eTrex Legend HCx ja kartat

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
Avatar
ekhoc
Viestit: 312
Liittynyt: To 04.01.2007 22:59

Re: eTrex Legend HCx ja kartat

Viesti Kirjoittaja ekhoc » Ke 10.08.2011 21:48

Lauja kirjoitti:Käynnistyy vaan kun kytken sen taas tietokoneeseen.
Onko akut oikeinpäin paikoillaan?

Hilloo
Viestit: 46
Liittynyt: Ma 02.08.2010 18:51
Paikkakunta: Kuopio

Re: eTrex Legend HCx ja kartat

Viesti Kirjoittaja Hilloo » Ke 10.08.2011 21:51

Mitä kaikkea sinä olet sille tarkalleen ottaen tehnyt? ja miten?

Lauja
Viestit: 82
Liittynyt: La 30.07.2011 14:07

Re: eTrex Legend HCx ja kartat

Viesti Kirjoittaja Lauja » Ke 10.08.2011 21:52

En oo koskenu niihin akkuihin. Tai no äsken mä avasin sen ja kokeilin mutta ihan hyvin ne on. ja kun on uusi kone ja uudet patterit, niin ei luulis pattereiden loppuneen. ja miks se sit käynnistyy kun laitan sen tietokoneeseen, ei kai se virtaa ota usb:n kautta. Tai emmä tiijä. Mut harmittaa, kun tää ei oo niin helppoo ollenkaa.

Lauja
Viestit: 82
Liittynyt: La 30.07.2011 14:07

Re: eTrex Legend HCx ja kartat

Viesti Kirjoittaja Lauja » Ke 10.08.2011 21:58

Olen tehnyt siis näin:

- latasin tuon kartan mitä tuossa ohjeessa sanottiin
- purin zipin ja nämä siis tietokoneen c:/levylle
- sit oon laittanut sen muistikortin tuohon Garminiin
- kytkeny usb-piuhalla Garminin ja tietokoneen
- menu näppäimen kautta setup ja interface ja kun sen valitsen tulee ruutuun Garmin teksti ja pian alkaa tuo Garminissa oleva muistikortti näkyä tietokoneen resurssienhallinnassa
- perustin sinne Garmin-kansion
- siirsin C-levyltä sen tiedoston ja tarkistin että on just samanniminen kuin ohjeessa
- sitten valitsen tietsikan oikeasta alalaidasta että voin poistaa laitteen turvallisesti
- irrotan piuhan tietokoneesta ja Garminista
- Garminin virta sammuu
- en saa sitä uudelleen käynnistettyä virtanappulasta vaikka kuinka painan
- kun kytken Garminin uudelleen tietokoneeseen Garminin saa käynnistettyä tällöin virtanappulasta
- menen sinne menu/setup jne. ja sitten näen taas sen muistikortin siellä resurssienhallinnassa ja siellä on tuo Garmin-kansio ja se tiedosto.
- otan taas laitteen poisto turvallisesti ja piuha irti.
- Garmin sammuu eikä käynnisty millään

Hilloo
Viestit: 46
Liittynyt: Ma 02.08.2010 18:51
Paikkakunta: Kuopio

Re: eTrex Legend HCx ja kartat

Viesti Kirjoittaja Hilloo » Ke 10.08.2011 21:59

Sinä et ole tehnyt jotain kohtaa oikein/ ohjeiden mukaan. Itselläni on sama laite ja tein kartan latauksen noiden ohjeiden mukaan ja se on toiminut hyvin... ei mitään ongelmia :)

Hilloo
Viestit: 46
Liittynyt: Ma 02.08.2010 18:51
Paikkakunta: Kuopio

Re: eTrex Legend HCx ja kartat

Viesti Kirjoittaja Hilloo » Ke 10.08.2011 22:00

Kokeileppa niin yksin kertaista juttua että otat paristot irti laitteesta ja laitat takaisin ja kokeilet käynnistää uudelleen...

Lauja
Viestit: 82
Liittynyt: La 30.07.2011 14:07

Re: eTrex Legend HCx ja kartat

Viesti Kirjoittaja Lauja » Ke 10.08.2011 22:03

Hilloo kirjoitti:Kokeileppa niin yksin kertaista juttua että otat paristot irti laitteesta ja laitat takaisin ja kokeilet käynnistää uudelleen...
Hei toim muuten auttoi! Aiemmin vaan kokeilin että ne on ok, mutta nyt otin molemmat irti. No, nyt mun pitää ruveta ihmettelemään, että miten tätä käytetään. Tai ehkä mä sit huomenna. Tän illan urakka oli kova :roll: :lol:

Avatar
ekhoc
Viestit: 312
Liittynyt: To 04.01.2007 22:59

Re: eTrex Legend HCx ja kartat

Viesti Kirjoittaja ekhoc » Ke 10.08.2011 22:05

Lauja kirjoitti:En oo koskenu niihin akkuihin. Tai no äsken mä avasin sen ja kokeilin mutta ihan hyvin ne on. ja kun on uusi kone ja uudet patterit, niin ei luulis pattereiden loppuneen. ja miks se sit käynnistyy kun laitan sen tietokoneeseen, ei kai se virtaa ota usb:n kautta. Tai emmä tiijä. Mut harmittaa, kun tää ei oo niin helppoo ollenkaa.
Etrex HCx ottaa sähköt USBin kautta, jos sieltä sähköä tulee. Jos ei, niin sitten käyttää akkuja.
Ei tule heti mieleen, miksi ei käynnistyisi myös akkuvirralla.

Hilloo
Viestit: 46
Liittynyt: Ma 02.08.2010 18:51
Paikkakunta: Kuopio

Re: eTrex Legend HCx ja kartat

Viesti Kirjoittaja Hilloo » Ke 10.08.2011 22:06

Lauja kirjoitti:
Hilloo kirjoitti:Kokeileppa niin yksin kertaista juttua että otat paristot irti laitteesta ja laitat takaisin ja kokeilet käynnistää uudelleen...
Hei toim muuten auttoi! Aiemmin vaan kokeilin että ne on ok, mutta nyt otin molemmat irti. No, nyt mun pitää ruveta ihmettelemään, että miten tätä käytetään. Tai ehkä mä sit huomenna. Tän illan urakka oli kova :roll: :lol:
Yleensä tuo yksinkertainen juttu toimii... :D Hyvä että sait toimimaan niin pääset tosi toimiin :D

Lauja
Viestit: 82
Liittynyt: La 30.07.2011 14:07

Re: eTrex Legend HCx ja kartat

Viesti Kirjoittaja Lauja » To 11.08.2011 19:28

Help taas! Eilen sain ladattua yhden geokätkön, tosin se meni reittipisteisiin. Tänään latasin muka kovinkin monta, mutta sitten kun katsoin laitteesta, niin ei löytynyt reittipisteistä eikä geokätköistä. Onko kellään tälläistä ongelmaa ollut? Mielestäni odotin joka latauksen kohdalla, että ilmoitti latauksen onnistuneen. Yritin etsiä apua Garminin sivuilta mutta ei siellä tuollaista noissa ukk:ssa ollut. Sitten rekisteröin ton Garminin sinne sivuille, mutta sitten ne sivut jumahti enkä pääse sinne enää takas... Ajattelin jos sieltä löytyy sitten vaikka tarkempia ohjeita, tuo mukana tullut cd on mielestäni aika ylimalkainen.

Lauja
Viestit: 82
Liittynyt: La 30.07.2011 14:07

Re: eTrex Legend HCx ja kartat

Viesti Kirjoittaja Lauja » To 11.08.2011 19:33

Kun katson tietokoneen kautta sitä muistikorttia, niin siellä on kansio gpx ja siellä on monta tiedostoa eli ne on varmaan ne lataamani kätköt. Mutta mistähän löytäisi ne Garminin kautta?

Hilloo
Viestit: 46
Liittynyt: Ma 02.08.2010 18:51
Paikkakunta: Kuopio

Re: eTrex Legend HCx ja kartat

Viesti Kirjoittaja Hilloo » To 11.08.2011 19:55

Itseni on vähän paha lähteä neuvomaan, koska lataan kätkö itselleni Garmin Communicatorilla... Sillä ainakin toimii :)

Hilloo
Viestit: 46
Liittynyt: Ma 02.08.2010 18:51
Paikkakunta: Kuopio

Re: eTrex Legend HCx ja kartat

Viesti Kirjoittaja Hilloo » To 11.08.2011 19:56

Lauja kirjoitti:Kun katson tietokoneen kautta sitä muistikorttia, niin siellä on kansio gpx ja siellä on monta tiedostoa eli ne on varmaan ne lataamani kätköt. Mutta mistähän löytäisi ne Garminin kautta?
En ole ihan varma, mutta sinun ehkä pitäisi siirtää ne siihen laitteeseen jonkun Garminin ohjelman kautta...

Lauja
Viestit: 82
Liittynyt: La 30.07.2011 14:07

Re: eTrex Legend HCx ja kartat

Viesti Kirjoittaja Lauja » To 11.08.2011 19:59

Mä otan siis täältä palstalta sen kartan missä on ne kätköt, jotka on lähellä minua ja löytämättä. Sitten valitsen kätkön ja menen sinne geocache.com-sivulle siitä linkistä ja sitten siellä on sellainen kohta kuin Send to my GPS ja ekalla kerralla eilen se pyysi mua asentamaan jotain ajureita tai jotain ja tein sen. Ja sitten se eka kartta tuonne sujahti. Tänään tein samoin, paitsi ei pyytäny niitä ajureita, ja tosiaan ne näkyy siellä kortilla. Emmä ymmärä miten mä käyttäisin jotain Garminin ohjelmistoa siihen. Mutta yritän soittaa huomenna sinne tukeen, josko sieltä saisi apua.

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: eTrex Legend HCx ja kartat

Viesti Kirjoittaja Seq » Pe 12.08.2011 0:04

Ovat luultavasti joko geokätköinä tai waypointteina.

Lauja
Viestit: 82
Liittynyt: La 30.07.2011 14:07

Re: eTrex Legend HCx ja kartat

Viesti Kirjoittaja Lauja » Pe 12.08.2011 8:30

Seq kirjoitti:Ovat luultavasti joko geokätköinä tai waypointteina.
Sanoinko mä jotenkin epäselvästi tuossa aiemmin kun nimenomaan noista kohdista olen tarkistanut ja eivät ole geokätköinä eikä reittipisteinä.

Lauja
Viestit: 82
Liittynyt: La 30.07.2011 14:07

Re: eTrex Legend HCx ja kartat

Viesti Kirjoittaja Lauja » Pe 12.08.2011 9:35

Olin puh yhteydessä tukeen ja puoli tuntia asenneltiin ja tutkittiin ja eivät pystyneet auttamaan eli ainut keino on lähettää laite huoltoon. Jee jee, kiva! Sitävartenhan minä tämän laitteen ostin. Ja nyt sanon ruman sanan! Tuki on Virossa tai ainakin virolainen siihen vastasi. Osasi neuvoa vaan normaalit asennukset sieltä esim. jotain ajureita sun muita. Hän ei myöskään pystynyt ratkaisemaan sitä, että miksi laite ei näy suoraan resurssienhallinnassa vaan joka kerta joudun sen hakemaan erikseen, että näkyy. Ehkä tämä oli sitten viallinen versio. Ja max 8 pv kuulemma kestää. :x

juheja
Viestit: 218
Liittynyt: Su 22.05.2011 8:32

Re: eTrex Legend HCx ja kartat

Viesti Kirjoittaja juheja » Pe 12.08.2011 12:51

Koitapa ladata ne kätköt GC.comin kautta, katso auttaako.

Jos auttoi, niin yritäpä ladata ne .gpx-tiedostoina täältä tuon "Lähetä GPS:lle"- vaihtoehdon sijaan. Valitse tallennuskannioksi tuo Garminin oikea kansio.

En nyt ihan tuolla perusteella vielä olisi sitä huoltoon lähettämässä...

Lauja
Viestit: 82
Liittynyt: La 30.07.2011 14:07

Re: eTrex Legend HCx ja kartat

Viesti Kirjoittaja Lauja » Pe 12.08.2011 13:29

juheja kirjoitti:Koitapa ladata ne kätköt GC.comin kautta, katso auttaako.

Jos auttoi, niin yritäpä ladata ne .gpx-tiedostoina täältä tuon "Lähetä GPS:lle"- vaihtoehdon sijaan. Valitse tallennuskannioksi tuo Garminin oikea kansio.

En nyt ihan tuolla perusteella vielä olisi sitä huoltoon lähettämässä...
Minähän olin ladannut ne tuolta GC.comin kautta, jos tarkoitat geocache.comia. Mä olen jo pakannu sen vehekeen ja en viitti nyt alkaa enää purkaa sitä. Sitäpaitsi siinä on sekin ongelma, että joka kerta kun yhdistän sen tietokoneeseen, joudun määrittämään sen sieltä menun kautta. Eli tietokone ei löydä sitä vehjettä, vaikka nytkin sen tyypin kans ladattiin jotain ajureita (jota olin ladannut jo aiemminkin). Ja versio tarkistettiin, niin oli ihan uusi versio. Joku vika tuossa nyt varmaan on muutenkin. Tai sit käyttövika. En tiijä.

Deumax
Viestit: 49
Liittynyt: Su 17.10.2010 13:01

Re: eTrex Legend HCx ja kartat

Viesti Kirjoittaja Deumax » Pe 12.08.2011 18:23

Omituista ettet saa karttoja tuohon kun minä saan kaikki OSM-kartat. Ne on parhaita. Paitsi tiettyjen maiden kartat ei jostain syystä tule. Mutta esim tuo suomen kartta tulee... niin ja mitä niihin sinisiin palloihin tulee, niin ei se onnistu purkkien lähetys cache.fin kautta. Onnistuu vain manuualisesti jotta saa siistin teksin siihen kommentti kohtaan.....ESIM. Small 2/2 (vihjesana)

Kannattaa vähän miettiä monenlaisia vaihtoehtoja sillä tämä on näitä vanhan liiton kapuloita joiden kanssa saa vähän pelleillä.. Pitäs varmaan itekkin ostaa joku uudempi. Esim Dakota niin pääsis 100% helpommalla, kun ei tarvitsisi kuin näpytellä kätköt. Tai pistää geocache.fi:stä yhdessä paketissa tietyn alueen purkit! :)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”