Koiran matkalainen

Keskustelua travel bugeista ja geokolikoista
Avatar
Torttu99
Viestit: 22
Liittynyt: Pe 27.06.2014 21:21

Koiran matkalainen

Viesti Kirjoittaja Torttu99 » La 18.06.2016 20:18

(vakavamielisten ja Ainoan Oikean Tavan mukaisesti kätköilevien ja tiukkaakin tiukempien puristien ei kannata lukea tätä viestiä tätä riviä pidemmälle)

Koirallani on matkalainen (TB676K3, edellinen ehti kulkea jonkun 8100km ennen kuin hävisi. Suuret kiitokset kätkötarkastajalle jolta tuon uuden lätkän sain). Merkkailen koiran käyneeksi kätköllä aina kun sattuu olemaan mukana. Viime aikoina olen käynyt valtavaa henkistä taistelua itseni kanssa siitä, että onko oikeutettua merkata koiran matkalainen käyneeksi kätköllä, vaikka se ei ole oikeasti ihan siellä purkilla asti käynytkään. Esimerkkinä vaikkapa puukiipeilyä vaativa kätkö. Eli jos käyn puussa kirjailemassa nimeni logivihkoon, niin pitäisikö minun raahata myös tuo 30kg eläin mukaan puuhun jotta pystyisin hyvällä omallatunnolla merkata sen käyneeksi kätköllä?
--
m

Avatar
Kulpakko
Viestit: 259
Liittynyt: Ma 03.10.2011 9:34
Paikkakunta: Lepaa, Hattula

Re: Koiran matkalainen

Viesti Kirjoittaja Kulpakko » La 18.06.2016 21:01

Ehdottomasti on koiran myös käytävä siellä puukätköllä. Tästä syystä meillä on (yhteisnimimerkki) kaksi koiraa: tiimin naispuoleiselle kevyempi (n 10kg) ja kaksilahkeiselle isompi koira ( n 15kg). Siirryttiin siis pienempii rotuihin kun aloitettiin kätköily eikä haluttu kätköillä väärin.

jk. tottakai sä kirjaat koiran kätköllä käynneeksi, jos se sinulla mukana on :) kyllähän sitä puukätköillä muutoinkin käydään porukalla ja saattaa olla, että vain yksi kiipeää

Avatar
Barbit
Viestit: 185
Liittynyt: To 12.12.2013 9:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Koiran matkalainen

Viesti Kirjoittaja Barbit » La 18.06.2016 21:25

Nuo juuri ovatkin niitä ikuisuuskysymyksiä :oops: Kätköilenkö oikein ja miten toimia edellisen kaltaisessa tilanteessa.

Kyllä minä varmaankin hankkisin nostovaljaat koiralle ja koittaisin hilata sen puuhun. Ainakin purkin voisi tuoda maahan loggauksen ajaksi niin että koira voisi nuuhkaista purkkia 8)

Avatar
rauski
Viestit: 280
Liittynyt: Pe 04.07.2008 13:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: Koiran matkalainen

Viesti Kirjoittaja rauski » La 18.06.2016 21:45

Mulla silloin tällöin roikkuu T5-kätköillä olalla tuo Iivana Rumppi ( https://www.geocaching.com/track/detail ... ker=ft3mr3 )
Eipä sitä viitisen vuotta sitten rekisteröidessään arvannut miten kuuluisaa sukua se mahdollisesti ompi... ties vaikka tulevalle Ameriikan Resitentille.)
Koirallakin on joku lätkä tai pari, mutten muistaakseni sitä ole puuhun hilannut.
"Maailmassa monta on ihmeellistä rasiaa..."

JUHA A.
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 14.06.2016 12:37

Re: Koiran matkalainen

Viesti Kirjoittaja JUHA A. » La 18.06.2016 22:15

Nyt sitten kommentti, jota ei pidä liian (ollenkaan) vakavasti ottaa...

Jyväskylässä turistikätköilijänä käyneenä tuli katsottua tämänkin kätkön kuvausta ja loggauksia https://www.geocaching.com/geocache/GC1X28K_tropopaussi. Eli ovatko kaikki loggaajat (nelijalkaisia tai ei) käyneet itse ylhäällä?

Itselläni ei mitään karvaista lemmikkiä voi olla, mutta koirat jostain syystä alkavat pyöriä jaloissa (ja pakkohan niitä sitten on rapsuttaa ja myöhemmin valittaa, kun silmät vuotaa ja hengitys pihisee). Eli toivotan mukavia hetkiä lemmikkienne kanssa kätköilyyn! Tehkää niin kuin oikeaksi koette! (Koira ei taida itse vierailujaan logata ;))

Avatar
rauski
Viestit: 280
Liittynyt: Pe 04.07.2008 13:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: Koiran matkalainen

Viesti Kirjoittaja rauski » La 18.06.2016 22:25

Meidän geokoiran ketale kyllä mieluusti itsekin loggaa ne sillankaide- ja valotolppien juurikätköt.
Itse en niistä jostain syystä tykkää, ja joskus on kätköttäjillekin tullut asiasta mainittua. Eivät ilmeisesti ole olleet koiranomistajia? :lol:
Noh...lauantai-illan horinoita nämä minullakin... :oops:
"Maailmassa monta on ihmeellistä rasiaa..."

anna.s
Viestit: 85
Liittynyt: La 18.06.2016 21:42
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Koiran matkalainen

Viesti Kirjoittaja anna.s » La 18.06.2016 23:44

Mutta entäs jos hyvin koulutettu koira kipaisee tikapuilla purkin sieltä puusta ja korkeanpaikankammoinen geoemäntä loggaa sen maankamaralla? Väärin kätköilty? Pelkästään koiran reissaajan voi dipata.

Tarppa
Viestit: 54
Liittynyt: To 08.04.2010 10:48

Re: Koiran matkalainen

Viesti Kirjoittaja Tarppa » Ti 21.06.2016 12:12

Torttu99 kirjoitti: Viime aikoina olen käynyt valtavaa henkistä taistelua itseni kanssa siitä, että onko oikeutettua merkata koiran matkalainen käyneeksi kätköllä, vaikka se ei ole oikeasti ihan siellä purkilla asti käynytkään.
Meillä käydään keskustelu toisinpäin: Olemmeko me oikeutettuja kirjaamaan löydetyksi "siivellä", jonne HÄN on meidät tuonut.

Päänuuskijamme Sisu (Master snoop Sisu ) (https://coord.info/TB398MR)
Kaksikymmentäviisituhatta kilometriä, parisentuhatta kätköä, satakunta kuntaa ja puoli suomea väritettynä.
Menee varmaan pian minunkin edelle :D :D

Edit: Ps. Olipas hauska yhteensattuma... Sisu !
Noh; Sisuahan kätköilyssä tosiaan tarvitaankin :lol: :lol:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Travel bugit & geokolikot”