Garmin Oregon 450 päivitys?

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
pöykärit
Viestit: 11
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:20
Paikkakunta: Ylistaro, Seinäjoki

Garmin Oregon 450 päivitys?

Viesti Kirjoittaja pöykärit » Ma 15.08.2011 13:27

Miitissä tuli juteltua kaikennäköstä ja siellä kävi ilmi että gps pitää päivittää..? Että sais ne chirpitkin toimimaan. Oon aivan äimän käkenä asiasta miten ja missä? :shock: Josko joku voisi neuvoa tällästä ns vasta-alkajaa asiassa. Omistan GPS Garmin oregon 450. :D

finnranger
Viestit: 621
Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43

Re: Garmin Oregon 450 päivitys?

Viesti Kirjoittaja finnranger » Ma 15.08.2011 13:40

pöykärit kirjoitti:Josko joku voisi neuvoa tällästä ns vasta-alkajaa asiassa. Omistan GPS Garmin oregon 450. :D
Ensin kannattaa tutustua sivustoon http://www.gpsfix.net (linkki Garmin Oregon Wiki). Sieltä sitten Versions niin saa esiin luettelon softaversioista ja niiden piirteistä, lataamisesta yms. asiaan kuuluvaa infoa. Myös keskusteluja kannattaa katsoa, eri softaversioista on keskustelua ja joitakin ei ehkä kannata päivittää (viimeisinhän yleensä mutta ei aina päivitetään).

Toinen sivusto on tietysti http://www.garmin.com, sieltä Support ja sitten Software. Tänne tuo ensiksi mainittukin sivusto päätyy mutta se on ehkä muutoin parempi.

Avatar
small oaks
Viestit: 588
Liittynyt: Ma 08.01.2007 9:32
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Garmin Oregon 450 päivitys?

Viesti Kirjoittaja small oaks » Ma 15.08.2011 14:20

Oon rekisteröitynyt garminin sivulle. Jolloin pääsee ns. My Garmin sivulle.

Kun laitteen liittää, ja menee siellä sivulla ns. työpöydälle (valikko). ohjelma kertoo onko jotain päivityksiä vai ei. Päivityksen voi tehdä siinä sivussa.
Vastaavasti jos on päivitettäviä karttoja, kuten esimerkiksi tuo reitittävä maantiekartasto niin karttojenkin päivitys onnistuu samalla.

Jos ei tiedä niin rekisteröinnin yhteydessä saa kaiketi vielä sen kuukauden premium aikaakin...
Still one more to find!

finnranger
Viestit: 621
Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43

Re: Garmin Oregon 450 päivitys?

Viesti Kirjoittaja finnranger » Ma 15.08.2011 14:35

small oaks kirjoitti:Kun laitteen liittää, ja menee siellä sivulla ns. työpöydälle (valikko). ohjelma kertoo onko jotain päivityksiä vai ei.
Tämä koskee vain ns. virallisia versioita. Beta-versiot täytyy päivittää vartavasten päivittämällä. Se on sitten eri asia kuka niitä haluaa päivittää, itse olen päivittänyt kaikki yhtä lukuunottamatta (keskusteluista luin ettei kannata) ja hyvin on mennyt.

VHI
Viestit: 461
Liittynyt: Ke 15.08.2007 14:28
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Garmin Oregon 450 päivitys?

Viesti Kirjoittaja VHI » Ma 15.08.2011 15:01

finnranger kirjoitti:
small oaks kirjoitti: Beta-versiot täytyy päivittää vartavasten päivittämällä. Se on sitten eri asia kuka niitä haluaa päivittää, itse olen päivittänyt kaikki yhtä lukuunottamatta (keskusteluista luin ettei kannata) ja hyvin on mennyt.
Kyllä minäkin olen surutta asentanut betoja ja vain kerran on joutunut palaamaan aiempaan versioon. Se tosin oli jo Koni 300:n aikaan eikä 450:n betoissa ole ongelmia ollut.
There's always a cache somewhere

pöykärit
Viestit: 11
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:20
Paikkakunta: Ylistaro, Seinäjoki

Re: Garmin Oregon 450 päivitys?

Viesti Kirjoittaja pöykärit » Ma 15.08.2011 21:39

Saimme päivitettyä GPS ja nyt löytyy ne cirpitkin. :lol: :lol: Ei ihme kun emme Megas ja tampereella yleensäkkin löytäneet AINUTTAKAA cirppiä ku kepsistä puuttu koko ohjelma..... :roll: Kiitos kaikille meitä neuvoneille. :mrgreen:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”