Reissaajat kadoksissa

Keskustelua travel bugeista ja geokolikoista
Avatar
Juhannuspipari
Viestit: 39
Liittynyt: Pe 06.07.2012 13:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Reissaajat kadoksissa

Viesti Kirjoittaja Juhannuspipari » Su 28.10.2012 20:17

ReiKaa kirjoitti: Eipä kannata näköjään näihin rahojansa tuhlata.
No ei kyllä. Itse uskaltauduin laittamaan yhden dog tagin matkaan, kun ovat kuitenkin vähän halvempia kuin esim golikot. Harmittaa silti, kun laatta ei ole liikkunut hetkeen. Ei niitä kuitenkaan huvikseen maailmalle laita, että muut kätköilijät/jästit saavat niitä hävittää/ottaa itselleen. Minkähänlaista tyydytystä ihminen saa siitä, että ottaa itselleen pikkuruisen helyn, jolla ei mitään voi tehdä?!

hitsipilli
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 20.11.2012 8:46

KANGASALAN REISSAAJAT?!

Viesti Kirjoittaja hitsipilli » Su 25.11.2012 1:24

Tänään kangasalalla 11. kätköä piti olla neljä vai viisi TB. Löysin nolla. Ja viimeksi lokattuja n. viikko sitten. Pöllittyjä vai sinun taskussa.

Muistaakaa lokkailla TB:t

Avatar
Gandal491
Viestit: 246
Liittynyt: Su 21.10.2007 10:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Reissaajat kadoksissa

Viesti Kirjoittaja Gandal491 » Ma 17.12.2012 23:59

Hei Hyvinkääläiset ja muut!

Tunteeko joku kätköilijän nimimerkillä 'Pixelvomit'? Todennäköisesti asuu Hyvinkäällä, kun suurin osa hänen 20 löydöistä ovat siellä päin. Hän otti mukaan yhden mun kolikoista huhtikuussa, logissa lupasi viedä ulkomaille, mutta sen jälkeen ei ole kätköillyt. Ei ole käynyt GC piste comissa toukokuun jälkeen:

Last Visit: Monday, 21 May 2012

Lähetin hänelle viestin mutta epäilen, että en saa vastausta.

T. Gandal491

Piriformis
Viestit: 104
Liittynyt: Su 19.02.2012 19:41

Re: Reissaajat kadoksissa

Viesti Kirjoittaja Piriformis » Ti 18.12.2012 23:09

Mun kulkevainen on ollut kadoksissa vasta muutaman kuukauden, ao. viestin laitoin tuonne "Matkalaisten elinkaari"-ketjuun, kopioin nyt tähänkin jos sattuisi joku tunnistamaan kaverin.

"Tätä ketjua lukiessani tuli mieleen, ettei omasta kiertolaisestani ole pitkään aikaan kuulunut mitään. Tutkailin tilannetta ja se on ainakin loggausten mukaan nimimerkin superpsan hallussa. Ja vielä tarkemmin tutkittuani, tämän samaisen nimimerkin hallussa on yhteensä 7 kiertolaista ja hän on edellisen kerran kirjautunut gc.comiin 26.10. Lähetin hänelle viestin gc.comin kautta, josko laittaisi TB:itä kiertoon. Omani hän oli ottanut Lappeenrannan TB-hotellista 5.10.12, lieneekö sieltä päin kotoisin, mahtaako joku tuntea kyseistä henkilöä?"

Ja superpsanin kulkemisia tarkemmin tutkittuani hän mitä ilmeisimmin asuu Lappeenrannassa tai siellä päin, lähes kaikki löydetyt kätköt olivat sieltä ja yksi omakin kätkö, joka tosin oli arkistoitu muutama päivä julkaisun jälkeen 170m heittäneiden koordinaattien vuoksi. Eli Lappeenrannan geoyhteisö, tunteeko joku tällaista kaveria?

Avatar
Helovirta
Viestit: 289
Liittynyt: Ti 03.08.2010 13:46
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Reissaajat kadoksissa

Viesti Kirjoittaja Helovirta » Ke 19.12.2012 10:09

Ainoa oma TB:ni on jo kerran kiertänyt Aasiassa, mutta Suomeen palauduttuaan lensi loppukesästä Japaniin. Nyt se Kirkonrotta möllöttää parikymmentä kätköä löytäneen japanilaisen pöydällä, joka ei löydä kuin mikroja kotimaastaan eikä saa reissaria eteenpäin :(
"...I shall be telling this with a sigh. Somewhere ages and ages hence: Two roads diverged in a wood, and I — I took the one less traveled by, and that has made all the difference." (Robert Frost, The Road Not Taken 1920).

surolus
Viestit: 11
Liittynyt: Su 16.11.2008 17:02
Paikkakunta: vantaa

Re: Reissaajat kadoksissa

Viesti Kirjoittaja surolus » To 20.12.2012 0:28

Multa on yks golikko pöllitty Suomessa,sekä Puolassa vietiin kupari travelbugi. Muutaman travelbugi on jumiutunut tietyille kötköilijöille jotka on ilmeisesti lopettanut harrastuksen,eivät vastaa myöskään viesteihini.
Olishan se kiva saada ne liikkeelle..

andyyh
Viestit: 78
Liittynyt: To 21.04.2011 13:22

Re: Reissaajat kadoksissa

Viesti Kirjoittaja andyyh » To 20.12.2012 9:22

Mulla oli yhen toisen kätköilijän travel bugi yli vuoden kotona jossain kateessa, mutta onneks se lopulta löyty ja pääsin laittamaan eteenpäin. Ei ollu omistaja kyllä edes kaivannut, mutta pääsin silti lopulta siitä "taakasta" eroon. :D
Nobody knows who I really am. I never felt empty before.
Kuva

Jentsu
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 15.10.2012 11:00

Re: Reissaajat kadoksissa

Viesti Kirjoittaja Jentsu » Ma 11.02.2013 14:57

Yhden kolikon ja yhden tb:n laittanut liikkeelle. Tb meni jästityn purkin mukana ja nyt kolikko on ollut yhdellä kätköilijällä jo lokakuusta asti. Pari viestiä olen kätköilijälle pistänyt. On kuulemma vienyt kolikon lontooseen vaikka kolikon mukana on lappu jossa pyyntönä että kolikko pysyisi suomessa. Mutta ei kuitenkaan ole pistänyt kolikkoa liikkeelle. Enempää en taida matkalaisia matkaan uskaltaa pistää. Mutta muiden matkaajia kyllä mielelläni siirtelen paikasta toiseen.

Rampsu
Viestit: 59
Liittynyt: To 25.08.2011 12:11
Paikkakunta: Rautajärvi
Viesti:

Re: Reissaajat kadoksissa

Viesti Kirjoittaja Rampsu » Ma 11.02.2013 15:53

Voisiko tänne luoda "mustan listan" niintä nimimerkeistä ketkä jemmaa noita kulkijoita...
En tiedä että auttaako se mitään mutta saattaisi siitä jotain hyötyä olla :roll:

MikkoR
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 01.02.2010 22:25

Re: Reissaajat kadoksissa

Viesti Kirjoittaja MikkoR » To 21.03.2013 11:59

Piriformis kirjoitti:Ja superpsanin kulkemisia tarkemmin tutkittuani hän mitä ilmeisimmin asuu Lappeenrannassa tai siellä päin, lähes kaikki löydetyt kätköt olivat sieltä ja yksi omakin kätkö, joka tosin oli arkistoitu muutama päivä julkaisun jälkeen 170m heittäneiden koordinaattien vuoksi. Eli Lappeenrannan geoyhteisö, tunteeko joku tällaista kaveria?
Lienee enempi Kouvolan seudulta, vaikka tuon yhden (kovin lyhytikäisen) kätkön tänne perustikin.

Avatar
Korian Cacher
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 13.06.2007 20:06
Paikkakunta: Kouvola

Tb Airscrew II jumissa

Viesti Kirjoittaja Korian Cacher » Ke 24.04.2013 20:31

Tervehdys...
Nimimerkki "dyfed" tuntuu jumittavan itsellään Tb Airscrew II:sta eikä tunnu muutamasta kehoituksesta huolimatta luopuvan siitä.
Joko tämä kätköilijä ei noudata sääntöjä tai ei osaa toimia oikein reissareiden lokkausten suhteen..?
Mikäli joku nyt sattuu tuntemaan ko henkilön niin voisi hieman potkia nilkoille ja pyytää jättämään
reissarin seuraavaan kätköön (...ja vähän äkkiä).
-Korian Cacher-
:twisted:

Päivitys 25.4.2013 Yhteys saatu ko kätköilijään..Lupasi laittaa ropelin liikkeelle,

G-RJA
Viestit: 40
Liittynyt: La 02.07.2011 9:16
Paikkakunta: Espoo

Re: Reissaajat kadoksissa

Viesti Kirjoittaja G-RJA » Su 19.05.2013 20:47

Hei

Meidän tb "tukipakettismurffi" on ollut kätköilijä leenapuh:in hallussa 5 tammikuusta saakka. Eikä hän ole vastannut kahteen meiliin jotka olen lähettänyt hänelle. Jos joku tuntee kyseisen kätköilijän niin voisi mainita että laittaa tb:n takaisin liikkelle.

RooLee
Elinkustannukset korkeat, mutta hintaan sisältyy ilmainen matka auringon ympäri joka vuosi.

Avatar
Fartos&co
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 18.06.2013 11:47

Re: Reissaajat kadoksissa

Viesti Kirjoittaja Fartos&co » Ma 19.08.2013 11:47

Tuolla aiemmassa keskustelussa oli siitä, että voisi kohteliaasti ilmoittaa matkalaisten hallussapidosta kätköiljöille vaikka yv:llä, no itse näin tein ja melko vihaisen viestin sain takaisin. Mikä on hyvä aika säilyttää tai onko olemassa suositusta tai ohjetta, että kuinka kauan kolikoita tai reissaajia saa pitää hallussa? Olen kuullut, että kaksi viikkoa korkeintaan. Mitä mieltä olette siis yv ilmoittelusta, onko ne kaikkien yhteinen asia vai olenko asiaan kuulumaton, jos en omista yhtään reissaajaa ja laitan viestiä reissaajista (jotka haluan pitää liikkeellä kaikkien yhteiseksi hyväksi, kun eihän niiden kai ole tarkoitus seistä ns. ihmisten taskuissa, vaan liikkua..), jollekin joka pitää hallussaa kolikoita "määrättömän" pitkän ajan? Ja olen ymmärtänyt että jos niitä ei voi heti ( 2 viikkoa?!) laskia käsistään silloin niitä ei välttämättä tarvitse silloin ottaa mukaan. On ikävää, että matkailijoita katoaa ja on jästejäkin jotka "hajoittaa" kätköjä ja häiritsee meidän harrastusta. Mutta meitä ihmisiä toki mahtuu tähänkin maahan monenlaisia. :)

Janitismus
Viestit: 78
Liittynyt: Ma 19.03.2012 19:39

Re: Reissaajat kadoksissa

Viesti Kirjoittaja Janitismus » Ma 19.08.2013 13:01

Mulla on yksi reissaaja ollut 27.2 eteenpäin erään Saksalaisen kätköilijän hallussa, muutaman kerran laittanu jo viestiä että voisit pudottaa sen jo johonkin.. ei vastausta. Se kyllä dippaa sitä kaikille käymilleen kätköille, mutta enpä usko että koko kolikkoa on olemassakaan. Pitäisi merkata varmaan kadonneeksi, mutta mitäpä turhaan kun kilometrit karttuu anyway :roll: :twisted:. Onpa kolikko kohta kiertänyt koko Saksanmaan ympäri ja parissa naapurimaassakin vieraillut :lol:.

huopahiiri
Viestit: 19
Liittynyt: Pe 13.04.2012 9:38

Re: Reissaajat kadoksissa

Viesti Kirjoittaja huopahiiri » Ma 19.08.2013 14:37

Fartos&co kirjoitti:Ja olen ymmärtänyt että jos niitä ei voi heti ( 2 viikkoa?!) laskia käsistään silloin niitä ei välttämättä tarvitse silloin ottaa mukaan.
Todennäköisesti kohteliasta on että matkailainen liikkuu viimeistään silloin parin viikon päästä. Mutta omalle kohdalle on ainakin käynyt niin että mukaan otetulle hienolle kolikolle ei olekaan meinannut löytyä hyvää paikkaa jonne sen uskaltaa jättää kun on tullut kolmen/neljän viikon aikana löydettyä vain mikroja tai kätköjä jotka ovat turhan jästiherkkiä. Tässä tapauksessa laitoin matkaajan sivulle write noten että aion kyllä laittaa eteenpäin mutta etsin hyvää paikkaa jotta omistaja tietäisi että kolikko on yhä tallessa. Ajan venyessä olen joskus vienyt kolikoita jo löydettyihin aktiivisiin kätköihin.

Tuo yv:n laitto on varmasti ihan hyvä, mutta siinä kannattaa ehkä pitää vähän pidempää väliä kuin tuo pari viikkoa juuri edellä olevasta syystä. Kätköilijäkollega oli hieman harmissaan kun vastaavassa tilanteessa tuli melko epäystävällinen viesti tb:n eteenpäinlaitosta melkoisen kiireellä aikataululla. Kyllä varmasti suurin osa matkaajien liikuttajista oikeasti haluaa laittaa niitä eteenpäin ja nimenomaan niin että ne tulee jätettyä turvallisiin paikkoihin joissa jästimisen yhteydessä katoamisen riski olisi mahdollisimman pieni.

andymckoira
Viestit: 98
Liittynyt: Ma 02.01.2012 12:17

Re: Reissaajat kadoksissa

Viesti Kirjoittaja andymckoira » Ma 19.08.2013 15:49

Tässä kyseisessä tapauksessa olen yksi "syyllinen" tämän kolikon siirtämiseen ja matka uudelle kätkölle kesti sen ajan minkä kesti. Olimme lähdössä pohjois-suomen kiertueelle ja aikaisemmin kätköilessä etsimme sellaisen kolikon jonka matkakartalla tuo pohjoinen ulottuvuus näyttää kolikon omistajalle mukavalta. Ystäväni joka otti kolikon nimiinsä on aloitteleva kätköilijä ja pahoitti mielensä Fartos&Co:n viestistä, koska oli olettanut että teki oikein siirtäessään kerralla kunnon matkan eikä sitä vienyt vain naapuripurkkiin.

Ymmärrän että kolikoiden ja matkalaisten olemassa olosta omistaja on huolestunut, varsinkin jos ne viipyvät pidempään ja jos näyttää ettei ottaja edes harrasta enää kätköilyä. Sitä en oikein voi ymmärtää että joku "kyttää" jonkun matkailijan kohtaloa ja sitten jo jälkikäteen lähettelee sähöpostia vaikka ei ole kolikon omistaja. Ko. kolikkohan oli jo tuon viestin lähettelijän eli FartosCo:n hallussa ja eteenpäin laittama, joten ihmettelemme viestin motiiveja?!?

Lähettämäni viesti hänelle oli toki tiukka sävyinen, mutta ei vihainen. Asia oli jo meidän puolelta selvä, mutta se kerran teidän piti tänne keskustelupalstalle vielä laittaa vastaan myös siihen!



Fartos&co kirjoitti:Tuolla aiemmassa keskustelussa oli siitä, että voisi kohteliaasti ilmoittaa matkalaisten hallussapidosta kätköiljöille vaikka yv:llä, no itse näin tein ja melko vihaisen viestin sain takaisin. Mikä on hyvä aika säilyttää tai onko olemassa suositusta tai ohjetta, että kuinka kauan kolikoita tai reissaajia saa pitää hallussa? Olen kuullut, että kaksi viikkoa korkeintaan. Mitä mieltä olette siis yv ilmoittelusta, onko ne kaikkien yhteinen asia vai olenko asiaan kuulumaton, jos en omista yhtään reissaajaa ja laitan viestiä reissaajista (jotka haluan pitää liikkeellä kaikkien yhteiseksi hyväksi, kun eihän niiden kai ole tarkoitus seistä ns. ihmisten taskuissa, vaan liikkua..), jollekin joka pitää hallussaa kolikoita "määrättömän" pitkän ajan? Ja olen ymmärtänyt että jos niitä ei voi heti ( 2 viikkoa?!) laskia käsistään silloin niitä ei välttämättä tarvitse silloin ottaa mukaan. On ikävää, että matkailijoita katoaa ja on jästejäkin jotka "hajoittaa" kätköjä ja häiritsee meidän harrastusta. Mutta meitä ihmisiä toki mahtuu tähänkin maahan monenlaisia. :)

Piriformis
Viestit: 104
Liittynyt: Su 19.02.2012 19:41

Re: Reissaajat kadoksissa

Viesti Kirjoittaja Piriformis » Ma 19.08.2013 23:09

andymckoira kirjoitti:
Ymmärrän että kolikoiden ja matkalaisten olemassa olosta omistaja on huolestunut, varsinkin jos ne viipyvät pidempään ja jos näyttää ettei ottaja edes harrasta enää kätköilyä. Sitä en oikein voi ymmärtää että joku "kyttää" jonkun matkailijan kohtaloa ja sitten jo jälkikäteen lähettelee sähöpostia vaikka ei ole kolikon omistaja. Ko. kolikkohan oli jo tuon viestin lähettelijän eli FartosCo:n hallussa ja eteenpäin laittama, joten ihmettelemme viestin motiiveja?!?

Lähettämäni viesti hänelle oli toki tiukka sävyinen, mutta ei vihainen. Asia oli jo meidän puolelta selvä, mutta se kerran teidän piti tänne keskustelupalstalle vielä laittaa vastaan myös siihen!



Fartos&co kirjoitti:Tuolla aiemmassa keskustelussa oli siitä, että voisi kohteliaasti ilmoittaa matkalaisten hallussapidosta kätköiljöille vaikka yv:llä, no itse näin tein ja melko vihaisen viestin sain takaisin. Mikä on hyvä aika säilyttää tai onko olemassa suositusta tai ohjetta, että kuinka kauan kolikoita tai reissaajia saa pitää hallussa? Olen kuullut, että kaksi viikkoa korkeintaan. Mitä mieltä olette siis yv ilmoittelusta, onko ne kaikkien yhteinen asia vai olenko asiaan kuulumaton, jos en omista yhtään reissaajaa ja laitan viestiä reissaajista (jotka haluan pitää liikkeellä kaikkien yhteiseksi hyväksi, kun eihän niiden kai ole tarkoitus seistä ns. ihmisten taskuissa, vaan liikkua..), jollekin joka pitää hallussaa kolikoita "määrättömän" pitkän ajan? Ja olen ymmärtänyt että jos niitä ei voi heti ( 2 viikkoa?!) laskia käsistään silloin niitä ei välttämättä tarvitse silloin ottaa mukaan. On ikävää, että matkailijoita katoaa ja on jästejäkin jotka "hajoittaa" kätköjä ja häiritsee meidän harrastusta. Mutta meitä ihmisiä toki mahtuu tähänkin maahan monenlaisia. :)
Tässähän se selvisi, ihmettelin nimittäin tuota Fartos&co:n viestiä, sitä että ei ilmeisesti ole tuon reissaajan omistaja, joten miksi puuttua sen kulkuun. Vielä enemmän kummastelen, jos se on tapahtunut jälkikäteen. Oliko viestin tarkoitus olla ohjaava tai neuvoa-antava, ns. "vastaisuuden varalle"...? Jos näin, toisaalta ihan ymmärrettävää, vielä jos reissaaja on ollut kokemattoman kätköilijän nimissä (jos oikein ymmärsin?).

Mitään ohjetta en ole itse ainakaan mistään löytänyt, missä olisi jokin suositeltava aikaraja hallussapidolle, mutta mielestäni tuo 2 viikkoa lienee ihan sopiva maksimiaika, riippuen tietysti vähän reissaajasta - onhan niitä, jotka kulkevat vain vähän erikoisemmissa kätköissä (saarikätköt, puukätköt tms..), joita ei joka reissulla tule vastaan.

Oma mielipiteeni on siis se, että omiaan saa metsästellä ja huudella, itse olen pitänyt häälyvänä aikarajana kuukautta. Jos joku oma kulkija jumittaa sen verran yhdellä omistajalla ilman mitään viestiä/notea, laitan kyselyä perään. Viimeksi viesti tuotti tuloksen (havahduin kyllä vasta kun oli jumittanut jo lähes neljä kuukautta...), kulkija logattiin jo samana päivänä kätköön. Toki niin nopeaa reagointia en olettanut, olisi riittänyt viesti että hengissä ollaan ja eteenpäin menossa. Mutta loppu hyvin kaikki hyvin.

Yhtä omaa kulkijaani olen metsästänyt jo muutaman kuukauden ajan, jumittaa edelleen superpsan-nimisellä kätköilijällä (potkikaa persuksille jos tapaatte). Useita viestejä on lähtenyt, ei mitään reaktiota. Ensimmäiset viestit olivat hyvinkin ystävällisiä, viimeiset eivät enää niinkään. Kyseinen kätköilijä ei ollut kirjautunut pitkään aikaan joten oletin jo jättäneen harrastuksen, mutta nyt olikin heinäkuussa kirjautunut taas kun satuin vilkaisemaan, ja viestiä lähti taas samantien. Ei ole mitään kuulunut, on tainnut sekä viestit että reissaaja kadota teille tietymättömille.

Muiden kuin omien reissajien kohtalot ei mielestäni ns. kuulu muille. Omistaja huolehtinee omastaan jos kokee tarpeelliseksi. Ainut mihin voi puuttua, on joku kulkija, jonka mukana on esim. vinkki johonkin mysteeriin tms. Esimerkiksi tällä hetkellä seurailen yhtä kolikkoa, milloin tulee lähikätkölle, jotta voin hakea pari lukua mysteerin ratkaisuun. Jos joku sitä jumittaisi itsellään useamman viikon, voisin laittaa ystävällistä viestiä että olis tarvetta muillekin sillä kolikolla.

Eiköhän nämä ole sellaisia asioita taas että jos ei kellekään koidu mitään haittaa niin pidetään puukot tupessa. Kätköilyssä on paljon sellaista mistä voi pahoittaa mielensä jos sitä haluaa, vaihtoehtoisesti voi olla pahoittamatta mieltään, jos ei jaksa räyhätä - jälkimmäisessä tapauksessa kaikkien mieli pysynee parempana :)


edit: siis räyhäämisellä tarkoitan lähinnä noita "Sodat"-osioon siirrettyjä keskusteluja ym. vastaavaa, en missään tapauksessa tätä em. kulkijasta käytyä keskustelua jos sitä joku ajatteli! :)

Angelica71
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 19.08.2013 21:15

Re: Reissaajat kadoksissa

Viesti Kirjoittaja Angelica71 » Ti 20.08.2013 5:46

Johan sopan keitin... Kyllä, pidin kolikkoa hallussani kuukauden päivät, tarkoituksenani siirtää se kotikonnuilta pohjoiseen ja sen myös teinkin. Pyydän anteeksi tekoni aiheuttamaa mielipahaa kaikilta asianomaisilta tai niiltä, jotka kokevat sitä olevansa. Otan siis tästäkin opikseni; perehdyn jatkossa paremmin sääntöihin että asetuksiin ja jatkan hauskaa kätköilyharrastusta ilman reissulaisten kuskaamista :)

Avatar
Fartos&co
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 18.06.2013 11:47

Re: Reissaajat kadoksissa

Viesti Kirjoittaja Fartos&co » Ti 20.08.2013 8:42

No, taisinpa minäkin sitä soppaa olla keittämässä.. Että pahoittelut vaan kaikille aiheuttamastani mielipahasta puuttumisesta asiaan, joka ei kait minulle kuulu. Kyselin täällä ihan yleisellä tasolla (hain kai jotain pohjaa väitteelle että 2 viikkoa liikkeelle laittamiseen jne..) matkaajien haltuun ottamisesta jne. Mutta uskokaa pois, opinpahan jälleen jotain tästäkin episodista. Se joka suunsa aukasee niin siihen se kataja taas kai kapsahtaa, vai miten se meni.. Meilläkin on vielä matkaa siihen että oltaisiin "pro-kätköilijöitä", mutta näitä nyt sattuu. Tarkoitukseni yv.viestissä oli juuri näin kuten Piriformis kirjoitti:

"Vielä enemmän kummastelen, jos se on tapahtunut jälkikäteen. Oliko viestin tarkoitus olla ohjaava tai neuvoa-antava, ns. "vastaisuuden varalle"...? Jos näin, toisaalta ihan ymmärrettävää, vielä jos reissaaja on ollut kokemattoman kätköilijän nimissä (jos oikein ymmärsin?)."

Kyllä, viestin tarkoitus oli hyvän tahtoinen ja neuvoa-antava. Monasti helposti kun kirjoitettaan näin täällä "some" maailmassa ja muutoinkin, niin helposti ymmärretään väärin mitä on tarkoitettu. Mutta kaikki hyvin?!

Julkiset anteeksipyyntöni. Jatketaan kaikki kätköilyä tahoillamme niin kuin hyvän tavan mukaista on.

Geomurmelit
Viestit: 374
Liittynyt: Su 07.06.2009 11:27

Re: Reissaajat kadoksissa

Viesti Kirjoittaja Geomurmelit » Ti 20.08.2013 9:15

Piriformis kirjoitti:Mitään ohjetta en ole itse ainakaan mistään löytänyt, missä olisi jokin suositeltava aikaraja hallussapidolle, mutta mielestäni tuo 2 viikkoa lienee ihan sopiva maksimiaika
http://www.geocaching.com/track/travelbugfaq.aspx sanoo seuraavasti:
Is there any Travel Bug etiquette?
Use the Golden Rule when you find a Travel Bug. Most owners would rather see their Travel Bug do a lot of travelling, so try not to hold on to a Travel Bug for too long. If you plan on holding onto the bug for more than 2 weeks, make sure to send a courtesy email to the owner letting them know.
Tuota kultaista kahden viikon viitteellistä aikaa on yleensä ollut tapana noudattaa. On kuitenkin ymmärrettävää, että joskus tulee vastaan kätköilijästä riippumattomia esteitä, kuten sairastumisia tai muita vastaavia, jolloin siirtoon voi kulua pidempään. Itselläni on hämärä muistikuva takavuosilta, että vanhoina hyvinä kätköilyaikoina gc.comista tuli automaattinen muistutusviesti, jos reissaria oli pitänyt hallussaan yli tuon maagisen 2 viikon rajan. Jostain syystä tuo on vuosien saatossa poistunut, tai sitten muistan täysin väärin.

Editoitu erään reissarin kohtalo, selvisikin jo.
Viimeksi muokannut Geomurmelit, Ti 20.08.2013 10:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Travel bugit & geokolikot”