Multin koordinaattien syöttö puhelimeen

Apua kätköihin liittyen
maasu1981
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 30.10.2013 0:09

Multin koordinaattien syöttö puhelimeen

Viesti Kirjoittaja maasu1981 » To 31.10.2013 19:58

Käytän kätköilyssä Samsungin puhelinta ja c:geo -sovellusta. Tähän asti olen etsinyt vain tradeja, mutta nyt haluaisin koittaa multejakin. Ongelmana on vaan se, että en tiedä miten saan multin ratkaistuani syötettyä koordinaatit puhelimeen eli miten voisin etsiä loppukordinaattien mukaisen pisteen normaalisti kompassineulan avulla. Vai pitääkö niissä toimia jotenkin ihan eri tavalla? Valistakaa tietämätöntä asian suhteen... Kiitos jo etukäteen!

Vingeri
Viestit: 662
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: Multin koordinaattien syöttö puhelimeen

Viesti Kirjoittaja Vingeri » To 31.10.2013 20:13

Koordinaatit voi syöttää kun menee C:Geo sovelluksessa siihen "Any destination" kohtaan ja kirjoittaa naatit siihen "Coordinates" paikkaan.

Kun naatit on annettu niin paina "Done" ja tämän jälkeen Valinnat->Compass tai jos haluaa navigoida kohteeseen niin "Navigate".

maasu1981
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 30.10.2013 0:09

Re: Multin koordinaattien syöttö puhelimeen

Viesti Kirjoittaja maasu1981 » To 31.10.2013 20:29

Oho, onpa helppoa. Olin päässyt kyllä niiden syöttämiseen asti, mutta sitten en tiennyt mitä tehdä eli kompassikäskyä en ollut tajunnut kaivaa esille... Kiitos avusta, kyllä nyt kelpaa taas lähteä lenkille lähitienoille kun on ihan uutta metsästettävää!

Vingeri
Viestit: 662
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: Multin koordinaattien syöttö puhelimeen

Viesti Kirjoittaja Vingeri » To 31.10.2013 20:47

maasu1981 kirjoitti:Oho, onpa helppoa. Olin päässyt kyllä niiden syöttämiseen asti, mutta sitten en tiennyt mitä tehdä eli kompassikäskyä en ollut tajunnut kaivaa esille... Kiitos avusta, kyllä nyt kelpaa taas lähteä lenkille lähitienoille kun on ihan uutta metsästettävää!
Ole hyvä! Tiedätkö muuten että c:geoon saa OSM offline karttoja? Suomenkartta kannattaa nimittäin ladata, jotta kartta toimii siellä missä nettiyhteys on huono. http://ftp.mapsforge.org/maps/ Eli tuolta voi ladata suomenkartan ja siirtää sen puhelimen muistiin.

mpetas
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 24.09.2012 16:10

Re: Multin koordinaattien syöttö puhelimeen

Viesti Kirjoittaja mpetas » Su 02.03.2014 15:30

maasu1981 kirjoitti:Käytän kätköilyssä Samsungin puhelinta ja c:geo -sovellusta. Tähän asti olen etsinyt vain tradeja, mutta nyt haluaisin koittaa multejakin. Ongelmana on vaan se, että en tiedä miten saan multin ratkaistuani syötettyä koordinaatit puhelimeen eli miten voisin etsiä loppukordinaattien mukaisen pisteen normaalisti kompassineulan avulla. Vai pitääkö niissä toimia jotenkin ihan eri tavalla? Valistakaa tietämätöntä asian suhteen... Kiitos jo etukäteen!
C:geossa voi tallentaa kätkökohtaisesti waypoint:eja (mikä lie suomeksi). Mystejä ratkottaessa kotisohvalla käytetään tätä ominaisuutta, miksipä sitä ei voisi käyttää multissakin. Tuon any destinationin huono puoli on se, että sinne tallentuu pitkä lista koordinaatteja ja jos niihin joutuu palaamaan myöhemmin, on hankala löytää oikeaa.

arnevala
Viestit: 257
Liittynyt: To 13.09.2012 17:24

Re: Multin koordinaattien syöttö puhelimeen

Viesti Kirjoittaja arnevala » Su 02.03.2014 21:18

Helpoin on noiden waypointtien kanssa muutenkin. Kuvauksessa kun pyyhkäsee näytöllä oikealle niin pääsee suoraan niihin. Sieltä voi asettaa myös loppupisteen uudelleen ja jos haluaa se tallentuu myös gc.com:iin. Ja jos ne välipisteet on valmiiksi waypointteina annettu, niin ei tarvitse niitä edes käsin syöttää sen kun vaan valitsee halutun ja suunnistaa sinne :)

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: Multin koordinaattien syöttö puhelimeen

Viesti Kirjoittaja Tervas » Ma 03.03.2014 8:03

Waypoint = Reittipiste
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

maasu1981
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 30.10.2013 0:09

Re: Multin koordinaattien syöttö puhelimeen

Viesti Kirjoittaja maasu1981 » Ma 05.05.2014 22:33

arnevala kirjoitti:Helpoin on noiden waypointtien kanssa muutenkin. Kuvauksessa kun pyyhkäsee näytöllä oikealle niin pääsee suoraan niihin. Sieltä voi asettaa myös loppupisteen uudelleen ja jos haluaa se tallentuu myös gc.com:iin. Ja jos ne välipisteet on valmiiksi waypointteina annettu, niin ei tarvitse niitä edes käsin syöttää sen kun vaan valitsee halutun ja suunnistaa sinne :)
Aina paranee neuvot :). Hyvä, että olin unohtanut koordinattien syöttötavan ja palasin tänne, niin opin taas lisää. Kiitoksia.

Tume19
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 29.09.2014 12:41
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Multin koordinaattien syöttö puhelimeen

Viesti Kirjoittaja Tume19 » To 02.10.2014 7:38

Vingeri kirjoitti:Koordinaatit voi syöttää kun menee C:Geo sovelluksessa siihen "Any destination" kohtaan ja kirjoittaa naatit siihen "Coordinates" paikkaan.

Kun naatit on annettu niin paina "Done" ja tämän jälkeen Valinnat->Compass tai jos haluaa navigoida kohteeseen niin "Navigate".


Mä olen aina käyttänyt ihan perus mapsia tähän.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kätköapua”