GPS osto

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
motoriski
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 20.04.2012 10:33

GPS osto

Viesti Kirjoittaja motoriski » Ma 01.04.2013 11:01

Magellan Triton 400 gps onko järkevä ostos kätköilyyn ?

PeSaKaTo
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 22.08.2011 10:45

Re: GPS osto

Viesti Kirjoittaja PeSaKaTo » Ke 03.04.2013 12:23

Google sanoi tuolle laitteelle että:

-vaikeakäyttöinen
-Pieni näyttö
-Ei pysty merkkaamaan kätköjä löydetyksi
-Pienet näppäimet vaikeita käyttää hanskat kädessä
+halpa

Jos on tiukka budjetti, niin kai toi menettelee, mutta muuten jättäisin kyllä väliin.

AFTM#4
Viestit: 484
Liittynyt: To 23.07.2009 21:10
Paikkakunta: Lahti

Re: GPS osto

Viesti Kirjoittaja AFTM#4 » To 04.04.2013 19:37

Magellan Triton 400
Magellanin Triton 400-malli on niin helppokäyttöinen, ettei sinun välttämättä tarvitse avata käyttöohjekirjaa milloinkaan.
Triton 400 yhdistää nerokkaalla tavalla uuden sukupolven GPS-käytettävyyden kestävään ja vedenpitävän rakenteeseen. Triton on kaikkea sitä, mitä ulkoilmaihminen tarvitsee, odottaa ja arvostaa.

-USB 1.1
- Euroopan peruskartta valmiiksi ladattuna
- Muistin koko: 64 Mt
-Näytön koko: 2,2" (5,59 cm)
-Käyttöliittymä: Keypad

Kannattaa huomioida se, että peruskartan tarkkuus on luokkaa karttapallo joten tarvitsee ne oikeat kartat myös, jotka menee/mahtuu pieninä palasina laitteelle eli ei aivan helpoimmasta asiasta kyse...

Kannattavaa tässä elämässä on harvat asiat jos mikään eli jos väline kiehtoo niin sitä vaan, mutta vertaile nyt kuitenkin vielä vaihtoehtoja!

Avatar
Zarni
Viestit: 162
Liittynyt: Pe 07.11.2008 19:10
Paikkakunta: Ristiina

Re: GPS osto

Viesti Kirjoittaja Zarni » To 04.04.2013 21:44

AFTM#4 kirjoitti:Kannattaa huomioida se, että peruskartan tarkkuus on luokkaa karttapallo joten tarvitsee ne oikeat kartat myös...
Joten eikö joku Garmin olisi parempi vaihtoehto ilmaisine maastokarttoineen?
Edellä olevan tekstin osittainenkin lainaaminen ilman asianomaisen lupaa on tekijänoikeudellisista syistä ehdottomasti kielletty!

Avatar
kimppikoo
Viestit: 133
Liittynyt: Su 10.10.2010 20:59

Re: GPS osto

Viesti Kirjoittaja kimppikoo » To 04.04.2013 22:32

Garminin puolesta liputan, tosin en ole muita edes kokeillut :oops:
No siis missä se purkki nyt voi olla????

__nalle
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 17.08.2011 20:21

Re: GPS osto

Viesti Kirjoittaja __nalle » Pe 05.04.2013 8:51

kimppikoo kirjoitti:Garminin puolesta liputan, tosin en ole muita edes kokeillut :oops:
eTrex30 on toiminut vallan hyvin, piste sille.

Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Re: GPS osto

Viesti Kirjoittaja Geovius » Pe 05.04.2013 14:02

Ei Magellaneissa ei GPS laitteena sinänsä mitään vikaa eli aivan asiallisia pelejähän ne ovat.
Tritonhan on jo vanhempaa mallisarjaa joten tuossa nyt järjevyyden suhteen pitäisi miettiä mihin hintaan se on saatavilla.
Sekä tietenkin siitä, että mitä haluaa gps laitteelta.

88LS88
Viestit: 27
Liittynyt: Ke 23.11.2011 19:19

Re: GPS osto

Viesti Kirjoittaja 88LS88 » Su 07.04.2013 18:53

Käytössä on Magellan eXplorist GC jonka speksit on aika monessa kohdassa samat ja sitten vähene kokemuksia. 12 satelliitin vastaanotto vertaa Garmin etrx 10, 20, 30(jatkossa etrex) 24, koska tukee GLONASS:ia. Tarkkuus avomaastossa 3-5m rakennusten lähellä ja puiden seassa jopa 15m vaati myös että ollaan jatkuvasti liikella noin 3-4 km/h. Siitä syystä kompassi näkymä poistettu, koska sillä ei tee mitään, vertaa etrex 30 3 akselinen kompassi toimii myös paikalla. Virallista maahantuoja tällä hetkellä ei ole ja myös tarkkoja uudempia karttoja Suomesta ei ole saatavilla. Etrex 20 ja 30 muistikortin paikka johon saa ilmaisen Maamittauslaitoksen kartan tai Garminin saman karttaan pohjautuvan reittitavan kartan. Tritonin foorumilla saa neuvoja miten saa muokattu karttoja. Vantage Point ohjelmalla aika suppea tuki kartta asioissa, riippuu hyvin paljon mikä laite on kyseessä kaikki ominaisuudet eivät ole tuettuja tai saatavilla. Suppean peruskartan ansiosta värinäytön hyöty jää kyseenalaiseksi, virtaa kyllä syö. Käyttöjärjestelmän hitaus (viimeinen ohjelma versio laiteessa) näkyy siinä että jotkut toiminnot aktivoivat vasta 1-2s viiveellä näppäintä painellessa.

motoriski
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 20.04.2012 10:33

Re: GPS osto

Viesti Kirjoittaja motoriski » To 11.04.2013 23:23

Kiitos vaan vastauksista. Itsekin mietin tuota näytön pienuutta ja karttojen saatavuutta.
Minulle tarjottiin satasella ostettavaksi tuota laitetta käyttämättömänä, enkä ostanut, joten tilanne on ohi. Jatkan kätköilyä Nokian N8:lla.
Olen kuitenkin lähdössä ulkomaille, joten gepsin osto tullee kysymykseen vai miten te puhelinta gepsinä käyttävät pärjäätte ulkomailla kätköillessänne?
Ajattelin teiltä mielipidettänne kysyessäni, josko maahantuojan puuttuminen saa Garminin valtaamaan markkinat Suomessa, vaikkei teknisesti parempi olisikaan.

Vingeri
Viestit: 662
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: GPS osto

Viesti Kirjoittaja Vingeri » Pe 12.04.2013 7:11

motoriski kirjoitti:Kiitos vaan vastauksista. Itsekin mietin tuota näytön pienuutta ja karttojen saatavuutta.
Minulle tarjottiin satasella ostettavaksi tuota laitetta käyttämättömänä, enkä ostanut, joten tilanne on ohi. Jatkan kätköilyä Nokian N8:lla.
Olen kuitenkin lähdössä ulkomaille, joten gepsin osto tullee kysymykseen vai miten te puhelinta gepsinä käyttävät pärjäätte ulkomailla kätköillessänne?
Ajattelin teiltä mielipidettänne kysyessäni, josko maahantuojan puuttuminen saa Garminin valtaamaan markkinat Suomessa, vaikkei teknisesti parempi olisikaan.
Itse lähden lontooseen kesän alussa. Kännykässäni on c:geo ohjelmisto ja siihen voi ladata offline OSM karttoja ja kätköjä joten ulkomailla ei tarvitse käyttää nettiyhteyttä. Toki prepaid liittymän voisi ostaa jolloin kätkökuvaukset voi päivittää jos epäilee että kätkö on viety paikaltaan.

Avatar
Keokas
Viestit: 256
Liittynyt: Ke 14.12.2011 1:48

Re: GPS osto

Viesti Kirjoittaja Keokas » Pe 12.04.2013 8:03

Vingeri kirjoitti:
motoriski kirjoitti:Kiitos vaan vastauksista. Itsekin mietin tuota näytön pienuutta ja karttojen saatavuutta.
Minulle tarjottiin satasella ostettavaksi tuota laitetta käyttämättömänä, enkä ostanut, joten tilanne on ohi. Jatkan kätköilyä Nokian N8:lla.
Olen kuitenkin lähdössä ulkomaille, joten gepsin osto tullee kysymykseen vai miten te puhelinta gepsinä käyttävät pärjäätte ulkomailla kätköillessänne?
Ajattelin teiltä mielipidettänne kysyessäni, josko maahantuojan puuttuminen saa Garminin valtaamaan markkinat Suomessa, vaikkei teknisesti parempi olisikaan.
Itse lähden lontooseen kesän alussa. Kännykässäni on c:geo ohjelmisto ja siihen voi ladata offline OSM karttoja ja kätköjä joten ulkomailla ei tarvitse käyttää nettiyhteyttä. Toki prepaid liittymän voisi ostaa jolloin kätkökuvaukset voi päivittää jos epäilee että kätkö on viety paikaltaan.
Jos sattuu lähtemään ulkomaille täysin suunnittelematta, löytyy nykyään ilmaisia Wi-fi-verkkoja joka paikasta. Jos sellaisia ei satu löytymään, hotelleissa sellaisen saa huoneeseen halvalla. Lähikätköt saa kännykkään ladattua paikan päällä.
Itse kännykkä toimii offlinessa mainiosti.itsellä siis käytössä iPhone ja Groundspeakin official app. Tällä olen kätköillyt monessa maassa ja ongelmia ei ole ollut. Loggauksetkin saa halutessaan tehtyä paikan päällä. Tähän ei Garminit pysty...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”