Garmin colorado 300 ongelma

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
susihukka
Viestit: 105
Liittynyt: La 01.03.2008 15:47
Paikkakunta: Hausjärvi

Garmin colorado 300 ongelma

Viesti Kirjoittaja susihukka » Su 18.01.2009 23:10

Eli miten ihmeessä saan nuo löydetyt kätköt pois tuosta masiinasta, onko muuta keinoa kuin poistaa tietokoneen avulla??? Kiitoksia vastauksista etukäteen. :(

ATT02
Viestit: 48
Liittynyt: Ke 20.08.2008 13:21

Re: Garmin colorado 300 ongelma

Viesti Kirjoittaja ATT02 » Su 18.01.2009 23:36

Ei taida muuta keinoa olla, mutta jos joku tietään niin vastaanotetaan tietoa mieluusti!
Aika helposti ne oppii poistelemaan yksitellenkin suht kätevästi... no aika kömpelö systeemi kuitenkin.

Avatar
Noyboy
Viestit: 368
Liittynyt: Su 11.05.2008 21:42
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Garmin colorado 300 ongelma

Viesti Kirjoittaja Noyboy » Ma 19.01.2009 8:13

Kannattaa logata kätköt löydetyksi Fieldnotesilla, jonka jälkeen ne löydetyt/merkatut Waypointit ovat "geocache_visits.txt" tiedostossa. Tämä helpottanee poistelua, kun ei tarvitse kirjoitella niitä mihinkään ylös tms.
-Noyboy-
serial cacher

kapusu
Viestit: 42
Liittynyt: Su 09.11.2008 10:32

Re: Garmin colorado 300 ongelma

Viesti Kirjoittaja kapusu » Pe 20.03.2009 12:39

Pankaas nyt viisaammat kertoen, miten tuo SD-korti oikein saadaan näkyviin/toimimaan.
Pläjäytin tuollaisen 4GB kortin koneeseen ja ajatuksena oli ladata sinne noita GPX tiedostoja.
Vaan kuinkas kävi... Ei sinne talletetut kätkötiedot missään näy!!!.
Ja pliis... sellaiset rautalankaohjeet kiitos....
nimim. "En olisi uskonut nyt näin tumpelo olevani"

Harjus
Viestit: 185
Liittynyt: Pe 25.07.2008 14:39

Re: Garmin colorado 300 ongelma

Viesti Kirjoittaja Harjus » Pe 20.03.2009 12:44

kapusu kirjoitti:Pankaas nyt viisaammat kertoen, miten tuo SD-korti oikein saadaan näkyviin/toimimaan.
Pläjäytin tuollaisen 4GB kortin koneeseen ja ajatuksena oli ladata sinne noita GPX tiedostoja.
Vaan kuinkas kävi... Ei sinne talletetut kätkötiedot missään näy!!!.
Ja pliis... sellaiset rautalankaohjeet kiitos....
nimim. "En olisi uskonut nyt näin tumpelo olevani"
Kätköjä sisältävä GPX-tiedosto kopioidaan itse laitteen sisäiseen muistiin kansioon [ASEMA]:\Garmin/GPX/

Harri

kapusu
Viestit: 42
Liittynyt: Su 09.11.2008 10:32

Re: Garmin colorado 300 ongelma

Viesti Kirjoittaja kapusu » Pe 20.03.2009 13:02

Kiitos nopsasta vastauksesta.
Joopa, siellä ne aluksi oli, ja näkyivätkin ihan hyvin, mutta nyt kun painan "merkitse reittipiste" naviskuukkelia,
värkki ilmoittaa "reittipistemuistin" olevan täynnä. Waypoint managerista katsomalla selviää, että kyseinen muisti
on täynnä kätköjä... Pitääkös tämän näin mennäkkin vai voiko tuota "muistia" siirtää sinne SD:lle ????
-kari-

Harjus
Viestit: 185
Liittynyt: Pe 25.07.2008 14:39

Re: Garmin colorado 300 ongelma

Viesti Kirjoittaja Harjus » Pe 20.03.2009 13:33

Garmin Colorado ja Oregon käsittelee kätköt omina waypoint-tyyppeinä ja kätköt saa poistettua laitteesta ainoastaan poistamalla GPX-tiedoston, jossa kätköt ovat. Kätkökuvauksessa mukana olevat waypointit kuitenkin tallentuvat normaalisti reittipisteinä ja ne voidaan poistaa Waypoint Managerin kautta gepsissä. Waypoint Manager löytyy oikotien/shortcut Muut/Other alta.

Harri

Linkosuo
Viestit: 32
Liittynyt: Pe 19.12.2008 21:57

Re: Garmin colorado 300 ongelma

Viesti Kirjoittaja Linkosuo » Pe 20.03.2009 13:43

Olisko käynyt niin että kätköt on menneet gepsille normaaleina waypointteina eikä kätköinä? Joskus noin kävi meikäläiselle kun yritin siirtää pocket queryn tuloksia suoraan Garminille ("Lähetä Garminiin"). Tuo korjaantui kun waypoint managerilla poisti kaikki waypointit ja talletti pocket queryn ensin GPX-tiedostoon, jonka sitten kopioi gepsin Garmin\GPX hakemistoon.
Colorado tukee max 2000 kätköä ja 1000 waypointtia.

Avatar
piossa
Viestit: 166
Liittynyt: Ke 19.09.2007 21:23
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Garmin colorado 300 ongelma

Viesti Kirjoittaja piossa » Pe 20.03.2009 13:53

Harjus kirjoitti:Garmin Colorado ja Oregon käsittelee kätköt omina waypoint-tyyppeinä ja kätköt saa poistettua laitteesta ainoastaan poistamalla GPX-tiedoston, jossa kätköt ovat.
Harri
Macintosh -käyttäjien kannattaa käydä lukemassa http://garmincolorado.wikispaces.com/Da ... acheDelete. Ja jossain tapauksissa tuo koskee myös wintoosaakin...

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: Garmin colorado 300 ongelma

Viesti Kirjoittaja Tervas » Pe 20.03.2009 14:27

Harjus kirjoitti:...
Kätköjä sisältävä GPX-tiedosto kopioidaan itse laitteen sisäiseen muistiin kansioon [ASEMA]:\Garmin/GPX/
Harri
Tai vastaavaan kansioon muistikortilla, koneen pitäisi ymmärtää vaikka GPX:iä olisi molemmissa sijainneissa, itse olen käyttänyt yksinomaan muistikortteja. (Korttia vaihtamalla voi näppärästi kiertää 2000 kätkön rajoituksen esim. liikuttaessa kotireviirin ulkopuolella).
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Garmin colorado 300 ongelma

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » La 21.03.2009 14:21

Tervas kirjoitti:
Harjus kirjoitti:...
Kätköjä sisältävä GPX-tiedosto kopioidaan itse laitteen sisäiseen muistiin kansioon [ASEMA]:\Garmin/GPX/
Harri
Tai vastaavaan kansioon muistikortilla, koneen pitäisi ymmärtää vaikka GPX:iä olisi molemmissa sijainneissa, itse olen käyttänyt yksinomaan muistikortteja. (Korttia vaihtamalla voi näppärästi kiertää 2000 kätkön rajoituksen esim. liikuttaessa kotireviirin ulkopuolella).
Millainen kartta sulla siinä on? Minun korttipaikalla on Suomipro. Kahta korttia ei saa mahtumaan.
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

Avatar
piossa
Viestit: 166
Liittynyt: Ke 19.09.2007 21:23
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Garmin colorado 300 ongelma

Viesti Kirjoittaja piossa » La 21.03.2009 15:23

Dragonfly Vet kirjoitti:
Tervas kirjoitti:
Harjus kirjoitti:...
Kätköjä sisältävä GPX-tiedosto kopioidaan itse laitteen sisäiseen muistiin kansioon [ASEMA]:\Garmin/GPX/
Harri
Tai vastaavaan kansioon muistikortilla, koneen pitäisi ymmärtää vaikka GPX:iä olisi molemmissa sijainneissa, itse olen käyttänyt yksinomaan muistikortteja. (Korttia vaihtamalla voi näppärästi kiertää 2000 kätkön rajoituksen esim. liikuttaessa kotireviirin ulkopuolella).
Millainen kartta sulla siinä on? Minun korttipaikalla on Suomipro. Kahta korttia ei saa mahtumaan.
Joo ei varmaan kahta korttia saakaan sopimaan :roll: Mutta jos tekee kortista kopiot niin kortteja kapulassa vuorottolemalla onnistuu :idea:

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Garmin colorado 300 ongelma

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » La 21.03.2009 17:38

piossa kirjoitti:
Dragonfly Vet kirjoitti:
Tervas kirjoitti:
Harjus kirjoitti:...
Kätköjä sisältävä GPX-tiedosto kopioidaan itse laitteen sisäiseen muistiin kansioon [ASEMA]:\Garmin/GPX/
Harri
Tai vastaavaan kansioon muistikortilla, koneen pitäisi ymmärtää vaikka GPX:iä olisi molemmissa sijainneissa, itse olen käyttänyt yksinomaan muistikortteja. (Korttia vaihtamalla voi näppärästi kiertää 2000 kätkön rajoituksen esim. liikuttaessa kotireviirin ulkopuolella).
Millainen kartta sulla siinä on? Minun korttipaikalla on Suomipro. Kahta korttia ei saa mahtumaan.
Joo ei varmaan kahta korttia saakaan sopimaan :roll: Mutta jos tekee kortista kopiot niin kortteja kapulassa vuorottolemalla onnistuu :idea:
Nyt ei ihan kolissut perille saakka. Siis kuinka? Voiko tuon SuomiPro kartan kopioida "suuremmalle" kortille ja mahduttaa siihen sitten kätköjä mukaan?
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

pailakka
Viestit: 547
Liittynyt: Ma 29.01.2007 20:05

Re: Garmin colorado 300 ongelma

Viesti Kirjoittaja pailakka » La 21.03.2009 17:46

SuomiPro taitaa olla lukittu juuri sille yhdelle SD-kortille

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: Garmin colorado 300 ongelma

Viesti Kirjoittaja Tervas » Ma 23.03.2009 9:07

Dragonfly Vet kirjoitti:
Tervas kirjoitti:
Harjus kirjoitti:...
Kätköjä sisältävä GPX-tiedosto kopioidaan itse laitteen sisäiseen muistiin kansioon [ASEMA]:\Garmin/GPX/
Harri
Tai vastaavaan kansioon muistikortilla, koneen pitäisi ymmärtää vaikka GPX:iä olisi molemmissa sijainneissa, itse olen käyttänyt yksinomaan muistikortteja. (Korttia vaihtamalla voi näppärästi kiertää 2000 kätkön rajoituksen esim. liikuttaessa kotireviirin ulkopuolella).
Millainen kartta sulla siinä on? Minun korttipaikalla on Suomipro. Kahta korttia ei saa mahtumaan.
CD:llä hankittua karttaa voi asennella kuinka monelle kortille tahansa (tai asentaa suoraan gepsin muistiin).
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

Avatar
wood
Viestit: 59
Liittynyt: Su 24.12.2006 7:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Garmin colorado 300 ongelma

Viesti Kirjoittaja wood » Ma 23.03.2009 9:48

Harjus kirjoitti: Kätköjä sisältävä GPX-tiedosto kopioidaan itse laitteen sisäiseen muistiin kansioon [ASEMA]:\Garmin/GPX/

Harri
Täsmennän tähän että GPX-tiedostot voivat olla myös muistikortilla kun hakemistopolku on tuo sama. Se ei kuitenkaan lisää maksimia kuinka paljon kätköjä laite osaa käyttää/ladata. Olen käyttänyt tätä hyväksi esimerkiksi siten että laitteen muistiin olen ladannut queryn joka sisältää pelkästään tradeja. Kortille olen pistänyt queryn jossa on kaikki loput kätkötyypit. Maastossa liikkuessa on sitten näkyvissä vain tradit, mutta jos olosuhteet suo että voisi muitakin kätköjä miettiä niin kortti sisään ja kaikki purkit näkyvät kartalla. Tämä ei tietysti toimi jos ainut kartta on muistikortilla. Tämän tilanteen olen puolestani ratkaissut siten että laitteen muistissa on etelä-suomen kartat eli alue missä pääsääntöisesti liikun. Muistikortilla on sitten koko suomen karttadata.

Avatar
mikko&sira
Viestit: 466
Liittynyt: La 06.01.2007 10:35
Paikkakunta: Espoo

Re: Garmin colorado 300 ongelma

Viesti Kirjoittaja mikko&sira » Ma 23.03.2009 22:50

Tervas kirjoitti:CD:llä hankittua karttaa voi asennella kuinka monelle kortille tahansa (tai asentaa suoraan gepsin muistiin).
Eikös sitä olekaan "lukittu" vain niille gepseille, joihin se on virallisesti avattu niin kuin esim. Garminin City Navigator Europe?
Maailma on erilainen geokätköilijän silmin.

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: Garmin colorado 300 ongelma

Viesti Kirjoittaja Tervas » Ti 24.03.2009 10:12

mikko&sira kirjoitti:
Tervas kirjoitti:CD:llä hankittua karttaa voi asennella kuinka monelle kortille tahansa (tai asentaa suoraan gepsin muistiin).
Eikös sitä olekaan "lukittu" vain niille gepseille, joihin se on virallisesti avattu niin kuin esim. Garminin City Navigator Europe?
Mitenköhän lienee, minulla on vapaa-ajan kartta jota olen asennellut eri korteille, käytössäni on vain yksi kartallinen gepsi joten tuon lukituksen tasosta en uskalla sanoa mitään varmaa, olisihan tuota kiva ihan testimielssä kokeilla toisellakin naviskaattorilla.
Ainakaan Open map yms. kartoilla ei lukitusongelmaa pitäisi olla, riittää kun saa kartan tapeltua Mapsourceen.
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

finnranger
Viestit: 621
Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43

Re: Garmin colorado 300 ongelma

Viesti Kirjoittaja finnranger » Ti 24.03.2009 10:35

Tervas kirjoitti:
mikko&sira kirjoitti:
Tervas kirjoitti:CD:llä hankittua karttaa voi asennella kuinka monelle kortille tahansa (tai asentaa suoraan gepsin muistiin).
Eikös sitä olekaan "lukittu" vain niille gepseille, joihin se on virallisesti avattu niin kuin esim. Garminin City Navigator Europe?
Mitenköhän lienee, minulla on vapaa-ajan kartta jota olen asennellut eri korteille, käytössäni on vain yksi kartallinen gepsi joten tuon lukituksen tasosta en uskalla sanoa mitään varmaa, olisihan tuota kiva ihan testimielssä kokeilla toisellakin naviskaattorilla.
Ymmärtääkseni tuon vanhemman vapaa-ajan kartan saa kopioitua mutta uudempaa Suomi Pro -karttaa ei saa. Varman en kylläkään ole.

Harjus
Viestit: 185
Liittynyt: Pe 25.07.2008 14:39

Re: Garmin colorado 300 ongelma

Viesti Kirjoittaja Harjus » Ti 24.03.2009 11:06

finnranger kirjoitti:
Tervas kirjoitti:
mikko&sira kirjoitti:
Tervas kirjoitti:CD:llä hankittua karttaa voi asennella kuinka monelle kortille tahansa (tai asentaa suoraan gepsin muistiin).
Eikös sitä olekaan "lukittu" vain niille gepseille, joihin se on virallisesti avattu niin kuin esim. Garminin City Navigator Europe?
Mitenköhän lienee, minulla on vapaa-ajan kartta jota olen asennellut eri korteille, käytössäni on vain yksi kartallinen gepsi joten tuon lukituksen tasosta en uskalla sanoa mitään varmaa, olisihan tuota kiva ihan testimielssä kokeilla toisellakin naviskaattorilla.
Ymmärtääkseni tuon vanhemman vapaa-ajan kartan saa kopioitua mutta uudempaa Suomi Pro -karttaa ei saa. Varman en kylläkään ole.
Kyllä asia on näin. Suomi Pro -maastokartan saa joko valmiiksi muistikortille asennettuna tai DVD-levyllä, jolloin kartta asennetaan ensin tietokoneeseen ja karttapalaset siirrettään Mapsource-ohjelmalla GPS-paikantimeen. DVD-versiossa kartta lukitaan yhteen laitteeseen laitteen sarjanumeron perusteella. Muistikorttiversio ei ole lukittu yhteen laitteeseen vaan voit käyttää muistikorttia Garmin-maastogepsissä tai vaikkapa nüvissa (ei kuitenkaan yhtäaikaa).

Harri

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”