Locus pro pro probleema

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
zeepia
Viestit: 88
Liittynyt: La 02.11.2013 11:45

Locus pro pro probleema

Viesti Kirjoittaja zeepia » Ke 26.09.2018 21:14

Jouduin sitten aloittamaan Anteroilemisen ja luopumaan WP:n Maaloosta, nyyyh. Ei sekään ihan täydellinen ollut mutta olin kyllä tyytyväinen sen käyttöön. Toivottavasti näihin uusiinkin tottuu. Kännystä löytyy nyt Geocachingin oma josta ainakin löytyy reitti kätkölle kun sitä tarvitsee. Sitten latasin C:geon kun sitä hehkutetaan. Omat ensimmäiset kokemukset:
- Kätköikonit kartalla missä sattuu, kun liikuttaa karttaa niin kätkö hyppääkin ihan toiseen paikkaan
- Kätkötyyppi mitä sattuu, ihmettelin että mites tuossa on uusi virtuaali kunnes sitä klikattuani se osoittautuikin multiksi. Watta fak?
- Tämä olikin tiedossa mutta käytettävyydessä tämä bugi on ISO susi: vaikka asetuksista löydetyt on ruksittu pois niin siellähän ne kartalla möllöttää. Etsi siinä sitten livekartalta uutta haettavaa... gpx:llä tämä riesa toki poistuu mutta aina ei pysty suunnittelemaan niin hyvin (eikä jaksa)
- Maaloossa (sekä comin omassa) opastus kartalle sisältää viivan joka maastossa auttoi pysymään suunnassa, itse en ole koskaan kätköillessä mennyt kompassin kanssa, vain suunnistaessa.

Plussan puolella hyvien ohjeiden kera asennetut maastokartat ja ominaisuuksia riittää. Mutta nämä pikakäytössä ilmenneet hazardit aiheuttanee itselläni sen että koetan päästä tuon Locuksen kanssa sinuiksi. Ja siitä sitten jo asiaan:

Ratkaistut mysset näkyy kartalla oikeassa kohdassa kunhan ne on tallennettu .comin puolelle oikeisiin naatteihin. Vaan osa niistä katoaa kartalta zoomaustasolla 15 eli 100%. Jos opastus on päällä niin silloin antaa zoomata niin lähelle kuin voi. Onko muilla tästä kokemuksia / ratkaisua? Ohjelman buuttaaminenkaan ei parantanut asiaa. Näyttäisi olevan yhdet ja samat mysset kyseessä, tallennustapa kuitenkin identtinen muiden kanssa.

Ominaisuuksia tuossa riittää useammankin illan tutustumisiin ja eiköhän ne kipposet löydy sieltä ohjelmalla kuin ohjelmalla, toisia on vaan mukavampi käyttää :D

jaakkogeo
Viestit: 55
Liittynyt: Su 21.09.2014 19:30

Re: Locus pro pro probleema

Viesti Kirjoittaja jaakkogeo » Ke 26.09.2018 23:35

Moikka, sama vika Rahikaisella. Nappaan .comista naatit gepsiin ja sitten pelikentälle.

JPardain
Viestit: 124
Liittynyt: La 05.01.2013 10:54

Re: Locus pro pro probleema

Viesti Kirjoittaja JPardain » Pe 28.09.2018 9:29

Tuotapa tuota. Onko otsikon mukainen ongelma. Locusta olen käyttänyt ihan ongelmitta vuosia. Tapa on tietysti tönkkösuolattu elikkäs fi:n puolelta ratkotut mystit (ja muutkin vaikkapa vaiheessa olevat multit) ja tradit gpx-formaatissa dropboxiin odottamaan kansioihinsa. Locukseen sitten lataus suoraan napauttamalla tarvittavaa gpx-tiedostoa. Locukseen olen laittanut yleensä valmiiksi kansiot, joiden kätköjä voi sitten kätevästi laittaa näkyviin tai pois. Ongelmia tulee, jos samaan aikaan täräyttää liven päälle, koska silloin näkyy myös ne alkupisteet samaan aikaan ratkottujen kanssa (jos ei jaksa suodatella). Joskus tarpeellinen, useimmiten ei.

Voi olla, että olen väärinkäyttäjä, kuten olen väärinkätköilijäkin.

taavi4
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 25.06.2012 15:37

Re: Locus pro pro probleema

Viesti Kirjoittaja taavi4 » Ma 01.10.2018 20:44

Locusta jo n vuotta käyttäneenä niin tuo on ollut ehkä se ainoa kipupiste. Ilmeisesti hakee ne kätköt suurinpiirtein sille näkyvälle ikkunalle ja hakee ne bogusnaattien mukaan (tod näk joku API juttu) ja jos menee akkunan ulkopuolelle niin joutuu hieman zoomaamaan ulos ennenkuin se pullahtaa näkyviin. Sen jälkeen vaan opastus päälle ja hyvin pysyy näytöllä vaikka kuinka liikuttelee karttaa. Sen verran vähän on tuo nyppinyt ettei ole tullut siihen selvyyttä etsittyä josko saisi asiaa korjattua jollakin tavalla.

Avatar
satumh
Viestit: 56
Liittynyt: Ke 16.04.2014 21:57
Paikkakunta: Kokkola

Re: Locus pro pro probleema

Viesti Kirjoittaja satumh » Ti 02.10.2018 22:32

zeepia kirjoitti:Jouduin sitten aloittamaan Anteroilemisen ja luopumaan WP:n Maaloosta, nyyyh.
Täällä kohtalotoveri, pitkin hampain.. Vielä en oo päässyt käytännössä uuden kapulan (Nokia 7 plus) kanssa purkeille, vasta sovellusten lataamisvaiheessa menossa mutta saas nähä...on tässä vannoutuneelle microsoftluuri-ihmiselle opettelua...

geohärö
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 14.04.2015 19:48

Re: Locus pro pro probleema

Viesti Kirjoittaja geohärö » La 13.10.2018 13:37

zeepia kirjoitti:Ratkaistut mysset näkyy kartalla oikeassa kohdassa kunhan ne on tallennettu .comin puolelle oikeisiin naatteihin. Vaan osa niistä katoaa kartalta zoomaustasolla 15 eli 100%. Jos opastus on päällä niin silloin antaa zoomata niin lähelle kuin voi. Onko muilla tästä kokemuksia / ratkaisua?
Veikkaan, että opastuksen ollessa päällä reittipiste on tallennettu Locuksen välimuistiin eri tavalla kuin pelkässä Geocaching4Locus -lisäosan karttanäkymässä ja siksi se näkyy kaikilla tasoilla. Ongelman voi kiertää avaamalla (live-kartalta) kätkön tiedot ja tallentamalla kätkön 'lisää reittipiste' -painikkeesta offline tietokantaan. Sen jälkeen (offline-)kuvake ei hypi eikä pompi kartalla. Itse teen aina näin yksittäisille extempore-kätköille enkä siksi edes tiennyt, että Geocaching4Locus -lisäosassa on tällainen 'ominaisuus'.

En toki pidä live-kartoista ylipäätään, koska reittipisteiden ja kätkökuvauksien latailuun kuluu huonolla nettiyhteydellä niin kauan ja siksi minulla onkin tyypilliselle kätköilyalueelleni päivittäinen '1000 lähintä löytämätöntä' -PQ jonka sähköposti suodattaa luettuna roskakoriin. Kun lähden kätköilemään, poimin uusimman PQ:n sähköpostin roskakorista Locukseen ja päivitän kätköjen tiedot. Tällä tavalla käytössäni on lähes live-tasoinen kätkökartta usean kymmenen kilometrin säteeltä. Sitten vielä Toiminto 'löytyi' jälkeen toiminnoksi on asetettu piilota, siirrä AllFinds -kansioon ja opasta seuraavaksi lähimpään kätköön, joka on äärimmäisen kätevä toiminto erityisesti traililla.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”