Etrex touch 25

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
masarora
Viestit: 4
Liittynyt: La 30.06.2012 21:40

Etrex touch 25

Viesti Kirjoittaja masarora » Ti 27.06.2023 10:11

Missähän vika, kun laite ei enää ymmärrä GPX tiedostoja, jotka otan vaikkapa tuolta hakulomakeen kautta. Perus pienen pocketqueryn saan laitteen ymärtämään, jossa on erillinen waypoint filu, mutta nyt ei millään. Yhtään pelkkää gpx -tiedostoa laite ei älyä - eikä erillistä gpx filuakaan, jos paketissa on 1000 kätköä. Viime kesänä laite otti vastaan 2000 kätkön listoja mukisematta sekä garminin oman softan kautta, että gpx tiedostoja käsin siirtelemällä.

Avatar
tsahkali
Viestit: 332
Liittynyt: Ti 04.11.2014 11:06

Re: Etrex touch 25

Viesti Kirjoittaja tsahkali » Ti 27.06.2023 14:08

Viasta ei mitään tietoa mutta joskus joutuu vehkeitä päivittämään, tai asentamaan ohjelmiston uudelleen.
Sitten taas toimii.

Avatar
AlaPuhot
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 08.11.2013 20:14

Re: Etrex touch 25

Viesti Kirjoittaja AlaPuhot » Ti 27.06.2023 17:20

Muistelisin, kun aiemmin enemmän tuli käytettyä "oikeaa" gepsiä, että ainakin Oregon täytti pikkuhiljaa muistiaan jälkien tallennukseen.
Eli vilkaise, paljonko tavaraa siellä Garmin/GPX/Archive -kansiossa on?

masarora
Viestit: 4
Liittynyt: La 30.06.2012 21:40

Re: Etrex touch 25

Viesti Kirjoittaja masarora » Ti 27.06.2023 18:30

Kiitoksia vinkeistä, mutta ei tunnu auttavan. Päivitykset on ajan tasalla - ongelma alkoi jo ennen päivitystä, eikä sillä parantunut. Tyhjäsin archive -kansion - ei auttanut. Tein testejä listoilla. Esim. 2v sitten luodut listat pelaa oikein hyvin - tuoreet listat ei. Olen tutkaillut tuota xmllää millä ne generoidaan. Mikään ei vaikuta muuttuneen. Kuitenkin tilanne edelleen sama. Uudet ei toimi. On erikoista. En ole löytänyt minkäänlaista factory reset -kohtaa laitteesta - van kartat voi päivittää. Jotain on pakko keksiä. kyselin jo tuolta comin puoleltakin tukea, mutta vika taitaa kyllä olla jotenkin tuossa laitteessa.

Avatar
Pretty.Killswitch
Viestit: 425
Liittynyt: Ti 29.05.2012 10:01
Paikkakunta: Savo

Re: Etrex touch 25

Viesti Kirjoittaja Pretty.Killswitch » Ti 27.06.2023 19:21

Vois olla joku hymiö, joka rikkoo tiedoston. Oma kepukka (64S tai 66S jompikumpi) teki sitä tässä joskus muinoin ja meni täysin juntturiin, kun hymiölokkaukset tuli muotiin, mutta nykyisin ne taitaa toimia, tai sitte voi olla tuuria, kun ei lokkauksia juurikaan tallennu kätkögeepeeäksän tietoihin.

Tai toinen vaihtoehto, että on joku asetus/suodatin huonosti päällä, silloinkaan kätköt ei näy.

Tai kolmas vaihtoehto, että pitää kätköt ainoastaan muistikortilla, juntturatilanteessa monesti riittää, kun ottaa kortin pois ja käynnistää kerran ilman sitä ja sit kortti takasin koneeseen, niin se skannaa sen oman tietokantansa silloin uudelleen.
X

Avatar
AlaPuhot
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 08.11.2013 20:14

Re: Etrex touch 25

Viesti Kirjoittaja AlaPuhot » Ti 27.06.2023 20:03

Pikaisella googletuksella Etrex factory reset menisi näin:
Power the eTrex handheld off.
Power the eTrex handheld back on.
Once text appears at the bottom of the screen, touch and hold the top left corner of the touchscreen.
When the message Erase all user data? appears, release the top left corner hold.
Touch Erase.

masarora
Viestit: 4
Liittynyt: La 30.06.2012 21:40

Re: Etrex touch 25

Viesti Kirjoittaja masarora » Ti 27.06.2023 20:20

Kiitos tiedosta. Laite resetoitu. Ongelma ei kuitenkaan poistunut... Uudet GPX tiedostot ei edelleenkään toimi - vain vanhat toimii... :shock:

masarora
Viestit: 4
Liittynyt: La 30.06.2012 21:40

Re: Etrex touch 25

Viesti Kirjoittaja masarora » Ti 27.06.2023 20:35

Nyt taisi ratketa. Resetoinnin jälkeen laite oli olevinaan amerikassa. Sisään toimivaksi todettu gpx. Laite sanoo - ei kätköjä.
Menin parvekkeelle ja satelliittikontaktin jälkeen paikallistui suomeen ja hups - kätköt tuli.

Eli laite ei näytä ilmeisesti näytä kätköjä edes listana, jos ovat sen mielestä liian kaukana. Olen koko ajan koittanut laittaa vehkeelle länsirannikon kätköjä ja olen itse idässä.

Jo on perhana. Eli kaikki lienee kuitenkin kunnossa - olen vain liian kaukana kohteesta.

finnranger
Viestit: 621
Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43

Re: Etrex touch 25

Viesti Kirjoittaja finnranger » Ke 28.06.2023 7:58

masarora kirjoitti:
Ti 27.06.2023 20:35
Eli laite ei näytä ilmeisesti näytä kätköjä edes listana, jos ovat sen mielestä liian kaukana. Olen koko ajan koittanut laittaa vehkeelle länsirannikon kätköjä ja olen itse idässä.
Näin se on, liian kaukana olevia kätköjä ei löydä edes hakemalla nimellä.
Mutta ne löytää valitsemalla kartalta pisteen sieltä kaukaa ja zoomaamalla lähelle.

Avatar
Torttu99
Viestit: 22
Liittynyt: Pe 27.06.2014 21:21

Re: Etrex touch 25

Viesti Kirjoittaja Torttu99 » Ke 28.06.2023 8:36

Tuohonhan löytyy asetus, jolla määritellään että kuinka kaukana olevat kätköt näytetään (kohdistunee epäilemättä sekä kartta- että listanäkymään).

eTrexin manuaali sanoo, että "Your outdoor handheld will only display geocaches located within a 100 mile radius of the device or a selected position."

Oregonin manuaali kertoo, että tuo 100 mailia on oletus: "By default, your handheld only displays geocaches located within a 100 mile radius of the device's current location."

Setup -> Map -> Advanced Setup -> Zoom Levels

eTrex: https://support.garmin.com/en-US/?faq=7 ... H8OIY2LYf5
Oregon: https://support.garmin.com/en-US/?faq=Y ... lhnkRpk308
--
m

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”