C:geo android

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
Mrs & Ton Eligarf
Viestit: 45
Liittynyt: Ma 08.12.2008 20:11

C:geo android

Viesti Kirjoittaja Mrs & Ton Eligarf » Su 22.02.2015 1:28

Hei, koitin näyttää kaverille, kuinka näppärästi c:geolla voi tallentaa kätköjä off-line käytettäväksi.
Laitettiin keskipiste ja siitä listalle tulee ne ekat 20 kätköä. Tallennus.
Itselläni listan lopussa lukee "Load more caches (currently: 20)", mutta kaverilla ei.

Mistä johtuu? Laitteesta (Huawei), ei-premiudesta vai mistä :roll: ?

Vingeri
Viestit: 661
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: C:geo android

Viesti Kirjoittaja Vingeri » Ma 23.02.2015 8:19

Ei johdu ainakaan tuosta premium tilistä. Itselläni se antaa ladata yli 20 kätköä c:geossa vaikka olen tavallinen geocache jäsen.

Ehkäpä alueella ei ole tuon enempää kätköjä tai C:geo ei jostakinsyystä ota kaikkia mukaan?

V.Hunter
Viestit: 99
Liittynyt: Su 04.05.2014 7:35

Re: C:geo android

Viesti Kirjoittaja V.Hunter » Ma 23.02.2015 16:14

Kokeilepa poistamalla c:geo kokonaan ja asenna uudelleen Play Storesta. Muistelen että minulla oli kerran samanlainen vika jota ei päivityskään korjannut mutta poisto ja uudelleenasennus tepsi.

Avatar
Arsuus!
Viestit: 9
Liittynyt: To 21.05.2015 13:38

Re: C:geo android

Viesti Kirjoittaja Arsuus! » Pe 29.05.2015 11:12

Minulla on kanssa c:geo-kysymys, niin laitan tänne ketjuun :)

Voiko luottaa siihen ns. nollapisteeseen, minkä c:geo näyttää? Onko tuo kartalla merkattu piste siis se minkä kätkijä on määritellyt? Eli jos purkki on metrikaupalla huti onko vika apissa vai kätkijässä?

Olen tätä miettinyt, kun välillä piste onkin huti ja satelliittikuvassakin näkyy että kätkö on merkattu vaikkapa keskelle asfalttista parkkipaikkaa.
“There is nothing more deceptive than an obvious fact.”
― Arthur Conan Doyle, The Boscombe Valley Mystery

Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: C:geo android

Viesti Kirjoittaja stebu » Pe 29.05.2015 12:09

Arsuus! kirjoitti:Minulla on kanssa c:geo-kysymys, niin laitan tänne ketjuun :)

Voiko luottaa siihen ns. nollapisteeseen, minkä c:geo näyttää? Onko tuo kartalla merkattu piste siis se minkä kätkijä on määritellyt? Eli jos purkki on metrikaupalla huti onko vika apissa vai kätkijässä?

Olen tätä miettinyt, kun välillä piste onkin huti ja satelliittikuvassakin näkyy että kätkö on merkattu vaikkapa keskelle asfalttista parkkipaikkaa.
Ainakin LIve Map tilassa c:geo näyttää kätköt väärissä paikoissa, koska GC-comin kartallakin kätköjen sijainnissa on tahallista heittoa.
Kun kätkön tiedot kaivaa esille, niin samalla c:geo saa oikeat koordinaatit, ja niillä pitäisi purkki löytyä.
-stebu

Vingeri
Viestit: 661
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: C:geo android

Viesti Kirjoittaja Vingeri » Pe 29.05.2015 12:53

Arsuus! kirjoitti:Minulla on kanssa c:geo-kysymys, niin laitan tänne ketjuun :)

Voiko luottaa siihen ns. nollapisteeseen, minkä c:geo näyttää? Onko tuo kartalla merkattu piste siis se minkä kätkijä on määritellyt? Eli jos purkki on metrikaupalla huti onko vika apissa vai kätkijässä?

Olen tätä miettinyt, kun välillä piste onkin huti ja satelliittikuvassakin näkyy että kätkö on merkattu vaikkapa keskelle asfalttista parkkipaikkaa.
Kyllähän tuo varsin hyvin ja tarkasti näyttää kätkön sijainnin mikäli

- Gps yhteys on hyvä (Alle 5 metrin tarkkuus)
- Kompassi on kalibroitu Gps Status ohjelmalla.

sqweeser
Viestit: 19
Liittynyt: La 11.04.2015 22:50

Re: C:geo android

Viesti Kirjoittaja sqweeser » Pe 29.05.2015 12:58

Voisikohan se c:geo:n asetus täällä vaikuttaa tuohon listaamiseen ja tarkkuuteen: Alkuruutu -> Settings -> Services -> Geocaching.com -> Options for Basic Members ja siellä optio "Show CAPTCHA (if necessary)"? Kun aloin käyttämään tuota ohjelmaa, niin katsoin ensin kaikki asetukset läpi ja laitoin tuon päälle, niin hyvin on toiminut sekä kätköjen sijainnin näyttäminen kartalle, että kätkölistojen haku. Se tosin kysyy joka 20. kätkön kohdalla CAPTCHA-koodia, jota on ainakin minun kännykästäni vaikea lukea, mutta useimmiten saan sen oikein :D Kokeilepa, jos tuo vaikuttaa tarkkuuteen, sillä kun se koodin kysely tulee, siinä lukee alla pienellä: "Please enter the text you see in the image. This enables downloading of cache coordinates, which can be disabled in Settings".

Nyt kun kokeilin ottaa pois sen täpän siitä asetuksesta, niin hakee kyselemättä enemmänkin lähialueen kätköjä, mutten tiedä, onko tarkkuus sitten huonompi, kun kokeilin vain kotona tuota. Tarkkuuteen vaikuttaa myös kännykän GPS-vastaanotinpiirin ja -antennin laatu, joten voi se c:geon näyttämä jonkin verran heittää. Itse haen naatit c:geolla ja syötän ne Garmin GPSMap 62s:ääni, joka on paljon tarkempi kuin känny. Kännykkä näyttää 2-35 m todellisesta sijainnista ohi, mutta garmin näyttää harvoin yli 10 metriä pieleen. Kaupunkialueilla c:geo on kyllä näppärämpi ja näyttää ihan tarkasti paikat.

Itselläni on käytössä Jolla, jossa ladattuna Aptoide Appstoresta c:geo versio 2015-04-14-NB-50e6518, joten luulisi natiivin android-luurin eli Huawein toimivan ihan hyvin. Jolla sen sijaan emuloi android-tukea, mutta ei minulla ole satunnaisia c:geon hyytymisiä (esim. karttapohja latautuu, mutta kätköjen päältä painamalla ei avaudu mitään) lukuunottamatta ollut juuri ongelmia.

sqweeser
Viestit: 19
Liittynyt: La 11.04.2015 22:50

Re: C:geo android

Viesti Kirjoittaja sqweeser » Pe 29.05.2015 12:59

Niin ja minulla on vain tavallinen jäsenyys, mutta kaikki toimii hyvin.

Erikatti
Viestit: 2
Liittynyt: La 11.07.2015 14:45

Re: C:geo android

Viesti Kirjoittaja Erikatti » La 11.07.2015 21:53

Heippa!

Yritin etsiä ketjua, jossa voisin kysäistä ongelmista c:geon kanssa. Tämä löytyi aihepiiriä lähimmäksi.

Osaisitteko auttaa?

Olen pääasiassa kätköillyt puhelimen (S4) ja iPadin avulla. Huomasin vasta hetki sitten, että loggaamani kätköt eivät näy löytämieni listassa geocaching.comissa eikä myöskään geocache.fi:ssä.
Mistähän voisi johtua? Katselin listoja ja ilmeisesti kaikki ainakin tämän vuoden löydöt puuttuvat. Ehkä muutama jo syksynkin puolelta.

Nyt ihan hiukkasen ärsyttää! Toivottavasti apu löytyisi jostain.

Vingeri
Viestit: 661
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: C:geo android

Viesti Kirjoittaja Vingeri » La 11.07.2015 22:35

Huono tai olematon nettiyhteys voi tehdä tällaista. Nettiyhteys ei aina ole hyvä kun kyse on kännykästä ja liikutaan luonnossa.

Jagroan
Viestit: 8
Liittynyt: Su 29.06.2014 19:25

Re: C:geo android

Viesti Kirjoittaja Jagroan » Su 12.07.2015 11:50

C:geo ei useinkaan huonolla nettiyhteydellä saa logimerkintää menemään läpi Geocaching.comin tietokantaan. Kirjaukset eivät myöskään lähde automaattisesti uudestaan kun nettiyhteys paranee. Logimerkinnät jäävät kuitenkin C:geon muistiin, joten ne voi sieltä laittaa myöhemminkin eteenpäin. Tarkastaisin joitakin puuttuvia logimerkintöjä luurista, että löytyvätkö sieltä ja onko olevinaan lähetetty.
Kuva Geocaching with Nokia Lumia 520 and Geocaching Plus/Maastokartat

Erikatti
Viestit: 2
Liittynyt: La 11.07.2015 14:45

Re: C:geo android

Viesti Kirjoittaja Erikatti » Su 12.07.2015 18:55

Kiitos vastauksista! :)

Puhelin on joka kerta sanonut, että logattu onnistuneesti ja puhelimen kautta kätkötietoja katsoessa mun loggaus näkyy kyllä siellä.
Kun taas katson koneelta, niin niitä ei näy.

Kannattaisko mun nyt (sen lisäksi että katson c:geon tallennukset) logata kaikki muistamani uudestaan nettisivujen kautta? Tai oikeemmin ilmaistuna, joudun varmaan tekemään ne uudestaan?

Kun kaikkia kätköjä en ole hakenut metsästä vaan osan ihan hyviltä kuuluvuusalueilta, niin en usko että tämä on se varsinainen ongelma. Ja aiemminkin on loggaukset onnistuneet hyvin. Yhtäkkiä ovat lakanneet näkymästä. Olisko olemassa jotain parempaa sovellusta tai auttaisko kenties sovelluksen uudelleen asentaminen?

Vingeri
Viestit: 661
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: C:geo android

Viesti Kirjoittaja Vingeri » Su 12.07.2015 19:14

Erikatti kirjoitti:Kiitos vastauksista! :)

Puhelin on joka kerta sanonut, että logattu onnistuneesti ja puhelimen kautta kätkötietoja katsoessa mun loggaus näkyy kyllä siellä.
Kun taas katson koneelta, niin niitä ei näy.

Kannattaisko mun nyt (sen lisäksi että katson c:geon tallennukset) logata kaikki muistamani uudestaan nettisivujen kautta? Tai oikeemmin ilmaistuna, joudun varmaan tekemään ne uudestaan?

Kun kaikkia kätköjä en ole hakenut metsästä vaan osan ihan hyviltä kuuluvuusalueilta, niin en usko että tämä on se varsinainen ongelma. Ja aiemminkin on loggaukset onnistuneet hyvin. Yhtäkkiä ovat lakanneet näkymästä. Olisko olemassa jotain parempaa sovellusta tai auttaisko kenties sovelluksen uudelleen asentaminen?
Itse teen nykyään niin että kirjoitan kätköjen nimet niiden löytymisen jälkeen Google Keep ohjelmaan, jolloin muistan mitkä kätköt löysin. Loggailen ne sitten myöhemmin tietokoneella tai sellaisessa paikassa missä on hyvä kuuluvuus.

Avatar
NaruXHina
Viestit: 13
Liittynyt: La 08.10.2016 11:02

Re: C:geo android

Viesti Kirjoittaja NaruXHina » Ma 10.10.2016 14:05

Lisätäänpä tähän ketjuun kymysys c:geosta joka on jo jonkun aikaa vaivannut.

Yksi oma kätköni (GC5WAET) oli joulukuussa pari päivää hyllyllä ja se näkyy vieläkin c:geossa harmaana (eli hyllyllä). Mikään sovelluksen päivitys ei ole auttanut vaikka kätkö on ollut löydettävissä jo kauan ja siihen on tullut löytöjäkin. Näitä uusia lokejakaan ei näy vaan viimeisimpänä on oma hyllytyslokini. Näkyyköhän se muillakin hyllytettynä vai vain itselläni?

Löytölokkauksetkin ovat muutenki vähän puutteellisia. Joissakin kätköissä (muissakin kuin omissa) näkyy viimeisimpänä löytönä kuukausia vanhoja lokeja vaikka kätkö olisi löydetty eilen.

Onko jollain muullakin samanlaisia ongelmia c:geon kanssa kuin minulla? Pitäisikö koko sovellus asentaa kokonaan uusiksi? En ole tätä kokeillut koska silloin pitäisi lisätä kaikki mysteerien ja multikätköjen loppupisteet uudelleen. :cry: Muuten tykkään käyttää sovellusta ja nämä nyt ovat tällaisia pikkuvikoja, purkkien etsintä onnistuu ihan normaalisti. Tai jos jotain vikaa pitää vielä sanoa niin se että sovellus muuttaa aina geocaching.com sivun englanninkieliseksi kun sitä käyttää. :D

V.Hunter
Viestit: 99
Liittynyt: Su 04.05.2014 7:35

Re: C:geo android

Viesti Kirjoittaja V.Hunter » Ma 10.10.2016 14:38

Sinun pitää ladata kätkön tiedot uudestaan niin saat viimeisimmöt löytöloggaukset näkyviin. Tee näin myös omalle kätköllesi.

Avatar
NaruXHina
Viestit: 13
Liittynyt: La 08.10.2016 11:02

Re: C:geo android

Viesti Kirjoittaja NaruXHina » Ma 10.10.2016 14:50

No johan löytyi yksinkertainen ratkaisu, nyt alkoi vähän nolottaa! :oops: :mrgreen: En ole tuota päivityhommaa koskaan edes huomannut vaikka se siinä ihan nenän edessä on. Kiitos vastauksesta, eipä tarvitse tätäkään enää pohtia!

mackoivu
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 03.09.2013 14:50

Re: C:geo android

Viesti Kirjoittaja mackoivu » Ma 10.10.2016 20:49

Miten te kätköilette C:geolla känttämysteerille. Eli kun löydätte maastossa jatkonaatit... Mitä sitten? Mikä on helpointa.

V.Hunter
Viestit: 99
Liittynyt: Su 04.05.2014 7:35

Re: C:geo android

Viesti Kirjoittaja V.Hunter » Ma 10.10.2016 21:14

mackoivu kirjoitti:Miten te kätköilette C:geolla känttämysteerille. Eli kun löydätte maastossa jatkonaatit... Mitä sitten? Mikä on helpointa.
Tallenna jatkonaatit reittipisteeksi. Tallennettaessa kannattaa valita optio: Muuta kätkön koordinaatit c:geossa ja nettisivulla.

Avatar
Suhina
Viestit: 91
Liittynyt: Ke 27.08.2014 10:17

Re: C:geo android

Viesti Kirjoittaja Suhina » Ma 13.02.2017 15:18

Tietääkö joku mihin sijaintiin Samsung Galaxy S4 (android) tallentaa c:geon kätkölistat (eli kätkötiedot offline käyttöön)?
Tuli mieleen, että jos kännykkä tilttaa lopullisesti menetänkö samalla kännykän (?) muistissa olevat listani?
Jos tallennuspaikka on ulkoinen sd-kortti, ei tätä huolta olisi.
Suhina :?: - ihan metsässä

Zergei
Viestit: 440
Liittynyt: Su 06.12.2015 21:35

Re: C:geo android

Viesti Kirjoittaja Zergei » Ma 13.02.2017 15:21

Mene asetuksiin ja valitse Järjestelmä-valikko, sieltä voit valita Ulkoisessa muistissa, voit myös tehdä varmuuskopion tiedoista.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”