Apua GSAK:n käyttöön

Kätköilyyn liittyvää apua laskukaavasta kompassin käyttöön
Avatar
Pupe
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 18.06.2007 9:54

Apua GSAK:n käyttöön

Viesti Kirjoittaja Pupe » Ma 18.06.2007 10:01

Mooron

Nyt tarvitsisin apua seuraavassa ongelmassa: eli olen siirtämässä GSAK:n kanssa waypointteja Magellanin Meridian Gold gepsiin ja Magellanissahan WP:n nimi voi olla 8-merkkiä pitkä.

Nyt kun siirrän WP:n niin se ilmestyy gepsiin muodossa "TAARRiht". Miten pystyn siirtämään WP:t siten, että nämä alussa olevat merkinnät jäävät pois T(A/A)R ja nimi muodostuu näistä seuraavista Rihtniemen lintutorni/JHavukainen l. olisi muotoa Rihtniem?

Pupe

kuki
Viestit: 12
Liittynyt: To 12.04.2007 16:22

Viesti Kirjoittaja kuki » Ma 18.06.2007 10:51

GSAK:ssa voi käyttää waypointtien nimeämiseen TAG:eja. Oletuksena GSAK käyttää tagia %smart, jolloin nimi on lyhennys kätkön koko nimestä. GSAK:ssa voi tarkistaa smart-nimen valitsemalla kätkön ja valikosta waypoint - edit. Itse olen käyttänyt nimenä yleensä %code %dif/%ter %typ1/%con1, jolloin nimenä on GCXXXX vaikeus/maasto tyyppi/koko. TAGeja voi muuttaa/lisätä export-ikkunan "Waypoint-name"-kohtaan.

Tuon mainitsemasi kätkön nimi näyttäisi olevan oletuksena Rihtniem. Olisiko sulla asetuksissa tageina %typ1(%dif1a/%ter1a)%con1, noilla pitäisi tulla nimen alkuun mainitsemasi merkinnät. Jos näin, niin muutat vain oikeaan kohtaan tagiksi %smart tai muun haluamasi. Tagi-vaihtoehdot löytyy GSAK:n ohjeista.

Jusu
Viestit: 151
Liittynyt: To 08.02.2007 9:04

Viesti Kirjoittaja Jusu » Ma 18.06.2007 12:57

Olen käyttänyt Send Waypointsissa tällaisia asetuksia:
Waypoint name: %smart
Waypoint description format: %typ1 %con1 %drop2 %dif/%ter

Nuo siis tarkoittavat: tyyppi yhdellä kirjaimella, purkin koko yhdellä kirjaimella, koodi ilman GC:tä, vaikeus, maasto.

Näillä Rihtniemen lintutornin WP:n nimeksi tulisi Rihtniem
Lisätietokentässä näkyisi: T R 11TEB 1.5/1.5

Ainakin Magellan SporTrakissa vain 200:lla waypointilla voi olla lisätietokentässä tekstiä.

muuskanuikkunen
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 07.05.2007 22:58
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja muuskanuikkunen » Ma 18.06.2007 22:34

Garminille olen käyttänyt seuraavia:
name: %name
desc: %con (%Dif/%Ter) %typ

Avatar
PekkaR
Viestit: 210
Liittynyt: Pe 05.01.2007 23:50
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PekkaR » Ti 19.06.2007 13:18

Mahdollisuuksia ja makuja on monia. Mulla on käytössä seuraavat.

Waypoint name: %code
Cache description: %typ1(%Dif1a/%Ter1a)%con1 %Name/%by

Kätköt löytää gepsistä helposti kun nimi alkaa GC:llä ja ovat luettelossa peräkkäin. Jemman nimen pituudesta riippuu, mahtuuko piilottajan nimimerkki gepsissä kuvaukseen.

Avatar
Pupe
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 18.06.2007 9:54

Re: Apua GSAK:n käyttöön

Viesti Kirjoittaja Pupe » Ke 20.06.2007 10:39

Kiitoksia kaikille vastanneille, alkoi nimet näkymään siten kuin halusinkin...

Pupe

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muuta apua”