Nokia N9 ja Meego

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
Avatar
small oaks
Viestit: 588
Liittynyt: Ma 08.01.2007 9:32
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Nokia N9 ja Meego

Viesti Kirjoittaja small oaks » Ke 13.11.2013 14:13

Tuleeko tämä Jollaan?
Still one more to find!

Avatar
ranto
Viestit: 64
Liittynyt: Ke 05.05.2010 10:11

Re: Nokia N9 ja Meego

Viesti Kirjoittaja ranto » Ke 13.11.2013 14:49

small oaks kirjoitti:Tuleeko tämä Jollaan?
Tämä on hyvä kysymys, johon varmaan Aapo osaa vastata - ainakin jollakin aikataululla. Nopeasti googlaamalla jäin siihen käsitykseen, että Jolla-versio voisi syntyä samaan tapaan kuin N9-versio on tehty N900-versiosta. Koska käyttöliittymä on eri, jotain tunauksia ainakin tarvitaan. Voi olla joko iso tai pieni homma.

Käsittääkseni Jollaan oli tulossa Android-tuki ja siten "kaikki" Android-kätkösoftat, mikä on ihan kiva kätköilijän kannalta.

Kiitos Aapolle AGTL-tukihenkilöksi ryhtymisestä. Välillä on kätköily N9:llä on näyttänyt aika heikolta, mutta aina on jostain löytynyt apu pahimpaan hätään.

TiinajaAapo
Viestit: 3
Liittynyt: Su 22.04.2012 18:53

Re: Nokia N9 ja Meego

Viesti Kirjoittaja TiinajaAapo » Ke 13.11.2013 19:50

Kegetys kirjoitti:
Ominaisuuksia jotka olisi hyödyllisiä:
- Ladattujen tilejen tallentaminen "levylle" cacheen.
N900 versiota voi jopa käyttää offline, eli ensin kotona WLANin kautta lataa kaiken puhelimelle (siltä alueelta jolta karttoja/kätköjä tarvitsee) sitten katkaisee verkkoyhteyden kokonaan ja lähtee hunttiin. Pidän tätä tärkeänä ominaisuutena.
Kegetys kirjoitti: - Mystit joihin on gc.com sivuilta muutettu ratkaistut koordinaatit voisi näyttää kartalla jotenkin eritavalla, N900 versio taisi jonkinlaisen viivan piirtää karttamerkistä asetettuihin koordinaatteihin?
N900 versiossa voi lisätä kätköön koordinaatteja, ja ne piirtyvät kartalle. Mutta enpäs ollut edes huomannut tuota, että sivulla voi muuttaa/ratkaista koordinaatteja.

Kegetys kirjoitti: - Eri karttojen vaihtaminen suoraan karttanäkymästä
- Kätköjen latauspainikkeen voisi kenties korvata napilla josta pomppaisi ylös pystyrivi painikkeita noille eri toiminnoille
Koko GUIta pitäisi onnistua miettimään yhtenä kokonaisuutena. a) Kuinka monta nappia/elementtiä karttakuvan päälle voi piirtää (tällä hetkellä mittakaava, kompassi, follow, download, zoom+,zoom-) b) Alapalkki ja muut mahdolliset palkit. (tällä hetkellä 5 nappia + yksi valikko) c) montako elementtiä voi valikossa olla jne. d) mitä toimintaja on käytössä kompassinäkymässä/kätkönäkymässä + näyttö pystyasennossa/vaaka-asennossa.

Kegetys kirjoitti: - Nappula näytön jatkuvaan päällä pitämiseen
Aiheellinen toivomus.
Kegetys kirjoitti: - Karttasourcejen conffaus asetusvalikosta conffitiedoston sijaan
Ymmärrän kyllä tämän, mutta "ssh:lla sisään, copy-paste tiedostoon, save" VS "ohjelma päälle, valikko esiin, kosketusnäytöllä monimutkainen {[://-naputtelu (tuostahan tuli melkein hymiö)"
small oaks kirjoitti: Tuleeko tämä Jollaan?
AGTL (N9-versio) on teknisesti python(2.5)+qml. Qml on kovasti tulossa ja suositeltu Jollaan [ https://sailfishos.org/sailfish-silica/ ] Joten jos Jollalle löytyy python, niin siinä on jo puoli voittoa. Tämä näyttää lupaavalta, http://www.tizenexperts.com/2013/02/jol ... ification/ "Python Harmattan Apps running on Sailfish OS without any modification", mutta ei nyt vielä hypetetä.

markouu
Viestit: 4
Liittynyt: La 02.11.2013 12:16

Re: Nokia N9 ja Meego

Viesti Kirjoittaja markouu » La 16.11.2013 17:45

markouu kirjoitti:Aina kun yritän ladata kätköjä hieman suuremmalta näkymältä, jossa niitä on useampia, niin ohjelman alkaessa ladata kätköjä ja muutaman kätkön jälkeen latauspalkki häviää näytöltä. Pienemmältä alueeltä kätköt lataantuvat.
TiinajaAapo kirjoitti:Ohjelmassa on (keinotekoinen) rajoite kuinka montaa kätköä se voi kerrallaan aloittaa lataamaan (joka taitaa olla liian tiukka). Kätkömäärän ylittyessä sen pitäisi antaa asiallinen varoitus (joka ilmeisesti ei toimi).
Millainen rajoite ohjelmassa on? Ohjelma ei ole ladannut edes 8 kätköä, vaan on lataus on katkennut esim. 3/8 jälkeen. Tämän asian yhteydessä olen huomannut, että välillä pieneltäkin alueelta ovat kätköt latautuneet mainiosti jopa 35 kätköä kerralla. Kätköt olen ladannut kotona wlan yhteydellä. Sitten olen huomannut että kun kätkön on logannut löydetyksi ja kuitannut sen lopullisesti netissä löydetyksi, niin ohjelma ei poista sitä ruudulta, ennenkuin käy päivittämässä kätkön tiedot.

Toivomuksena ohjelman kehitykselle esitän että karttaruudut pysyisivät puhelimen muistissa vaikka siltä alueelta miltä on ladannut kätköt muistiin. Kätköjen löytymisen jälkeen nämä ruudut voisivat poistua muistista. Kompassin suuntima heittää autolla liikkuessa. Yleensä se näyttää suunnan päinvastaiseen suuntaa tai pöyrii edestakaisin. Onko tämä ohjelman vai puhelimen bugi?

Pugi
Viestit: 16
Liittynyt: Su 05.05.2013 19:13

Re: Nokia N9 ja Meego

Viesti Kirjoittaja Pugi » Su 08.12.2013 15:08

TiinajaAapo kirjoitti:AGTL (Advanced Geocaching Tool for Linux)
Tein jo uuden julkaisun Maemo5/N900:lle (http://talk.maemo.org/showthread.php?p= ... ost1385572), joka käyttää paljon samaa ohjelmakoodia kuin N9 -versiokin. En voi tällä hetkellä itse testata N9-versiota varsinaisella laitteella, joten etsin testaajia: http://cc.oulu.fi/~rantalai/agtl/advanc ... .3_all.deb
Olemme vasta suunnittelemassa mikä tulee olemaan latausosoite sitten varsinaisten julkaisujen kanssa.

Tavoitteeni on yhdistää N900 ja N9 -versiot, jolloin kehitystyömäärä pysyisi paremmin hallinnassa. Haluaisinkin nyt kuullä mitä hyvää tai huonoa N9-versiossa on.
Latasin tämän uusimman version, tuntuu toimivan pienellä testauksella hyvin. Löydettyjä kätköjä ei saa näkymään harmaana kartalle, mutta eipä tuo haittaa.

- Nuo maastokartat olisi valmiina porukalle varmasti jees. Tosin miten hoitaa sitten asia muiden maiden käyttäjille.
- Asetuksissa saisi olla valinta haluaako että ruutu kääntyy vai ei. Ärsyttää itseäni kun kätkö selostukset kääntyy ja muuten ohjelma on tehty pystyksi. Eli kaikki sivut saisivat olla lukittu pystyyn, tai ainakin mahdollisuus.
- Kätkön kuvauksessa ei atribuutit ole näkyneet ikinä kuvina. Puuttuuko kuvat jostain vai mikä aiheuttaa.
- Offline kartat saisi ohjelmassa olla open street mapille, välillä on niin huonot kentät.
- Ohjelman päivittäminen suoraan asetuksista josta valmis kohtakin löytyy.

markouu
Viestit: 4
Liittynyt: La 02.11.2013 12:16

Re: Nokia N9 ja Meego

Viesti Kirjoittaja markouu » Pe 03.01.2014 12:23

small oaks kirjoitti:Tuleeko tämä Jollaan?
ranto kirjoitti:Käsittääkseni Jollaan oli tulossa Android-tuki ja siten "kaikki" Android-kätkösoftat, mikä on ihan kiva kätköilijän kannalta.
Jolla on tullut hankittua, mutta en ole saanut saanut Android-kätkösoftia toimimaan. Ohjelmat aukeaa, mutta kompassi ei toimi Jollassa lainkaan.
Käänsin AGTL ohjelman Linuxilla rpm muotoon ja kokeilin asentaa sen Jollaan. Asennus sujui virheittä, mutta ohjelma ei suostunut aukeamaan.
Käytän kätköillessa vielä N9 ja AGTL kokonaisuutta. Olen huomannut useita kätkösoftia kokeillessa, että tämä AGTL on ollut minun mielestä mieluisin ohjelma. Toivottavasti se saadaan pian Jollaan.

Avatar
small oaks
Viestit: 588
Liittynyt: Ma 08.01.2007 9:32
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Nokia N9 ja Meego

Viesti Kirjoittaja small oaks » Pe 03.01.2014 13:25

http://www.geocache.fi/bulletin/viewtop ... lla#p61751 on Jolla keskustelua.

Mä oon asentanut c:geon, kompassia en ole kokeuillut, mutta kartan kanssa kyllä onnistuu liikkua kunhan käyttää muita karttoja kuin googlen. Kätköjen loggaus sujui sillä reissussa mainiosti. AGTL tai cacheme käy mullekin jos Jollaan tulee.

Myös Wherigo sovellus Wheryougo asentui ja kunhan keksii konstin ladata kasetit oikeaan hakemistoon. Tästäkin lisää tuolla toisessa polussa.
Still one more to find!

Anrito
Viestit: 12
Liittynyt: Ke 22.01.2014 19:23

Re: Nokia N9 ja Meego

Viesti Kirjoittaja Anrito » To 23.01.2014 19:49

Olen kätköillyt N9/AGTL combolla nyt muutaman kuukauden ja homma on sujunut enemmän kuin mallikkaasti. työluuriin (Lumia 900) olen asentanut myös Geocaching liven ja miehen Android luurilla käyttänyt c:geoa joten jonkinlaista perspektiiviä kätköilysovelluksiin löytyy ja näistä ehdottomasti paras on AGTL! Tuo näytön kääntyminen ja puuten näytön pakottamisesta pysyvästi päälle ohjelman käytön aikana hieman häiritsevät käyttökokemusta mutta ovat mielestäni pieniä ja aika merkityksettömiä yksityiskohtia. Kätköjen tai logien latausongelmia minulla ei ole esiintynyt, olen ladannut jopa 38 kätköä näkymään yhdellä kertaa joten kovin pieni tuo latausrajoite ei voi olla. Ainoa asia mikä todella haittaa kätköilyä on se ettei kätköjen statukset näy oikein, kaikki kätköt näkyvät minulle aktiivisena :( Muutama kerta tullut pyörittyä nollissa tovi jos toinenkin ennen kuin olen tajunnut tsekata kätkön GC.comista ja hyllyllähän ne ovat olleet. Onkohan kyseessä tiedetty bugi vai onko minulla asetuksissa jotakin häikkää?

Hieno homma että AGTL:ää vielä kehitetään ja ylläpidetään, iso kiitos siitä! Itse en ainakaan meinaa Nysistäni luopua ennen kuin se kuolee, sen verran ylivoimainen vekotin verrattuna muihin markkinoilla oleviin.. noh, ehkä Jolla pois luettuna, kunhan nyt saisivat pahimmat bugitukset korjattua :)

JPardain
Viestit: 124
Liittynyt: La 05.01.2013 10:54

Re: Nokia N9 ja Meego

Viesti Kirjoittaja JPardain » Su 26.01.2014 8:49

Minullakin on käytössä parikin noita N9/AGTL-comboa ja kyllähän ne kotiin jäävät. Minulla ainakin samsung/LocusPro (Freekin käy)+ pieni xml-pätkä ovat aivan eri tasolla kuin tuo N9. Suosittelen kopaisemaan tuotakin, voipi helpottaa kätköilyä kummasti. Mutta jokainenhan valitsee sen itselle parhaiten luontuvan. Itselläni se kaikkein käytetyin on kumminkin vielä Oregon 450.

Pugi
Viestit: 16
Liittynyt: Su 05.05.2013 19:13

Re: Nokia N9 ja Meego

Viesti Kirjoittaja Pugi » To 13.03.2014 21:56

Sain offline kartat toimimaan. CloudGPS ohjelmalla kun selailee karttoja niin se tallentaa kartat. En tiedä kuinka paljon tuo CloudGPS noita karttoja sitten tallentelee muistiin.

Tälläinen koodin pätkä config tiedostoon.

Koodi: Valitse kaikki

        [
            "Offline", 
            {
                "max_zoom": 18, 
                "prefix": "OpenCycleMap", 
                "remote_url": "/home/user/MyDocs/.maps/OpenStreetMap I/%(zoom)d/%(x)d/%(y)d.png"
            }
        ], 

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”