Maastossa kännyllä löydetyn kätkön kirjaaminen/ selaimeen ei kirjaudu

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
kamisu
Viestit: 15
Liittynyt: To 28.11.2013 18:02

Maastossa kännyllä löydetyn kätkön kirjaaminen/ selaimeen ei kirjaudu

Viesti Kirjoittaja kamisu » Ke 12.07.2023 13:26

Hei
Minulla on yli 2000:n kätkön kokemus. Nyt törmään kummalliseen ilmiöön: Kirjaan maastossa , mutta kirjaus ei ilmesty kännyn näytölle! Tarjoaa tekstiä " ei löydy"!!! Sen sijaan kotiin palattuani tarkistan selaimesta ja kas siellä kirjaus näkyykin. Vaikuttaa jopa siltä, että tämä ihmeellisyys ulottuu takautuvastikin!! Missä mättää?? Ei ole kiva näin - enhän pääse maastossa korjaamaan mahd. virheitä kun teksti ei jää näkyvin!
Kiitos
kamisu

Kaarnijärvi
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 13.11.2017 20:50

Re: Maastossa kännyllä löydetyn kätkön kirjaaminen/ selaimeen ei kirjaudu

Viesti Kirjoittaja Kaarnijärvi » Ke 12.07.2023 14:07

Maastossa ollut huono kenttä. Kun päivität kätkön, se tulee näkyviin löydettynä. Tuttua täälläkin.

NH82
Viestit: 107
Liittynyt: Su 29.09.2013 21:15

Re: Maastossa kännyllä löydetyn kätkön kirjaaminen/ selaimeen ei kirjaudu

Viesti Kirjoittaja NH82 » Ke 12.07.2023 16:08

kamisu kirjoitti:
Ke 12.07.2023 13:26
Hei
Minulla on yli 2000:n kätkön kokemus. Nyt törmään kummalliseen ilmiöön: Kirjaan maastossa , mutta kirjaus ei ilmesty kännyn näytölle! Tarjoaa tekstiä " ei löydy"!!! Sen sijaan kotiin palattuani tarkistan selaimesta ja kas siellä kirjaus näkyykin. Vaikuttaa jopa siltä, että tämä ihmeellisyys ulottuu takautuvastikin!! Missä mättää?? Ei ole kiva näin - enhän pääse maastossa korjaamaan mahd. virheitä kun teksti ei jää näkyvin!
Kiitos
kamisu
Et kerro, millä löytöjä kirjaat, mutta jos käytät Android-puhelinta, kätköilysovelluksista ainakin c:geo tallentaa kirjoitetut loggaukset odottamaan (näkyvät erivärisellä merkillä ja tekstillä "saved log"), jos loggaus ei huonon netin takia mene läpi, jolloin ne voi postata uudestaan, kun pääsee paikkaan, jossa netti taas toimii.
Kuva

Zergei
Viestit: 444
Liittynyt: Su 06.12.2015 21:35

Re: Maastossa kännyllä löydetyn kätkön kirjaaminen/ selaimeen ei kirjaudu

Viesti Kirjoittaja Zergei » Ke 12.07.2023 19:06

kamisu kirjoitti:
Ke 12.07.2023 13:26
Hei
Minulla on yli 2000:n kätkön kokemus. Nyt törmään kummalliseen ilmiöön: Kirjaan maastossa , mutta kirjaus ei ilmesty kännyn näytölle! Tarjoaa tekstiä " ei löydy"!!! Sen sijaan kotiin palattuani tarkistan selaimesta ja kas siellä kirjaus näkyykin. Vaikuttaa jopa siltä, että tämä ihmeellisyys ulottuu takautuvastikin!! Missä mättää?? Ei ole kiva näin - enhän pääse maastossa korjaamaan mahd. virheitä kun teksti ei jää näkyvin!
Kiitos
kamisu
Hei, kerrotko vielä että miten kirjaat kätkön kännykällä? Siis joku sovellus, mutta mikä?

Voit myös maastossa tarkistaa puhelimen omalla selaimella että menikö loggaus perille jos vain kenttää on, mutta ei se tietysti poista tuota ongelmaa.

kamisu
Viestit: 15
Liittynyt: To 28.11.2013 18:02

Re: Maastossa kännyllä löydetyn kätkön kirjaaminen/ selaimeen ei kirjaudu

Viesti Kirjoittaja kamisu » Ke 12.07.2023 21:32

Zergei !
kiitos!
Käytän Samsungia, siis anroidia!
Normaalisti kirjaan ao kätkön sivulle !"Löysin" ja silleen.
Olen myös jo maastossa huomannut, ettei teksti ole mennyt perille, sitten yritän tallettaa sen ja sitten lähettää.
Kun avaan tämän jälkeen puhelimen niin se lyö taulun "ei löydy! - mutta kotona huomaan kuitenkin, että keltanaama on syntynyt.

Nyt vielä näyttää siltä, että taulu tulee esiin tosivanhojen kirjausten päälle! Muutoin kokonaislaskelmat ovat oikein esim 2097 lukumäärä on oikein!
Nyt jos haluaisin mennä uudestaan samoille maisemille tarvitsen tietenkin kännyä, mutta nytpä siitä ei enää löydy näitä keltanaamoja!!

Maantieteellisesti nämä po kätköt ovat vanhan Porintien varrella ja mun kotikämppäni on Kirkkonummella!
Olen vähän ns ulalla!

Geottuset
Viestit: 36
Liittynyt: Su 27.04.2014 22:38

Re: Maastossa kännyllä löydetyn kätkön kirjaaminen/ selaimeen ei kirjaudu

Viesti Kirjoittaja Geottuset » To 13.07.2023 8:39

kamisu kirjoitti:
Ke 12.07.2023 21:32
Kun avaan tämän jälkeen puhelimen niin se lyö taulun "ei löydy! - mutta kotona huomaan kuitenkin, että keltanaama on syntynyt.
Kuulostaa siltä, että käyttämäsi sovelluksen asetuksissa on valittuna toiminto/ominaisuus joka piilottaa löytämäsi kätköt näkyvistä. Jostain "hammasrattaan" takaa löytyy valikko jossa tämän asetuksen voi muuttaa.

Omia logeja pystyy muokkailemaan geocaching.com osoitteessa milloin tahansa jos siihen tarvetta tulee.

Avatar
satumh
Viestit: 56
Liittynyt: Ke 16.04.2014 21:57
Paikkakunta: Kokkola

Re: Maastossa kännyllä löydetyn kätkön kirjaaminen/ selaimeen ei kirjaudu

Viesti Kirjoittaja satumh » To 13.07.2023 9:27

Ihan en nyt kyllä saa kiinni että mistä "taulusta" tässä on oikein kyse...mutta ns. "tosi vanhat" on myös saattaneet aikojen saatossa livahtaa arkistoon ja siksi eivät virallisessa sovelluksessa ainakaan näy.

NH82
Viestit: 107
Liittynyt: Su 29.09.2013 21:15

Re: Maastossa kännyllä löydetyn kätkön kirjaaminen/ selaimeen ei kirjaudu

Viesti Kirjoittaja NH82 » To 13.07.2023 9:50

kamisu kirjoitti:
Ke 12.07.2023 21:32
Käytän Samsungia, siis anroidia!
Normaalisti kirjaan ao kätkön sivulle !"Löysin" ja silleen.
Olen myös jo maastossa huomannut, ettei teksti ole mennyt perille, sitten yritän tallettaa sen ja sitten lähettää.
Kun avaan tämän jälkeen puhelimen niin se lyö taulun "ei löydy! - mutta kotona huomaan kuitenkin, että keltanaama on syntynyt.

Nyt vielä näyttää siltä, että taulu tulee esiin tosivanhojen kirjausten päälle! Muutoin kokonaislaskelmat ovat oikein esim 2097 lukumäärä on oikein!
Nyt jos haluaisin mennä uudestaan samoille maisemille tarvitsen tietenkin kännyä, mutta nytpä siitä ei enää löydy näitä keltanaamoja!!
Niin, siis mitä puhelimen näytöllä lukee sen kuvakkeen alla, jota painat, kun ryhdyt etsimään kätköjä tai kirjaamaan niitä? "Geocaching", "Chrome" vai jotain muuta? Ongelmaa on kenenkään ulkopuolisen hankala yrittää ratkaista, jos ei ole tietoa, miten kirjaat löytösi ja yrität saada kätköjä näkyviin.
Kuva

kamisu
Viestit: 15
Liittynyt: To 28.11.2013 18:02

Re: Maastossa kännyllä löydetyn kätkön kirjaaminen/ selaimeen ei kirjaudu

Viesti Kirjoittaja kamisu » To 13.07.2023 10:45

Tilanne nyt: Läppärissä suurin piirtein oikein, kun olen vähän korjaillut. Mutta kännyssä kotona katsottuna, n 50 km:n päässä, poistunut yhtä kätköä liukuun ottamatta kaikki - ja kokonaan - en siis saa kännysä näkyviin keltanaamojakaan!
Onkohan mun kännyssä jotain pielessä, ehkä se ei jaksa näyttää jostain syystä näyttää. Onko kätköjen alueella vaihteleva kentän vahvuus??
kamisu

kamisu
Viestit: 15
Liittynyt: To 28.11.2013 18:02

Re: Maastossa kännyllä löydetyn kätkön kirjaaminen/ selaimeen ei kirjaudu

Viesti Kirjoittaja kamisu » Pe 14.07.2023 18:21

Kiitos kaikille minua auttaneille. Nyt asia on hoidettu. Lopulta oikea vinkki johti koko kännyohjelman uudestaan ajoon. Ja nyt kaikki hommat toimivat. Arvoituksesi jää tietenkin mistä kaikki ??

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”