Vaikeat sekä hyvin haasteelliset kätköt

Apua kätköihin liittyen
Kaksisutta
Viestit: 37
Liittynyt: Pe 29.06.2012 10:59
Paikkakunta: Nastola

Vaikeat sekä hyvin haasteelliset kätköt

Viesti Kirjoittaja Kaksisutta » Pe 06.07.2012 22:59

Itseäni mietityttää kovasti kätköt joiden luoksepääseminen edellyttää fyysistä kuntoa sekä taitoa kiipeillä tai se että kätkö on muuten todella vaikesti saatavilla ja todella hankalassa paikassa. Etsin geokätöjä ilman gps laitetta jotenka haastetta on kyllä tässäkin mutta onko porukalla tietoa noista äärimmäisistä extremekätköistä? Itseäni kiinnostaa kyllä kovasti kyseiset kätköt.

Ja tehdäänpäs samalla kysely, Kerro omat kokemuksesi kätköistä jotka ovat olleet työn ja tuskan takana oikeasti!
Joku voi innostua siitä kätköstä uudestaan ja käydä siellä jälleen. Nyt kätkömuistiö esiin ja pohtimaan mikä kätkö sain sinut ihmettelemään miksi oikein harrastat tätä :D

Avatar
ZeroOne
Viestit: 206
Liittynyt: To 17.12.2009 13:27

Re: Vaikeat sekä hyvin haasteelliset kätköt

Viesti Kirjoittaja ZeroOne » Pe 06.07.2012 23:29

T4 - T5-kätköthän usein tuollaisia ovat. Viimeisin hakemani oli Laiton kaatopaikka (http://coord.info/GC3NT5A), joka taisi olla noin kymmenen metrin korkeudella puussa. Puolivälissä huomasi jo olevansa korkealla, ja aika kova hikihän siinä tuli. Puissa on kuitenkin kiva kiipeillä, ja onhan tuo aina pieni adrenaliinitrippi. ;) Noita >T4-kätköjä en kuitenkaan hae yksin, vaan siinä pitää sitten olla kaveri mukana, vähintäänkin henkisenä tukena mutta usein fyysisenäkin tarjoamassa alkuunpääsyapua, ja myös tietysti soittamassa sitä ambulanssia jos käy huonosti. "Miksi oikein harrastan tätä?" -kysymystä eivät siis aiheuta T4.5-puukätköt vaan pikemminkin ne keskellä metsää jonkun satunnaisen kiven alla olevat purkit, joita saa hakea pitkään hyttysten syödessä ja jotka eivät näytä mitään mielenkiintoista.

TuSaPiKu
Viestit: 129
Liittynyt: Ke 02.11.2011 2:17

Re: Vaikeat sekä hyvin haasteelliset kätköt

Viesti Kirjoittaja TuSaPiKu » La 07.07.2012 0:00

Tänään oli tarkoitus hakea uimalla pari saarikätköä, mutta molemmilla paikoilla oli vihainen lokkiparvi, joten oli pakko jättää purkkien hakeminen toiseen kertaan. Molemmat saaret ovat pieniä ja niissä pesii lokkeja...
Pari päivää sitten haettiin yksi purkki järven pohjasta ja toinen purkki hankalasta paikasta kalliojyrkänteeltä.
Vaikka purkkilöytöjä on vasta alle 300, niin kyllä niihin monenlaista kiipeilyä ja rämpimistä mahtuu. Usein se rämpiminen on johtunut siitä, että menee pari terrainarvoa korkeampaa pöljänpolkua kätköpaikalle, jonne pääsisi helpompaakin reittiä :o
Suurimmat haasteet on tällä hetkellä muutamien mysteerien parissa, joita on yritetty ratkoa puolisen vuotta :roll:

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vaikeat sekä hyvin haasteelliset kätköt

Viesti Kirjoittaja arisoft » La 07.07.2012 0:21

ZeroOne kirjoitti:"Miksi oikein harrastan tätä?" -kysymystä eivät siis aiheuta T4.5-puukätköt vaan pikemminkin ne keskellä metsää jonkun satunnaisen kiven alla olevat purkit, joita saa hakea pitkään hyttysten syödessä ja jotka eivät näytä mitään mielenkiintoista.
Ehkä jotain mielenkiintoista näkee matkalla, jos pitää silmät auki. Metsäkätköissä ei usein itse piilopaikka ole se esiteltävä asia vaan se matka sinne. Näissä porukka selvästikin erottuu. Muutaman tunnin patikka metsään ei välttämättä tuota mitään adrenaliinipiikkiä ellei satu karhu tulemaan vastaan, mutta on niitäkin, jotka siitä pitää ja niitä, jotka eivät niihin lähde. Yllytyskätköistä en itse juuri piittaa. Tekijää ei kumminkaan saa vedettyä vastuuseen ja muovirasian ja loukkaantumisen välinen voittosuhde on kovin kovin negatiivinen ihan riskianalyysimielessä.

Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vaikeat sekä hyvin haasteelliset kätköt

Viesti Kirjoittaja stebu » La 07.07.2012 0:53

arisoft kirjoitti: Ehkä jotain mielenkiintoista näkee matkalla, jos pitää silmät auki. Metsäkätköissä ei usein itse piilopaikka ole se esiteltävä asia vaan se matka sinne. Näissä porukka selvästikin erottuu. Muutaman tunnin patikka metsään ei välttämättä tuota mitään adrenaliinipiikkiä ellei satu karhu tulemaan vastaan, mutta on niitäkin, jotka siitä pitää ja niitä, jotka eivät niihin lähde. Yllytyskätköistä en itse juuri piittaa. Tekijää ei kumminkaan saa vedettyä vastuuseen ja muovirasian ja loukkaantumisen välinen voittosuhde on kovin kovin negatiivinen ihan riskianalyysimielessä.
Kyllä yksi metsokin saa adrenaalin koholle :!:
Hulluna haaveena on saada karhu filmattua, perikunta voi sitten julkaista sen videon.
-stebu

Avatar
ZeroOne
Viestit: 206
Liittynyt: To 17.12.2009 13:27

Re: Vaikeat sekä hyvin haasteelliset kätköt

Viesti Kirjoittaja ZeroOne » La 07.07.2012 1:02

arisoft kirjoitti:
ZeroOne kirjoitti:"Miksi oikein harrastan tätä?" -kysymystä eivät siis aiheuta T4.5-puukätköt vaan pikemminkin ne keskellä metsää jonkun satunnaisen kiven alla olevat purkit, joita saa hakea pitkään hyttysten syödessä ja jotka eivät näytä mitään mielenkiintoista.
Ehkä jotain mielenkiintoista näkee matkalla, jos pitää silmät auki. Metsäkätköissä ei usein itse piilopaikka ole se esiteltävä asia vaan se matka sinne. Näissä porukka selvästikin erottuu. Muutaman tunnin patikka metsään ei välttämättä tuota mitään adrenaliinipiikkiä ellei satu karhu tulemaan vastaan, mutta on niitäkin, jotka siitä pitää ja niitä, jotka eivät niihin lähde.
Niin, on varmasti noitakin, mutta ainakin nämä pääkaupunkiseudun "metsät" (Espoon käymättömiä korpimaita lukuunottamatta) ovat niin pieniä, että matkalle ei mitään ihmeellistä kyllä mahdu, kun lähin bussipysäkkikin on aina alle kilometrin päässä ja purkille voi saapua lähes mistä ilmansuunnasta tahansa. Heti jos metsäkätkön luona on edes juoksuhauta, bunkkeri tai siirtolohkare, niin olen kyllä ihan mukana, mutta noin yleisesti olen ollut huomaavinani että jos kätkön nimestä löytyy sana "metsä", niin se ei keskimäärin lupaa mitään hyvää.

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vaikeat sekä hyvin haasteelliset kätköt

Viesti Kirjoittaja arisoft » La 07.07.2012 9:49

ZeroOne kirjoitti:Heti jos metsäkätkön luona on edes juoksuhauta, bunkkeri tai siirtolohkare, niin olen kyllä ihan mukana, mutta noin yleisesti olen ollut huomaavinani että jos kätkön nimestä löytyy sana "metsä", niin se ei keskimäärin lupaa mitään hyvää.
Metsäkätköillä ei yleensä ole tapana olla bunkkereita tai juoksuhautoja tai muutakaan ihmisen sinne rakentamaa. Ne kuuluvat enemmän kaupunkikätköihin ja niitä löytyy enemmänkin asutuksen läheltä.

Sen sijaan metsä, jossa ei olisi siirtolohkareita, on aika harvinaisuus. Pääkaupunkiseudulla sekä Nuuksiossa, että Sipoonkorvessa on hyvin paljon siirtolohkareita. Kovinkaan monia niistä ei ole kätkötetty, joten ne vain tulevat sieltä vastaan matkan varrella. MMMM-sarjaa tehdessä yritin etsiä paikkoja, joihin joutuu kävelemään. Puoli kilometriä pyörällä kuljettavasta tiestä alkaa olla ylärajoilla.

Diizei_
Viestit: 14
Liittynyt: Su 28.02.2010 23:54

Re: Vaikeat sekä hyvin haasteelliset kätköt

Viesti Kirjoittaja Diizei_ » Su 08.07.2012 21:58

Miksi se kätkö pitää viedä sinne keskelle metsää, tiettömän ryteikön taakse keskelle suota, jossa ei OIKEASTI OLE MITÄÄN? Itse tykkään tästä harrastuksesta, kun näkee uusia käymisenarvoisia paikkoja. Ja niitä ei ole kätköt nimeltä "hyttysmetsä" tai "pirunkorvenkallio" tai "läpipääsemättömän ryteikön ruusupuska"...

finder313
Viestit: 79
Liittynyt: Pe 24.02.2012 18:38
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Vaikeat sekä hyvin haasteelliset kätköt

Viesti Kirjoittaja finder313 » Su 08.07.2012 22:02

Diizei_ kirjoitti:Miksi se kätkö pitää viedä sinne keskelle metsää, tiettömän ryteikön taakse keskelle suota, jossa ei OIKEASTI OLE MITÄÄN? Itse tykkään tästä harrastuksesta, kun näkee uusia käymisenarvoisia paikkoja. Ja niitä ei ole kätköt nimeltä "hyttysmetsä" tai "pirunkorvenkallio" tai "läpipääsemättömän ryteikön ruusupuska"...
Ite tykkään välillä mennä hullujen päähänpistojen perässä jonnekkin käkölle, joka on keskellä ei mitään. Ja kätköilyn perusperiaatehan on liikuntapohjasta, eikö?

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vaikeat sekä hyvin haasteelliset kätköt

Viesti Kirjoittaja arisoft » Su 08.07.2012 22:20

Diizei_ kirjoitti:Miksi se kätkö pitää viedä sinne keskelle metsää, tiettömän ryteikön taakse keskelle suota, jossa ei OIKEASTI OLE MITÄÄN? Itse tykkään tästä harrastuksesta, kun näkee uusia käymisenarvoisia paikkoja. Ja niitä ei ole kätköt nimeltä "hyttysmetsä" tai "pirunkorvenkallio" tai "läpipääsemättömän ryteikön ruusupuska"...
Kyllä minusta on ihan kiva, kun olen jossain keskellä metsää, että sielläkin on kätköjä. Eihän sellaista metsää olekaan, jossa ei olisi mitään :lol: . Minun kokemus on se, että jos samanlaisen peruskätkön laittaa sekä metsän keskelle, että kadun varteen, niin suosikkipisteitä tulee ehkä pelkästään metsäkätkölle, vaikka siinä kadun varrella olisikin jotain ihmisen tekemää rakennelmaa esillä ja metsässä ei olisi mitään. Metsäkätkölle ei kuitenkaan tule lähdettyä ihan ex-tempore. Siihen pitää varata aikaa ja mielellään sopiva keli ja vähän valmistellakin etukäteen.

Makuja on tietysti monenlaisia ja saa ollakin. Siksihän niitä kätköjä on muuallakin kuin metsissä :roll: .

thestormer
Viestit: 25
Liittynyt: Pe 11.06.2010 17:36

Re: Vaikeat sekä hyvin haasteelliset kätköt

Viesti Kirjoittaja thestormer » Su 08.07.2012 22:29

Diizei_ kirjoitti:Miksi se kätkö pitää viedä sinne keskelle metsää, tiettömän ryteikön taakse keskelle suota, jossa ei OIKEASTI OLE MITÄÄN? Itse tykkään tästä harrastuksesta, kun näkee uusia käymisenarvoisia paikkoja. Ja niitä ei ole kätköt nimeltä "hyttysmetsä" tai "pirunkorvenkallio" tai "läpipääsemättömän ryteikön ruusupuska"...
Parasta mitä maailmassa on, on kunnon metsää missä "ei ole mitään", eli rauhaa. Sotahistoriahulluna tykkään kyllä juoksuhaudoista ja bunkkereista, mutta ne viestittävät sotaa ja väkivaltaa, oikea metsä viestittää uudelleen syntymistä ja rauhaa. Ehkä paras kätkö tähän asti on Martimoaapa - Lumiaapa, koska siellä oli ihanan rauhallista ja kaunista luontoa, eikä siellä ollut edes vihkoa mihin piti logata! Olemme kaikki erilaisia, älä hauku luontoa niin minä en hauku kaupunkeja!

Tarppa
Viestit: 54
Liittynyt: To 08.04.2010 10:48

Re: Vaikeat sekä hyvin haasteelliset kätköt

Viesti Kirjoittaja Tarppa » Ma 09.07.2012 10:05

Diizei_ kirjoitti:Miksi se kätkö pitää viedä sinne keskelle metsää, tiettömän ryteikön taakse keskelle suota, jossa ei OIKEASTI OLE MITÄÄN? Itse tykkään tästä harrastuksesta, kun näkee uusia käymisenarvoisia paikkoja. Ja niitä ei ole kätköt nimeltä "hyttysmetsä" tai "pirunkorvenkallio" tai "läpipääsemättömän ryteikön ruusupuska"...
Diizei; Ei kukaan pakota sinua sinne menemään; Älä mene.
Kätköile vaan kaukana metsistä :D

Kaksisutta
Viestit: 37
Liittynyt: Pe 29.06.2012 10:59
Paikkakunta: Nastola

Re: Vaikeat sekä hyvin haasteelliset kätköt

Viesti Kirjoittaja Kaksisutta » Ma 09.07.2012 12:26

Totta onkin että nämä haasteelliset kätköt jotka sijaitsevat jossakin ryteikössä tai hankalassa paikassa ovat niitä jotka ovat jästivarmoja ja tietysti on myös heitä minun lisäkseni jotka pitävät ryteiköstä ja vaikeista paikoista. Kuten aikaisemmin todettu niin itse rakastan hankalia paikkoja yli kaiken.

Mutta ilman muuta on ajateltava myös heitäkin jotka eivät esim pääse metsikköön jonkun sairauden takia mutta tahtovat silti harrastaa jotenka nuo kaupunkikätköt on hyvä olla myös olemassa ja näin voi saada ihmisä enenmmän ulos liikkumaan ja parhaassa tapauksessa kätkön löytäminen saa pyörätuolissa istuvan henkilön hymyilemään.

Tuli muuten mieleeni että tällä hetkelläkin on eräs 5 luokan+vaikeus on myös 5.. kätkö jolla ei ole käyty vielä kertaakaan..homma edellyttää sukeltamista. Tämän luokan kätköt ovat niitä joihin en itse kyllä mene koska en omista sukelluslaitteita enkä pidä sukeltamisesta. Mutta jokaiselle on oltava jotakin tarjolla.
Olen vain huolestunut siitä seikasta että nämä henkilöt joilla on kätkö vaikessa paikassa tai niitä on yli 50 niin mahtaako se jarruttaa kätköjen hoitoa/huoltoa? Itse olen kiitollinen henkilölle joka laittoi minunkin kätkööni kosteuden poistajan kun itse olin sen näemmä unohtanut laittaa. Ja kätköistä huolehtiminen ja niiden hoito on mielestäni jokaisen kätköllä kävijän hommaa.

ja hieman myös huolettaa kätköjen valtava määrä jo nyt..
mutta pääasia on että saan itse liikkua tämän harrastuksen myötä enemmän
Löytämättömiäkin kätköjä itselläni on myös mutta kuten sanoin niin etsin kätköjä ilman gps laitetta jotenka homma on mielekästä. En toisaalta ymmärrä henkilöitä jotka tahtovat että koordinaatit ovat metrilleen oikeat.. hieman täytyy olla haastetta pelissä myös. Ja myös täytyy osata myötää "tappio" että eipä purkkia löytynyt.
Mutta uskon että jokainen harrastelija saa tältäkin hommalta paljon antoisia kokemuksia ja jokainen kätköilee tavallaan.

Kajsa70
Viestit: 145
Liittynyt: Ke 13.07.2011 12:37

Re: Vaikeat sekä hyvin haasteelliset kätköt

Viesti Kirjoittaja Kajsa70 » Ma 09.07.2012 12:54

Kätköilyn ideahan perustuukin siihen, että periaatteessa kätköilijä itse määrittelee sen mitä tältä harrastukselta haluaa.
Toisille se voi olla itsensä haastamista eri tavoin kuten fyysiset kätköt (kiipeily, sukellus yms.) tai ongelmanratkaisua vaativat kätköt (mysteerit) tai sitten vain ihan peruspurkkien hakemista kaupungin kaduilta.

Itselläni ainakin kätköillessä on "nälkä" kasvanut ja enpä olisi vielä pari vuotta sitten uskonut, että hankin lumikengät vain lähteäkseni jonkun muovipurkin perään umpihankeen tai että nurkassa odottaa nyt kiipeilyvarusteet, joiden käyttöä aion opetella ja lähteä sitten hakemaan hieman extreme-kätköjä kallioilta.

Kaikki kätköt eivät ole kaikkien tavoitettavissa, eikä se ole varmasti tarkoitustaan, mutta eiköhän tästä kätkömäärästä löydy jokaiselle haettavaa useiksi vuosiksi eteenpäin eikä tarvitse jäädä peukaloita pyörittämään.

Kätköily on siitä hyvä harrastus, että sitä voi harrastaa ihan jokainen melkein vauvasta vaariin ja mikä parasta, se motivoi lähtemään ulos liikkeelle. Joskus jopa kelistä huolimatta. Siinäpä se tärkein :)

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vaikeat sekä hyvin haasteelliset kätköt

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ma 09.07.2012 13:08

Kaksisutta kirjoitti:Löytämättömiäkin kätköjä itselläni on myös mutta kuten sanoin niin etsin kätköjä ilman gps laitetta jotenka homma on mielekästä. En toisaalta ymmärrä henkilöitä jotka tahtovat että koordinaatit ovat metrilleen oikeat.. hieman täytyy olla haastetta pelissä myös. Ja myös täytyy osata myötää "tappio" että eipä purkkia löytynyt.
Hep.. minä kirjaan mielelläni DNF:n jos purkkia ei löydy ilmoitetusta paikasta. Mutta se ei ole minun vaan kätkön tekijän tappio, jos niin käy. Olenkin toivonut, että jos laitat kätkön eri paikkaan kuin mitkä koordinaatit ilmotat, niin laitat tästä kuvaukseen maininnan. Eli jos koordinaatit ovat vaikka koirapuiston portille ja kätkö on puiston takareunassa olevan tolpanhatun alla, niin kuvaukseen kirjoitat, että koordinaatit tuovat koirapuistoon. Kätkö on jossain puiston alueella. Ei paljoa vaadi tuollainen kohteliaisuus ja samalla säästyy se porttikin ehjänä muutaman viikon pitempään.

Marjis
Viestit: 432
Liittynyt: Pe 03.04.2009 15:29
Paikkakunta: Lahti

Re: Vaikeat sekä hyvin haasteelliset kätköt

Viesti Kirjoittaja Marjis » Ma 09.07.2012 13:35

arisoft kirjoitti:Olenkin toivonut, että jos laitat kätkön eri paikkaan kuin mitkä koordinaatit ilmotat, niin laitat tästä kuvaukseen maininnan. Eli jos koordinaatit ovat vaikka koirapuiston portille ja kätkö on puiston takareunassa olevan tolpanhatun alla, niin kuvaukseen kirjoitat, että koordinaatit tuovat koirapuistoon. Kätkö on jossain puiston alueella. Ei paljoa vaadi tuollainen kohteliaisuus ja samalla säästyy se porttikin ehjänä muutaman viikon pitempään.
Ja tällöihän kätköstä tehdään jotain muuta kuin tradi, sillä tradithan ovat ilmoitetuissa koordinaateissa, eikös.
Eniten kätköilyssä **tuttaa toiset kätköilijät.

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vaikeat sekä hyvin haasteelliset kätköt

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ma 09.07.2012 14:17

Marjis kirjoitti:
arisoft kirjoitti:Olenkin toivonut, että jos laitat kätkön eri paikkaan kuin mitkä koordinaatit ilmotat, niin laitat tästä kuvaukseen maininnan.
Ja tällöihän kätköstä tehdään jotain muuta kuin tradi, sillä tradithan ovat ilmoitetuissa koordinaateissa, eikös.
Ei suinkaan. Tätä menetelmää on noudatettu esim tällä kätköllä. http://coord.info/GCHEB6
Kuvauksessa kerrotaan selvästi, että kätkö ei ole nollapisteessä olevassa kolossa vaan jossain lähistöllä. Nollapisteen koordinaatit oli kyllä kiitettävän tarkat. Ulkomuistista muistelen, että matkaa oli varmaan yli 10 metriä kätkölle. Kätkö löytyy kun malttaa lukea kuvauksesta, että se onkin jossain muualla.

Viimeaikoina on ollut tavallista enemmän kätköjä, joissa koordinaatit heittää noin 20 metriä. Se tarkoittaa, että etsijä joutuu etsimään kätköä noin 1250 neliömetrin alueelta. Tavoite olisi alle 4 metriä eli alle 50 neliömetrin kokoinen alue. Siis mielummin tuollainen pienen asunnon kokoinen alue kuin ison teollisuushallin kokoinen.

Ehkäpä itsekin kokeilen jollain kätköllä tätä mysteereistä jo totuttua tapaa. Niissähän usein sanotaan että chekkeri tulee FTF:n jälkeen - ajatuksena juoksuttaa porukkaa pitkin metsiä väärien ratkaisujen perässä. Tradiin voisi laittaa maininnan, että tarkat naatit tulevat FTF:n jälkeen :twisted: :twisted: :twisted:

Avatar
ZeroOne
Viestit: 206
Liittynyt: To 17.12.2009 13:27

Re: Vaikeat sekä hyvin haasteelliset kätköt

Viesti Kirjoittaja ZeroOne » Ma 09.07.2012 19:38

arisoft kirjoitti:
Marjis kirjoitti:
arisoft kirjoitti:Olenkin toivonut, että jos laitat kätkön eri paikkaan kuin mitkä koordinaatit ilmotat, niin laitat tästä kuvaukseen maininnan.
Ja tällöihän kätköstä tehdään jotain muuta kuin tradi, sillä tradithan ovat ilmoitetuissa koordinaateissa, eikös.
Ei suinkaan. Tätä menetelmää on noudatettu esim tällä kätköllä. http://coord.info/GCHEB6
Kuvauksessa kerrotaan selvästi, että kätkö ei ole nollapisteessä olevassa kolossa vaan jossain lähistöllä. Nollapisteen koordinaatit oli kyllä kiitettävän tarkat. Ulkomuistista muistelen, että matkaa oli varmaan yli 10 metriä kätkölle. Kätkö löytyy kun malttaa lukea kuvauksesta, että se onkin jossain muualla.
Ja arvaapa vain, menisikö tuollainen "tradi" nykypäivänä tarkastajilta läpi? Toivottavasti ei. Mysteeri tuo on, vaikka joku on sen tradiksi erehtynyt merkitsemäänkin.

Edit: Bombur1:ltä hyvä pointti, tuon mareografin pitäisi olla kätkön waypointtina vain.

Avatar
IhmisAnkka
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 24.09.2013 16:45
Paikkakunta: Tampere

Re: Vaikeat sekä hyvin haasteelliset kätköt

Viesti Kirjoittaja IhmisAnkka » Ti 01.10.2013 22:27

Kaksisutta kirjoitti:Itseäni mietityttää kovasti kätköt joiden luoksepääseminen edellyttää fyysistä kuntoa sekä taitoa kiipeillä tai se että kätkö on muuten todella vaikesti saatavilla ja todella hankalassa paikassa.
Sörnäisten rantatien kätkö Helsingissä on korkealaatuinen puhumattakaan siitä Vallilan kätköstä, jossa pitäisi kiivetä puuhun. Jäi kiipeämättä, saappaiden kanssa. Sörnäisten Rantatien sain kyllä logattua. Siinä joutui kiipeämään sillalla.
Kuva

Avatar
IhmisAnkka
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 24.09.2013 16:45
Paikkakunta: Tampere

Re: Vaikeat sekä hyvin haasteelliset kätköt

Viesti Kirjoittaja IhmisAnkka » Ti 01.10.2013 22:31

Diizei_ kirjoitti:Miksi se kätkö pitää viedä sinne keskelle metsää, tiettömän ryteikön taakse keskelle suota, jossa ei OIKEASTI OLE MITÄÄN? Itse tykkään tästä harrastuksesta, kun näkee uusia käymisenarvoisia paikkoja. Ja niitä ei ole kätköt nimeltä "hyttysmetsä" tai "pirunkorvenkallio" tai "läpipääsemättömän ryteikön ruusupuska"...
Minulle ne nimenomaisesti ovat käymisen arvoisia paikkoja. Vaikka ennen kätköilyä pyrin käymään niissä, niin silti olen missannut muutaman ja nyt kätköillessä on hyvä käydä niissä. Minua oikeasti tuskastuttaa joku pinseteillä noukittava nappi metri sähkökaapin ja kiviseinän välissä jästien kansoittamalla alueella.
Kuva

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kätköapua”