palapelit

Apua kätköihin liittyen
Avatar
tsahkali
Viestit: 332
Liittynyt: Ti 04.11.2014 11:06

palapelit

Viesti Kirjoittaja tsahkali » Su 22.10.2017 14:22

Osa kätköpalapeleistä on tämän näköisiä:

Jos klikkaa 'suurenna', peli zoomaantuu mutta kun klikkaa 'pienennä',
näkymä ei enää palaakaan alkuperäiseksi, vaan osa reunoista jää piiloon.
Voiko asiaa auttaa jotenkin, vai onko palapelien alusta vaan kelvoton?
Liitteet
palapeli3.jpg
palapeli3.jpg (154.31 KiB) Katsottu 13494 kertaa

Avatar
artomak
Viestit: 224
Liittynyt: Ma 15.12.2008 23:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: palapelit

Viesti Kirjoittaja artomak » Su 22.10.2017 15:03

Mulla tuo alusta toimii normaalisti. Olisko selainongelma? Täällä chrome
aina jotain hukassa

Zergei
Viestit: 440
Liittynyt: Su 06.12.2015 21:35

Re: palapelit

Viesti Kirjoittaja Zergei » Su 22.10.2017 15:28

Jigidin palapelit ovat ainakin itselläni toimineet yhtä hyvin pc:llä sekä Androidilla. Mikä palapelisivusto ja millä selaimella/laitteella tuottaa ongelmia?

Avatar
tsahkali
Viestit: 332
Liittynyt: Ti 04.11.2014 11:06

Re: palapelit

Viesti Kirjoittaja tsahkali » Su 22.10.2017 19:11

Windows 10.
Firefox, Explorer ja edge kokeiltu...

mlatonen
Viestit: 38
Liittynyt: Pe 05.12.2014 17:42

Re: palapelit

Viesti Kirjoittaja mlatonen » Su 22.10.2017 19:35

Tuo ongelma ilmenee juurikin noilla weebly.com-sivustolle tehdyillä palapeleillä. Itse olen kasaillut noita ainakin Windows Vistalla, 8:lla ja 10:llä, useilla eri selaimilla (myös Chromella), enkä muista yhtään kokoonpanoa, jossa tuota ongelmaa ei ilmenisi. Muutamankin kerran on jäänyt palapeli kesken, kun olen vahingossa onnistunut zoomaamaan näkymän.

Jigidi-sivuston palapelit ovat toimineet ilman ongelmia, kuten Zergei mainitsikin, mutta siitähän tässä harmissa ei ole kyse.

Avatar
tsahkali
Viestit: 332
Liittynyt: Ti 04.11.2014 11:06

Re: palapelit

Viesti Kirjoittaja tsahkali » Su 22.10.2017 21:01

mlatonen kirjoitti:Tuo ongelma ilmenee juurikin noilla weebly.com-sivustolle tehdyillä palapeleillä.
Jigidi-sivuston palapelit ovat toimineet ilman ongelmia, kuten Zergei mainitsikin, mutta siitähän tässä harmissa ei ole kyse.
Juurikin näin.
Kokeilin Chromellakin ja sama tulos.
Myös käytettävissä oleva alue on onneton, elikkä kaikkia paloja ei pysty levittämään ruudulle, kun tila ei riitä
kun hädintuskin valmiille kuvalle.

Olisi suotavaa, että kyseistä sivustoa ei käytettäisi ennen kuin se toimii kunnolla.

Avatar
koodi
Viestit: 115
Liittynyt: To 30.06.2011 20:08

Re: palapelit

Viesti Kirjoittaja koodi » Su 22.10.2017 21:57

mlatonen kirjoitti:Tuo ongelma ilmenee juurikin noilla weebly.com-sivustolle tehdyillä palapeleillä. Itse olen kasaillut noita ainakin Windows Vistalla, 8:lla ja 10:llä, useilla eri selaimilla (myös Chromella), enkä muista yhtään kokoonpanoa, jossa tuota ongelmaa ei ilmenisi. Muutamankin kerran on jäänyt palapeli kesken, kun olen vahingossa onnistunut zoomaamaan näkymän.

Jigidi-sivuston palapelit ovat toimineet ilman ongelmia, kuten Zergei mainitsikin, mutta siitähän tässä harmissa ei ole kyse.
Firefox-selaimella ja Windows 7:lla tuon Jigidi-palapelinkin saa kokonaan jäätymään. Ratkaisuna näytti toimivan ikkunan pienentäminen kokoruututilasta oletuskokoonsa.
koodi

Vike91
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 06.12.2016 1:13

Re: palapelit

Viesti Kirjoittaja Vike91 » Ma 13.11.2017 22:17

Mites Jigidin luotettavuus? Kuulemma sille on kehitetty jonkinlainen pikaratkontaohjelma tai joku huijausohjelma/koodi jolla voidaan "ohittaa" palapeliosio ja saada auki palapelin jälkeinen viesti?

Onko nykyään olemassa sellaista palapelisivustoa, johon voi luottaa, ja johon voi piilottaa loppuviestin turvallisesti?

+R
Viestit: 23
Liittynyt: Pe 08.09.2017 13:14

Re: palapelit

Viesti Kirjoittaja +R » Ma 13.11.2017 23:07

Vike91 kirjoitti:Mites Jigidin luotettavuus? Kuulemma sille on kehitetty jonkinlainen pikaratkontaohjelma tai joku huijausohjelma/koodi jolla voidaan "ohittaa" palapeliosio ja saada auki palapelin jälkeinen viesti?

Onko nykyään olemassa sellaista palapelisivustoa, johon voi luottaa, ja johon voi piilottaa loppuviestin turvallisesti?
Jotain vuosi takaperin tuolla Jigidissä vielä toimi eräänlainen kikka jolla sai palapelit kasattua parissa minuutissa, mutta nykyään tuo kikka ei enää toimi. Itse en ainakaan tiedä onko sen jälkeen mitään ratkonta-apuja kehitelty, eli eiköhän se loppuviesti ole ihan 'turvallisesti' siellä. Ja vaikka oliskin joku ratkontatyökalu, niin aika pieni osa taitaa olla näitä 'väärinkätköilijöitä', että niistä kannattaisi edes välittää.

Avatar
tsahkali
Viestit: 332
Liittynyt: Ti 04.11.2014 11:06

Re: palapelit

Viesti Kirjoittaja tsahkali » Ti 14.11.2017 19:25

Vike91 kirjoitti:Mites Jigidin luotettavuus? Kuulemma sille on kehitetty jonkinlainen pikaratkontaohjelma tai joku huijausohjelma/koodi jolla voidaan "ohittaa" palapeliosio ja saada auki palapelin jälkeinen viesti?
Saattaa joku toimia vieläkin...?
Jossain melko uudessa oli mielestäni ratkaisuaikoja ja nopein oli n. 30sek.
Yli kymmentä palaa ei siinä ajassa kokoa manuaalisesti.

vesahe
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 12.11.2013 10:11

Re: palapelit

Viesti Kirjoittaja vesahe » Ti 21.11.2017 15:00

Nimimerkki Arisoft ainakin ratkoo sekunneissa sellaisia palapelejä joihin muilta menee tunteja...

Zergei
Viestit: 440
Liittynyt: Su 06.12.2015 21:35

Re: palapelit

Viesti Kirjoittaja Zergei » Ti 21.11.2017 16:10

Muistuttaisin:

"Keskustelussa tulee noudattaa hyvää käytöstä. Provosointi, loukkaava, syyttävä, vihjaileva, vihamielinen, epämoraalinen tai lainvastainen keskustelu on kielletty. Muiden kätköilijöiden nimimerkkien taikka sellaisten tietojen, joista kätköilijä on tunnistettavissa, maininta negatiivisessa valossa on kielletty."

Rensu
Viestit: 27
Liittynyt: La 02.01.2016 0:31

Re: palapelit

Viesti Kirjoittaja Rensu » Ti 21.11.2017 17:53

Anteeksi hölmöyteni, mutta mitäs sitten vaikka joku ratkoo palapelit jollain työkalulla? Ratkon itsekkin myssejä vaikka minkälaisia ohjelmistoja hyväksikäyttäen. Vai pitäisikö kaikki ratkoa paperilla ja kynällä, eiku niin ilman apuja eli päässä laskien? :wink:
Tää nyt niin vakavaa ole...

Zergei
Viestit: 440
Liittynyt: Su 06.12.2015 21:35

Re: palapelit

Viesti Kirjoittaja Zergei » Ti 21.11.2017 21:24

Rensu kirjoitti:Anteeksi hölmöyteni, mutta mitäs sitten vaikka joku ratkoo palapelit jollain työkalulla? Ratkon itsekkin myssejä vaikka minkälaisia ohjelmistoja hyväksikäyttäen. Vai pitäisikö kaikki ratkoa paperilla ja kynällä, eiku niin ilman apuja eli päässä laskien? :wink:
Tää nyt niin vakavaa ole...
Ei se väärin ole ratkottu jos käyttää vaihtoehtoista keinoa. Eri asia on se että mysteerin tekijä saattaa haluta valita ohjelman jota ei niin helposti huijata, eikä sekään ole väärin hänen osaltaan. Imho. :wink:

vesahe
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 12.11.2013 10:11

Re: palapelit

Viesti Kirjoittaja vesahe » Ke 22.11.2017 15:49

Zergei kirjoitti:Muistuttaisin:"Keskustelussa tulee noudattaa hyvää käytöstä. Provosointi, loukkaava, syyttävä, vihjaileva, vihamielinen, epämoraalinen tai lainvastainen keskustelu on kielletty. Muiden kätköilijöiden nimimerkkien taikka sellaisten tietojen, joista kätköilijä on tunnistettavissa, maininta negatiivisessa valossa on kielletty."
Oliko maininta mielestäsi negatiivinen? Mielestäni se on vaan positiivista jos joku on noin nopea ratkomaan palapelejä, itse en siihen pysty.

Avatar
tsahkali
Viestit: 332
Liittynyt: Ti 04.11.2014 11:06

Re: palapelit

Viesti Kirjoittaja tsahkali » La 25.11.2017 20:06

Niin, minä kun tämän aloitin, niin minua hatutti huono alusta, jolle palapelejä tehdään...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kätköapua”