TB kopio

Keskustelua travel bugeista ja geokolikoista
EPK
Viestit: 10
Liittynyt: To 12.06.2014 13:24

TB kopio

Viesti Kirjoittaja EPK » La 16.08.2014 16:48

Sain kaverilta Travel Bugin, jonka sain rekisteröidä ja laittaa matkaan. Vein sen aloittamaan matkaansa kätköstä, joka suureksi epäonneksi hävisi hyvin pian sen jälkeen, kun olin matkaajan sinne laittanut ja niinpä matkaajan reissu päättyi heti alkumetreillä. Nyt mulla on se kopiolätkä, joten miten tarkalleen ottaen täytyisi toimia, jos tahtoisin kopioida tämän kadonneen? Olen vain kerran kuskannut kolikon yhdestä kätköstä toiseen, joten nämä ovat aika vieraita juttuja tälle kätköilijälle.

Luttu
Viestit: 52
Liittynyt: Pe 14.08.2009 20:51

Re: TB kopio

Viesti Kirjoittaja Luttu » La 16.08.2014 18:53

pylsye kirjoitti:Sain kaverilta Travel Bugin, jonka sain rekisteröidä ja laittaa matkaan. Vein sen aloittamaan matkaansa kätköstä, joka suureksi epäonneksi hävisi hyvin pian sen jälkeen, kun olin matkaajan sinne laittanut ja niinpä matkaajan reissu päättyi heti alkumetreillä. Nyt mulla on se kopiolätkä, joten miten tarkalleen ottaen täytyisi toimia, jos tahtoisin kopioida tämän kadonneen? Olen vain kerran kuskannut kolikon yhdestä kätköstä toiseen, joten nämä ovat aika vieraita juttuja tälle kätköilijälle.
Laitat vaan sen Copy-lätkän liikenteeseen, eli viet sen johonkin kätköön. Voit toki aina laittaa siihen jonkun lapun mukaan, että "Alkuperäinen katosi, tässä uusi yritys" tms., ja sama teksti vaikka kulkijan nettisivulle. Jos TB-lätkässäsi oli kiinni joku esine, niin voit laittaa samanlaisen siihen kiinni, niin kopiointi on lähes täydellinen. Ja toivotaan että uuden matka jatkuu edellistä paremmin :) . Jos Copy-lätkäkin katoaa, niin ainahan voit tehdä itse uuden vaikka pellinpalasta tai muovista tms. Tärkeintähän on se, että se koodi pysyy liikkeessä. Muista ottaa se koodi talteen siis, vaikka näethän sen inventaariosivultasikin.
Mikäli Copy-lätkän liikkeellelaskun jälkeen kävisi ilmi, että alkuperäinen löytyikin, niin sitten voit yrittää jotenkin saada toisen niistä takaisin kotiin, vaikka viestillä kulkijan nettisivuille. Tämä voi olla aikaavievää, varsinkin jos molemmat niistä ovat kaukana. Postikin voi olla jopa ratkaisu tässä, jos joku suostuu sen palauttamaan niin :)

Vingeri
Viestit: 661
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: TB kopio

Viesti Kirjoittaja Vingeri » Su 17.08.2014 12:47

Oma TB katosi ulkomaille Grenada saarelle vuosi sitten. Päätin nyt laittaa sen uudestaan liikkeelle kun olen säilyttänyt sen varalätkän.

Alkuperäisen bugin esinettä ei ole toista kappaletta joten laitoin siihen yhden toisen esineen ja kirjoitin tb sivuille että tämä ei ole alkuperäinen vaan kopio siitä. Toivottavasti tämä saa pidemmän "elinkaaren".

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Travel bugit & geokolikot”