Garmin gpsmap 62s kätköjen määrä

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
juha59
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 03.03.2014 11:19

Garmin gpsmap 62s kätköjen määrä

Viesti Kirjoittaja juha59 » Ma 29.12.2014 13:49

:?: Minkä verran teillä saa kyseiseen laitteeseen ladattua kätköjä niin, että ne näkyvät laitteen listalla? Minulla saa näkösälle noin kymmenkunta näkösälle. Loput löytyvät kyllä, kun kytkee laitteen tietokoneeseen ja tarkastelee sitä kautta. Siitä ei ole kyllä mitään apua kätköillessä.
Miten pitäisi toimia, että saisi esim. lomareissulle lähtiessä ladattua vaikkapa 50 kätköä valmiiksi kepsuun näkösälle?
Pystyykö gpx tiedostoja poistamaan kepsun kautta, vai pitääkö aina toimia tietokoneen kautta?

emersii
Viestit: 41
Liittynyt: Ma 02.01.2012 20:27

Re: Garmin gpsmap 62s kätköjen määrä

Viesti Kirjoittaja emersii » Ma 29.12.2014 16:09

Minä oon yleensä pitänyt 1000kätköö gepsissä, ihan toimivuuden kannalta noin "vähän". Ja jättänyt ratkaisemattomat mysset pois. olikoha maksimimäärä kätköt tuohon laitteeseen 2000-3000kpl tjsp.

Tietääkseni gpx tiedostoo tai kätköjä ei voi poistaa muistista kyseisellä gepsillä vaan joutuu tökkää koneeseen. Jos saa niin saa kertoa :)

Jos olet lomareissulle suomeen menossa niin geocache.fi karttasivun kautta on kätevä hakee kätköt tiedostoon/gepsiin. Geocaching.com:n puolella pocket querylla saa otettua ulkomaankätköt tiedostoon ja tiedosto gepsiin. Itse olen käyttänyt kännykän cgeo softaa tehdäkseen gpx filun, minkä sitten siirrän gepsiin, tämä on semmonen kikkkailu/vaikeampi vaihtoehto.

http://www.geocache.fi/kartta/index.php#fragment-3 linkki karttamäärittelyyn. Sinne valitsee vaikka paikkakunnan, enimmäismäärä kätköjä(oletuksena 50 -> 1000) ja kätkötyypit ja painaa keskipistehakua. Avautuu karttaruutu ja siellä alhaalla on sitten lataa nappi, joka tallentaa koneelle gpx tiedoston ja siirrät sen tiedoston gepsiin.

pocket query hommeli on minun mielestä hankala, vaikka pari kertaa jopa onnistunut silläkin jotain kätköjä saamaan gepsiin. Joku muu saa kertoa enemmän siitä.

.gpx tiedostoja voi toki useamman laittaa gepsiin. ratkkaistut mysteerit suomen laajuisena erikseen ja muut kätköt sitten toiseen tiedostoon.

V.Hunter
Viestit: 99
Liittynyt: Su 04.05.2014 7:35

Re: Garmin gpsmap 62s kätköjen määrä

Viesti Kirjoittaja V.Hunter » Ma 29.12.2014 16:29

juha59 kirjoitti::?: Minkä verran teillä saa kyseiseen laitteeseen ladattua kätköjä niin, että ne näkyvät laitteen listalla? Minulla saa näkösälle noin kymmenkunta näkösälle.
Näytön listaukseen sopii kymmenen kätköä kerrallaan. Out ja in-näppäimillä saat näyttöön seuraavat/edelliset 10 kätköä.

Avatar
sikajack
Viestit: 248
Liittynyt: La 23.12.2006 15:44
Paikkakunta: Turku

Re: Garmin gpsmap 62s kätköjen määrä

Viesti Kirjoittaja sikajack » Ma 29.12.2014 18:05

V.Hunter kirjoitti:Näytön listaukseen sopii kymmenen kätköä kerrallaan. Out ja in-näppäimillä saat näyttöön seuraavat/edelliset 10 kätköä.
Jepjep! Ja nelisuuntanäppäimen "nuoli ylös" ja "nuoli alas" -näppylöillä lista vierii portaattomasti jos en väärin muista. Minulla GPSmap 62s on vain varagepsinä ja käytössä Suomessa toisinaan ja ulkomailla silloin jos laitteen menettämisen vaara on tavanomaista suurempi varkaiden tai korruptoituneen viranomaistoiminnan johdosta.
//geonovice sikajack

juha59
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 03.03.2014 11:19

Re: Garmin gpsmap 62s kätköjen määrä

Viesti Kirjoittaja juha59 » Ma 29.12.2014 23:27

Kiitos avusta. En kylläkään tiedä mitä tein toisin kuin ennen, mutta nyt sain kaikki kolmekymmentä kätköä näkösälle, jotka yksitellen "send to my gps" komennolla lähettelin kepsuun. Se karttasivulta isomman paketin lähettäminen koneelle ei onnistunut. Se taitaa vaatia premium jäsenyyttä, vai kuinka?

Polku-
Viestit: 146
Liittynyt: Ti 12.04.2011 22:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Garmin gpsmap 62s kätköjen määrä

Viesti Kirjoittaja Polku- » Ti 30.12.2014 12:03

juha59 kirjoitti:Se taitaa vaatia premium jäsenyyttä, vai kuinka?
Juurikin näin :)
Ei geo-Polku tää vie mihinkään...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”