yhtään vai ei. Saattaa olla myös joku bugi jossain ohjelmassa. Joku fiksumpi jos tietää tuosta akunkäyttöprobleemasta, niin ei kun vastausta.

Kumpaakaan ohjelmaa käyttäessä en ole törmännyt mihinkään kaatumisongelmiin. Kompassin neula on vähän hervoton molemmissa, mutta sen kanssa vielä pystyy elämään. Mitä itse olen mieltä tästä androidilla kätköilystä, niin kyllä se vaan on hauskempaa ja helpompaakin kun tuolla edellisellä Magellan eXplorist 100:lla. :)
Tuo c:geo akun käyttö johtui siitä, että kompassissa oli bugi ja se vei 100% cpusta. Uusin päivitys korjaa tuon ongelman, joten ei muuta kuin updatea kehiin.
Factory resetin jälkeen ei kertaakaan ole tullut kompassin kalibrointiherjaa (aikaisemmin kokoajan). Todella sulavasti kompassi rullaa, suosittelen.

Selvempi homma. Kiitoksia vastauksesta! Pitää päivittää ohjelma jos vaikka auttais. Onhan se tässä jo useempaan kertaan päivittyny ja aina oottanu, et millon lähtis toimimaan kunnolla, mutta ei. Tuota kompassin kalibrointiherjaa ei mulla ole antanut kertaakaan. Se muuten vaan vähän pyörittää, mutta ei herjaa mitään. Kaippa sitä resettiä vois kokeilla.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”