Vinkkilöisiä geopatchin loggaamiseen

Keskustelua travel bugeista ja geokolikoista
Avatar
MannuV
Viestit: 27
Liittynyt: Ke 29.07.2009 17:05
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Vinkkilöisiä geopatchin loggaamiseen

Viesti Kirjoittaja MannuV » Su 20.12.2009 21:39

Tilasimpas itselleni joululahjaksi tällaisen: http://www.kivenalla.fi/images/products ... or_500.jpg

Nyt kaipaisin hieman vinkkiä vastaavanlaisten hilavitkuttimien omistajilta, että miten merkin loggaaminen tapahtuisi mahdollisimman fiksusti?

Olen nyt liikutellut patchia vasta omalta Tampereen kätköltäni tänään Oulusta löytämälleni Eilolman kätkölle.
Olen toiminut niin että olen gc.comissa kätköä logatessa tiputtanut patchin kätköön ja noukkinut sen samantien pois (tekemällä uuden grab loggauksen kätköön). Tämän jälkeen poistan ylimääräisen(?) grab login niin että pelkkä tiputus logi jää näkyviin patchin sivulle. Ainakaan vielä esimerkiksi kilometrejä ei näy ja muutenkin tämä taktiikka tuntuu hieman omituiselta. En vain keksinyt mitään parempaakaan keinoa kilometrien saamiseksi.

En tiedä onko tuo grab login poistaminen tarpeellista tai sekoittaakos se tuota matkan laskentaa jotenkin. Itsestä tuntuu turhalta että sivuilla näkyy kaksi omaa logia peräkkäin kun ne eivät periaatteessa mitään tarpeellista tietoa sisällä.

Eli vinkit olisi nyt tarpeen. Kiitoksia etukäteen.
Little people Kill people ~~ http://perkele.tk

Avatar
MikaS
Viestit: 296
Liittynyt: Pe 05.12.2008 0:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vinkkilöisiä geopatchin loggaamiseen

Viesti Kirjoittaja MikaS » Su 20.12.2009 23:01

Oletko kokeillut päivittää kilometrejä sieltä bugin sivuilta oikean laidan valikosta? Jos ei tuo toimi, kannattaa kysyä lisäinfoa nimimerkiltä SkyFly84, hänellä on samanlainen hihassaan.

Mika

Avatar
MannuV
Viestit: 27
Liittynyt: Ke 29.07.2009 17:05
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Vinkkilöisiä geopatchin loggaamiseen

Viesti Kirjoittaja MannuV » Ma 21.12.2009 9:35

Joo, yritin pariinkin otteeseen päivitellä mutta minkäänlaisia kilometrejä/maileja ei listaan siltikkään ilmestynyt. Mietinkin juuri siksi että sekottaakohan tuo grab logien (liian nopea?) poistaminen tuota matkan laskentaa.
Katsastampas ainakin SkyFly84:n profiilin tuolta gc.comista nyt että miltäs hänellä patchin sivu näyttää. Kiitoksia Vinkistä :)
Little people Kill people ~~ http://perkele.tk

ghwrig
Viestit: 85
Liittynyt: Ti 21.10.2008 19:30

Re: Vinkkilöisiä geopatchin loggaamiseen

Viesti Kirjoittaja ghwrig » Ma 21.12.2009 10:40

Oletko käyttänyt merkin kätköstä nostamiseen "Grap it from somewhere else" vai "Retrieve from kätkön_nimi" lokkausta? Itse olen käyttänyt "matkamittari"kolikon kanssa tuota jälkimmäistä ja kilometrit on tullut oikein vaikka nosto lokkauksen on poistanut heti.

Avatar
MannuV
Viestit: 27
Liittynyt: Ke 29.07.2009 17:05
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Vinkkilöisiä geopatchin loggaamiseen

Viesti Kirjoittaja MannuV » Ma 21.12.2009 17:15

Olen mielestäni poiminut patchin uudestaan kätköstä mutta 100% varma nyt ei voi taas olla kun tuo grab termi on niin jäänyt päähän. Pitää olla tarkkana siis seuraavaa logatessa että mitäs sieltä valikosta taas klikkaileekaan.
Little people Kill people ~~ http://perkele.tk

Avatar
SkyFly84
Viestit: 64
Liittynyt: La 21.02.2009 12:08

Re: Vinkkilöisiä geopatchin loggaamiseen

Viesti Kirjoittaja SkyFly84 » Ma 21.12.2009 17:45

Itsehhän toimin seuraavasti. Kirjoittaessani logia tiputan samalla merkkini/-kit rasiaan. Sitten menen hihamerkin omille "sivuille" josta käyn "hakemassa" sen sitten takaisin itselleni...

Jos tämä nyt selventi mitään.
Eli kätkön sivuille ei tarvitse tehdä mitään ylimääräisiä loggauksia.
Voin antaa ihan tarkemmammat ohjeetkin jos haluatte mutta näin nopsaan laitettuna jotain tälläistä.

En ole mennyt varmuuden vuoksi itse poistamaan mitään loggauksia patching sivuilta koska ei se juuri edes niin hirveästi haittaa ja toiseksi pelkään että se vähäntää kilometrejäni...

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Vinkkilöisiä geopatchin loggaamiseen

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » Ma 21.12.2009 19:26

Eikö tuon hihamerkin idea ole, että se silitetään takkiin kiinni ja toimii samaan tapaan kun tb- tarra/kalvo? Ei kait kukaan ala tiputtelemaan ja noukkimaan sitä joka käytyyn purkkiin varsinkaan jos on hakenu päivässä vaikka sen 42 purkkia?
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

Avatar
SkyFly84
Viestit: 64
Liittynyt: La 21.02.2009 12:08

Re: Vinkkilöisiä geopatchin loggaamiseen

Viesti Kirjoittaja SkyFly84 » Ma 21.12.2009 19:50

Itselläni ainakin merkki tulee tarra kiinnityksellä kiinni. Merkissä on erillinen tarra osa jonka voi laittaa hakaneuloilla tai ommella kiinni, itse suosin ensimmäistä.
Kyllä ainakin itselläni on ollut tapana käydä joka purkki läpi. Se on ihan omasta halusta kiinni

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: Vinkkilöisiä geopatchin loggaamiseen

Viesti Kirjoittaja aku506 » Ma 21.12.2009 19:51

Tonny0909 kirjoitti:Eikö tuon hihamerkin idea ole, että se silitetään takkiin kiinni ja toimii samaan tapaan kun tb- tarra/kalvo? Ei kait kukaan ala tiputtelemaan ja noukkimaan sitä joka käytyyn purkkiin varsinkaan jos on hakenu päivässä vaikka sen 42 purkkia?
Sehän on GEOKOLIKKO ja geokolikoillehan on LUKEMATTOMIA KÄYTTÖTARKOITUKSIA.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Vinkkilöisiä geopatchin loggaamiseen

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » Ma 21.12.2009 20:31

Ai anteeksi. Mä luulin että se on kankainen hihamerkki minkä voi silittää kiinni ja siinä on tracking code niinkun gc:ssä ja tb:ssä.
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

Avatar
LQ
Viestit: 470
Liittynyt: To 11.01.2007 12:33

Re: Vinkkilöisiä geopatchin loggaamiseen

Viesti Kirjoittaja LQ » Ma 21.12.2009 20:46

Sivuston kannalta tuo toimi ihan niin kuin mikä tahansa TB tai golikko. Noi kilometrit vaan joskus päivittyy jälkijunassa.
Lisää loggauksia vaan ja mahdollisesti sitä yläoikealta löytyvää päivitysjuttua niin kyllä se siitä.

Yks pudotus- tai nostologi per kätkö riittää jotta reitti menisi 'Oikein'.

Edit: kartalla näyttää jo viissin kuten omstaja haluaa?
Piilotettu: 12 Löydetty: noin 2000 +/- 1000, en minä tarkkaan tiedä...

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: Vinkkilöisiä geopatchin loggaamiseen

Viesti Kirjoittaja aku506 » Ma 21.12.2009 20:57

Tonny0909 kirjoitti:Ai anteeksi. Mä luulin että se on kankainen hihamerkki minkä voi silittää kiinni ja siinä on tracking code niinkun gc:ssä ja tb:ssä.
Ei sitä voi silittää. Mukana tulee tarravastakappale jonka voi ommella kiinni =)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
Duracell76
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 18.11.2009 20:25
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Vinkkilöisiä geopatchin loggaamiseen

Viesti Kirjoittaja Duracell76 » Ti 22.12.2009 6:41

Itselläni on tämä:

http://www.geocaching.com/track/details.aspx?id=2296665

Olen ommellut sen kiinni hihaani, ja sen voi bongata kun olen kätköilemässä. Kilometrejä sille ei logiin ole kertynyt, mutta se on bongattu Suomen lisäksi Ruotsissa ja Saksassa.
Sinne ja takaisin, eksyin tai en.

Avatar
MannuV
Viestit: 27
Liittynyt: Ke 29.07.2009 17:05
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Vinkkilöisiä geopatchin loggaamiseen

Viesti Kirjoittaja MannuV » La 02.01.2010 12:37

lq kirjoitti: Yks pudotus- tai nostologi per kätkö riittää jotta reitti menisi 'Oikein'.

Edit: kartalla näyttää jo viissin kuten omstaja haluaa?
Kiitos, nyt näyttää kutakuinkin toimivan. Ensimmäisen kahden kätkön välinen matka puuttuu mutta muuten on reilassa. Se ensimmäinen loggaus on muutenkin sellainen testiluontoinen, ehkä siellä on vielä jotain väärin mutta eipä tuolla niin väliä ole kun nyt homma toimii.
Little people Kill people ~~ http://perkele.tk

Ekojussi
Viestit: 60
Liittynyt: Su 15.03.2009 13:05
Paikkakunta: Inkeroinen, Kouvola, Kymenlaakso

Re: Vinkkilöisiä geopatchin loggaamiseen

Viesti Kirjoittaja Ekojussi » Ma 26.04.2010 9:50

Minulla on autossa TB-kalvo ja olen pudottanut/ottanut takaisin itselleni kätköjen loggauksissa. Mistähän johtuu, että samana päivänä logatut näkyvät kartalla päinvastaisessa järjestyksessä kuin loggaukset ?

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Vinkkilöisiä geopatchin loggaamiseen

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Ma 26.04.2010 15:31

Ekojussi kirjoitti:Minulla on autossa TB-kalvo ja olen pudottanut/ottanut takaisin itselleni kätköjen loggauksissa. Mistähän johtuu, että samana päivänä logatut näkyvät kartalla päinvastaisessa järjestyksessä kuin loggaukset ?
GC.comin bugi.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Travel bugit & geokolikot”