Sony xperia Z3?

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
Iiska
Viestit: 3
Liittynyt: La 10.05.2014 2:50

Sony xperia Z3?

Viesti Kirjoittaja Iiska » Ke 10.06.2015 19:08

Onko kellään jakaa kokemuksia ko puhelimesta kätköilyssä?
Luuri pitäisi vaihtaa ja taidan edelleen jatkaa luurikätköilyä. Tuo olisi nyt kiikarissa, kestää märän ja pölyn, ne on ne ykkösjutut mulle. Mut jos joku on jo käytellyt, mielellään kuulisin, miten hyvin/huonosti on toiminut
Missä mää oon? Ookko sääki täällä?

Avatar
tukiopetuslapsi
Viestit: 15
Liittynyt: Pe 19.08.2011 22:51

Re: Sony xperia Z3?

Viesti Kirjoittaja tukiopetuslapsi » Ke 10.06.2015 19:20

Minulla on käytössä Z3 Compact, siis pienempinäyttöinen versio muuten samalla raudalla. Puhelimeksi tuossa ei ole valittamista, GPS ja Glonass paikantavat aika tarkasti ja näyttöäkin näkee lukea auringossa, vaikka ruutu ei Samsungin ja Applen parhaille pärjääkään. Akku kestää kuulemma paremmin kuin monessa muussa droidipuhelimessa. Vedenkestoa olen testannut käyttämällä laitetta sateessa ja pessyt sen saippualla hanan alla rapaisempien reissujen jälkeen, eikä taikasavu ole vielä karannut. Kapasitiivinen kosketusnäyttö ei muuten ole edukseen sateessa, runsas vesi häiritsee sitä.

Pari varoituksen sanaa: Laitteessa on lasia sekä edessä että takana, joten suojakotelo ja suojakalvo näyttöön ovat paikallaan jos on riskinä nakella laitetta kivikkoon. Ainoa varsinainen riesa on ollut kompassi, jota joutuu kalibroimaan parin c:geon käyttökerran välein.

Kintsun
Viestit: 3
Liittynyt: La 11.04.2015 8:40
Paikkakunta: Tampere

Re: Sony xperia Z3?

Viesti Kirjoittaja Kintsun » Ke 10.06.2015 19:23

Itte olen kätköillyt xperia Z3 compact kännyllä suurimman osan tätä vuotta. Premmuna vie hyvin perille. Tosin: kun vieressä kaveri, jolla gps, niin olen kyllä kompassia seuraten menossa hieman eri suuntaan kuin kaverini, mutta mutkien kautta perille pääsee. Yksin kätköillessäni kätkö on löytynyt helposti. En sit tiedä suuttuuko tuo gps siitä, että lähellä on toinen laite..

Mulle oli kans kriteereinä se, että on veden kestävä. Ei ole tarvinnut säikkyä toukokuun vesisateita. En ole testannut sen vedenkestävyyttä sen paremmin. Talvikätköilystäkään ei ole kokemusta, kun maaliskuussa aloin aktiivisesti kätköilemään eikä niinä päivinä ollut kovin kylmä.

Vingeri
Viestit: 662
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: Sony xperia Z3?

Viesti Kirjoittaja Vingeri » Ke 10.06.2015 19:40

Eiköhän ole hyvä kunhan asentaa C:geo kätköily sovelluksen ja GPS Status sovelluksen joka nopeuttaa gps paikannusta ja jolla voi kalibroida sisäisen kompassin.

Avatar
Kegetys
Viestit: 14
Liittynyt: Su 21.08.2011 18:09
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Sony xperia Z3?

Viesti Kirjoittaja Kegetys » Ke 10.06.2015 20:03

Z3 compact on minullakin eikä ole valittamista ollut, itsellä on suojalasit ollut edessä ja takana jotka maksaa pari kymppiä ebaystä eikä juurikaan vaikuta käyttöön tai ulkoasuun. Ja sattuipa juuri muutama päivä sitten että kapula tippui kätköillessä taskusta kivikkoon ja suojalasi meni säröille, puhelimen lasi säästyi.
tukiopetuslapsi kirjoitti:Vedenkestoa olen testannut käyttämällä laitetta sateessa ja pessyt sen saippualla
Saippuan kanssa ei vehjettä tulisi pestä sillä sääsuojaus ei kestä sitä (saippua pienentää veden pintajännitystä ja siten saippuavesi pääsee pienemmästä raosta sisään kun "normaali" vesi).

Iiska
Viestit: 3
Liittynyt: La 10.05.2014 2:50

Re: Sony xperia Z3?

Viesti Kirjoittaja Iiska » To 11.06.2015 0:37

Kiitti kokemusten jakamisesta!
SIt vaan tutkailemaan, mistä sen järkevimpään hintaan hankkisi, niin, ja sen suojalompsan, se on samantien hankintalistalla, ehdottomasti :D
Missä mää oon? Ookko sääki täällä?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”