Miitit

Apua kätköihin liittyen
Puuha
Viestit: 121
Liittynyt: To 27.09.2012 16:06

Re: Miitit

Viesti Kirjoittaja Puuha » Pe 15.04.2022 20:05

haksu10 kirjoitti:
Pe 15.04.2022 18:59
Puuha kirjoitti:
Pe 15.04.2022 11:08
haksu10 kirjoitti:
To 14.04.2022 16:43
Puuha kirjoitti:
Ma 04.04.2022 10:04
Kyllä miittejä on nyt yllättävän paljon hylätty vain sen perusteella ettei muita olisi tulossa paikalle etäisyyksien vuoksi.
Kerrohan tarkemmin kuinka paljon? Kappalemäärä / prosentuaalinen osuus julkaisuun laitetuista miiteistä kiinnostaa. Myös hylättyjen miittien aiottu sijainti yms. tarkemmat tiedot.

Näiden tietojen avulla voi varmistua ettei kyseessä ole vain jonkinlainen katkeruus jostain oman miitin julkaisuyrityksestä tms.

// haksu10
He kenen miiteistä on kyse voivat itse asian nostaa esille niin halutessaan ja tuntevat kohdanneensa vääryyttä. Kuten totesin teisessa ketjussa ettei minulla ei ole tarkastajien toimiin mitään pahaa sanottavaa. Hehän toimivat ylempää annetun ohjeistuksen mukaan.

Minua nyt tässä kiinnostaa enemmän se, kuinka monta miittiin tulee osallistua järjestäjän lisäksi jotta se olisi validi paikasta huolimatta?
Sen vuoksi aloikin kyselemään kun jo toisessakin ketjussa kommentoit miittien hyväksymisestä.

Olisi kiva siksi kun joku löisi faktat pöytään eikä vain kuulopuheita. Niiden lähde kun voi olla vaikkapa sellaiset kätköilijät joilta on jokin syrjäinen graticule puuttunut ja ovat koittaneet sinne miittiä pistää, että itse saavat siitä löydön.

Mutta jään siis odottamaan faktatietoa.

// haksu10
Enpä tiedä yhtään hylättyä miittiä joka olisi ollut sellaisessa paikassa mistä kyseistä graticulea ei olisi saanut muullakin tapaa.

En nyt haluaisi lähteä tähän niin sanottuun väärin kätköilyyn ja siitä puhumaan. Se ei ole rakentavaa näkökulmien ollessa kovin erilaiset jokaisella. Mielestäni ei ole varsinaisesti väärää tapaa kätköillä.
TimoKoo kirjoitti:
Pe 15.04.2022 19:25
Muutama kolleega on puhunut että miittiä ei olisi hyväksytty jossain lomakohteessa juurikin tuolla perusteella ettei sinne kuitenkaan tule muita kuin järjestäjä itse. Kai ne tarkastajat näkevät jos jollain alueella pidettyihin miitteihin ei ole tullut osallistujia aikaisemminkaan niin sen perusteella estävät miitin järjestämisen. Ainakin tällaisissa tapauksissa minun mielestäni on perusteet jättää miitti pitämättä, koska miittiin kyllä pitäisi lähtökohtaisesti tulla muitakin kuin järjestäjä.
Tästä taas päästään siihen, kuinka monta pitää osallistua pitäjän lisäksi? Kyllä kaksi viikkoa riittää extempore reissun valmisteluun halukkaille. Siinä ajassa saa luvat vaikka raja-alueella vierailulle. Tai siis sai ennen Ukrainan tilanteen kärjistymistä.

Puuha
Viestit: 121
Liittynyt: To 27.09.2012 16:06

Re: Miitit

Viesti Kirjoittaja Puuha » Pe 15.04.2022 20:15

Bow more kirjoitti:
Pe 15.04.2022 19:45


Juuri noin Haksu. Mielestäni keskustelussa pitäisi esiintyä kätköilynimimerkillä jos esittää perustelemattomia provosoivia kommentteja (vaikka ei ole olevinaan mitään ketään vastaan).
Olisin voinut osallistua mutta... Kuten aiemmin jo totesin hyllytettyjen miittien pitäjät voivat avautua asiasta ja kertoa näitä pyydettyjä tietoja mikäli näkevät aihetta. Nämä tiedothan mitä pyydetään eivät ole julkisia ennen miitin hyväksymistä julkaisujonosta.

Mitä nimimerkkiin tulee, se ei liene tässä yhteyssä olennainen tieto, eikä liity ketjun aiheeseen millään muotoa.

Avatar
rauski
Viestit: 280
Liittynyt: Pe 04.07.2008 13:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: Miitit

Viesti Kirjoittaja rauski » Pe 15.04.2022 20:32

Mulle tästä hölöpölöstä edelleenkään ei vielä selviä mitkä ovat tarkastajien tai groundspeakin viralliset perusteet mahdollisiin miittien epäämisiin.
"Maailmassa monta on ihmeellistä rasiaa..."

juhanili
Viestit: 173
Liittynyt: To 02.07.2009 8:56

Re: Miitit

Viesti Kirjoittaja juhanili » Pe 15.04.2022 20:38

JyNu kirjoitti:
Pe 15.04.2022 19:43
En pysty nyt ihan viimeaikaisesta miittikäsittelystä sanomaan, mutta oman tai miittinimimerkin alla on miittejä jäsjestetty seuraavissa maissa:

- Suomi: useita... kaikki menneet läpi, ei eksoottisia miittipaikkoja paitsi Pulmankijärvi graticulessa 70/28, jossa oli ulkopuolisia.

- Nepal 2011: läpi, ulkopuolisia (ei paikallisia)
- Bhutan 2011: läpi, ei ulkopuolisia
- Tansania 2014: läpi, ei ulkopuolisa
- Vietnam, 2015 läpi, ei ulkopuolisia
- Portugali, 2015 läpi, ulkopuolisia
- Espanja, 2015 läpi: ulkopuolisia
- Gigraltar, 2015 läpi, ei ulkopuolisia
- Marokko, 2015 läpi, ulkopuolisia (ei paikallisia)
- Itävalta, 2015 läpi, ulkopuolisia
- Albania, 2015 läpi, ulkopuolisia (ei paikallisia)
- Kiina, 2015 läpi, ulkopuolisia (ei paikallisia)
- Uruguay, 2016 läpi, ei ulkopuolisia
- Paraguay, 2016 läpi, ei ulkopuolisia
- San Marino, 2016 läpi, ei ulkopuolisia
- Vatikaani, 2016 läpi, ulkopuolisia... paavi aloitti puheen samana kellolyömällä (tietämättämme... oli idän kirkkojen pääsiäinen); paikalla tuhansia jästejä, mutta myös ulkopuolisia geokätköilijöitä (ei paikallisia)
- Bolivia, 2017 läpi, ei ulkopuolisia
- Italia, 2017 läpi, ulkopuolisia (ei paikallisia)
- Jordania, 2018 meinattiin hylätä, mutta useiden perusteluiden jälkeen läpi, ulkopuolisia (ei paikallisia)
- Palestiina 2018, HYLKY aiemmin ketjussa mainituilla perusteilla
- Israel, 2018 läpi, ei ulkopuolisia
- Valko-Venäjä, 2019 läpi, ei ulkopuolisia

Tämän jälkeen onkin uusia mahdollisia miittimaita ollut 0 kpl (kiitos koronan). Summa summarum: miittejä Suomen ulkopuolella 21 maassa, joista 19 meni läpi sukkana, yhtä joutui perustelemaan ja yhdestä tuli hylkäys.
.
Vuodesta 2018 eteenpäin Aasian kätköjä tarkastava Crow T Robot ei ainakaan ole enää hyväksynyt harvinaisiin paikkoihin eventtejä nimenomaan perustelulla ettei niihin kuitenkaan tule osallistujia. Itseltä hylätty esim. eventit Bhutanissa ja Borneolla.

Avatar
rauski
Viestit: 280
Liittynyt: Pe 04.07.2008 13:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: Miitit

Viesti Kirjoittaja rauski » Pe 15.04.2022 20:50

Kannattaisi sitten muuttaa käytäntöä niin päin että miitistä saa legiimin vasta sitten kun siihen on kirjattu x-määrä verifioituja osallistujia.
Muuten tuommoinen kummallinen arvailuun perustuva toiminta on vähintäänkin epämääräisen rajamailla eikä ehkä kovinkaan miittien luomiseen kannustavaa.
"Maailmassa monta on ihmeellistä rasiaa..."

juhanili
Viestit: 173
Liittynyt: To 02.07.2009 8:56

Re: Miitit

Viesti Kirjoittaja juhanili » Pe 15.04.2022 21:05

rauski kirjoitti:
Pe 15.04.2022 20:50
Kannattaisi sitten muuttaa käytäntöä niin päin että miitistä saa legiimin vasta sitten kun siihen on kirjattu x-määrä verifioituja osallistujia.
Muuten tuommoinen kummallinen arvailuun perustuva toiminta on vähintäänkin epämääräisen rajamailla eikä ehkä kovinkaan miittien luomiseen kannustavaa.
Vaikka sitten niinkin, päämajan käsissähän tuo viime kädessä on. Ihan oikeasti ei se tarkastaja voi etukäteen tietää kuinka käy. Hutejakin tulee, itsellä Grönlanti ja Nepal (potentiaalisesti niihinkin olisi voinut joku tulla) mutta välillä taas yllättyy positiivisesti, Sri Lankassa, Filippiineillä ja Moldovassa vaikkapa.

SonofSurfbird
Viestit: 51
Liittynyt: Su 31.05.2020 19:16

Re: Miitit

Viesti Kirjoittaja SonofSurfbird » Pe 15.04.2022 21:25

Hmm, olen aina kuvitellut, että miitin järjestäjän pitäisi nyt ainakin olla miitissä paikalla.

Voihan se olla, että JuNy matkustaa paljon ja eksoottisiin paikkoihin, samoin taitaa tehdä Juhanili.

Olen myös ymmärtänyt, että miitti on tapahtuma, johon tulee geokätköilijöitä, jotka joskus (tosin ehkä harvoin) saattavat jopa tutustua toisiinsa.

Mitään tilastohulluttelua en ymmärrä - eli onko se niin, että jos järjestän miitin (johon en ole menossa) vaikka Perussa, niin sen jälkeen tilastoissani Peru näkyy maana, jossa olen kätköillyt (jos kohta en kätköä löytänyt)?

Puuha
Viestit: 121
Liittynyt: To 27.09.2012 16:06

Re: Miitit

Viesti Kirjoittaja Puuha » Pe 15.04.2022 21:52

SonofSurfbird kirjoitti:
Pe 15.04.2022 21:25
Hmm, olen aina kuvitellut, että miitin järjestäjän pitäisi nyt ainakin olla miitissä paikalla.

Olen myös ymmärtänyt, että miitti on tapahtuma, johon tulee geokätköilijöitä, jotka joskus (tosin ehkä harvoin) saattavat jopa tutustua toisiinsa.

Mitään tilastohulluttelua en ymmärrä - eli onko se niin, että jos järjestän miitin (johon en ole menossa) vaikka Perussa, niin sen jälkeen tilastoissani Peru näkyy maana, jossa olen kätköillyt (jos kohta en kätköä löytänyt)?
Kyllä, yleensä ainakin miitin pitäjä on paikalla. Joskus niin ei ole, vaan vieraat on keskenään. Se on monesti vähän hämmentävää.

Niin minustakin. Moni järjestää miitin muualla kuin kotipaikkakunnalla tutustuakseen paikallisiin tai muihin paikkakunnalla oleviin kätköilijöihin.

Jos miitistä haluaa löydön tilastoihin on se logattava nettiin. Miitin lokiin ei nimimerkkiä ole pakko riipustaa. Tämän vuoksi miitit on varsin helppo etälokata nettiin kun kukaan ei voi todentaa vierailua miitissä.

hiphei
Viestit: 32
Liittynyt: Pe 03.08.2018 18:25

Re: Miitit

Viesti Kirjoittaja hiphei » La 16.04.2022 1:35

Puuha kirjoitti:
Pe 15.04.2022 21:52
SonofSurfbird kirjoitti:
Pe 15.04.2022 21:25
Hmm, olen aina kuvitellut, että miitin järjestäjän pitäisi nyt ainakin olla miitissä paikalla.

Olen myös ymmärtänyt, että miitti on tapahtuma, johon tulee geokätköilijöitä, jotka joskus (tosin ehkä harvoin) saattavat jopa tutustua toisiinsa.

Mitään tilastohulluttelua en ymmärrä - eli onko se niin, että jos järjestän miitin (johon en ole menossa) vaikka Perussa, niin sen jälkeen tilastoissani Peru näkyy maana, jossa olen kätköillyt (jos kohta en kätköä löytänyt)?
Kyllä, yleensä ainakin miitin pitäjä on paikalla. Joskus niin ei ole, vaan vieraat on keskenään. Se on monesti vähän hämmentävää.

Niin minustakin. Moni järjestää miitin muualla kuin kotipaikkakunnalla tutustuakseen paikallisiin tai muihin paikkakunnalla oleviin kätköilijöihin.

Jos miitistä haluaa löydön tilastoihin on se logattava nettiin. Miitin lokiin ei nimimerkkiä ole pakko riipustaa. Tämän vuoksi miitit on varsin helppo etälokata nettiin kun kukaan ei voi todentaa vierailua miitissä.
Miitin pitäjän pitää olla paikalla. Minä tätä selvitin joku vuosi sitten, kun uhkaavasti meinasi tulla työmatka samalle ajalle, kun olin laittanut miitin julki. Onneksi työmatkaa ei lopulta tullut mutta minulla olisi ollut kaksi vaihtoehtoa. Joko antaa miitti jollekin toiselle tai laittaa se arkistoon ennen sen pitämistä.

Puuha
Viestit: 121
Liittynyt: To 27.09.2012 16:06

Re: Miitit

Viesti Kirjoittaja Puuha » La 16.04.2022 10:09

hiphei kirjoitti:
La 16.04.2022 1:35

Miitin pitäjän pitää olla paikalla. Minä tätä selvitin joku vuosi sitten, kun uhkaavasti meinasi tulla työmatka samalle ajalle, kun olin laittanut miitin julki. Onneksi työmatkaa ei lopulta tullut mutta minulla olisi ollut kaksi vaihtoehtoa. Joko antaa miitti jollekin toiselle tai laittaa se arkistoon ennen sen pitämistä.
Tämä on kyllä itselleni varsin selvää. Siksi olen kysynyt montako pitää olla pitäjän lisäksi jotta miitti on validi.

Tosin joskus miitin pitäjän maallinen taivallus loppuu tai tulee muita esteitä mitkä estävät miitin siirron toiselle tai hyllyttämisen saati pääsyn pitämään miittiä.

Avatar
tsahkali
Viestit: 332
Liittynyt: Ti 04.11.2014 11:06

Re: Miitit

Viesti Kirjoittaja tsahkali » Ke 06.07.2022 17:37

haksu10 kirjoitti:
Pe 15.04.2022 18:59
Olisi kiva siksi kun joku löisi faktat pöytään eikä vain kuulopuheita. Niiden lähde kun voi olla vaikkapa sellaiset kätköilijät joilta on jokin syrjäinen graticule puuttunut ja ovat koittaneet sinne miittiä pistää, että itse saavat siitä löydön.
Mutta jään siis odottamaan faktatietoa.
// haksu10
Täällä ylhäällä on pidetty ainakin yxi miitti, jossa tarkoituksena oli saada uusi graticule.
Vaihtoehtona oli vaeltaa pari-kolme päivää suuntaansa tai mennä helikopterilla, kuten järjestäjä ja muutama muu.
Myöskin Pulmanijärvellä Utsjoella on järjestetty miittejä keskellä järveä.
Puuha kirjoitti:
Pe 15.04.2022 20:05
Tästä taas päästään siihen, kuinka monta pitää osallistua pitäjän lisäksi? Kyllä kaksi viikkoa riittää extempore reissun valmisteluun halukkaille. Siinä ajassa saa luvat vaikka raja-alueella vierailulle. Tai siis sai ennen Ukrainan tilanteen kärjistymistä.
Pitääkö niitä muita olla?
Jos näillä kulmilla järjestää miitin turistisesongin ulkopuolella, niin saatan osallistua, muuten järjestäjät ovat keskenään.

jmiettin
Viestit: 277
Liittynyt: Su 16.11.2014 19:27
Paikkakunta: Lahti

Re: Miitit

Viesti Kirjoittaja jmiettin » La 09.07.2022 9:21

Iso osa miiteistä on reisseilla menevien pitämiä kun ei ne paikalliset kovinkaan tiuhaan miittejä pakosti pidä. Tuolla tavoin miitti kuntia saa reissulle kivasti. Ja onhan se kansantaloudellisestikin parempi tapa lomareissun yhteydessä miittejä pitää kuin että odottaisi paikallisen pitävän satojen kilometrien päässä kotoota. Luontokin tykkää.

Mutta olisi tässä nyt pieni toivekin miittien pitäjille.
Voisitteko hyllyttää miitit kun miitti on mennyt. Arkistoinnilla ei niin kovin kiire.
if it ain't broke, don't fix it

Puuha
Viestit: 121
Liittynyt: To 27.09.2012 16:06

Re: Miitit

Viesti Kirjoittaja Puuha » Ma 11.07.2022 0:19

Eipä tällaista ole tullutkaan aiemmin nähtyä. Näen jo lokkaukset missä kerrotaan ettei miitin pitäjää näy.

Ruotsissa, Haaparannalla tulossa miittiin varsin sekaannusta aiheuttava aikataulujärjestely pitäjän toimesta. Kätkökuvaus on ajoitettu maan aikavyöhykkeen mukaan mitä miitin pitäjä ei ole huomioinut miittiä järjestäessä.

Miitin pitäjän on oltava paikalla siihen aikaan kun miitti on ilmoitettu virallisesti pidettäväksi sen maan kellonajan mukaan. Säännöt ovat aika yksinkertaiset.

Mitäpä mielipuolta raati on, mitkä on vaihtoehdot tapauksessa?

Puuha
Viestit: 121
Liittynyt: To 27.09.2012 16:06

Re: Miitit

Viesti Kirjoittaja Puuha » Ma 11.07.2022 0:23

tsahkali kirjoitti:
Ke 06.07.2022 17:37

Pitääkö niitä muita olla?
Sitähän minä myös ihmettelen...

JyNu
Viestit: 283
Liittynyt: Ke 25.08.2010 21:55

Re: Miitit

Viesti Kirjoittaja JyNu » Ma 11.07.2022 0:32

SonofSurfbird kirjoitti:
Pe 15.04.2022 21:25
Hmm, olen aina kuvitellut, että miitin järjestäjän pitäisi nyt ainakin olla miitissä paikalla.

Voihan se olla, että JuNy matkustaa paljon ja eksoottisiin paikkoihin, samoin taitaa tehdä Juhanili.
Tulee näköjään luettua keskustelupalstaa liian harvoin.... mutta vastaan nyt "vähän" myöhässä: Kaikkissa miiteissä, joita olen järjestänyt, olen tietysti ollut itse paikalla. Senhän jo säännötkin sanovat.

Avatar
arisoft
Viestit: 1224
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Miitit

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ti 12.07.2022 10:54

JyNu kirjoitti:
Ma 11.07.2022 0:32
Senhän jo säännötkin sanovat.
Yritin tätä sääntöä löytää huonolla menestyksellä. Olisko jollakulla vinkkiä mistä löytyy?

mustakorppi
Viestit: 84
Liittynyt: To 30.05.2019 17:05

Re: Miitit

Viesti Kirjoittaja mustakorppi » Ti 12.07.2022 11:08

arisoft kirjoitti:
Ti 12.07.2022 10:54

Yritin tätä sääntöä löytää huonolla menestyksellä. Olisko jollakulla vinkkiä mistä löytyy?
https://www.geocaching.com/play/guidelines#event ja viimeinen kappale kohdassa Event requirements:

The geocacher who owns the Event Cache page must attend the event in person.

Avatar
arisoft
Viestit: 1224
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Miitit

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ti 12.07.2022 21:49

Puuha kirjoitti:
Ma 11.07.2022 0:19
Eipä tällaista ole tullutkaan aiemmin nähtyä. Näen jo lokkaukset missä kerrotaan ettei miitin pitäjää näy.

Ruotsissa, Haaparannalla tulossa miittiin varsin sekaannusta aiheuttava aikataulujärjestely pitäjän toimesta. Kätkökuvaus on ajoitettu maan aikavyöhykkeen mukaan mitä miitin pitäjä ei ole huomioinut miittiä järjestäessä.

Miitin pitäjän on oltava paikalla siihen aikaan kun miitti on ilmoitettu virallisesti pidettäväksi sen maan kellonajan mukaan. Säännöt ovat aika yksinkertaiset.

Mitäpä mielipuolta raati on, mitkä on vaihtoehdot tapauksessa?
No tästä on kokemusta kun se aikavyöhyke Haaparannassa unohtuu tosiaan helposti. Tuli se kumminkin sitten onneksi mieleen ajoissa, mutta väärin päin, eli miitti meinasi alkaa kaksi tuntia etuajassa. Onneksi asia tuli tarkastettua vielä paikallisista kelloista :D

Sääntö tosiaan löytyi. En itse tiedä että olisi ollut suurempaa ongelmaa sen suhteen, että miitin pitäjä ei itse miittiinsä ehtisi. Joskushan niin väistämättä lopulta käy. Ehkäpä pitäjä sitten vain jättää kirjaamatta, että oli osallistunut miittiin, jos ei ollut paikalla. Mitään rangaistustahan tuosta ei ole säädetty (kysehän on vain ohjenuorasta), eikä tarkastajakaan voi etukäteen ennustaa sitä, ehtiikö järjestäjä miittiinsä vaiko ei. Keskustelu käytäisiin silloin ehkä siitä, pitääkö järjestäjän arkistoida miitti ennen sen alkamista, jos ei siihen itse ehdi. Se olisi kyllä aika rajua niitä kohtaan, jotka ovat suunnitelleet osallistuvansa siihen ja sitten miitti katoaakin nenän edestä. Kyllä kätköilijät yhden miitin organisoi ilman järjestäjääkin.

zeepia
Viestit: 88
Liittynyt: La 02.11.2013 11:45

Re: Miitit

Viesti Kirjoittaja zeepia » Ke 13.07.2022 5:55

Itselläni oli miitti järjestettynä mutta sairastuin pari päivää aiemmin ja koska ilmoittautuneita oli jo viitisen kappaletta toivotin hyvää miittiä. Kuulemma miitti onnistui hyvin ilman pitäjääkin, mielestäni tämä oli parempi vaihtoehto kuin arkistointi juurikin "nenän edestä".

Puuha
Viestit: 121
Liittynyt: To 27.09.2012 16:06

Re: Miitit

Viesti Kirjoittaja Puuha » Ke 13.07.2022 12:37

arisoft kirjoitti:
Ti 12.07.2022 21:49
Puuha kirjoitti:
Ma 11.07.2022 0:19
Eipä tällaista ole tullutkaan aiemmin nähtyä. Näen jo lokkaukset missä kerrotaan ettei miitin pitäjää näy.

Ruotsissa, Haaparannalla tulossa miittiin varsin sekaannusta aiheuttava aikataulujärjestely pitäjän toimesta. Kätkökuvaus on ajoitettu maan aikavyöhykkeen mukaan mitä miitin pitäjä ei ole huomioinut miittiä järjestäessä.

Miitin pitäjän on oltava paikalla siihen aikaan kun miitti on ilmoitettu virallisesti pidettäväksi sen maan kellonajan mukaan. Säännöt ovat aika yksinkertaiset.

Mitäpä mielipuolta raati on, mitkä on vaihtoehdot tapauksessa?
No tästä on kokemusta kun se aikavyöhyke Haaparannassa unohtuu tosiaan helposti. Tuli se kumminkin sitten onneksi mieleen ajoissa, mutta väärin päin, eli miitti meinasi alkaa kaksi tuntia etuajassa. Onneksi asia tuli tarkastettua vielä paikallisista kelloista :D

Sääntö tosiaan löytyi. En itse tiedä että olisi ollut suurempaa ongelmaa sen suhteen, että miitin pitäjä ei itse miittiinsä ehtisi. Joskushan niin väistämättä lopulta käy. Ehkäpä pitäjä sitten vain jättää kirjaamatta, että oli osallistunut miittiin, jos ei ollut paikalla. Mitään rangaistustahan tuosta ei ole säädetty (kysehän on vain ohjenuorasta), eikä tarkastajakaan voi etukäteen ennustaa sitä, ehtiikö järjestäjä miittiinsä vaiko ei. Keskustelu käytäisiin silloin ehkä siitä, pitääkö järjestäjän arkistoida miitti ennen sen alkamista, jos ei siihen itse ehdi. Se olisi kyllä aika rajua niitä kohtaan, jotka ovat suunnitelleet osallistuvansa siihen ja sitten miitti katoaakin nenän edestä. Kyllä kätköilijät yhden miitin organisoi ilman järjestäjääkin.
No, tuo Haaparannan miitti on nyt oikein ja virallinen aika päivitetty.

Mitä tuohon eri kellonaikoihin tulee, aikavyöhyke yleensä muuttuu aina rajalla. Väärä ajoitus on monesti ongelma paikallisten ja muiden paikalle saapuvien välillä.

Ja kyllä se on vähän absurdia jos kutsuja ei ole paikalla. Se kuuluu hyviin käytöstapoihin. Näistä valitettavasti on alettu lipsumaan.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kätköapua”