Garmin Oregon 600 ja töpsykkäkuva

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
Avatar
IhmisAnkka
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 24.09.2013 16:45
Paikkakunta: Tampere

Garmin Oregon 600 ja töpsykkäkuva

Viesti Kirjoittaja IhmisAnkka » To 01.10.2015 18:48

Miks mulle tulee lataavan pariston kuvan sijaan kuva töpsykästä kun yritän ladata akustoa laitteen ollessa päällä? Laitteen ollessa suljettuna ei tule mitään kuvaa. Mistä minä nyt tiedän, että akku on ladattu täyteen?
Kuva

Fuchslein
Viestit: 190
Liittynyt: Ma 11.11.2013 10:26

Re: Garmin Oregon 600 ja töpsykkäkuva

Viesti Kirjoittaja Fuchslein » To 01.10.2015 19:15

Se ei lataa akkuja silloin. Joko akkupaketti on kaput, tai sitten latausviritelmä ( jos käytät muovilätkää enelooppien alla ) on pois paikoiltaan. Ensiapuna voi putsata akkuosaston ja ravistella vähän. Jos ei auta, kokeile toisia akkua.

Avatar
IhmisAnkka
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 24.09.2013 16:45
Paikkakunta: Tampere

Re: Garmin Oregon 600 ja töpsykkäkuva

Viesti Kirjoittaja IhmisAnkka » To 01.10.2015 20:59

Fuchslein kirjoitti:Se ei lataa akkuja silloin. Joko akkupaketti on kaput, tai sitten latausviritelmä ( jos käytät muovilätkää enelooppien alla ) on pois paikoiltaan. Ensiapuna voi putsata akkuosaston ja ravistella vähän. Jos ei auta, kokeile toisia akkua.
Ei auta. Akkupaketti on vain muutaman kuukauden vanha. Tosin edellinenkin sanoi sopimuksen irti etuajassa (kaksi vuotta luvattiin), muttei näin pian.
Kuva

Fuchslein
Viestit: 190
Liittynyt: Ma 11.11.2013 10:26

Re: Garmin Oregon 600 ja töpsykkäkuva

Viesti Kirjoittaja Fuchslein » To 01.10.2015 21:44

Mulla teki kerran saman, muistaakseni silloin selvisin siitä tosiaan sillä, että putsasin koko takakannen sisällön ( esim. hius akunnavan ja GPS:n välissä voi saada hassuja aikaan), tönäsin muutaman kerran sitä mustaa latauspainiketta ( mikä jää akkupaketin alle), liikuttelin vähän akkupaketin kuorta ja ravistin GPSiä. Laitoin lataukseen ja pienen asettelun sekä parin uudelleen käynnsityksen jälkeen löytyi asento, missä latasi. Nämä taiat siis Garminin oman akkupaketin kanssa, joka on tosiaan aika susi. Sen jälkeen vaihdoin enelooppeihin, leikkasin jostain vanhasta kanta-asiakaskortista tms. vähän sim-korttia pienemmän palan, joka on nyt poikittain sen mustan latauspainikkeen päällä, niin että eneloopit painavat sen paikoilleen.

Ensiapuna voit kokeilla jotain ohutta muoviliuskaa tai pahvinpalaa ( en suosittele, kun akusto lämpenee latauksessa ) akkupaketin alle, niin latauspainikkeen pitäisi mennä pohjaan, jos akkupaketin kuoret ovat huonosti.

Avatar
IhmisAnkka
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 24.09.2013 16:45
Paikkakunta: Tampere

Re: Garmin Oregon 600 ja töpsykkäkuva

Viesti Kirjoittaja IhmisAnkka » To 01.10.2015 23:11

Nyt lataa, kun tarpeeksi rumplasin. En sitten tiedä, vaaditaanko joka kerta sama show. Taidan ottaa reissuun mukaan valmiiksi ladattuja yksittäisiä akkuja.
Kuva

Fuchslein
Viestit: 190
Liittynyt: Ma 11.11.2013 10:26

Re: Garmin Oregon 600 ja töpsykkäkuva

Viesti Kirjoittaja Fuchslein » Pe 02.10.2015 7:03

Unohdin suosiollla sen Garminin akkupaketin siinä kohtaa, kun se esitti hiipumisen merkkejä. Nyt mulla on Eneloopit sillä latauspatentilla ja reissussa 2 varakierrosta mukana. Koska yleensä yövyn paikoissa, missä sähköä on tarjolla, niin mukana on sekä Oregonin laturi, että Enelooppien laturi. Latausongelmia ei ole ollut sen jälkeen kun Garminin oma paketti lähti kierrätykseen. :)

Avatar
Forestress
Viestit: 174
Liittynyt: La 17.09.2011 12:20

Re: Garmin Oregon 600 ja töpsykkäkuva

Viesti Kirjoittaja Forestress » Pe 02.10.2015 22:27

Fuchslein kirjoitti:...ravistin GPSiä...
:P Tuo on ehdottomasti mun suosituin huoltotoimenpide! :P

Mulla on jo kaksi Oregonin omaa akkusettiä pistetty laulukuoroon, vaikka suurimmaksi osaksi tulee käytettyä enelooppeja. Tosin mulla tuo lataamattomuusongelma liittyy selvästi (myös?) latauspiuhan liittimen kiinnitykseen (siis laitteessa kumisen läpän alla). Laite on käynyt jo kerran huollossa sen takia, kun akkukuvake alkoi olla pelkkää töpseliä. Siihen ei ravistelu auta. Huollon jälkeen lataus pelasikin kunnolla pitkän aikaa, kunnes se taas alkoi antaa vanhoja merkkejään. Nyt nautitaan taas onnellisena eneloop-energiasta.
--- Forestress - Forest is my Fortress ---

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”