Kätköt ei lataudu Garmin eTrex10:een

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
Aamuhaamu
Viestit: 2
Liittynyt: Pe 03.01.2014 16:45

Kätköt ei lataudu Garmin eTrex10:een

Viesti Kirjoittaja Aamuhaamu » La 04.01.2014 5:27

Heippa,

Gepsiongelma sai liittymään keskustelupalstalle: Ongelma olisi nyt sellainen, että Garmin eTrex 10 toimii vallan mainiosti vanhan läppärin kanssa. Olen tuosta vanhasta koneesta kuitenkin luopumassa, ja yritin saada gepsin keskustelemaan uuden läppärin kanssa. Ei onnistu. Kone kyllä tunnistaa gepsin, mutta tykkään käyttää geocaching.com -sivustoa, ja siellä "Send to my GPS" -linkki kyllä avautuu, mutta sen jälkeen en pääse valitsemaan Garminin välilehteä. Ei ole vissiin mikään tilapäinen häiriö, kun olen yrittänyt jo useampana päivänä. Kone kuitenkin tunnistaa gepsin: nimi näkyy tiedostokansiossa ja gepsin tiedostot voi avata normaaliin tapaan. Osasin kai sitten ehkä asentaa ne gepsin vaatimat ohjelmat/ajurit tuonne uudelle koneelle -tai sitten juuri en.

Tuossa aiemmin jollain oli jo vähän samantyyppinen ongelma, mutta siinä kone ei ilmeisesti tunnistanut gepsiä ollenkaan. Siinä neuvottiin ratkaisuksi raahaamaan tiedostot suoraan gepsin kansioon. Tuotakin pohdin, mutta palikkateknikkona en tajunnut, että MISTÄ löydän sen tiedoston, mikä pitäisi siirtää. Jos se on se "GPX-file" siinä "Send to My GPS"-linkin vieressä, niin tuo "GPX-file" näkyy mulla jatkuvasti harmaana jostain syystä, eli sitä ei voi avata.

Eli oliskos ideoita? Ei viittis pelkästään tämän jutun vuoksi vanhaa läppäriä säilytellä. Enkä tykkää tällaisesta koneiden kanssa ähertamisesta yhtään, mieluummin vain kätköilisin. Eli anteeksi, jos on jäänyt jotain olennaista tajuamatta.

wento
Viestit: 60
Liittynyt: Ke 28.10.2009 20:17

Re: Kätköt ei lataudu Garmin eTrex10:een

Viesti Kirjoittaja wento » La 04.01.2014 7:42

Etrexistä ei ole kokemusta, mutta puuttuisikohan Garmin Communicator -laajennus selaimesta? Testaus:

http://software.garmin.com/fi-FI/gcp.html

Avatar
BorderKolli
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 20.01.2010 15:12

Re: Kätköt ei lataudu Garmin eTrex10:een

Viesti Kirjoittaja BorderKolli » La 04.01.2014 12:09

Moi.
Mulla sama probleema tuli muutama kuukausi sitten kun Win 8 päivittyi uudempaan. Kolmea eri gepsiä ( etrex 30, HCx ,Colorado) kokeilin ja myös pari eri kaapelia testattu. Samoin Wherigo sivulla ei aukea "log in" laatikko että pääsis sisään kirjautumiseen. Eli käsittääkseni nää on Win 8.1 ja Gc comin välisiä ongelmia. Garminin ohjelmat poistettu koneelta sekä latailtu uudelleen.

Minulla väliaikainen ratkaisu on kätköjen latailuun käyttää Firefoxia. Siellä toimii normaalisti sekä "send to gps" että kirjautuminen Wherigoon.

Koitin etsiä silloin syksyllä netistä tuloksetta oisko muillakin ollut Windows päivityksen jälkeen ongelmia mutta silloin en löytänyt apuja. Joku atk asiantuntija varmaan tuonkin bugin keksii.

pailakka
Viestit: 547
Liittynyt: Ma 29.01.2007 20:05

Re: Kätköt ei lataudu Garmin eTrex10:een

Viesti Kirjoittaja pailakka » La 04.01.2014 13:08

Ilmeisesti IE:hen liittyviä ongelmia?

Aamuhaamu
Viestit: 2
Liittynyt: Pe 03.01.2014 16:45

Re: Kätköt ei lataudu Garmin eTrex10:een

Viesti Kirjoittaja Aamuhaamu » La 04.01.2014 19:00

Tsekkasin ehdotetun Garmin Communicator -linkin. Vastaus tuli sieltä nopeasti, että ei ole sellaista. Ja oon mielestäni kaikenlaista Garminin sivuilta asentanut, ja asensin kokeeksi vielä, mutta ilman mitään tulosta. Selaimena tosiaan tuo onneton Explorer. Sitten noudatin seuraavaa neuvoa, ja asensin Firefoxin -ja naps, kaikki ongelmat poistuivat saman tien, enkä edes tuohon Foxin päälle asentanut mitään Garmin-osia uudestaan. Jipii, kätköily jatkukoon! Kylläpä oli yksinkertainen toimenpide. Oi kiitos fiksuille tovereille pikaisesta avusta! :D

raimac
Viestit: 78
Liittynyt: Pe 04.11.2011 9:28

Re: Kätköt ei lataudu Garmin eTrex10:een

Viesti Kirjoittaja raimac » La 04.01.2014 21:06

Aamuhaamu kirjoitti:Tsekkasin ehdotetun Garmin Communicator -linkin. Vastaus tuli sieltä nopeasti, että ei ole sellaista. Ja oon mielestäni kaikenlaista Garminin sivuilta asentanut, ja asensin kokeeksi vielä, mutta ilman mitään tulosta. Selaimena tosiaan tuo onneton Explorer.
Minulla oli myös taannoin ongelmana etteivät kätköt latautuneet gepsiin. Kone kehotti lataamaan Garmin Communicatorin mutta olin jo aikoja sitten ladannut sen. Syylliseksi paljastui lopulta IE, joka oli juuri päivittynyt uusimpaan 11-versioon, jossa ei ollut kyseistä Garminin plugia. Poistin koneeltani IE11:n ja palautin 10-version käyttöön ja homma rupesi taas pelittämään. Firefoxin ja Chromen kautta sain koko ajan kätköt ladattua.

Avatar
kimppikoo
Viestit: 133
Liittynyt: Su 10.10.2010 20:59

Re: Kätköt ei lataudu Garmin eTrex10:een

Viesti Kirjoittaja kimppikoo » La 04.01.2014 21:42

Aamuhaamu kirjoitti: Selaimena tosiaan tuo onneton Explorer. Sitten noudatin seuraavaa neuvoa, ja asensin Firefoxin -ja naps, kaikki ongelmat poistuivat saman tien, enkä edes tuohon Foxin päälle asentanut mitään Garmin-osia uudestaan. Jipii, kätköily jatkukoon! Kylläpä oli yksinkertainen toimenpide. Oi kiitos fiksuille tovereille pikaisesta avusta! :D
Siksipä sitä kutsutaankin Internet Exploderiksi :lol: :lol: :lol:

Kuinkahan monta ongelmaa olisi vähemmän, jos porukka tajuaisi käyttää jotakin muuta selainta kuin sitä mikä nyt "tuli tän koneen mukana" :roll:
No siis missä se purkki nyt voi olla????

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”